Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Försöker reda ut min röra lite.

Ser att många misstänker Myrten och Mammas och vilka dubbelnick de kan höra ihop med. Utifrån min egen syn så ser jag bara två egentliga kandidater som kan stå bakom S_S av oss alla med dubbelnick och det är dessa två personer (om Niyama inte visat sig vara god hade jag haft tre kandidater till S_S).

Kommer inte ihåg om det var MrX som drog upp någon teori tidigare under leken att dubbelnick och orginalnick inte varit inloggad samtidigt och därför borde höra samman(?) Bara för att ett orginalnick inte är inloggad så betyder det inte att ett dubbelnick inte kan vara det -har man aviserat att man är borta så är det ju enkelt att skicka ett kort inlägg med bara röst + motivering (ung som MrX gjorde första natten) från en mobil.....

Så det jag försöker säga är att jag inte tror man kan koppla ihop aktivitet/inaktivitet och när olika orginalnick/dubbelnick skrivit inlägg - Eftersom flera av oss har mobiltelefoner så är det inte alltför långsökt att någon sitter inloggad på dator och mobil m olika nick samtidigt och teoriar och skickar inlägg ung samtidigt.

Jag reagerar nog ändå mest på mammas röstmotivering på KD. För det första ser jag inte vilken fråga som KD undvikikt och för det andra tror jag att pga att mammas röstade tidigt (förhållandevis) så var det en relativt enkel röst att lägga på KD med förhoppning att övriga skulle haka på.
[/B]

Det jag tyckte var anmärkningsvärt angående Karamellen var att hon inte reflekterade över att bumpo skrivit att hon inte skulle vara aktiv när hon lade sin röst.

När det gäller Mammas "insnöande" på KD och rösten igår så tycker jag inte att just det säger något om var Mammas står. Om Mammas hittar något som hon vill ha svar på är hon en IGEL och på en igen och igen och igen oavsett vilken roll hon har och även om man tycker man besvarat frågan flera ggr - har själv råkat ut för det några ggr och speciellt som ny i dessa lekar var det otroligt jobbigt att bli så utsatt när man själv tyckt att man uttryckt sig glasklart...

Jag tycker det är intressant med jämna röstningar för det är de som sätter press på att ev. försöka "rädda" någon eller vänta ut med att placera röster in i det sista... och då tycker jag man får ett bättre underlag att granska i efterhand. Dessutom blir jag ofta bekymrad när det sticker iväg med alltför många röster alltför lätt. Onda sidan är fortfarande ganska bra bemannade men inte släpper de väl till sina egna helt utan fight?

Jag är inte alls obenägen att ändra röst om eller när jag tycker det behövs - jag ska ingenstans i kväll och kommer att hålla uppsikt över utvecklingen - men i nuläget håller jag Mammas som något mer misstänkt så nu ser jag fram emot lite drama i hur röstningen utvecklas. :D

Det jag menade var att även om både Mammas och Myrten är onda kan det komma in röster på en tredje icke ond person... och om de goda då spridit rösterna mellan tre personer kan det bli den icke onda som åker. Man får ju även ha i åtanke att det finns en häxa, en trollkarl och en röstfifflare med så en röstning kan ju få en annan utgång än vad det först ser ut som.

Om du är god begriper jag inte varför du inte röstar på Myrten eftersom hon redan har fyra röster. Nu tror jag att Myrten kommer ryka ändå, eller kanske Mammas (jag kommer ändra röst om det behövs) men det är ju viktigt att goda inte sprider sina röster för mycket.

Det här inlägget för mig att växla mellan två tankar:
"Åh, en engagerad god spelare som verkligen vill få ut den onda myrten!"
och
"Åh, en ond spelare som offrar sig för att ha låtsas sia goda myrten!"

Men tja, det första känns mer troligt om jag ser till hur tonen sett ut under dagen. Därför väljer jag att rösta efter MrX, som jag tror och hoppas har hittat det onda i myrten.

Mammas röstar på Myrten

Tyvärr blir det inga mer tankar från mig innan DL iaf, om jag överlever ska jag försöka bättra mig imorgon. :)

När det gäller Mammas "insnöande" på KD och rösten igår så tycker jag inte att just det säger något om var Mammas står. Om Mammas hittar något som hon vill ha svar på är hon en IGEL och på en igen och igen och igen oavsett vilken roll hon har och även om man tycker man besvarat frågan flera ggr - har själv råkat ut för det några ggr och speciellt som ny i dessa lekar var det otroligt jobbigt att bli så utsatt när man själv tyckt att man uttryckt sig glasklart...

Förlåt! :o

Så kan det absolut vara. Däremot hade jag nog förväntat mig att både Mammas och Myrten i goda inkarnationer skulle vädra betydligt mer blod över att ha jagat ner ett ondskefullt dubbelnick, och gått till verket med ett något mer... frenetiskt analyserande för att raskt och effektivt lokalisera och slå ut också Slim_Shadys andra personlighet?

Kommer inte ihåg om det var MrX som drog upp någon teori tidigare under leken att dubbelnick och orginalnick inte varit inloggad samtidigt och därför borde höra samman(?) Bara för att ett orginalnick inte är inloggad så betyder det inte att ett dubbelnick inte kan vara det -har man aviserat att man är borta så är det ju enkelt att skicka ett kort inlägg med bara röst + motivering (ung som MrX gjorde första natten) från en mobil.....

Nja, inte riktigt så. Jag noterade RDs brist på aktivitet första kvällen (och även Vax) när Myrten sagt att hon skulle vara på kurs. Men jag tyckte att den som talar mot att en ond Myrten är RD är att hon borde väl bett en kollega kasta iväg några inlägg från sitt dubbelnick den kvällen.

Dock finns det andra saker som får mig att tro att Myrten är RD. Dels för att det inte finns så många alternativ när jag parat ihop andra nick och dels för att jag kan tänka mig att Myrten använder det språket för att inte avslöja sig (vilket ju om jag har rätt iofs har misslyckats :D ).

Jag hade gärna gjort det om jag inte hade haft askasst med tid och dessutom är askass på att para ihop nick. :p

Inser att det är lika bra att rösta, jag kommer iaf inte kunna reda ut mina tankar mer ikväll och jag måste ladda upp för i morgon (ni kan väl hålla tummarna för att det blir hyfsat väder :) )

Jag tror att sannolikheten är väldigt stor att Myrten har blivit siad utifrån vad bland andra Vira skrivit (och eftersom jag håller Vira åt det goda hållet och inte ser varför hon annars skulle ha skrivit sitt inlägg) så blir det Myrten min röst faller på idag.

Paddington röstar på Myrten

Tack för förtydligandet :)
Vet ju att sasse är borta, men det gör ju det inte lättare att teoria - även om man kan avskriva teorin att hon inte skriver lika mycket som hon brukar ;)

Bumpo har skrivit totalt 3 inlägg och skrev det senaste inlägget i förrgår..

Tack, för påpekandet om bumpo, jag har kollat upp det också och den aktiviteten är ohållbar i längden, om hon inte dyker upp snart får jag plocka bort henne alternativt försöka ersätta henne.

Hon skrev något om att det hänt något som gjorde att hon inte var aktiv så det finns säkert en rimlig förklaring till frånvaron.

Det jag menade var att även om både Mammas och Myrten är onda kan det komma in röster på en tredje icke ond person... och om de goda då spridit rösterna mellan tre personer kan det bli den icke onda som åker. Man får ju även ha i åtanke att det finns en häxa, en trollkarl och en röstfifflare med så en röstning kan ju få en annan utgång än vad det först ser ut som.

Ja det där är ett meck för mig som är van vid att det man ser, det är också det som gäller... :D Men trollkarlens myglande ger ju i alla fall ett resultat som man ser vad det innebär? Och alla hör ju ändå till den goda sidan, så även om det kan vara goda som skulle kunna klanta till det med att styra röstningen "fel" så är det ju i alla fall saker som försökt styras med ett gott syfte. Får man hoppas.

Ja det där är ett meck för mig som är van vid att det man ser, det är också det som gäller... :D Men trollkarlens myglande ger ju i alla fall ett resultat som man ser vad det innebär? Och alla hör ju ändå till den goda sidan, så även om det kan vara goda som skulle kunna klanta till det med att styra röstningen "fel" så är det ju i alla fall saker som försökt styras med ett gott syfte. Får man hoppas.

Ja precis - jag förstår egentligen inte varför man som trollkarl alls skulle använda sin förmåga om det inte var för att få en spelare som man är näst intill 100 på är ond att rösta på någon annan man tror är ond. Annars är det ju enbart den goda sidan som förlorar på det.

Det här är teorin som Shaggy röstar efter, på just Slim. Blir fundersam om det är en ploy för att de är precis det Shagg gör?

Nu hänger jag inte med. Jag lär inte kunna dra blickarna till mitt andra nick eftersom jag bara spelar med ett.

Misstankarna mot Mammas och Myrten verkar för mig bygga på att man bestämt att de är siade som onda. Jag motsäger mig inte det men tycker att det känns som om det hela vilar på väldigt instabil grund. Karamellen har haft lika dåliga teorier mot Mammas som hon hade i sin första lek där hon defacto var siare men de lösa teorierna fortsatte hon med i nästa lek där hon var ond. Jag är inte beredd att i nuläget tro på henne då jag inte alls är säker på att hon har helt rent mjöl i sin påse
Den jag känner mig mest säker på som ond är RainbowDash. Språket känns som om det är lite för mycket.
Shaggy röstar på RainbowDash

Lägesöversikt, DL minus 31 minuter:

Röstning 3

14.22 Mr X ...........................Myrten
14.31 Karamelldrottningen....... Myrten
15.06 Handduk......................Myrten
15.48 Vira............................Myrten
17.30 Lillgrådis......................Mammas
20.12 Heddin........................RainbowDash
20.49 Mammas......................Myrten
20.58 Paddington.................. Myrten
21.18 Shaggy.......................RainbowDash

Myrten 6 röster
RainbowDash 2 röster
Mammas 1 röst

Kvar att rösta: Myrten, RainbowDash, Vax, Sasse, Bumpo

Kl

Borde rösta nu. Det verkar som att antingen mammas, myrten eller RB åker idag. Eftersom jag inte alls förstår RB:s resonemang och tycker denna skriver väldigt underligt så lägger jag min röst där idag.

vax röstar på rainbowdash

Nu blir jag nervös över rösterna på RD. Nog för att jag tror att hon är ond, men det känns inte helt bra.

Hoppsan, har inte riktit hunnit me allt som ja hade vela, men nu e ja hr igen. Har läst allt å hänge inte riktit me, men den härr myrten verkar juh inte va helt GOD iaff.
rainbowdash röstar på myrten

Hoppsan, har inte riktit hunnit me allt som ja hade vela, men nu e ja hr igen. Har läst allt å hänge inte riktit me, men den härr myrten verkar juh inte va helt GOD iaff.
rainbowdash röstar på myrten

:rofl: du anstränger dig i alla fall, vem du än är :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka