Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Bra jobbat, Mr X! Ja inte att dö alltså utan att bidra med god info dessförinnan... (Som i alla fall jag tyckte bar tydliga spår av Niyamas "handstil"? Vilket därmed ytterligare skulle utesluta RD som möjligt dubbelnick till Niyama.) Din död skall snarast möjligt hämnas genom att:

Lillgrådis röstar på...................................... RainbowDash :)

Motivering i föregående inlägg.

Oj! Detta gör mig verkligen fundersam om vart din lojalitet ligger.
Varför skulle ett dubbelnick gå ut så hårt med att få ut onda?[/B]

Eftersom Vax tvivlar på mig här så får det mig att fundera över henne. Jag har trott hon varit god, men jag är osäker. Aktiviteten är ju inte så hög heller, hon håller sig lite i skymundan.

Hedinn röstar på Vax

Ha! Den kom lite plötsligt!

Personligen tycker jag att det verkar osannolikt att RD är god men du verkar ju ha ändrat dig (lite lustigt att du misstänker alla dubbelnick som är kvar utom Handduk O_o. Kommer nog rösta ut dig nästa gång för jag förstår inte hur du tänker ;).

Men för denna gång...

Vax röstar på rainbowdash

Glömde motiveringen! Motivering: RD har sen dag ett varit en udda fågel (err ulv). Tänker att RD skrev att Sasse + Hedinn är onda för att denna själv är ond och ville vilseleda alla. Men se hur bra det gick!

Senast ändrad:

Nu babblar jag lite före natt-DL igen, men det vore ju väldigt ostrategiskt att äta mig just nu ändå och sålla ännu hårdare bland enkelnicken, så strunt samma (jag tror inte heller att jag avslöjar något som onda inte fattat ändå):

Vira, Paddington och Karamelldrottningen måste vid det här laget alla vara goda, eftersom Mammas och Myrten var ulvar och Niyama god och det bör - om jag inte är helt väck - vara två enkelnick på ulvsidan.

Därför, så länge ingen av Vira, Paddington eller Karamelldrottningen gör någonting för att försvara RD som en missförstådd dyslektiker (vilket man ju i detta skede verkligen borde göra om man vet att man är god och har lyckats dra misstankar på RD bara för att man showat på lite väl bra), så KAN rimligen inte RD vara dubbelnick till någon av dessa heller.

Återstår endast möjligheterna att RD är 1) dubbelnick till Niyama - som ju inte kan försvara RD med sitt eget nick - eller 2) till Myrten eller Mammas.

Jag kan se många skäl till att RD inte bör vara Niyama, inte minst att det finns ett annat nick som enligt min uppfattning matchar betydligt bättre till henne.

RD bör därför vara ett väldigt tryggt val i nästa lynch förutsatt som sagt att ingen av de tre nämnda börjar jobba aktivt för att ändra på den saken (eller att jag har tokbommat något i förutsättningarna).

Jag håller med helt och hållet om slutsatserna ovan (och inte enbart för att du tror att jag är god ;))! RbD:s språk har helt enkelt varit för mycket, och eftersom ingen har försvarat henne - inte ens hon själv - bör hon vara ond.

Alltså: Vira röstar på RainbowDash.

Min känsla är att den här leken än så länge varit alldeles för "lätt" och vi goda har fått väldigt mycket "serverat" från onda sida. Har nog aldrig varit med om en lek där 3 onda har åkt 3dgr i rad....

Detta gör att jag nog måste omvärdera allt och alla innan min röst ikväll.

Min gissning är att det beror på att de stackarna (:p) helt enkelt inte har haft något val. Uppenbarligen var åtminstone den goda siaren ett dubbelnick = två nick som fick veta vad som hände. Vi har dessutom minst (beroende på vad LL:s extraroll är för något) två personer till i spelet som får information, siarlärlingen och spionen. Om man till det lägger lite tur och att vi är flera som förhoppningsvis har gissat rätt angående dubbelnicken, ja då blir det ett tufft spel för de onda. Har man ett dubbelnick vet man ju att åtminstone en person är god (/ond), och det blir lättare att para ihop de övriga. Jag gissar att de helt enkelt gav upp både Mammas, Myrten och RdB när misstankarna började hagla, och därefter satte sitt hopp till de två onda som bör finnas bland enkelnicken.

Det innebär dock också att de som har enkelnick (i alla fall ulven) bör ha ansträngt sig väldigt mycket för att dölja sin roll, så just nu är jag osäker på de flesta.

Ja dels tur och dels bra samarbete goda emellan. Fast än är inge spelet över men det ser ju väldigt ljust ut för den goda sidan :). Har svårt att se att onda vinner denna leken.

Egentligen har jag fått två - en som stod glasklart igår kväll och sedan en ny som gick emot den första i morse. Hmm, så jag vet inte om den uppenbarelsen gör sån nytta just nu.

Det jag såg intressant igår var följande inlägg från Hedinn och tidpunkterna för dem. Varför misstänka någon innan Natt-DL för att helt plötsligt rösta på någon annan direkt efter DL??

Jag reagerade också på det, och idag händer samma sak! Från att skriva före Natt-DL att rösten lär hamna på RbD, till att rösta på Vax av alla med en motivering som känns hämtad från en förstadagsröst ... Om inte Hedinn har självmordstankar i spelet så måste hon nästan var förtrollad, dels på grund av de tvära kasten och dels för att Hedinn är för duktig för att lägga sådana röster oavsett roll. Gårdagens röst fanns det ju i alla fall en halvvettig motivering för, men dagens ...

Förutsatt att Hedinn faktiskt är förtrollad är ju frågan varför trollkarlen tror att Hedinn är ond. Jag är tveksam till om det ligger några faktiska kunskaper bakom eller om det bara är gissningar, men man kan kanske gissa att det inte är Hedinn som är trollkarlen i alla fall.

Eftersom Vax tvivlar på mig här så får det mig att fundera över henne. Jag har trott hon varit god, men jag är osäker. Aktiviteten är ju inte så hög heller, hon håller sig lite i skymundan.

Hedinn röstar på Vax

Wot? Och RainbowDash skulle då vara god, för att.....? :confused:

Eller skulle trollkarlen vara dubbelnick med siarlärlingen, ha kollat Hedinn och vilja få henne att utmärka sig på ett redigt skumt sätt? Men hade det inte varit enklare att bara rikta lite "vanliga" misstankar då, det här orsakar mest allmän förvirring hos mig i alla fall...

Du KAN ju inte känna dig osäker på Vax, om du tror att RD är ond. Om du inte har funderat ihop ett annat upplägg än två onda dubbelnicks och två onda enkelnicks? O_o

Joho då, det kan jag om jag vill. :) Jag är fruktansvärt duktig på sånt. :)

Det positiva är väl att det sker nått oväntat. Trist om alla röstar samma hela tiden. Fast det är iofs också bra. Hedinn brukar ju vara vettig i vanliga fall. Hyfsat vettig även som ond. Nu är hon bara velputta ;).

Tillägg till ovan. Hedinn har ju visat visst motstånd nu men jag får inte in Hedinn i en god siarroll heller. Jag tror mer och mer att Hedinn kanske inte har riktigt ärliga avsikter.

Det här får mig att undra om det kanske är Shaggy som är ägare av spetsig hatt och trollstav? Jag menar, Shaggy har ju misstänkt Hedinn länge. Jag har precis som Lillgrådis svårt att tänka mig att ett dubbelnick inte bara skulle lufta sina misstankar öppet - både Paddi, Karamellen och jag är ju i stort sett godförklarade och jag gissar att de flesta skulle lyssna om vi uttryckte oss tillräckligt säkert om någon. Det får mig att tro att det är ett enkelnick som har trollkarlsrollen, och Shaggy ligger för närvarande högst upp på listan. Vilket också innebär att jag ser Shaggy som åt det goda hållet.

Lite osäker? Du måste ju vara mer säker på att jag är ond än RD? Varför annars lägga rösten?

Titta på mina teorier ovan. Jag tror inte att Hedinn röstade efter eget huvud, och jag blir ännu säkrare på det av hennes ytterst vaga och dåliga förklaringar till rösten. Så jag tror följaktligen inte att rösterna säger så mycket om var Hedinn står, utom att trollkarlen tror att hon är ond.

Kl

Sitter och velar lite om jag ska lägga rösten på Sasse eller RbD idag. Eftersom RbD inte syns till nått och jag är rätt övertygad om att hon är ond plus att jag tror att majoriteten av rösterna kommer att hamna där. Sasse kan vara roligare att ha kvar nån dag till än en som inte är aktiv annat än vid röstning. Sen är chansen betydligt större att RbD är varulv än vad Sasse är. Ett av enkelnicken borde med största säkerhet vara ond siare och då är det ju bättre att halshugga denna sist.

Karamelldrottningen röstar på RainbowDash

Titta på mina teorier ovan. Jag tror inte att Hedinn röstade efter eget huvud, och jag blir ännu säkrare på det av hennes ytterst vaga och dåliga förklaringar till rösten. Så jag tror följaktligen inte att rösterna säger så mycket om var Hedinn står, utom att trollkarlen tror att hon är ond.

Jag har oxå svårt att se att Hedinn skulle rösta så men då kan man ju fråga sig anledningen till varför hon röstat så om det är nån annan hokus pokus i farten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka