Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Tack för röstsammanställningen

Jag är lite trött och hängig så jag kommer nog försvinna för resten av kvällen när jag uppdaterat. Så har ni några frågor får ni gärna slänga iväg ett pm nu snart annars blir det nog inga svar idag.

Tillägg: Jag är lite nyfiken, ni som hängt med i leken bättre än jag (;)) vem tror ni är Slim_Shadys originalnick? Alltså er teori kring det.

Mammas. Finns teorier om varför i tråden, men främst uteslutningsmetoden + att jag är övertygad om att Mammas är ond och måste då höra ihop med ett ont dubbelnick.

Är det förresten så att du vill att jag ska utveckla den röst jag hade på dig eller är den tiden förbi sas?

Nej, känns rätt ointressant eftersom du nu har en annan roll och du hur som helst var god vid tillfället för rösten.

Knapp.

En till fråga.

Detta är alla som hade dubbelnick i leken va? Mammas, Karamell, Paddington, Niyama, Myrten, Vira. Frågar utifall jag skulle ha missat någon. Shaggy hittar jag inte om hon körde ett eller två nick, någon som kan tala om det för mig?

Ja, det ska stämma. Vi var sex stycken med dubbla nick. Shaggy kan inte ha dubbla eftersom det bara är sex stycken "icke original"-nick med.

För att jag gillar att ha översikt...

Deltagare kvar originalnick:
Bumpo/Sasse2
Hedinn
Karamelldrottningen
Lillgrådis
Mammas
Paddington
Shaggy
Vira

Deltagare kvar dubbelnick:
Handduk
MrX
RainbowDash
Vax

Döda:
HollyGoLightly - spionlärling
Myrten - ulv
Niyama - ängel
Slim_Shady - ulv
Sasse - ängelns lärling

Är lite nyfiken på varför du Karamelldrottningen funderade kring om Myrten hade dubbelnicket Handduk? Alltså är intresserad av dina tankar, för du preciserade inte i den teorin jag läste (men du kan såklart ha gjort det senare).

Återkommer.

Ledsen att jag är sen - men efter att jag kom hem från Lidingöloppet tog jag ett bad och somnade på soffan :o

Är helt slut efter dagen och har försökt läsa ikapp leken men jag känner att huvudet inte är riktigt med och jag hänger inte riktigt med i alla svängar. Och jag orkar inte göra några större teoriinlägg (sängen hägrar lite för mycket)

Hedinns röst på MrX känns som flera säger väldigt konstig men helt plötsligt fick jag en uppenbarelse och förstår den nog lite bättre......

Mammas ser ut att vara den som kommer att åka ikväll. För att vara Mammas har hon varit väldigt passiv i ifrågasättandet av varför alla röstar på henne och det känns inte riktigt som den Mammas jag är van att spela mot. Om Mammas hade varit god så hade denne nog gått in mer för att försvara sig..

R_D är den jag misstänker mest för de inlägg och motiveringar denne har gjort.

Just nu känner jag att jag har ett överskott på ulvar i lyan och eftersom mina tankar inte riktigt hänger med så får jag försöka reda ut den oredan i morgon...

Paddington röstar på Mammas

Ser nu att ulvarna inte kan trolla, men att onda siaren är skyddad mot en första attack. Då verkar det orimligt att siaren skulle vilja "visa" sig för ulvarna just nu.

Ett annat alternativ är att natt1 blev det ju inget käk - onde siaren vet ju inte om det var ängelns skydd av någon eller siarens eget skydd som trädde ikraft och vågar kanske inte lita på att ulvarna vet vem denne är (och är rädd att skyddet är förbrukat)

Ett annat alternativ är att natt1 blev det ju inget käk - onde siaren vet ju inte om det var ängelns skydd av någon eller siarens eget skydd som trädde ikraft och vågar kanske inte lita på att ulvarna vet vem denne är (och är rädd att skyddet är förbrukat)

Jag tänkte på det, men det verkar helt orimligt att onda siaren skulle avslöja sig för att den tror att ulvarna kanske inte fattar att det var den de försökte käka. Alltså, nu när både ängel och ängelns lärling är döda och ulvarna dessutom får viss spioninfo.

Om det lugnar dig lite, så kan jag nu konstatera att det blir ingen speciellt jämn röstning ändå och att Myrten förefaller mer eller mindre lämna w.o i detta skede. Vilket jag inte kan tolka på annat sätt än att det är bättre att som konstaterat ond säga så lite som möjligt, så:

Lillgrådis ändrar tidigare röst från Mammas till Myrten

Är lite nyfiken på av vilken anledning du ändrade på röst, när det ändå stod klart att Myrten skulle åka?

Ursäkta om du redan svarat på detta.

Lite för att lugna MrX lätt darriga nerver. :D Men mest bara för att Myrtens tystnad fram till DL hade cementerat henne som ulv. Så när jag röstade först hade jag kanske 85 % ondskeindex på Mammas och 75-80 på Myrten. Men när jag ändrade hade Myrten gått om till 98.9%. :)

Lite kortfattat än så länge. Behöver gå igenom leken mer.

Jag har skrivit medan jag läst igenom leken, kan tilläggas.

Mammas - Reagerar först och främst på att Mammas verkar gå väldigt hårt åt Myrten för att denne röstade på bumpo dag 1 och Myrten hade inte nämnt i teorierna att det uppkommit mycket oväntade saker för Myrten. Mig veterligen har Mammas nämnt detta vid flera tillfällen. Det jag egentligen undrar över är varför Mammas är så på. Misstag kan väl göras? Att det gick Myrten förbi att bumpo hade fått mycket att göra? Mammas missar väl själv ibland mig tillminnes.

Förövrigt får jag också dåliga vibbar av att Mammas höll med min teori mot MrX. Jag tycker inte hon brukar spela eller snarare uttrycka sig på det sättet när hon är god? Hon är då väldigt paranoid och litar inte på det jag skriver framförallt.

Sedermera håller jag också på att para ihop dubbelnicken och Slim-Shady känns defintitivt som om det kunde tillhöra Mammas, pga skrivsättet. Jag skulle iofs också kunna applicera Myrten och Paddington med nicket Slim_Shady... Det skulle iofs inte förvåna mig heller om Mammas haft rollen som RainBowDash med det dåliga språket, för jag minns att hon peppade mig att använda ett "dåligt språk" sist det var dubbelnickslek. Så hon är inte okänd för det.

Hedinn tyckte jag kändes god när jag läste hennes teorier i början. De kändes vettiga och jag hade ingenting att invända emot när jag läste dom. Å andra sidan har hon röstat lite märkvärdigt ibland... Tänker på rösten på MrX och även hennes röst i samband med att Myrten lynchades. Behöver gå igenom henne mer mao.

RainBowDash sätt att skriva gör att jag funderar över om hon är väldigt mån om att inte kunna paras ihop med sitt originalnick. Väldigt mån menar jag då. Som jag skulle kunna tänka mig att en ond skulle kunna vara. Alternativt en god med väldigt viktig roll.. Men tror mer på det första alternativet.

Tror att Mammas kan ha dubbelnick med antingen Slim eller RainBowDash, Slim var uppenbart ond och det skulle inte alls förvåna mig om RD är det också pga skrivsättet.

Sasse röstar på Mammas

Den inledande avvikande rösten från mig på Mammas var dessutom tänkt som ett litet lockbete. Hon hade ju redan dragit på sig en del misstankar, så hade hon varit god så borde det varit ganska lockande som ond att hoppa på tåget och "råka" rösta ut henne före Myrten. Och hade det börjat trilla in röster efter min så hade jag kanske backat av den anledningen. Men jag tolkar ointresset att i går försöka få ut Mammas i stället som att det var strunt samma, om det ändå blir så att lyan decimeras och lättare att flyta med i Myrtenströmmen.

Glömde leken. Den här Mammas verkar få många röster, hon är nog ond! Mammas röstar på mammas!

;)

Uppdatering

De flesta är tämligen övertygade om att Mammas är ond och se så rätt de hade hon var varulv!

Är lite nyfiken på varför du Karamelldrottningen funderade kring om Myrten hade dubbelnicket Handduk? Alltså är intresserad av dina tankar, för du preciserade inte i den teorin jag läste (men du kan såklart ha gjort det senare).

Återkommer.

Men det kommer jag inte ens ihåg men nu när du säger det så! Tja jag vet inte riktigt det var nått med skrivsättet och sen tänkte jag att namnet passade bra in. Har nog tänkt en del och fortfarande svårt att se att myrten skulle skriva så dålig svenska som RD men det kanske är just det som hon ville att man först skulle tro och därför har jag väl litegrann ändrat till den tron men samtidigt är det ju lite korkat spelat från en så erfaren. Å andra sidan är det ju lite korkat överlag att skriva plus teoria så som RB. Jag förstår inte är avsikten öht att man ska tro att det är en god bakom nicket? Knappast va. Men varför? Vill de onda inte vinna?

Hursom helst så var det nog mest tankar från min sida myrten-handduk. Jag vet inte om jag själv tror på det för nånstans är det lite ologiskt för det skulle innebära att en till med dubbelnick är ond tex paddan är RB och handduk är myrten. Och då skulle alla enkelnick vara goda. Nä det tror jag inte. Eller gör jag det? Nej mest nej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka