Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Så, sammanfattningsvis innan jag äntligen går och lägger mig:

Jag är hyfsat övertygad om att Mammas är ulv och nästan lika säker på att RbD är det. Övriga dubbelnick bör i så fall vara goda. Bland enkelnicken är jag inte alls lika misstänksam mot Sasse som MrX är, men jag har inte hunnit titta närmare på något av enkelnicken utan får återkomma med det imorgon eller så.

Nej med två dubbla menar jag två personer som har ett nick till - dvs Mammas och Rdb. Jag uttryckte mig nog klumpigt :).

Angående Sasse så vet jag inte. Absolut att hon borde ha tänkt på det, men kanske att hon inte hittade någon annan som hon misstänkte mer? Visst, det här kan placera henne "snäppet ondare" än övriga enkelnick, men jag skulle ogärna lyncha henne utan mer att gå på.

Ok, då är jag med. Tänkte att va fan, har Vira blivit skum nu också?!

Nej, jag skulle inte heller vilja lyncha henne utan att ha mer att gå på. Jag bara gick igenom tråden igen och reagerade på detta. Hennes reaktion på mitt inlägg gör mig dock än mer skeptisk - tycker nämligen Sasse brukar bli sådär "vass" som ond och att hon lägger över det: att det är jag som är irriterad och typ misstänker henne bara för att hon röstade på mig. Jag var liksom inte i närheten av att bli lynchad, så det är knappast så att jag lägger nån energi överhuvudtaget på att just jag fick en röst.

Jag tänkte också på det. En god skulle väl återgå till att bli mer "sig själv", särskilt som det finns en del misstankar mot RD?

Ja precis. Extrem tidsbrist (i klass med har inte läst igenom leken alls) känns som den enda andra möjliga förklaringen, men det känns inte direkt troligt. I synnerhet inte som jag misstänker RbD av andra skäl också (ffa uteslutningsmetoden).

Som sagt kan du ha kommit in med teorier senare, det vet jag inte. Jag lär se det imorgon.

Nej, det är inte skumt att du teoriar om mig. Jag skrev att det kändes som att du misstänkte mig enbart pga min röst på dig.

Ja jag blev irriterad när du inte verkade ha läst om varför jsg röstade på dig. Det handladr väldigt lite om din aktivitet.

Sedermera kan jag tala om att jag oftast blir irriterad när jag faktiskt är god, även om det säjert händer när jag har en ond roll med.

Nu har jag läst och läst och funderat och försökt ge mig på att para ihop nick och roller och allt vad det är. Och konstaterade att om det är så att även Mammas blivit siad och RD är antingen Myrten eller Mammas extranick så borde vi ha en ulv och en ond siare kvar. Bara det att när jag skrev upp alla roller från förstasidan och alla deltagare, så stämmer det ju inte!

Det finns 11 roller utskrivna, utöver ulvarna. Och jag har för mig att någon skrev i början att det var fem ulvar (eller har jag drömt? Det verkar ju åtminstone vara vad alla tar för givet), men i så fall går antalet roller upp till 16. Men vi var ju 17 deltagare från början! Antingen håller GA något hemligt, som vi inte vet, eller så sitter det sex ulvar i lyan... Och då är ju frågan om det är ett till dubbelnick eller två enkelnick?

Eller har jag missat något väldigt väsentligt här någonstans som förklarar det hela?

Hon kanske räknar med att "de onda" bara är ulvarna -skriver upp det. Alltså är det fyra ulvar kvar och en ond extra. Då blir det helt plötsligt ett dubbelnick till och en enkel. Istället för två enkla. Jag vet inte riktigt. Men om det bara är ett dubbelnick kvar så är det två enkelnick onda.

Oavsett så måste det ju åtminstone finnas en ond bland enkelnicken. LG vill jag just nu sätta mer åt det goda hållet, enbart baserat på känsla. Sasse är jag väldigt osäker på. Inget konkret som gör att jag kan sätta henne åt det onda hållet, men inte åt det goda heller. Detsamma gäller Shaggy. De känns väldigt anonyma båda på nåt sätt. Och bumpo är ju totalt omöjlig att säga något om nu pga den bristande aktiviteten.

Gällande dubbelnicken så verkar det ju som att Mammas skulle ha blivit siad, speciellt när Myrten med största sannolikhet blivit det och blev utröstad på ganska svaga grunder (läser man teorierna är det ju egentligen inte någon större substans i dem). Så ja, det känns ju som att det är siare inblandade i teorierna om både Myrten och Mammas som onda. Vad som skrämmer mig är dock att ulvarna får spioninfo varje natt. Om Myrten och Mammas blivit siade och sitter i lyan finns det en chans att de fått reda på det. Även om det känns långsökt så måste ju ändå möjligheten finnas att den tredje ulven, alternativt något av Mammas eller Myrtens extranick, tagit chansen att driva på i det här, eller åtminstone hänga på snabbt, för att själv bli godförklarad...

Jag hoppas att det är för långsökt för de känns ju äkta ändå och jag vill tro att de vet nåt.

Hittade förresten nu det här från LL igår kväll:

"Vi har 13 kvarvarande deltagare
Varav 9 goda och 4 onda"

Då är det alltså tre kvar i lyan och en till god utöver de rollbeskrivningar som står, en bybo då? Om inte LL själv är ulv och lurar oss helt och hållet, med tanke på att det i reglerna står "Onda vinner när ulvarna är fler än de goda", men inget om när goda vinner, så vi verkar körda! ;)

Det här får mig att ännu tydligare se kopplingen Mammas - Slim, för där om någonstans handlade det om att hacka ned meningar i bitar och inte ge sig. Det är ett av skälen till att jag tror att Mammas är ulv och att jag precis som MrX gärna ser att vi röstar ut henne imorgon. De övriga skälen tror jag att jag har listat i tidigare inlägg, men i korthet reagerade jag tidigt på Mammas och det som har hänt sedan dess har stärkt den uppfattningen.

Samtidigt får detta mig att fundera en extra gång runt både nicken och Mammas. Vi har hela tiden skrivit att dubbelnicken försöker distansera sig från orginalnicken - varför skull Mammas inte försöka göra det samma, om någon är så rutinerad som mammas borde det väl inte vara svårt att spela annorlunda? Jag kan se en ond Myrten försöka spela mammas med sitt dubbelnick dels för att distansera sig men också dels för att kasta misstankarna mot Mammas.

Sedan är jag väldigt glad att några dubbelnick "tog mig på orden" igår å har börjat spela som "normala" spelare :p Helt plötsligt klickade det till i min skalle och bitarna börjar falla på plats med några av dem :)

Hittade förresten nu det här från LL igår kväll:

"Vi har 13 kvarvarande deltagare
Varav 9 goda och 4 onda"

Då är det alltså tre kvar i lyan och en till god utöver de rollbeskrivningar som står, en bybo då? Om inte LL själv är ulv och lurar oss helt och hållet, med tanke på att det i reglerna står "Onda vinner när ulvarna är fler än de goda", men inget om när goda vinner, så vi verkar körda! ;)

När jag går tillbaka i rollistan och checkar av mot deltagarlistan så var det 10goda specialroller och 16deltagare - vilket skulle göra totalt 6st på onda sidan (5 i lyan, 1 spion). Sedan tillkom Shaggy i deltagarlistan men ingen ny roll har annonserats så endera är det en bybo-roll som du skriver eller så (hemska tanke) har GA lagt till ytterligare en person i lyan.....

Senast ändrad:

När jag går tillbaka i rollistan och checkar av mot deltagarlistan så var det 10goda specialroller och 16deltagare - vilket skulle göra totalt 6st i lyan. Sedan tillkom Shaggy i deltagarlistan men ingen ny roll har annonserats så endera är det en bybo-roll som du skriver eller så (hemska tanke) har GA lagt till ytterligare en person i lyan.....
Fast igår skrev ju LL att det var 4 onda kvar så hur det skulle gå ihop med en till i lyan övergår mitt förstånd.
Jag kan se minst 2 orsaker som inte nämnts här till att antalet goda roller och goda deltagare inte stämmer överens. Det ena är att LL glömt skriva ut en roll i listan, det andra att någon roll är utdelad till 2 olika nick.

Fast igår skrev ju LL att det var 4 onda kvar så hur det skulle gå ihop med en till i lyan övergår mitt förstånd.
Jag kan se minst 2 orsaker som inte nämnts här till att antalet goda roller och goda deltagare inte stämmer överens. Det ena är att LL glömt skriva ut en roll i listan, det andra att någon roll är utdelad till 2 olika nick.

Just det - tack för den!
Annars hade jag börjat slita mitt hår nu om en stund :)

Tar tillbaka det jag skrev om extraperson i lyan - Shaggy har ju helt rätt.

Stämmer. Då bör det ju finnas en bybo också då? Känns ju inte som att det finns två av en roll, när inte LL skrivit det? Jaja, det spelar väl inte så stor roll egentligen, bara antalet onda stämmer.

*kl*

Förresten så är jag helt övertygad om att RD är ond, kan inte se någon som helst anledning att god skulle skriva en sån röst som denne gjorde igår.

Jag kan inte se varför någon god över huvud taget skulle skriva och rösta på det sättet RD gjort. Är fortfarande lika övertygad som igår över att hon är ond, för jag kan inte se en enda anledning till hur en god skulle tjäna på att bete sig så med sitt dubbelnick.

Jag känner mig mer säker på RD än Mammas i nuläget i alla fall...

Nu babblar jag lite före natt-DL vilket jag egentligen helst undviker, men f n tror jag inte att jag är först på ätas-listan, så:

Sammanställning hittills för intresserade analytiker

Röstning 1

9.29 RainbowDash..............Karamelldrottningen
15.54 Hedinn....................HGL
16.53 Vax........................HGL
17.47 Bumpo....................Vira
18.05 Myrten...................Bumpo
19.16 Karamelldrottningen..Bumpo, senare ändrad
20.27 HGL.......................Karamelldrottningen
20.40 Handduk.................Bumpo
20.47 Paddington.............HGL
20.53 Lillgrådis.................Slim_Shady
20.54 MrX.......................HGL
20.55 Shaggy..................Slim_Shady
20.57 Mammas.................HGL
20.58 Vira.......................Bumpo
20.59 Karamelldrottningen..HGL
21.00 Niyama..................Slim_Shady
21.01 Slim_Shady............Niyama

(röstade ej: Sasse)

Röstning 2

16.14 Sasse...................MrX
17.15 Hedinn..................Slim_Shady
18.10 Lillgrådis...............Slim_Shady
18.39 Mammas...............Karamelldrottningen
18.51 MrX.....................Myrten
19.00 Karamelldrottningen.. Mammas
19.50 Paddington............. Slim_Shady
20.54 RainbowDash...........Slim_Shady
21.26 Slim_Shady.............Niyama
21.49 Vira.......................Mammas
21.52 Myrten...................Slim_Shady
21.57 Vax.......................Mammas
21.58 Niyama..................Myrten
21.58 Shaggy..................Slim_Shady
22.00 Handduk.................Slim_Shady

(röstade ej: Bumpo)

Röstning 3

14.22 MrX.......................Myrten
14.31 Karamelldrottningen..Myrten
15.06 Handduk.................Myrten
15.48 Vira.......................Myrten
17.30 Lillgrådis.................Mammas, (senare ändrad)
20.12 Hedinn...................RainbowDash
20.49 Mammas.................Myrten
20.58 Paddington.............Myrten
21.18 Shaggy..................RainbowDash
21.30 Vax......................RainbowDash
21.35 RainbowDash..........Myrten
21.42 Lillgrådis................Myrten

(röstade ej: Myrten, Sasse, Bumpo)

Senast ändrad:

Samtidigt får detta mig att fundera en extra gång runt både nicken och Mammas. Vi har hela tiden skrivit att dubbelnicken försöker distansera sig från orginalnicken - varför skull Mammas inte försöka göra det samma, om någon är så rutinerad som mammas borde det väl inte vara svårt att spela annorlunda? Jag kan se en ond Myrten försöka spela mammas med sitt dubbelnick dels för att distansera sig men också dels för att kasta misstankarna mot Mammas.

Jag ser också kopplingen Mammas-Slim, och jag tror nog att Mammas skulle kunna spela så ändå. Det var ju trots allt ingen superuppenbar grej, eftersom det inte var någon som tänkte på det förrän sent i spelet.

Men dessutom: vem skulle Mammas vara om hon inte var Slim eller möjligen RdB?. Både Vax, MrX och jag har antingen röstat på Mammas eller skrivit att vi misstänker henne starkt. Det får mig att tro att ingen av oss är Mammas, i synnerhet inte om vi hade varit Mammas goda dubbelgångare. HGL skulle hon kunna vara om hon vore god, men förutsatt att jag har gissat rätt om dig Paddi så har du vissa invändningar mot det(?). Återstår Slim som är bevisat ond och RdB som är rejält misstänkt (jag håller helt med er i era misstankar mot RdB, för jag förstår inte heller varför hon skulle fortsätta med det där språket om hon vore god).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka