Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Mår inte alls bra så röstar nu. Bumpos nominering var den mest skumma tkr jag. Fattar inte. Och visst har det hänt en del här men Bumpos inlägg där förstod jag inte vad som menas och att sen skriva att det inte hänt nånting. Glasögon på?

Karamelldrottningen röstar på bumpo

Hur tänker du angående det jag tar upp i mitt inlägg, att bumpo skrivit att hon inte kommer att ha så mycket tid idag? Hur ställer du dig till det uttalandet när du lägger din röst?

Jag läser igenom nu.

RainbowDash la första rösten som egentligen bara ser ut som en förtäckt BOP. Ingens originalnick behövde rösta så tidigt, ändå kunde inte RD vänta. Lite bekväm röst? Dock kanske personen faktiskt har ont om tid och därför velat bli klar med ett nick, och inte stressa in nån gång senare och lägga två röster från olika nick precis efter varandra.

HollyGoLightly - skrev det som flera kommenterat:
Är här nu , spännande tema men tror det blir ännu svårare än vanligt pga alla gamla uvar som gömmer sig bakom nya namn! Dubbelt upp av Mammas, Myrten och Paddan! Vojne vojne,
Jag tycker inte det är konstigt att HGL tycker det är lite knepigt med dubbla uppsättningar av dessa spelare, även om alla dessa skulle vara goda så är det ju svårt att avgöra det eftersom de är så duktiga som onda. Det jag däremot reagerar på är att folk brukar räkna med mig bland de som är svåra att läsa av, och jag nämns inte. Min tanke är att HGL kanske själv är någon av de hon nämner, och som ond är det ju ändå viktigare än som god att inte kopplas ihop med sitt originalnick.

Hedinn - röstar på HGL. Jag förstår som sagt HGLs kommentar om varför det är :nailbiting: att Mammas, Myrten och Paddan finns x 2, men jag förstår även hur Hedinn menar och det fanns inte särskilt mycket att gå på då.

Vax - röstar på HGL pga hennes uttalande. Förtydligar sen efter fråga men lite lätt röst kanske. Första delen av hennes förklaring håller jag ju med om.

Fortsätter snart...

Sedan vet jag inte om jag reagerar så mycket innan bumpos röst, som precis som Myrten påpekar är lite skum. Som att bumpo inte läst leken? Å andra sidan skriver bumpo i morse att hon har en massa saker som uppstått oväntat, så hon kanske faktiskt inte har hunnit läsa leken utan bara kastar in een röst snabbt? Då blir det ju lite intressant i sammanhanger att Myrten inte ens nämner det när hon teoriar om bumpo?

Så ja, det är väl rent spontant det jag hittat i leken. :)

Jag kom ärligt talat inte ihåg att bumpo hade skrivit att hon hade mycket att göra idag, och visst, det gör hennes inlägg lite mindre konstigt. Det kan ha varit så att hon stressläste och tog första bästa inlägg. Ändå känns det som det skummaste som har hänt hittills. Som vanligt får jag dock fundera rejält på om min första impuls ("bumpo är ooooooooooooooooond!!! :nailbiting:") beror mer på att det var mig hon röstade på än på röst och motivering i sig. Jag jobbar på att bli kvitt tanken att alla som säger emot mig är ulvar.

Fortfarande är det dock bumpo som jag reagerar mest på, och om inget "värre" händer före DL är det henne jag kommer att rösta på.

Jag förstår hur du menar, såg det när jag läste om leken, men tänker att som Myrten som röstar på bumpo borde lsäa alla hennes inlägg, och ffa Karamellen som röstar strax efter att jag skickat mitt inlägg borde reflektera över det? Sedan är jag inte emot att man väljer att rösta på någon iaf, det är mest att jag reagerar på att det bortsågs från det inlägget, om du är med på hur jag menar? :)

Vax - röstar på HGL pga hennes uttalande. Förtydligar sen efter fråga men lite lätt röst kanske. Första delen av hennes förklaring håller jag ju med om.

Jag funderade också på om Vax röst var lite lätt (varför jag bad henne att förtydliga). Dock så antar jag att det är lätt hänt om man antingen är stressad med ett dubbelnick man inte riktigt hinner med - eller om man redan har skrivit en motivering med ett annat nick och inte vill upprepa den. Det här med dubbelnicken krånglar till det - om det inte hade varit för dem hade jag tyckt att det var konstigt att lägga en andraröst tätt efter den första utan motivering, men som läget är nu ser jag nog ändå Vax som relativt neutral.

Knapp

OBS Rollländring!

Ber om ursäkt för att jag är så snurrig LL men jag har ändrat mig angående rollerna ingen roll är immun mot jägaren, jag skrev rollerna när vi va typ 13 st. Så det blev lite rörigt när det blev några fler och roller skulle läggas till, hopas ni har överseende

Ja det känns ju som att det kan bli jobbigt att skriva så i längden :D.

Nej jag tycker inte heller att man kan utläsa så mycket av den. Generellt så brukar ju karamelldrottningen bli utröstad tidigt, så frågan är om det

a. är en god/ond spelare som har bråttom och som tar den första teori den kan hitta

b. är en ond spelare som tror att det kan bli enkelt att få andra att hänga på mot kd

c. är en god spelare som måste rösta på någon, och tycker att det är lika bra att ta kd som ändå ofta åker ut.

Det vill säga, det säger typ ingenting :p.

Som Myrten säger, det här stämmer inte. Funderar då över varför Vira skriver om saker hon inte har koll på. Fylla ut inläggen? Villa bort oss andra?

Bumpo - röstar på Vira för att hon inte håller med om hennes tankar om RDs röst på KD (vad håller hon inte med om och varför är det misstänkt?). Ser att flera kommenterat det och även att Bumpo haft ont om tid idag. Dock skriver hon att detta är typ det enda som hänt. Hm, nä? Det hade faktiskt skrivits en del när Bumpo röstade. Att hon inte motiverar rösten bättre kan ju bero på tidsbrist, men det känns sådär att hon skriver att typ inget har hänt. Bumpo gör iofs ofta skumma saker, oavsett roll.

Myrten - kommer med lite teorier och röstar på Bumpo. Ser inget direkt konstigt med det hon skriver, som vanligt. Mammas kommenterar sen att Myrten inte ens nämner Bumpos tidsbrist men jag ser väl inte det som så konstigt för det hade även jag missat.

Jag förstår hur du menar, såg det när jag läste om leken, men tänker att som Myrten som röstar på bumpo borde lsäa alla hennes inlägg, och ffa Karamellen som röstar strax efter att jag skickat mitt inlägg borde reflektera över det? Sedan är jag inte emot att man väljer att rösta på någon iaf, det är mest att jag reagerar på att det bortsågs från det inlägget, om du är med på hur jag menar? :)

Jo jag är med, det sätter ju bumpo i ett lite annat ljus. Dock så undrar jag om Myrten skulle bortse från en sådan sak med flit? Skulle du göra det om du var ulv och bumpo en god som du ville rösta ut? Tänker att ni båda två försöker att spela likadant som onda och goda.

Karamellen borde ha sett det. Dock så är ju hennes inlägg också rätt kort och hon skriver att hon inte mår bra = möjligt att hon tagit det hon känt starkast för och hoppat över det att bumpo var stressad eftersom det inte passade ihop med resten av teorin :).

*knapplån*

Handduk har också hittat hit! Det som har diskuterats mest är visst HGL:s kommentar om Myrten, Mammas och Paddan. Hedinn, Vira, Niyama och Vax har alla reagerat på den och Hedinn och Vax har röstat därefter också. Jag tyckte också att den såg lite skum ut men jag vet inte om det betyder att HGL är ulv. Det kan ha varit helt oskyldigt från en god också och i så fall är det ju oroande om så många hänger på. Risk för drev liksom. Fast den kommentaren är det mest misstänkta hittills, det får jag nog ändå hålla med om. Så det är nog ända fullt godkända förstadagsmotiveringar även om de inte skulle hålla så mycket längre än så.

Den här känns väldigt anonym? Skriver men vill inte säga så mycket egentligen?

Alla röster hittills tror jag:
RainbowDash röstar på karamelldrottningen
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Vax röstar på hollygolightly
bumpo röstar på vira
Myrten röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på bumpo

*försöker få kontroll*

Om ena rollen är ond måste ju andra också vara det, annars blir det helsnurrigt eftersom man skulle bli tvungen att rösta på sig själv typ :). Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan - det jag tror att Hedinn menade är att två tredjedelar är goda (normalt), alltså är chansen större att goda sidan gynnas. Jag tyckte dock inte heller att det var självklart, i alla fall inte förrän Hedinn påpekade det, och det var inte det som jag reagerade på med dig.

glömmerallt skriver några inlägg innan detta att det är 6 onda i leken. 5 i lyan och en ond siare. Varför läser Vira inte LLs inlägg? Om det inte är viktigt för Vira vill jag gärna veta varför det inte är det.

Som Myrten säger, det här stämmer inte. Funderar då över varför Vira skriver om saker hon inte har koll på. Fylla ut inläggen? Villa bort oss andra?

Japp, det var en diabolisk plan för att villa bort er till att tro att ... jag inte tyckte att rösten sa något!!!! :eek:

Nej allvarligt talat, precis som jag redan har förklarat så trodde jag att Karamell hade varit med mer med samma resultat, och förra leken var jag inte med i. Det känns för övrigt inte som att jag som ond skulle tjäna något på att skriva fel med flit? Fylla ut inläggen känns lite onödigt med tanke på att jag skriver mer än någonsin i den här leken och inte direkt hänger på gränsen till för dålig aktivitet.

Det skulle jag nog kunna göra, med tanke på att det var ett rätt anonymt inlägg av bumpo, sedan skulle jag skylla på att jag inte sett det. :p Men jag vet inte hur Myrten fungerar i den aspekten, å andra sidan var hon ju stressad och skulle iväg? Om hon var god och stressad kanske hon inte hann läsa, var hon ond och stressad kanske hon såg men hoppade och skyller på att det var det förstnämnda? :p

Ja, jag förstår hur du tänker, men även om man är sjuk vill man väl inte bortse från delar i teorin som inte passar ihop? Man kan ju välja att rösta på någon trots det, men att igga delar som inte passar in bara för att känns sådär som taktik från en god?

glömmerallt skriver några inlägg innan detta att det är 6 onda i leken. 5 i lyan och en ond siare. Varför läser Vira inte LLs inlägg? Om det inte är viktigt för Vira vill jag gärna veta varför det inte är det.

Fast Vira skrev ju om hur Hedinn kan ha menat, och då hade inte LL skrivit om fördelningen.

När Hedinn skrev sitt inlägg, vilket citatet handlade om, hade ingen talat om hur fördelningen goda/onda såg ut. Åtminstone inte vad jag hade sett.

Nu framstår jag också som sådär tråkigt anonym men min hjärna har smält av överansträngning under dagen, så jag fyller i min lista med hittills röstade för att få lite respit att komma någonvart:

09.29 RainbowDash Karamelldrottningen
15.54 Heddin HGL
16.53 Vax HGL
17.47 Bumpo Vira
18.05 Myrten Bumpo
19.16 Karamelldrottningen Bumpo

Kvar att rösta: Mammas, MrX, Handduk, Niyama, Paddington, Sasse, Slim_Shady, Shaggy, Vira, HGL, Lillgrådis

Inser helt klart att detta inte var rätt vecka för ulvlekar. Har försökt läsa ikapp leken och känner att det är alldeles för mycket som snurrar i skallen (både hemifrån å från jobbet) och jag kan inte koncentrera mig på det här.

Har ingen aning om hur jag ska rösta, finns flera personer som sticker ut idag - karamells röst på bumpo, bumpos röst på vira, Hollys resonemang osv. Jag ska se om jag får ut ngt av det här innan jag måste rösta - men tankarna bara virvlar runt i skallen just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka