Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Alltså jag själv misstänker ju Karamellen mest så jag klagar inte så, men jag fattar ingenting? Varför är du PK? Vad är det i utbytet om SS som du finner misstänksamt? På vilket sätt tyder det på att Karamellen är ond?

Undrar också. Det känns ju som att det har hänt betydligt fler saker som det går att reagera på (både med karamellen och andra) än något som iaf jag ser som rent OT?

har försökt läsa lite mer nu och ska se om jag kan reda ut mina tankar:

bumpo verkar ha lagt en stressad röst som flera har reagerat på. Myrten röstade på bumpo utifrån denne men det är inte så konstigt eftersom bumpos förklaring till stressen kom efter rösten. Däremot röstade karamell på bumpo av samma anledn som Myrten men det efter att bumpo förklarat att hon var stressad.

alldeles för många (inkl jag själv) har visst för mycket runt omkring oss vilket gör att vi inte har tid att gå igenom leken och analysera - vilket gör det svårt att säga var någon av dem står.

HGL har varit uppe i diskussion ett antal ggr och jag tycker nog att dennes röst kändes väldigt "lätt", känns inte som om denne vågar teoria??
Sedan förstår jag fortfarande inte varför alla envisas med att jag är så "gammal i gamet" - hade det inte varit naturligare att ha med Niyama i uppräkningen?

Ser vart min röst är på väg att hamna så det är lika bra att jag röstar nu:

Paddington röstar på HollyGolightly

Om ena rollen är ond måste ju andra också vara det, annars blir det helsnurrigt eftersom man skulle bli tvungen att rösta på sig själv typ . Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan - det jag tror att Hedinn menade är att två tredjedelar är goda (normalt), alltså är chansen större att goda sidan gynnas. Jag tyckte dock inte heller att det var självklart, i alla fall inte förrän Hedinn påpekade det, och det var inte det som jag reagerade på med dig.

Fetade meningen: Viras åsikt. Resten handlar om Hedinn. Den meningen bör Vira knappast ha skrivit om hon läst glömmerallts inlägg, eftersom hon då borde kommit på samma sak du skriver i ditt inlägg?

Vad? Du anmärkte på att Vira inte verkar läsa vad som skrivits, och det verkar hon ju ha gjort?

Fast jag vet inte om jag tror det i detta fall dock?

Ja, alltså jag vet inte heller. :p Det vore ju smidigt att kunna se om någon är god eller ond redan nu, speciellt om det är Myrten den handlar om, men inte för mig. Och som du säger är det värt att fundera på för framtiden. Då tycker jag faktiskt att Karamellen är mer suspekt än Myrten, just för att hon rimligtvis borde ha sett mitt inlägg och vara medveten om vad bumpo skriver men iggar det ändå.

Och ja kanske det, men det är ingen bra taktik? Vad vinner de goda på det, liksom?

Tja jag vet faktiskt inte hur Karamellen tänkte. Dock så tycker jag mig ha sett den "taktiken" hos vissa spelare som inte riktigt hinner engagera sig i hur det går. Dvs de bryr sig inte riktigt tillräckligt för att lusläsa tråden.

Va, menar du att du röstar på Karamell för att hon inte visste vad SS står för? På allvar? Hur gör det henne till ulv?

Nej det gör henne inte till ulv, däremot känns inte det mellanspelet ok - att kalla Hitler passé är inte ulvaktigt däremot ger hela den konversationen mig en dålig känsla. Sedan tycker jag inte att övriga diskussioner idag kan säga mig att någon är ond och då väljer jag att rösta på det som står ut mest för mig idag och det är detta.

bumpo verkar ha lagt en stressad röst som flera har reagerat på. Myrten röstade på bumpo utifrån denne men det är inte så konstigt eftersom bumpos förklaring till stressen kom efter rösten. Däremot röstade karamell på bumpo av samma anledn som Myrten men det efter att bumpo förklarat att hon var stressad.

Nja det stämmer ju inte riktigt, för bumpo hade skrivit det långt innan hon röstade. Dock så poängterade Mammas det efter Myrtens röst :).

Fetade meningen: Viras åsikt. Resten handlar om Hedinn. Den meningen bör Vira knappast ha skrivit om hon läst glömmerallts inlägg, eftersom hon då borde kommit på samma sak du skriver i ditt inlägg?

Vira skriver ju precis samma sak som jag skrev?
"Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan"

Jag har (kanske i mitt osedvanligt tröga tillstånd) lite svårt att hänga med i S_S funderingar/kommentarer vilket gör att denne sticker ut lite för mig bland hittills aktiva dubbelnick.

Jag vet egentligen inte hur smart det skulle vara att sticka ut som mer aktiv som dubbelnick bland onda dock. Och jag har svårt att bestämma för mig själv om det är enklare att göra sig av med några dubbelnick och försöka ringa in vilka som hör ihop bland de kvarvarande, eller rensa lite bland enkelnicken och sedan fokusera på de resterande.

Lillgrådis röstar på Slim_Shady

Motivering enligt stycke ett.

knapp

MrX är här!

väldig fart i tråden ser jag. man kan vrida och vända på allt tusen gånger men det märkligaste hitills är nog ändå hollys röstmotivering när det hänt massor och dessutom kommentaren som många påpekat i början om mammas, myrten och paddan. MrX röstar på HollyGoLightly

Jag ska inte vara med inte vara med i lekar med så här många deltagare då det blir "over flow" i hjärnan. Jag ska dock försöka sammafatta vad jag sett hitills.

Rainbow dash röst ser jag som en dåligt förtäckt bop. Vid det tillfället fanns det egentligen inte något att gå på och jag anser inte att man i nuläget kan utläsa något av den rösten.
Kramelldrottningen skriver fortfarande lite lustigt och jag hakar upp mig på henne men jag tror att det mest handlar om att vi använder ord på helt oilka sätt. Det är även konstigt att inte ha kll på vad SS var för några :crazy:
Vax miss om att Karamelldrottnignen alltid åker ut tidigt är lite halvskum iom att kd endat deltagit i 2 lekar och klarat sig länge i den ena. Hon var dock misstänkt mer eller mindre hela tiden i den leken.
Mammas är mammas och Myrten kan fortafarande lura alla att de själva är ulvar om de så fått rollen siare. Jag ser dock inget skumt med någon av dem i nuläget.
Slim_shady tycker jag är SKUM. De inlägg som gjorts och framförallt dessa gör mig misstänksam. Snacka om att sprida misstankar omkring sig utan att egentlgien säga något alls

Du skrev "Däremot kanske inte sannolikheten är jättestor att alla tre är i lyan". Det var det jag menade. Hade du menat hur det var för Hedinn hade du skrivit "var" istället för "är"?

Det är det inte. Men om ett ord om det byts ut ändrar hela meningen så är det dumt att byta ut det ordet?

Ska försöka bättra mig på att utvekla vad jag menar. KD: Jag menar att det är dumt att byta ut vissa ord om det gör att texten betyder något helt annat, som det gjorde i Viras fall. Hade hon skrivit "var" hade det varit klart att det var Hedinn hon menade på. Nu skrev hon "är" och då innebär texten något helt annat eftersom det är annat som gäller "nu" än det som gällde då.
Altså hur ändrar det meningen på något betydelsefullt sätt. Jag kan inte alls se att den meningen ändrar betydelse med det utbytet av ord.
Shaggy röstar på Slim_shady

Nu svarade HGL, och även om jag håller med om att det kanske inte är så passande att kalla Hitler passé så känns det hela bara väldigt konstigt. Därför: Mammas röstar på HollyGoLightly

Ordet "var" skulle i det här fallet vara förfluten tid och mig veterligen har ingen försvunnit ur lyan än. Ordet "är" passar därmed bättre eftersom det syftar på nutid.

Det är fortfarande bumpos röst som sticker ut mest för mig, tillsammans med SS, som verkar kasta misstankar utan riktig grund och HGL, vars röst är den märkligaste på evigheter. Rösten hamnar då på bumpo den här gången.

Vira röstar på bumpo

Nu blev det bråttom. Det jag reagerar mest på är Shadys vilda huggande, vet inte om det betyder ond då det ju faktiskt skapar en del uppmärksamhet men det finns inget annat som jag tycker är mer misstänkt så:

Niyama röstar på Slim_Shady

Det var inte alls vad du skrev? Du skrev att det var i princip uteslutet att LL gjort så, en åsikt jag definitivt håller med om.

Nu är du mest skum eftersom du gör om meningar av både dig själv och vira. Därför: Slim_Shady röstar på Niyama

Hade hon skrivit var hade det varit tydligt att det var Hedinns åsikt hon menade på. Med är blir det hennes egen. Detta för att ny info hade tillkommit mellan att Hedinn skrev sitt inlägg och att Vira skrev sitt.

Dag ett

RainbowDash röstar på karamelldrottningen
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Vax röstar på hollygolightly
bumpo röstar på vira
Myrten röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på bumpo
HollyGoLightly röstar på Karamelldrottningen
Handduk röstar på bumpo
Paddington röstar på HollyGolightly
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
MrX röstar på HollyGoLightly
Shaggy röstar på Slim_shady
Mammas röstar på HollyGoLightly
Vira röstar på bumpo
Karamelldrottningen ändrar röst till hollygoLightly
Niyama röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama (för sent)

Det saknas någon?

Om du inte teoriat mot HGL förut, typ när du skickade din röst, är ett tips att snabbt skicka in en motivering, annars är det inte säkert att rösten gäller. :)

Edit: Fast det verkar inte stå i reglerna att röster måste motiveras, så det kanske inte behövs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka