Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

knapp

Läst igen. osäker på Slim_Shady:arghh:. Men fattar inte varför en god spelar så o slänger så mkt misstankar. Känns ändå mest skum av alla. Satsar på att d bara e max 2 dubbelnick som e onda o då harvi bra chans!

RainbowDash röstar på Slim_Shady.

Undrar också (som Niyama var det väl?) vad som är bra med att det är max två dubbelnick kvar (en slutsats som i och för sig är helt rimlig i sig)?

*KL*

Om karamelldrottning - röständring tycker jag inte säger något. Man kan faktiskt ändra sig, det behöver för mig inte indikera ondska. Och som ond, vore det inte bättre att behålla rösten på bumpo istället för att ändra i ett läge där HGL var på G att åka (minuten före DL) och därmed visa att man var med och röstade ut en god? Sedan hade Mammas ifrågasatt rösten, men jag tycker ändå att ändringen borde väcka mer uppmärksamhet.

Nej jag håller med om att jag inte tror att röständringen säger så mycket. Möjligen att Karamelldrottningen fortfarande är lite osäker på sig själv och därför tog åt sig av Mammas kommentar om hur hon inte borde ha röstat. Det kan hon dock ha gjort både som ond och som god.

Uppdatering

Efter att ovädret dragit vidare samlas byborna på torget för att på nytt ta upp problemet med varulvarna och alla ser misstänksamt på varandra:cautious: vem kan man egentligen lita på? En som skapar lite extra misstankar är Slim_shady som käkar egendomligt mycket från den framplockade maten, varför är hon så glupsk? En bybo lyfter iden om att varulvarna borde vara hungriga eftersom alla överlevde natten. En annan bybo inser vitsen av att agera snabbt och sliter fram en yxa och hugger huvudet av Slim_shady innan någon ens kommer på tanken att protestera. Slims huvud dunsar ner och hamnar rakt i ärt soppan med ett stort plask. Detta orsakar en vild panik bland byborna som skingras åt alla håll och kanter men när lugnet åter lagt sig kan de konstatera att byn har en varulv mindre att oroa sig för..

Natt deadline 12.00

Till Niyama: Det är bumpo som inte röstat

Senast ändrad:

För övrigt tror jag att jag backar lite på att Lillgrådis kommentar om vem som det är bäst att rösta på var konstig. Ryckt ur sitt sammanhang i ett citat som den var när jag uppmärksammade den så tyckte jag att den var konstig, men där den lades (första dagen, i ett röstinlägg där hon var osäker) känns den mer okej.

Hahaha underbar uppdatering, både sett till texten och till att Slim faktiskt var ulv! :D Då är det bara att försöka lista ut vad det betyder för resterande deltagare ...

:banana:

Då tror jag garanterat att Shadys dubbelnick har misstänkt Shady rätt hårt, eller kollegorna. För det var uppenbart att det skulle leda till lynchning förr eller senare.

:banana:

Då tror jag garanterat att Shadys dubbelnick har misstänkt Shady rätt hårt, eller kollegorna. För det var uppenbart att det skulle leda till lynchning förr eller senare.

Mja en del av dem har garanterat gjort det, men jag skulle bli mycket förvånad om det inte dolde sig ulvar även bland dem som inte röstade på Slim.

Mja en del av dem har garanterat gjort det, men jag skulle bli mycket förvånad om det inte dolde sig ulvar även bland dem som inte röstade på Slim.

Ja givetvis, men med tanke på spelet måste det ju varit en tanke om att ge sig själv eller andra alibi (+ kanske inte hade lust med två nick längre?).

Ja givetvis, men med tanke på spelet måste det ju varit en tanke om att ge sig själv eller andra alibi (+ kanske inte hade lust med två nick längre?).

Jo när Slim lade sin sista röst var hon nog inställd på att hon skulle åka ut, vilket kan förklara att hon inte verkade ha ansträngt sig ett barr med röstmotiveringen.

Dock så är jag, som jag skrivit tidigare, tveksam till om det faktiskt handlade om att Slim ville åka ut. Diskussionen med dig var ju löjligt långrandig, och i inläggen före högg hon vilt omkring sig, men i åtminstone ett inlägg efteråt lät hon plötsligt sansad och vettig vilket fick mig att börja tvivla. Så jag tror inte att det var meningen att det skulle bli som det blev, utan snarare att Slim överkompenserade lite i ett försök att inte låta som sitt vanliga nick. Dock så borde det rimligtvis finnas en del alibiande med i Slims inlägg, eftersom hon inte ville förknippas med sitt vanliga nick.

"i ärt soppan med ett stort plask"

Jag dör!:rofl:

Ungefär där satte jag också i halsen av skratt! :D Och det var ju verkligen bra att vi fick ut en ond. Då får jag försöka göra som Shaggy (?) och skriva en lista och försöka para ihop nicken. Vi får se om det går att få fram något självklart där - annars har vi ju ett antal onda som inte hör ihop med Slim att fokusera på.

Så jag tror inte att det var meningen att det skulle bli som det blev, utan snarare att Slim överkompenserade lite i ett försök att inte låta som sitt vanliga nick. Dock så borde det rimligtvis finnas en del alibiande med i Slims inlägg, eftersom hon inte ville förknippas med sitt vanliga nick.

Det får mig att fundera på om någon mindre rutinerad har det nicket. Här är vi som är med med dubbla nick:
Vira
Myrten
Niyama
Paddington
Karamelldrottningen
Mammas

Alltså, det Shady lyckades med är ju att förvirra. Alla utom KD borde ha god koll på att det där är ett bra sätt att bli lynchad på. Och skulle KD som är så pass ny verkligen spela så aggressivt? Jag tror inte att du är Shady, och jag har svårt att tänka mig att Mammas eller Myrten skulle spela så. Paddan är kvar då. På nåt sätt kan jag ändå tänka mig att Mammas skulle kunna spela så skruvat. Mammas eller Paddan. Fast jag baserar inte det på nåt annat än spontan känsla.

MrX röst sticker ut. Kan det bero på att denna vet något som vi andra inte vet om? Om det nu stämmer att myrten är RD verkar det som att denna skulle vara ond för endast språket i sig skiljer sig så markant från det som vi är vana vid.

Jag funderar igen på detta. Om Myrten är ond och MrX vet det så är ju detta en rätt bra godförklaring av sig själv, av Vax (för varför skulle en ulv dra upp den möjligheten?). Det skulle inte direkt förvåna mig om detta är en ond Myrten som plockar upp detta själv.

"i ärt soppan med ett stort plask"

Jag dör!:rofl:

Skönt att SS var ond!

Ungefär där satte jag också i halsen av skratt! :D Och det var ju verkligen bra att vi fick ut en ond. Då får jag försöka göra som Shaggy (?) och skriva en lista och försöka para ihop nicken. Vi får se om det går att få fram något självklart där - annars har vi ju ett antal onda som inte hör ihop med Slim att fokusera på.

Kul att ni gillade den detaljen men jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket roligare det varit om slim varit demon då hade ju någon kunnat bli förvandlad genom att äta slimkryddad ärtsoppa :laugh:

Jag håller med dig om en hel del i din analys - något i det Slim skrev när hon lät som vettigast fick mig att tänka på Mammas ffa. Jag tror inte att Karamellen är Slim, baserat på spelstilen och sakerna Slim anmärkte på.

Dock så vill jag gå igenom alla nick mer (håller på nu) innan jag säger något säkert om någon. Dig t.ex. har jag inte en susning om, inte Myrten heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka