Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Jag tycker att det är annan ton i ditt och Niyamas inlägg. Om du kastar in skämt mitt i ett teoristycke kanske det kan vara värt att betona mer tydligt att det är ett skämt, speciellt om det gäller att man ska skämta om att någon använder sig av alkohol på ett mindre bra sätt.

Jag tycker ni med gott samvete kan rösta ut mig för jag är helt enkelt dålig på att skriva på forum. Folk som känner mig irl vet att jag inte är sån.

Det är inte min mening att vara "på" dig, men jag tycker faktiskt att just det var taskigt skrivet, och om man skriver ett skämt om ett (i samhället) känsligt ämne och någon tar illa upp kanske det är bättre att bara be om ursäkt och förklara hur man menar istället för att skriva att någon tar åt sig och borde ge sig.

Det är för det mesta trevligt i lekarna, men fungerar precis som överallt annars på nätet att man måste vara tydlig när man skämtar eftersom skämt inte alltid går fram bra i text.

Och som sagt, ledsen om du tycker att jag är på dig.

Jag förstår faktiskt inte vad jag gör här. Trodde detta skulle va kul men både LL och flera här är på mig. Därför känner jag att jag har faktiskt ingen lust längre. Min mening är aldrig att trycka ner nån och det gör mig ledsen om någon uppfattar mig så.

Jag ber hemskt mycket om ursäkt om du tagit illa upp av något jag skrivit, om det rör det jag skrev i pm så var det inte någon kritik och du ska inte uppfatta de så utan det var snarare jag som hade gjort ett misstag och därför behövde förtydliga något som var oklart. :)

(till övriga så vill jag påpeka att det jag och KD pratade om inte har något som helst samband med vindrickande.)

Jag vet inte om jag är överdrivet nojig nu, men när jag läser det MrX skriver om att Myrten och RD borde vara en och samma för att ingen av dem var aktiva under kvällen kommer jag att tänka på att inte heller MrX var aktiv direkt under kvällen? Är Myrten ond och låter sitt dubbelnick spela siare för att få alibi? Å andra sidan, borde inte siaren inatt då ha siat myrten eller mrx för att vara säker, och då protestera om så är fallet? Fast är myrten ond så visas ju hon såklart som ond, och siaren kanske inte siade mrx? Fast jag vet inte, jag kanske bara är överparanoid nu. :p

Ok tack :)!

Myrten: jag vet inte om detta hjälper men jag är uppriktigt ledsen och tänkte mig inte för att det skulle kunna såra någon. JAG om någon borde veta att man inte skriver teorier om vindrickande. Det har lixom inget att komma med och får väldigt dåligt samvete om det faktiskt var så att det var ett problem. Men som sagt har jag ingen aning och borde inte skrivit så klumpigt för det framstår som du skulle vara nån vinalagare.

Ber tusen och åter tusen gånger om ursäkt :(!

Ha! Jag undrar hur många gånger jag skrivit "å ena sidan" eller "men det är kanske meningen att man ska..." i ulvlekar.

För övrigt så tycker jag inte heller att Niyama (lika bra att ta henne när jag håller på) står ut, vilket som vanligt inte betyder något. Jag fattar fortfarande ingenting av Slim_Shadys diskussion igår, men förstår definitivt de som röstade på nicket. Å andra sidan kan det vara en lätt röst. Men vilken röst kan inte det? Håller med om att det är lätt obegripligt varför SS skulle spela så som ond.

Jag känner att mina genomgångar blir lite urvattnade. Jag reagerar ju inte på så många. Men det känns nödvändigt att göra dem (genomgångarna alltså) för att ha en grund.

Har ingen kommentar om inlägget, tyckte mest att det fetade var lite lustigt. :D

[....]
Vad som bekymrar mig lite är att vi är några enkelnick som inte synts så mycket. Statistiskt sett bör ju två eller fyra av oss fem (Heddin, Shaggy, jag själv, Bumpo och Sasse) höra till den onda sidan för att matematiken ska gå ihop. Kunde man lite lättare sortera in en eller två av oss åt god/ond-hållet, så borde det också vara lättare att pricka rätt i att rösta ut en ond bland oss fem.

Håller helt med om detta. Sasse har ju aviserat att hon är på kurs men med så lite tid för leken är det omöjligt att teoria och försöka komma underfund vilken sida hon är på och Bumpo blir väl snart bli kickad pga inaktivitet?

Hedinn känns väldigt neutral i sina inlägg och sticker inte ut på något sätt.

Shaggy har jag skrivit om tidigare och mina observationer kvarstår men jag har full förståelse efter att ha läst nedan för jag skulle ha kunnat skriva exakt samma sak själv:
Att kalla det för teorier är att överskatta det hela grovt. en sumarsik sammafattning är ett mer korrekt begrepp. Orsaken till detta är enkel. Jag klarar inte av så många deltagare som är i den här leken och jag var i det längsta osäker på om jag skulle delta men tänkte att jag ksulel försöka. Tyvärr blir allt en enda sammanfluten matta i huvudet på mig och jag har bara koll på ett mycket litet antal deltagare som dragit till sig mina blickar. Tyvärr gör det att jag riskerar att missa viktiga saker.

När det gäller Lillgrådis själv, så får jag bra vibbar men vet inte om jag vågar lita på den känslan.

Jag vet inte om jag är överdrivet nojig nu, men när jag läser det MrX skriver om att Myrten och RD borde vara en och samma för att ingen av dem var aktiva under kvällen kommer jag att tänka på att inte heller MrX var aktiv direkt under kvällen? Är Myrten ond och låter sitt dubbelnick spela siare för att få alibi? Å andra sidan, borde inte siaren inatt då ha siat myrten eller mrx för att vara säker, och då protestera om så är fallet? Fast är myrten ond så visas ju hon såklart som ond, och siaren kanske inte siade mrx? Fast jag vet inte, jag kanske bara är överparanoid nu. :p

Sedan får vi väl inte glömma att det finns en ond siare som kan ha siat någon som god och nu försöka kasta misstankar mot att den skulle vara ond. Eller kanske det omvända fallet - siat någon som ond och försöker få oss att tro att denne är god?? :nailbiting:

Jag hoppas och tror att du kan ha slagit huvudet på spiken med det här. Jag måste strax ge mig iväg, och även om jag återkommer före DL vill jag ha röstat innan för att klargöra var jag står. Jag tror att Myrten har siats som ond, därför:

Vira röstar på Myrten

Var tvungen att skynda mig iväg, så ska förtydliga lite varför jag tror att Myrten har siats som ond. Myrten är ju (nästan tyvärr, för det blir ju svårare att spela för henne då) en spelare som alltid sias väldigt tidigt eftersom hon har en historia av att grundlura folk. Vi har två siare i spelet, och jag ser det som rimligt att båda dessa väljer att sia Myrten en av de första nätterna. När så en spelare/ett dubbelnick som jag kopplar ihop ensamt röstar på Myrten efter första natten var det värt att hålla ögonen på. När sedan Karamellen direkt efter natt-DL plötsligt röstar på Myrten, ja då tror jag att det kan ligga en sia bakom. Båda nicken misstänker dessutom Mammas som också bör sias tidigt pga allmän skicklighet och som jag har fått ond-vibbar från i den här leken.

Det kan vara en komplott för att få oss att rösta ut Myrten och Mammas, men det skulle i så fall vara en MYCKET korkad sådan eftersom vi direkt efter lynch får veta om Myrten är ond eller god. Och om hon då skulle vara god är plötsligt i alla fall Karamellen och MrX stämplade som onda.

Klockan är över två här och jag kom nyss hem. Har skummat igenom det ni skrivit men jag orkar inte sätta mig in i något alls. Ser att Myrten diskuterats och det är ju mycket möjligt att hon blivit siad, eller så försöker någon lura brallorna av oss. Oavsett så lämnar jag det avgörandet till er, jag behöver sova och tänker inte rösta på någon utan mer substans än att andra gör det, det känns inte bra, även om personen skulle vara ond.

Hedinn röstar på RainbowDash

Pga tidigare teorier, det känns helt enkelt som att det är en ond som försöker dölja sitt nick.

Jag återkommer med mer imorgon, när jag orkar läsa igenom allt ordentligt.

Håller helt med om detta. Sasse har ju aviserat att hon är på kurs men med så lite tid för leken är det omöjligt att teoria och försöka komma underfund vilken sida hon är på och Bumpo blir väl snart bli kickad pga inaktivitet?

Eftersom flera kommenterat inaktiviteten hos deltagare vill jag också göra det.

När det gäller Sasse har hon fått specialtillstånd att vara oaktiv nu i början av leken. Självklart är det inte hållbart att hon är oaktiv hur länge som helst men hon har sagt att hon kommer kunna vara aktiv från och med imorgon(och när Sasse säger aktiv räknar jag med att det är mer än typ två inlägg). Skulle hon av någon anledning inte kunna vara mer aktiv i fortsättningen får jag givetvis plocka bort henne ur leken.

När det gäller bumpo får jag erkänna att jag har dålig koll på exakt hur mycket hon skrivit men det är samma sak där om jag anser att hon är så oaktiv att det går ut mycket över leken kommer hon bli bortplockad.

Tillsvidare får både sasse och bumpo vara kvar.

Intressant och tämligen övertygande teori - det gör det ju också än mer angeläget att försöka fjärma sitt dubbelnick från sitt eget om man hela tiden "riskerar" att bli siad tidigt under sitt vanliga nick och avslöjad som ond. Det verkar väldigt jobbigt att vara en påpassad ond med dubbelnick! :)

Väljer hur som helst tills vidare att låta min röst stå kvar.

Sedan får vi väl inte glömma att det finns en ond siare som kan ha siat någon som god och nu försöka kasta misstankar mot att den skulle vara ond. Eller kanske det omvända fallet - siat någon som ond och försöker få oss att tro att denne är god?? :nailbiting:

Men sluuuta, rör inte till det här ännu mer för mig nu! :p

Eftersom flera kommenterat inaktiviteten hos deltagare vill jag också göra det.

När det gäller Sasse har hon fått specialtillstånd att vara oaktiv nu i början av leken. Självklart är det inte hållbart att hon är oaktiv hur länge som helst men hon har sagt att hon kommer kunna vara aktiv från och med imorgon(och när Sasse säger aktiv räknar jag med att det är mer än typ två inlägg). Skulle hon av någon anledning inte kunna vara mer aktiv i fortsättningen får jag givetvis plocka bort henne ur leken.

När det gäller bumpo får jag erkänna att jag har dålig koll på exakt hur mycket hon skrivit men det är samma sak där om jag anser att hon är så oaktiv att det går ut mycket över leken kommer hon bli bortplockad.

Tillsvidare får både sasse och bumpo vara kvar.

Tack för förtydligandet :)
Vet ju att sasse är borta, men det gör ju det inte lättare att teoria - även om man kan avskriva teorin att hon inte skriver lika mycket som hon brukar ;)

Bumpo har skrivit totalt 3 inlägg och skrev det senaste inlägget i förrgår..

Haha, och nu ska jag tydligen vara filmsällskap nu också, är på sida 9 av 12 (visar 30 inlägg per sida). Känns sådär kan jag säga.

Jag reagerar nog ändå mest på mammas röstmotivering på KD. För det första ser jag inte vilken fråga som KD undvikikt och för det andra tror jag att pga att mammas röstade tidigt (förhållandevis) så var det en relativt enkel röst att lägga på KD med förhoppning att övriga skulle haka på.

Därför: Vax röstar på mammas.

Det jag tyckte var anmärkningsvärt angående Karamellen var att hon inte reflekterade över att bumpo skrivit att hon inte skulle vara aktiv när hon lade sin röst.

Shaggy skrev:
Slim_shady Mycket aggresiv men har tonat ner. Jag funderar fortfarande på om det inte kan vara en ulv som försöker dra blickarna till sig för att kunna skapa sig ett alibi med sitt andra nick eller som Myrten föreslog att dra till sig alals blickar så att resten av lyan kan glida med lite fint

Det här är teorin som Shaggy röstar efter, på just Slim. Blir fundersam om det är en ploy för att de är precis det Shagg gör?

:banana:

Då tror jag garanterat att Shadys dubbelnick har misstänkt Shady rätt hårt, eller kollegorna. För det var uppenbart att det skulle leda till lynchning förr eller senare.

Funderar över detta inlägg, när Niyama sedan åker. Berodde valet av Niya på något annat eller spelade detta in?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka