Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visade du kry/1177 bilden du la i här? Såg på ditt ben att alla prickar har en ljus ring utanför, men kommer katten inte på vad det heterVi har haft höstblåsor tidigare. Det var inte så här över hela kroppen. Det var på händer och i och omkring munnen, kan även vara under fötterna.
Varken kry eller 1177 kunde säga vad det kan vara. Kvinnan från 1177 ringde up mig nyss igen och frågade hur det går för mig, hon kunde inte sluta tänka på mig
Bältros sitter runt midjan, inte över hela kroppen.
Är tre veckor sedan jag fick första dosen.Du har inte fått vaccinet nyligen?
Du har inte fått vaccinet nyligen?
Känns ju onekligen som så pass länge sedan att det inte skulle bero på det.Är tre veckor sedan jag fick första dosen.
Inga onda syften, bara en tanke. Att få feber efter vaccinationen är ju inte en helt ovanligt biverkning men eftersom det gått tre veckor lär det ju knappast vara det.Finns det något du tycker stämmer med vaccinbiverkningar eller letar du efter det? Känns rätt överdrivet att fundera över om det är en vaccinbiverkning.
Drar till med en chansning, då jag inte sett utslagen för detta själv och ropar på @Inte_Ung som jag tror haft familjemedlem som haft det.Uppdatering. Nu på morgonen när jag vaknar är alla prickar kvar, det kom fler under gårkvällen men med hjälp av sambons allegimedicin så blev klådan bättre. Men nu har jag ont i flera leder, kan knappt gå på höger fot eller använda händerna. Ringer hälsocentralen direkt dom öppnar. Nu börjar till och med jag bli orolig
Tack för tips, men ingenting av symptomen för HSP stämmer in på mig, förutom ledvärken. Har inte varit eller är förkyld och mina utslag är inte blåmärken utan är mer som ett knottbett. Runda och röda och något upphöjda. Blir bleka när jag trycker på dem och kliar.Drar till med en chansning, då jag inte sett utslagen för detta själv och ropar på @Inte_Ung som jag tror haft familjemedlem som haft det.
Tycker bara symptomen liknar det jag fått berättat om min bror.
Kan det vara Henoch-schönleins purpura?
Man kan tydligen få det även som vuxen.
Dock tror jag de utslagen blir mer lila, men kanske inte på en gång?
Då är det vad jag vet bra att komma under vård snabbt nu för snabbare tillfrisknande.
Men jag understryker att det såklart kan vara något helt annat jag reagerade vara på den tillkomna ledvärken.
Skönt att, det verkar jobbigt minst sagt.Tack för tips, men ingenting av symptomen för HSP stämmer in på mig, förutom ledvärken. Har inte varit eller är förkyld och mina utslag är inte blåmärken utan är mer som ett knottbett. Runda och röda och något upphöjda. Blir bleka när jag trycker på dem och kliar.
Var ute nu provade om jag kan köra bil pga ledvärken. Måste ta mig fyra mil till hälsocentralen. Det ska nog gå, om jag inte använder högerhanden så mycket
Vore ju skönt om det ”bara” var värmeutslag. Dock vet jag inte varför jag skulle fått dom då vi inte haft varmt eller att jag blivit varm och varför har jag feber? Har ont i nästan alla leder. Högersidan är värst.Värmeutslag?
Tror jag fick något liknande (ej diagnostiserats). Över hela kroppen, kliade som sjutton, svullen - främst händer och fötter. Upphöjda. Kändes som att de låg djupt i huden.
Värkte, främst händer, gjorde ont att använda händerna.
Håller tummarna.Vore ju skönt om det ”bara” var värmeutslag. Dock vet jag inte varför jag skulle fått dom då vi inte haft varmt eller att jag blivit varm och varför har jag feber? Har ont i nästan alla leder. Högersidan är värst.
Min hälsocentral har sommarstängt och på 1177 hänvisar dem till en annan HC. När de ringde därifrån så sa hon att det står fel på hemsidan och att det nu är en annan HC i stan som tar patienterna från den HC som jag tillhör. Hon skulle be dom ringa mig. Så jag väntar…
Hade du då varit utsatt för värme när du fick dom? Och har du haft feber oxå?Håller tummarna.
Det har tagit en vecka för mina prickar att försvinna.
Förutom i händerna, där kliar det fortfarande.
Inte så farlig värme, sommarvarmt.Hade du då varit utsatt för värme när du fick dom? Och har du haft feber oxå?
Vi har haft kring 16 grader i veckan och jag har absolut inte blivit varm. Mest suttit inne stilla och jobbat. Pysslat lite ute på kvällarna då det varit ännu svalare.Inte så farlig värme, sommarvarmt.
Haft förhöjd temp och frusit/svettas vartannat, men inte regelrätt feber