Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Och jag måste rösta (om än inte först för en gångs skull :D). HGL verkar rädd för att Mammas, Myrten och Paddan har dubbla nick. Något som jag bara skulle se som negativt om jag satt i lyan och de var goda, eller om jag var god och de alla onda. Men det sista känns ju som ytterst liten risk, så som god borde man väl se det som en tillgång att de har fler nick?

Hedinn röstar på HollyGoLightly

Du har i och för sig en poäng där. Å andra sidan är det även när man är god så att man ju vill lista ut vilka andra som är onda och vilka som är goda. Just de tre spelarna är ju sådana att man sällan kan gissa förrän sent i leken - och nu har vi dem i dubbel upplaga. Så även om det kanske är lite ologiskt egentligen kan jag förstå att man ser det som läskigt :).

Jag står visst inte med i deltagarförteckningen men en roll har jag fått så ni får dras med mig den här gången också :D
De e ju klart skumt. SS va ju onda. Vill karamelldrottningen låssas va god genom att låssas inte veta vilka SS va?

RainbowDash röstar på karamelldrottningen

Ja har hittat leken o måste rösta nu direkt.

Något får mig att tro att det här mycket väl kan vara en spelare som i vanliga fall skriver ut både "är" och "jag", och "var" med för den delen :p.

Jo det tor jag också. Det ska bli kul att se hur språket på dubbelnicken kommer att se ut i längden.
Teorin är för övrigt extremt svag frågan är om man kan utläsa något alls ur den?

Senast ändrad:

Jag tänkte att det är någon som försöker spela mig :D Folk brukar skriva att det är svårt att läsa av mig, och jag nämns inte?

Tänker att det är viktigast för ulvar för annars ryker ju garanterat båda nicken när det ena är avslöjat. Dock vill ju inte goda bli käkade och om man blir lynchad/käkad med det ena är ju det andra rätt lockande ulvmat.

Ja det är sant - och det är förstås mycket lättare för ulvarna att gissa än för ängeln, eftersom de sitter på en del av facit. Så det är nog den gyllene medelvägen som gäller :).

Undrar förresten om man ska ta det som en förolämpning att man inte nämndes :meh:.

Framförallt att nämna just dessa tre och inte niyama. Som att vilja utesluta sig för att vara just någon av dessa och huruvida det är till nackdel med dubbla nick borde snarare bero på vilken roll respektive har blivit tilldelad. Ett märkligt uttalande helt enkelt, kan förvisso bero på klumpighet eller något annat.

Jo det tor jag också. Det ska bli kul att se hur språket på dubbelnicken kommer att se ut i längden.
Teorin är för övrigt extremt svag frågan är om man kan utläsa något alls ur den?

Ja det känns ju som att det kan bli jobbigt att skriva så i längden :D.

Nej jag tycker inte heller att man kan utläsa så mycket av den. Generellt så brukar ju karamelldrottningen bli utröstad tidigt, så frågan är om det

a. är en god/ond spelare som har bråttom och som tar den första teori den kan hitta

b. är en ond spelare som tror att det kan bli enkelt att få andra att hänga på mot kd

c. är en god spelare som måste rösta på någon, och tycker att det är lika bra att ta kd som ändå ofta åker ut.

Det vill säga, det säger typ ingenting :p.

Hemma... Och inser att jag totalt förträngt att jag börjat läsa italienska på torsdagar (första tillfället förra veckan). Så nu ska jag läsa igenom leken och så får jag ta och rösta. Skall vara borta 18.35 och kursen slutar inte förrän 21.

Ber om ursäkt för detta, men imorgon skall jag vara på banan.

Ja det känns ju som att det kan bli jobbigt att skriva så i längden :D.

Nej jag tycker inte heller att man kan utläsa så mycket av den. Generellt så brukar ju karamelldrottningen bli utröstad tidigt, så frågan är om det

a. är en god/ond spelare som har bråttom och som tar den första teori den kan hitta

b. är en ond spelare som tror att det kan bli enkelt att få andra att hänga på mot kd
c. är en god spelare som måste rösta på någon, och tycker att det är lika bra att ta kd som ändå ofta åker ut.

Det vill säga, det säger typ ingenting :p.

Hur menar du?

Det här är karamellens tredje lek. Förra gången åkte hon i sista lynch. Gången dessförinnan var det i alla fall inte i första.

Kl

Jag måste rösta och teoria nu.

Vira skriver en hel del om RBDs röst på KD. Jag håller inte med om hennes tankar, viras alltså, och eftersom det är det, typ, det enda som hänt så: bumpo röstar på vira.

*knapplån*

Handduk har också hittat hit! Det som har diskuterats mest är visst HGL:s kommentar om Myrten, Mammas och Paddan. Hedinn, Vira, Niyama och Vax har alla reagerat på den och Hedinn och Vax har röstat därefter också. Jag tyckte också att den såg lite skum ut men jag vet inte om det betyder att HGL är ulv. Det kan ha varit helt oskyldigt från en god också och i så fall är det ju oroande om så många hänger på. Risk för drev liksom. Fast den kommentaren är det mest misstänkta hittills, det får jag nog ändå hålla med om. Så det är nog ända fullt godkända förstadagsmotiveringar även om de inte skulle hålla så mycket längre än så.

Eftersom jag var lite snurrig igår kväll så blev deltagarlistan lite slarvig man får inte ha för bråttom när man skriver.

17 Deltagare
Varav 11 goda och 6 onda

Bumpo
Handduk
Hedinn
HollyGoLightly
Karamelldrottningen
Lillgrådis
Mammas
MrX
Myrten
Niyama
Paddington
RainbowDash
Sasse
Shaggy
Slim_Shady
Vax
Vira

De flesta verkar ha hittat tråden så jag slår fast att dag deadline blir i kväll 21.00. Natt deadline i morgon fredag 10.00. Jag provar med skilda deadline. Funkar det inte så får vi gå tillbaka till "vanliga tider" senare i leken. :)

Kl

Vira skriver en hel del om RBDs röst på KD. Jag håller inte med om hennes tankar, viras alltså, och eftersom det är det, typ, det enda som hänt så: bumpo röstar på vira.

Viras tankar var ju att det inte gick att utläsa så mycket av den rösten. Menar du att du kan utläsa någonting av den och i så fall vad?

Hur menar du?

Det här är karamellens tredje lek. Förra gången åkte hon i sista lynch. Gången dessförinnan var det i alla fall inte i första.

Förra leken var jag inte med i och hade inte tid att läsa heller, så det missade jag. Jag hade för mig att karamellen (jo, det låter bättre än kd :p) hade varit med flera gånger och alltid åkt bland dem första, men är det bara två gånger så blandar jag ihop :o. Karamellen skrev dock i båda lekarna på ett sätt som jag tyckte såg misstänkt ut, vilket gjorde att jag redan i den andra drog i handbromsen eftersom jag kände att det var alldeles för enkelt för ulvar att rösta på henne enbart på sättet att skriva, snarare än för vad hon skrev. Men my bad, jag trodde att det var fler lekar än så, och i förra leken verkar det ju inte ha varit så.

Bråttom nu!

Hoppas kunna kolla i pausen på kursen men jag måste rösta nu, så att det verkligen blir av. Hittills har jag reagerat på:

RainbowDash, Hedinn och Vax helt enkelt eftersom de har röstat. Regnbågens teori ser jag som en OT-baserad sådan, vilket naturligtvis inte säger något om spelaren. Hedinns röst tycker jag har lite mer substans, för man kan faktiskt fundera på varför HollyGoLighttly nämner just de tre spelarna. Jag vet dock inte riktigt om man kan läsa ut något ur det - ännu. Måste fundera lite.

Vax röst får mig att hoppa till. Hon (visst är vi bara kvinnor i leken?) röstar på HGL utan motivering, men den kommer sedan. Jag reagerar i alla fall på rösten. Känns som om Vax "hänger på" Hedinns teori.

Vira är den som teoriat mest vad jag uppfattar som seriöst och har en hel del bra funderingar. Men jag vet inte riktigt om hennes misstänksamhet mot HGL, som kommer efter Hedinns röst, känns lite konstruerat? Det jag även reagerar på är uttalandet om karamelldrottningen, för det stämmer ju inte. Men jag vet inte om det indikerar att Vira är ond? Hon kanske bara blandat ihop två nick.

Nu när jag uppdaterade ser jag att bumpo kommit in och röstat på Vira och den rösten reagerar jag verkligen på. Vira har skrivit ganska mycket, men ändå är bumpos röst märkligt svagt motiverad. Som jag fattar det hela får Vira bumpos röst för att bumpo inte håller med, men hon förklarar inte hur det är ulvigt. Jättekonstigt! Jag vet att bumpo ibland kan motivera saker lite ovanligt, men det gör hon både som god och ond. Och hittills är det den rösten som känns mest ulvig. Därför:

Myrten röstar på bumpo

Kl

Jag undrar precis som Handduk om du menar att du såg något i den rösten? Eller på vilket sätt skiljer dina tankar sig från mina?

För övrigt så undrar jag vad du menar med att ingenting har hänt, när det trots allt har varit en bra mycket större diskussion om HGL än om RBD? Det känns inte riktigt bra att du ignorerar en stor del av leken.

Du har i och för sig en poäng där. Å andra sidan är det även när man är god så att man ju vill lista ut vilka andra som är onda och vilka som är goda. Just de tre spelarna är ju sådana att man sällan kan gissa förrän sent i leken - och nu har vi dem i dubbel upplaga. Så även om det kanske är lite ologiskt egentligen kan jag förstå att man ser det som läskigt :).

Ser att fler har reagaerat på vad jag skrev, men Vira har fångat vad jag menade (understuket) sedan tycker jag det är konstigt att inte fler funderat över möjligheten att åtminstone en av dem kan vara i lyan och då troligen med sina bägge nick (jag tror inte att LL har parat ihop en ulv m en viktig god specialroll ex ängel) så sannolikheten tycker jag stor att om ena rollen är ond så är den andra rollen det också!

Sedan råkade jag missa niyama i sammanställning för jag loggade in lite snabbt på lunchen och råkade läsa sasses rad på niyama.

Ser att fler har reagaerat på vad jag skrev, men Vira har fångat vad jag menade (understuket) sedan tycker jag det är konstigt att inte fler funderat över möjligheten att åtminstone en av dem kan vara i lyan och då troligen med sina bägge nick (jag tror inte att LL har parat ihop en ulv m en viktig god specialroll ex ängel) så sannolikheten tycker jag stor att om ena rollen är ond så är den andra rollen det också!

Sedan råkade jag missa niyama i sammanställning för jag loggade in lite snabbt på lunchen och råkade läsa sasses rad på niyama.

Om ena rollen är ond måste ju andra också vara det, annars blir det helsnurrigt eftersom man skulle bli tvungen att rösta på sig själv typ :). Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan - det jag tror att Hedinn menade är att två tredjedelar är goda (normalt), alltså är chansen större att goda sidan gynnas. Jag tyckte dock inte heller att det var självklart, i alla fall inte förrän Hedinn påpekade det, och det var inte det som jag reagerade på med dig.

Jag tänkte att det är någon som försöker spela mig :D Folk brukar skriva att det är svårt att läsa av mig, och jag nämns inte?

Tänker att det är viktigast för ulvar för annars ryker ju garanterat båda nicken när det ena är avslöjat. Dock vill ju inte goda bli käkade och om man blir lynchad/käkad med det ena är ju det andra rätt lockande ulvmat.

Haha, ja jag kan aldrig läsa dig i vilket fall! ;)

Jag tänker nog lite som du, å andra sidan kan det ju vara smidigt, i någon dubbelnickslek kunde jag "outa" mitt dubbelnick som god efter att jag som Mammas åkt som god, bara genom att skriva långa teorier mitt i natten. :p Men det var ju i ett senare skede, dumt att göra i början av leken tänker jag. :)

KL

Kul att det hänt såpass mycket. Gissar att många är lite stressade över att hinna skriva med båda nick och kör igång direkt. :)

Rent spontant - RDs röst vet jag inte om jag kan läsa ut så mycket av just nu. Den kan vara en ond som tar en lätt utväg, eller en god som kände sig stressad och går på första bästa.

HGLs uttalande som flera uppmärksammat är intressant. Det kan ju stämma att hon läst fel rad, men borde hon inte ha läst att Sasse skulle ha två isf, och då borde hon vara med på listan? Eller så läste hon bara Sasses "ett nick" två gånger... Men ja, den känns lite urskuldrande, men jag tänker att det kan vara antingen Paddan eller Myrten som gör det just för att de ska visa att det inte är hon? Och isf blir det ju lite utstuderat och intressant, tänker lite på diskussionen här ovan om att vilja visa sig verkligen inte höra ihop med sitt dubbelnick? Å andra sidan blir jag lite "Hmm, Vira uppmärksammade det först, är hon ond och offrar sitt dubbelnick för alibi?", fast jag vet inte om jag bara är paranoid nu?

Sedan vet jag inte om jag reagerar så mycket innan bumpos röst, som precis som Myrten påpekar är lite skum. Som att bumpo inte läst leken? Å andra sidan skriver bumpo i morse att hon har en massa saker som uppstått oväntat, så hon kanske faktiskt inte har hunnit läsa leken utan bara kastar in een röst snabbt? Då blir det ju lite intressant i sammanhanger att Myrten inte ens nämner det när hon teoriar om bumpo?

Så ja, det är väl rent spontant det jag hittat i leken. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka