Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Röstar tidigt igen.

MrX röstar på Mammas
då jag tror att KD siat henne som ond + andra saker som jag redan tagit upp.

Ja, jag förstår inte heller... Om lyan ser ut som jag (och de flesta andra) tror borde ju hoppet stå till den med enkelnick. Det får mig ännu mer fundersam över det jag drog upp förut, om de försöker skapa världens jäkla alibi för MrX.

Hedinn röstar på MrX

Oj! Detta gör mig verkligen fundersam om vart din lojalitet ligger.
Varför skulle ett dubbelnick gå ut så hårt med att få ut onda?

Mammas har jag som sagt reagerat på sedan starten. Jag röstar på henne nu dels för att jag inte höll med henne i början av leken. Och dels för att jag tror att hon röstade på Myrten enbart för att försöka framstå som god (samma egentligen med RB). Men jag tror att det kan vara klokt att försöka fokusera på att fu ut mammas då hon kan bli svår som ond. (vända och vrida på saker tillslut vet man inte vad man tror).

Vax röstar på mammas!

Nu har kretsen av enkelnick också snävats in till att två bör vara onda av fyra kvarvarande enkelnick. Vilket ju borde ge en hygglig statistisk chans att träffa en onding av dessa, inte minst om man själv hör till de goda i denna skara....? Hedinn, Shaggy, Bumpo återstår därigenom för mig av välja mellan. Inte riktigt kul att rösta på Bumpo utan att denne försvarar sig dock och jag känner mig något tveksam med att gradera Hedinn och Shaggy sinsemellan.

Vet inte var jag har dig, du känns god men kan lika gärna vara en skickligt spelande ond, men Hedinn känns ond nu då jag inte fattar rösten på mig alls. Kanske ond siare?

Shaggy känns också ond. Men jag är tveksam för att LL väljer att ersätta Bumpos roll, något man ju brukar undvika när det gått så pass lång tid i leken. Kan det vara för att Bumpo är ond och att fördelningen skulle bli väldigt skev om hon bara kickades utan ersättare? En god med specialförmåga hade man ju kunnat kicka men låta en annan god som redan är med i leken ta över förmågan.

Nu blir jag säkert beskylld för att vara irriterad igen bara för att jag reagerar över en röst på mig.

Men du känns verkligen inte god nu. Vem tror du då att jag skulle höra ihop med? Är det inte bättre att i första hand satsa på att få ut de originalnick som troligen siats?

Nu tror jag naturligtvis att Hedinn är ute och cyklar med sin röst på dig, MEN jag tycker inte att det behöver betyda att Hedinn är ond. Som läget i leken är ser jag ogärna någon som ond baserat på en enda dags tankar. Därmed inte sagt att Hedinn är god, men jag tror inte att hon behöver vara ond.

Alltså, jag känner att jag är lite död här, men bäst att teoria ändå. Jag funderar över varför inte tex Shaggy och alla andra som misstänker mig funderar över om det kan vara så att ingen protesterar för att siarna är rädda att bli misstänkta om de går emot strömmen? Jag menar, det har ju hänt förut, så varför inte igen? Misstänkt värre att ingen ens överväger alla eventualiteter, utan bara kastar sig på mig. Jag är nog ett lätt val när jag haft mindre tid än vanligt också gissar jag? Så tja, just nu misstänker jag alla som misstänker mig. Fett skumt det här!!

:D

Shaggy känns också ond. Men jag är tveksam för att LL väljer att ersätta Bumpos roll, något man ju brukar undvika när det gått så pass lång tid i leken. Kan det vara för att Bumpo är ond och att fördelningen skulle bli väldigt skev om hon bara kickades utan ersättare? En god med specialförmåga hade man ju kunnat kicka men låta en annan god som redan är med i leken ta över förmågan.

Jag håller med dig om bumpo, har tänkt på det sedan GA verkade vara så mån om att ersätta henne. Det är klart att man vet aldrig, men jag är enormt misstänksam mot bumpo/Sasse2.

Nu tror jag naturligtvis att Hedinn är ute och cyklar med sin röst på dig, MEN jag tycker inte att det behöver betyda att Hedinn är ond. Som läget i leken är ser jag ogärna någon som ond baserat på en enda dags tankar. Därmed inte sagt att Hedinn är god, men jag tror inte att hon behöver vara ond.

Nej, jag är inte heller övertygad om Hedinns ondska. En tanke är att hon är siaren och vill träda fram nu och visa ulvarna vem hon är. För även om hon är ond så är spelat väldigt märkligt (iofs har vi sett ganska mycket av "märkligt spel" denna lek).

Knapp

Jag vill påpeka att jag givetvis inte ersätter folk för att de är på ena eller andra sidan i en lek.

Jag vill inte att lekutgången riskerar påverkas av att jag kickar folk därför vill jag ersätta folk oavsett roll.

Jo, det är självklart bra att samla röster på originalnick. Men om jag inte känner mig helt säker på att Mammas siats som ond, så vill inte jag lägga min röst där även om de flesta hakar på det. Bara det i sig ger en anledning till att rösta annorlunda. Som det ser ut nu lär väl Mammas åka oavsett, hur jag än röstar och som ulv vore det väl fruktansvärt korkat att inte hänga på det drevet, oavsett Mammas roll, eller hur? ;)

Fast jag har ju protesterat lite lagom milt för att öppna upp för siaren att skriva en halvkväden visa åt samma håll men ingen hänger på alls, utom du då och jag tror inte att du är siare.

Tillägg till ovan. Hedinn har ju visat visst motstånd nu men jag får inte in Hedinn i en god siarroll heller. Jag tror mer och mer att Hedinn kanske inte har riktigt ärliga avsikter.

Tillägg till ovan. Hedinn har ju visat visst motstånd nu men jag får inte in Hedinn i en god siarroll heller. Jag tror mer och mer att Hedinn kanske inte har riktigt ärliga avsikter.

Ne de tror inte ja heller. Hedinns röst va ju jättekonstig. Men mammas verkar ond, hon e nog siad. bumpo-sasse kan nog me va ond, för du verkar smart och Lillgrådis me.

Haha, man tackar för komplimangen... :D Men dels blir jag misstänksam mot komplimanger i en pågående lek och dels är det nog inte så att smart med nödvändighet måste innebära god? Smart kan man vara på väldigt många olika sätt i den här leken...

Hedinns röst var konstig, men samtidigt intressant. Jag gillar ju när det spretar lite sådär lagom med rösterna och har inget emot att lägga lite konstiga röster själv ibland bara för att se om det händer något. Jag har dock inte alls för avsikt att medverka till att rösta ut MrX före Mammas (även om jag såklart också skulle kunna vara lika fintad av MrX som MrX säger sig kunna vara fintad av mig). Så som det ser ut nu blir det inte mer intressant röst än så här från mig:

Lillgrådis röstar på Mammas.

För att det känns snudd på walkover därifrån också. Samt för vad som sagts ovan samt för att jag håller det för mycket möjligt att hon är siad, även om det argumentet för mig bara är en del.

Nej, jag är inte heller övertygad om Hedinns ondska. En tanke är att hon är siaren och vill träda fram nu och visa ulvarna vem hon är. För även om hon är ond så är spelat väldigt märkligt (iofs har vi sett ganska mycket av "märkligt spel" denna lek).

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Hedinn faktiskt. Som en tidig röst alá Sasse är det ju inte riktigt.

För övrigt:

Paddington tycker jag är lite lurig faktiskt, har dock svårt att peka på något konkret vad gäller henne. Sen har jag tänkt på förhållandet mellan dubbelnick vs enkelnick till förbannelse. Får inte riktigt ihop det. Rent logiskt borde väl någon av enkelnicken vara ond? Den onda siaren är hon med i lyan? Verkar ju löjligt med en ond siare som är där för är inte poängen att den onda siaren och övriga onda inte ska veta om varandras existens?

Paddington tycker jag är lite lurig faktiskt, har dock svårt att peka på något konkret vad gäller henne. Sen har jag tänkt på förhållandet mellan dubbelnick vs enkelnick till förbannelse. Får inte riktigt ihop det. Rent logiskt borde väl någon av enkelnicken vara ond? Den onda siaren är hon med i lyan? Verkar ju löjligt med en ond siare som är där för är inte poängen att den onda siaren och övriga onda inte ska veta om varandras existens?

Det är ju sex onda. Om den onda siaren skulle ingå i lyan utgår jag ifrån att LL skulle skriva det, för det skulle ju i så fall snarare vara en ulv med siarförmåga.

Alltså måste två personer med dubbelnick ingå i lyan + en person som bara har ett nick. Och den onda siaren måste vara en person med ett nick, eftersom man knappast kan spela för båda sidor med olika nick.

Det gör att två onda måste finnas bland Shaggy, Lillgrådis, Hedinn och Sasse2.

Kl

MrX känns ju betydligt mer pålitlig än mammas (kan iofs vara grundlurad men jag tror inte det). Mammas fick jag märkliga vibbar av ganska tidigt (lite ombytta roller där ;)). Sättet att haka upp sig på detaljer sen skulle det inte förvåna mig om det senare visar sig att mammas var shady. Hur många andra spelar så knäppt? Ja uppenbarligen en till men ändå. RD tänker jag då på.

Men idag landar min röst på mammas och det är inget personligt (vendetta lr vad det var shaggy skrev)! Hade gärna haft kvar henne om hon inte redan tidigt i leken övertygat mig om sin ondhet :).

Karamelldrottningen röstar på mammas

Men då är det ju två enkelnick. 6 från början. Två som åkt ut (ingen enkelnickare). Fyra kvar. En med dubbelnick och TVÅ enkelnick (varav en ond spion).

Edit: om detta stämmer borde inte paddington vara ond. Utan jag tror att mammas (två nick) är ond och RD. Frågan är vilka två av de med bara ett nick som är ulvar?

Ja, två enkelnick måste vara onda. Och det är dessa som måste hittas bland de fyra jag skrev, för att Mammas och RD är onda är jag hyfsat övertygad om.

Just nu får jag för mig att Hedinn och Sasse2 är onda, men jag kan mycket väl vara lurad av både Lillgrådis och Shaggy.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka