Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Haha okej, då är jag med. :) Så gjorde hon ju dock i förra leken också, röstade på KD de två första DL utan att egentligen ha något att gå på. Då var ju Mammas god och KD ond. Kanske är åt andra hållet nu då, och Mammas försöker göra samma sak för att vi ska tro att hon är god? Eller så vet hon nånting... För jag upplever KD betydligt mindre misstänkt i den här leken, kan inte se nåt som pekar på att hon skulle vara ond.

Uppdatering

I kaoset som uppstod när Slims_Shadys huvud landade i ärtsoppan råkade Niyama virra bort sig från de andra och det var ulvarna snabba att utnyttja de kastade sig över Niyama och slet henne i stycken och nästa morgon var det enda kvarvarande spåret av byns ängel hennes högra sko som hittades i utkanten av byn..

Uppdatering

I kaoset som uppstod när Slims_Shadys huvud landade i ärtsoppan råkade Niyama virra bort sig från de andra och det var ulvarna snabba att utnyttja de kastade sig över Niyama och slet henne i stycken och nästa morgon var det enda kvarvarande spåret av byns ängel hennes högra sko som hittades i utkanten av byn..

Glömde deadline

Dag Deadline. 22.00

Uppdatering

Sjutton också, ängeln ville vi inte bli av med :(. Men visst, nu när vi vet att Niyama var god (och inte försökte villa bort oss) kanske det blir lite lättare att para ihop dubbelnicken.

Ja jag tyckte aldrig att Nyamia verkade ond. De jag tror är onda är: mammas, myrten och rb så jag hoppas att någon av dessa åker ikväll :).

Handduk: dig är jag tveksam på. Tänker att du antingen är myrten eller så är hon RB.

Hedinn: är svår men om jag får gissa verkar hon mer god än ond. Inte reagerat på något hon har skrivit vad jag kommer på.

MrX tror jag har siat myrten som ond (det känns så helt enkelt).

Rb: bara hennes sätt att utrycka sig på gör mig väldigt tveksam. Verkar vara en ond bakom nickel som är högst mån att inte paras ihop med orginlalet.

Shaggy: har inte kommit med nån höjdarteorier men osäker på vart hon står.

Paddington: oxå svår ena stunden tycker jag hon verkar ond och nästa inte. Borde läsa mer om padd tills ikväll.

Sasse: förvirrad kanske? Kan inte säga verken bu lr bä men inget jag tänkt direkt att hon är ond.

Bumpo: finns du kvar? Varken bu lr bä där heller :/

Vax: inte skrivit så mkt men känns åt det godare hållet.

Vem har jag glömt?

Edit: ja vira och Lillgrådis! Dessa (mest vira) lägger jag åt det godare hållet.

Senast ändrad:

Jag har ögonen på Karamelldrottningen det hon skriver om Mammas känns så innehållslöst. Det kan betyda att hon är ond och försöker få ut den ena goda Mammas men likaväl ett personligt drev pga Mammas teoriande mot henne ingår. KDs spelstil är tillräckligt förvirrande för att täcka in alla eventualiteter.

Eller så har hon siat Mammas som ond? Det är ju också ett alternativ.

De jag tror är onda är: mammas, myrten och rb så jag hoppas att någon av dessa åker ikväll :).

Håller med. Ska komma med mina teorier så småningom.

Jag röstar redan nu, med samma motivering som igår:
MrX röstar på Myrten
Då hon som god brukar gräva mer och inte rösta på "första bästa" (syftar på rösten dag ett).

Ja jag kan lika gärna rösta nu med.

Karamelldrottningen röstar på Myrten

Motivering: helt enkelt för att jag reagerat på Myrten lite från och till och hon borde man vilja kolla upp rätt omgående för att veta vart hon står. Tar gärna till vinflaskan och det verkar bli oftare som en ond Myrten än en god Myrten. Nej jag tror helt klart som sagt att hon blivit siad och hoppas fler goda hakar på :).

Tack :bow:! Jag vet dock inte om det är så mkt känslobasterat så direkt. Men känns iaf skönt att nån inte ser mig som helt knäpp.

Den här kommentaren tycker jag tyder på att KD kan ha siat Mammas som ond.

Det jag tänkte på var att Mammas i inläggen före (dag 1) skrev att Karamell var hennes huvudmisstänkta, även om rösten hamnade på HGL efter det märkliga uttalandet. Det i sig är inte anmärkningsvärt, men det jag reagerade på var att Mammas fortsätter med samma teori dagen efter och även röstar efter den, fastän jag såg den som en svag förstadagsteori. I och för sig hade Mammas bråttom, så kanske var det det som gjorde det. Eller så tycker andra att Karamellen är konstigare än vad jag tycker. Men jag tycker att Mammas röst dag två var konstig, varför min röst hamnade på henne igår. Jag inser dock att jag kan ha snöat in för mycket på det, typ av pur lycka över att för en gångs skull ha hittat något att gå på med Mammas :p.

Jag håller med om detta och även det här du skrev:
Vira skrev:
Nej jag håller med om att Mammas knappast jagar någon för sakens skull, men jag har fått känslan av att hon ibland kan gå en aning överstyr när hon har hittat något att gå på när hon är ond - så att det blir lite mer av "Karamell skrev det här alltså är hon ond" än "Karamell skrev det här alltså skulle hon å ena sidan kunna vara ond, men å andra sidan ..."

Behöver inte skriva så mycket mer eftersom Vira redan har skrivit vad jag tänker. Mammas och Myrten toppar utan tvekan misstankelistan.

Nu funderar jag på dubbelnicken:

Jag tror Myrten kan höra ihop med RD, det känns troligt att hon kan använda det där språket för att inte avslöjas.

Mammas tror jag hör ihop med Shady. Det baserat på vilka som kan höra ihop med de andra dubbelnicken och det blir inte så många andra möjligheter + att jag tror Mammas är ond.

Sex onda kan ju inte vara tre personer med dubbla nick eftersom en är ond siare. Vilket gör att Paddan, Vira och KD i så fall är goda, och det känns riktigt för både KD och Vira framstår som goda tycker jag.

Det gör också att Vax och Handduk skulle vara goda.

Om jag skulle ha rätt i detta känns läget rätt bra ändå.

De spelare jag inte nämnt:

Bumpo - svårt att avgöra, för lite aktivitet.
Hedinn - ingen aning, måste kika närmare på.
Lillgrådis - känns god, har kommit med en del vettigt men jag tror LG skulle göra det även som ond.
Sasse - tror Sasse är ulv eller ond siare. Rösten på mig där hon valde att lägga den på mig trots att RD också bara hade skrivit ett inlägg (som dessutom var OT) gör att hon känns ond.
Shaggy - dålig känsla här också men måste kika närmare på.

Jag orkar inte gå igenom dessa så mycket närmare nu, då jag redan har misstänkta. Jag vill först se några uppdateringar, så om jag lever efter det ska jag gå igenom dessa ordentligt.

Jag har funderat och håller nu med MrX och Karamellen om att Mammas och Myrten bör vara onda. Antingen det eller så blåser MrX och Karamellen mig, men det har jag mycket svårt att tro. Mammas hör nog då ihop med Slim. Och om Myrten då inte är Vax, mig, MrX, Slim eller HGL så finns ju bara Rbd kvar.

Handduk röstar på Myrten

Vad tycker du tyder på att Myrten inte är Vax? Jag känner mig lite osäker på det.

Jag parar ihop Vax och Karamellen. Inte 100% säkert, men de två röstade båda på Mammas dag 2 där Karamellen bör ha röstat lika med sina nick förutsatt att det inte var HGL som var Karamellens dubbla. Sedan har Karamellen och Vax nämnt varandra lite försiktigt i sina inlägg, men utan att någonsin misstänka varandra på allvar. Plus att jag tycker mig känna igen språket. Men som sagt, helt säker är jag inte.

I och för sig har jag inte tagit hänsyn till att vi har en trollkarl med, så någons röst kan ju ha varit förhäxad. Så röststatistiken är kanske inte 100% tillförlitlig.

Hm, jo det om språket är sant. Kan iofs vara en ond som tar efter en god. Men ser det som troligast att RD är Myrten, har trott det sen dag ett och ser bara mer som tyder på det.

Nu funderar jag på dubbelnicken:

Jag tror Myrten kan höra ihop med RD, det känns troligt att hon kan använda det där språket för att inte avslöjas.

Mammas tror jag hör ihop med Shady. Det baserat på vilka som kan höra ihop med de andra dubbelnicken och det blir inte så många andra möjligheter + att jag tror Mammas är ond.

Sex onda kan ju inte vara tre personer med dubbla nick eftersom en är ond siare. Vilket gör att Paddan, Vira och KD i så fall är goda, och det känns riktigt för både KD och Vira framstår som goda tycker jag.

Det gör också att Vax och Handduk skulle vara goda.

Om jag skulle ha rätt i detta känns läget rätt bra ändå.

Jag hoppas och tror att du kan ha slagit huvudet på spiken med det här. Jag måste strax ge mig iväg, och även om jag återkommer före DL vill jag ha röstat innan för att klargöra var jag står. Jag tror att Myrten har siats som ond, därför:

Vira röstar på Myrten

Eller så har hon siat Mammas som ond? Det är ju också ett alternativ.

Först skrev jag
Jag har ögonen på Karamelldrottningen det hon skriver om Mammas känns så innehållslöst. Det kan betyda att hon är ond och försöker få ut den ena goda Mammas men likaväl att hon siat Mammas och allt däremellan där ett personligt drev pga Mammas teoriande mot henne ingår. KDs spelstil är tillräckligt förvirrande för att täcka in alla eventualiteter.
men sen tog jag bort biten om siandet om det nu skulle vara sant eftersom det kändes dumt att kasta in det i lyan om de inte uppmärksammat det. Nu med ängeln borta känns det inte särskilt bra att saken kommit upp.

Är det någon som kan klargöra varför Myrten skulle vara ond. Det jag sett rör sig mest om någon obestämd känsla.

Först skrev jag

men sen tog jag bort biten om siandet om det nu skulle vara sant eftersom det kändes dumt att kasta in det i lyan om de inte uppmärksammat det. Nu med ängeln borta känns det inte särskilt bra att saken kommit upp.

Fast jag tycker att lyan snabbt brukar uppfatta vem som kan ha siats, det brukar råda siar-noja i lyan liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka