Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Funderar förresten på om HGL vill låtsas vara mig? Men jag kanske inte använder vojne så ofta i skrift som jag gör irl för att den teorin ska vara trolig. :p

jag försöker inte vara du, jag är jag. Kan inte komma ihåg att jag sett dig el ngn annan skriva det (däremot inte sagt att det inte förekommit)

Det här är Shadys fyra inlägg i tråden. Jag kan inte låta bli att citera, för det hon skriver skulle lika gärna kunna handla om henne själv :D

Skumt det här tycker jag. Varför inte skriva ur direkt vad som menas är konstigt? Som att hon inte vill skriva så mycket, varför inte?

Som Myrten säger, det här stämmer inte. Funderar då över varför Vira skriver om saker hon inte har koll på. Fylla ut inläggen? Villa bort oss andra?

Den här känns väldigt anonym? Skriver men vill inte säga så mycket egentligen?

glömmerallt skriver några inlägg innan detta att det är 6 onda i leken. 5 i lyan och en ond siare. Varför läser Vira inte LLs inlägg? Om det inte är viktigt för Vira vill jag gärna veta varför det inte är det.

Det känns som att Shady hugger lite här och var utan att egentligen behöva säga så mycket. Sen anklagar hon Vira för att inte läsa vad som skrivits, men Shady själv har uppenbarligen inte ens förstått vad Vira skrivit.

Det skulle jag nog kunna göra, med tanke på att det var ett rätt anonymt inlägg av bumpo, sedan skulle jag skylla på att jag inte sett det. :p Men jag vet inte hur Myrten fungerar i den aspekten, å andra sidan var hon ju stressad och skulle iväg? Om hon var god och stressad kanske hon inte hann läsa, var hon ond och stressad kanske hon såg men hoppade och skyller på att det var det förstnämnda? :p

Ja, jag förstår hur du tänker, men även om man är sjuk vill man väl inte bortse från delar i teorin som inte passar ihop? Man kan ju välja att rösta på någon trots det, men att igga delar som inte passar in bara för att känns sådär som taktik från en god?

Äsch då, ja då föll det att Myrten inte skulle ignorera det! :p Nåja, jag vågar inte placera Myrten som något annat än neutral än så länge (speciellt inte som jag inte kan vara helt säker på om du faktiskt försöker fundera ut om Myrten är ulv/god eller om din mission är att få mig att tro att Myrten är ulv ;)), men det är värt att lägga på minnet inför framtiden :).

Angående Karamellen håller jag helt och hållet med om att det inte är en bra taktik, men ibland verkar det som att även goda fokuserar mer på att få röstningen gjord än på att fundera ut vem som är ulv. Speciellt första dagen, när ingen röst är något att hänga i julgranen.

Du skrev "Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan". Det var det jag menade. Hade du menat hur det var för Hedinn hade du skrivit "var" istället för "är"?

Japp, det var en diabolisk plan för att villa bort er till att tro att ... jag inte tyckte att rösten sa något!!!!

Nej allvarligt talat, precis som jag redan har förklarat så trodde jag att Karamell hade varit med mer med samma resultat, och förra leken var jag inte med i. Det känns för övrigt inte som att jag som ond skulle tjäna något på att skriva fel med flit? Fylla ut inläggen känns lite onödigt med tanke på att jag skriver mer än någonsin i den här leken och inte direkt hänger på gränsen till för dålig aktivitet.

Fast det har hänt förut? Eller?

Jodå, jag läser. Vira skrev ju om Hedinns inlägg. Det hon skrev om att det inte är jättesannolikt att alla tre är i lyan handlar ju om att det är fler goda än onda i leken, och chansen/risken att alla dessa tre skulle blivit onda är inte så stor.

Tror för övrigt att det är uteslutet, eftersom det är sex onda. En ond siare. Den onda siaren bör ju vara en med enkelnick, för att vara ond siare och dessutom vanlig ulv känns lite meningslöst :p

Jag tyckte från början att RDs röst på Karamell kändes väldigt lätt, det var i stort sett enda inlägget som kommit innan RD röstade. Men ju mer jag tänker på vad Karamell skrev så får jag en dålig känsla i magen (ni får kalla mig PK) men oavsett vad som hänt senare i tråden så är det utbytet mellan denne och Hedinn som får mig att reagera.

HollyGoLightly röstar på Karamelldrottningen

Fast jag vet inte om jag tror det i detta fall dock?

Vira skrev:
Äsch då, ja då föll det att Myrten inte skulle ignorera det! Nåja, jag vågar inte placera Myrten som något annat än neutral än så länge (speciellt inte som jag inte kan vara helt säker på om du faktiskt försöker fundera ut om Myrten är ulv/god eller om din mission är att få mig att tro att Myrten är ulv ), men det är värt att lägga på minnet inför framtiden .

Angående Karamellen håller jag helt och hållet med om att det inte är en bra taktik, men ibland verkar det som att även goda fokuserar mer på att få röstningen gjord än på att fundera ut vem som är ulv. Speciellt första dagen, när ingen röst är något att hänga i julgranen.

Ja, alltså jag vet inte heller. :p Det vore ju smidigt att kunna se om någon är god eller ond redan nu, speciellt om det är Myrten den handlar om, men inte för mig. Och som du säger är det värt att fundera på för framtiden. Då tycker jag faktiskt att Karamellen är mer suspekt än Myrten, just för att hon rimligtvis borde ha sett mitt inlägg och vara medveten om vad bumpo skriver men iggar det ändå.

Och ja kanske det, men det är ingen bra taktik? Vad vinner de goda på det, liksom?

Du skrev "Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan". Det var det jag menade. Hade du menat hur det var för Hedinn hade du skrivit "var" istället för "är"?

Vadå var och är? Detta är väl för 17 ingen svenskalekton :crazy:...

Nej jag tycker du hugger lite hej vilt utan att formulera så värst bad du eg menar (inte för att jag är nån höjdare på det själv men Ändå)

Nej jag funderar på att ändra min röst. Och just i avseende att bumpo hade bortom och jag är osäker på hur hon spelar. -virrigt rätt igenom och dessutom stressad kanske.

Själv har jag ryslig huvudärk som just nu är lite bättre efter 2 Alvedon fast jag är tveksam om de hjälper. Inte frisk i ett annat avseende heller men den à tråd handlar ju inte om det och ska kolla upp imorgon om jag kan få hjälp. För är det ngt som går mig på nerverna är det att vara sjuk. Blä.

Jag tyckte från början att RDs röst på Karamell kändes väldigt lätt, det var i stort sett enda inlägget som kommit innan RD röstade. Men ju mer jag tänker på vad Karamell skrev så får jag en dålig känsla i magen (ni får kalla mig PK) men oavsett vad som hänt senare i tråden så är det utbytet mellan denne och Hedinn som får mig att reagera.

HollyGoLightly röstar på Karamelldrottningen

Vilket utbyte mellan dessa? Jag hänger inte med.

Det är det inte. Men om ett ord om det byts ut ändrar hela meningen så är det dumt att byta ut det ordet?

Vet inte hur jag ska rösta. Jag har en idé om att det är bättre att rösta på originalnick, för om dubbelnicket blir kvar kan man antagligen lista ut vem som gömmer sig bakom det förr eller senare och då veta om den är god eller ond. Det blir knepigare om dubbelnicken ryker redan nu (alltså att lista ut vilket originalnick som hör ihop med det). Å andra sidan är det svårare och avgöra om ett dubbelnick är god eller ond eftersom man inte vet vem som döljer sig bakom det.

De jag misstänker mest just nu är dock dubbelnick.

Ska försöka bättra mig på att utvekla vad jag menar. KD: Jag menar att det är dumt att byta ut vissa ord om det gör att texten betyder något helt annat, som det gjorde i Viras fall. Hade hon skrivit "var" hade det varit klart att det var Hedinn hon menade på. Nu skrev hon "är" och då innebär texten något helt annat eftersom det är annat som gäller "nu" än det som gällde då.

*knapplån*

Mina tankar än så länge:

bumpo är fortsatt misstänkt efter sin konstiga röst. Den har varit uppe en hel del i diskussioner, och jag håller med den allmänna opinionen om att den visserligen kan ha varit en stressröst, men att den ändå är bland det mest misstänkta hittills.

Mammas, Myrten och Niyama låter som vanligt sansade och vettiga och omöjliga att placera. Även Vira skriver en hel del men inget jag finner misstänkt.

SS verkar precis som Niyama skriver hugga lite här och var utan att gå ned och teoria på allvar. Jag tycker absolut inte om den taktiken, men kan inte säga att jag tycker att den är något vidare bra för en ulv heller = inte säkert att det säger var hon står.

Karamellen missar att bumpo var stressad men till skillnad från vissa tycker jag inte att det är supermisstänkt att inte ha med det. Motiveringen är ju mycket kort och kanske är hon för sjuk för att få ihop något längre. Inte en konstigare förklaring än att bumpo är stressad och definitivt inte en konstigare röst än den som bumpo la.

Nåja, Handduk röstar på bumpo, eftersom hennes konstiga röst är vad jag reagerat mest på.

(Ja, jag vet att jag har missat en hel hög med spelare i min genomgång, men de har inte lämnat något större avtryck.)

Alltså jag själv misstänker ju Karamellen mest så jag klagar inte så, men jag fattar ingenting? Varför är du PK? Vad är det i utbytet om SS som du finner misstänksamt? På vilket sätt tyder det på att Karamellen är ond?

Det var i början på tråden där Hedinn tog upp förkortningen SS, Karamell undrade vad det stod för. Det mellanspelet har fastnat på min näthinna och ger mig en dålig känsla i magen.

Va, menar du att du röstar på Karamell för att hon inte visste vad SS står för? På allvar? Hur gör det henne till ulv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka