vattentäktsområde

A

annamaria

Jag och min sambo ska snart flytta till en gård som är helt perfekt för oss,
och för mina hästar trodde jag..
vi ska börja med att hyra den, o senare hade vi tänkt o köpa gården..

Nu är det så att dom tar vatten från våran mark till hela byn,
och det har dom gjort många, många, många år utan någon tillåtelse från ägarna..
Och ägarna vill inte att de ska bli vattenskyddsområde där..
Eftersom att om de blir de så, är de visst väldligt mkt restrektioner som blir..

Ägarna har nu anlitat en dam som ska hjälpa dom med detta, och hon tycker att kommunen har gjort fel, och hon tror inte att de kommer o bli något vattentäcktområde runt gården..

Men om de nu skulle bli de? vad gäller för regler för att få ha hästar där?
är de någon som har koll på de?
vad får man göra, och var får man inte göra där?

tacksam för svar
mvh/annamaria

Sv: vattentäktsområde

Hmmm..
Har faktiskt inget jättebra svar men jag kan tänka mig att du iaf kommer att behöva ha gödselplatta även om du inte har fler än ett visst antal hästar (är det 8??).
Men kolla med miljökontoret hos kummunen, där borde det ju finnas alla bestämmelser.

Gud va härligt med en egen gård!! *avis* :bump:

Sv: vattentäktsområde

Jag och min sambo, har för en tid sedan varit och tittat på en gård, där det låg inom den restriktionen om vatten täkt.
Och när jag var i kontakt med kommunen, och fick dessa restriktioner angående att hålla hästar på den marken.
Det var en salig bibba papper, men väl efter att antal timmars läsning så ansåg vi att detta var inte genomförbart, med att hålla hästar på denna gård.

Tänk er för ordentligt.......
Det handlar inte om en gödselplatta, utan det handlar även om rasthagar....
Sommarhagar osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 714
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 111
Senast: Jadzia
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 023
Senast: Crossline
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 785
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024