Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

RD har inte skrivit jättemånga inlägg. Men varför skriva såhär och varför outa Sasse?! Jag tror ju att Sasse är ond dels av uteslutningsmetoden och dels för att jag reagerade på Bumpo, det lilla hon skrev. Och sen tror jag att RD är ond men varför spelar onda såhär?

På vilket sätt outar hon mig menar du?

Alltså din uddaröst igår fick mig att fundera på om rösten var trollad, för varför skulle du annars rösta helt åt...? Men varför skulle du vara trollad två gånger i rad? Vet inte ens om det är okej i glömmerallts lek. Så dina röster är bra skumma. Jag misstänker dig rätt starkt nu, samtidigt så undrar jag varför du skulle rösta udda och inte alibirösta? Det får mig att bli smått tveksam angående dig, men det kanske är just det du vill? Jag fattar inte alls din röstteknik i denna lek.

I övrigt håller jag fortfarande RainBowDash som ond. Jag ser inte riktigt poängen för en god att skriva på det sättet. Det känns mer som något en ond skulle kunna göra, för att försöka förhindra att kopplas ihop med originalnicket. Samtidigt blir det ju lite "för tydligt" vilken sida nicket hör till tycker jag. Som sagt ser jag ingen anledning för en god att hålla på och skriva på det sättet.

Huruvida sedan Myrten eller Mammas har rollen som RainBowDash/Slim_Shady, återstår att se när leken är över.

Sasse röstar på RainbowDash

Jag gissar att de helt enkelt gav upp både Mammas, Myrten och RdB när misstankarna började hagla, och därefter satte sitt hopp till de två onda som bör finnas bland enkelnicken.

Jag förstår bara inte varför någon av dom skulle spela så "öppet" med RdB, jag menar, att skriva på det sättet är iögonfallande. Detta och att de båda måste ha vetat att de skulle bli siade natt 1 och/eller 2 gör att jag inte förstår spelet med RdB. Det känns så... klumpigt på något sätt, att spela på det sättet som RdB. Varför inte istället vara mer diskret med dubbelnicken och låta originalnicken dö?

Nej, jag förstår verkligen inte det här...

Titta på mina teorier ovan. Jag tror inte att Hedinn röstade efter eget huvud, och jag blir ännu säkrare på det av hennes ytterst vaga och dåliga förklaringar till rösten. Så jag tror följaktligen inte att rösterna säger så mycket om var Hedinn står, utom att trollkarlen tror att hon är ond.

Hon kan ju vara trollad, absolut. Hon kan säkert också ha fejkat det. Jag har själv gjort det i alla fall när jag varit ond och trollkarlen varit med (inte för att jag minns vad jag ville få ut av det, men...).

Det står inget i rollbeskrivningen huruvida trollkarlen får trolla en deltagare flera gånger (i rad). Jag kan väl tycka att det är lite ojuste på något vis, om det sker fler dagar i rad, måste vara jäkligt tråkigt för den deltagare som är förtrollad större delen av leken då. För Hedinn har ju haft fler udda röster menar jag.

Bara en notis i alla fall om att det även kan vara en "fejkröst".

På vilket sätt outar hon mig menar du?
läs RD:s sista inlägg.

Jag förstår bara inte varför någon av dom skulle spela så "öppet" med RdB, jag menar, att skriva på det sättet är iögonfallande. Detta och att de båda måste ha vetat att de skulle bli siade natt 1 och/eller 2 gör att jag inte förstår spelet med RdB. Det känns så... klumpigt på något sätt, att spela på det sättet som RdB. Varför inte istället vara mer diskret med dubbelnicken och låta originalnicken dö?

Nej, jag förstår verkligen inte det här...
nej det verkar inte som att någon här har nån vettig förklaring till RD:s sätt. Jag tror att det är en miss helt enkelt. En överdrift som vart mer överdriven än den var tänkt från början. Lite märkligt är väl att både shady och RD skulle vara så överdrivna. Som att kasta bort två deltagare eftersom det lyser om dem -ondhet. I bästa fall får vi nån vettig förklaring när leken är slut på detta märkliga fenomen. Ingen som är kvar i leken (utom RD själv då) kan svara på RD:s uppgörande.

Hon kan ju vara trollad, absolut. Hon kan säkert också ha fejkat det. Jag har själv gjort det i alla fall när jag varit ond och trollkarlen varit med (inte för att jag minns vad jag ville få ut av det, men...).

Det står inget i rollbeskrivningen huruvida trollkarlen får trolla en deltagare flera gånger (i rad). Jag kan väl tycka att det är lite ojuste på något vis, om det sker fler dagar i rad, måste vara jäkligt tråkigt för den deltagare som är förtrollad större delen av leken då. För Hedinn har ju haft fler udda röster menar jag.

Bara en notis i alla fall om att det även kan vara en "fejkröst".
jag tror att hon kan ha blivit trollad och att trollaren ville uppmärksamma Hedinn för att denna misstänker henne. Eller bara för att jävlas :crazy:? Nä tror mer på alt 1.

Det här får mig att undra om det kanske är Shaggy som är ägare av spetsig hatt och trollstav? Jag menar, Shaggy har ju misstänkt Hedinn länge. Jag har precis som Lillgrådis svårt att tänka mig att ett dubbelnick inte bara skulle lufta sina misstankar öppet - både Paddi, Karamellen och jag är ju i stort sett godförklarade och jag gissar att de flesta skulle lyssna om vi uttryckte oss tillräckligt säkert om någon. Det får mig att tro att det är ett enkelnick som har trollkarlsrollen, och Shaggy ligger för närvarande högst upp på listan. Vilket också innebär att jag ser Shaggy som åt det goda hållet.

Med risk för att verka sådär otäckt inställsam (som mest onda brukar vilja vara :D ) så tycker jag att detta låter som en inte alls osannolik teori och hoppas att det är precis på detta sätt. För då är det för mig klart med (Bumpo)Sasse och Hedinn som resterande två ludenpälsar efter RD. Hittills har jag känt mig osäker ffa mellan Shaggy och Hedinn men som sagt någon (god) förefaller ju vilja förmedla något med Hedinns något säregna röstande.

Ne de tror inte ja heller. Hedinns röst va ju jättekonstig. Men mammas verkar ond, hon e nog siad. bumpo-sasse kan nog me va ond, för du verkar smart och Lillgrådis me.

Lägger upp inlägget igen ---^

RD i princip indirekt godförklarar Shaggy och Lillgrådis och ondförklarar Hedinn och Sasse. Ärligt? Ja jag tror det! Men tanken ÄR nog att man som god ska börja tvivla och tycka att det är märkligt att en sådan märklig karaktär som RD kan ha rätt. Och det är just det jag tror hon har. Som ond har man ju ett facit på ett annat sätt än som god.

Hänger ni med på vad jag menar?

jag tror att hon kan ha blivit trollad och att trollaren ville uppmärksamma Hedinn för att denna misstänker henne. Eller bara för att jävlas :crazy:? Nä tror mer på alt 1.

Ja, att jävlas tror jag inte på. Trollkarlen är ju god så... hade varit skillnad annars. Jag tror i alla fall att det finns en möjlighet att Hedinn fejkar, kanske mest för att jag tycker det är konstigt om trollkarlen skulle kunna trolla en person flera gånger i rad. Jag tycker inte det känns helt rätt, och gud så tråkigt för den som blev trollad hela tiden då. Så det är kanske mer att jag hoppas att Hedinn fejkat i så fall.

Fast om så är fallet så tror jag att Hedinn överlever rent psykiskt ;). Ok om det varit en ny spelare kanske den tänkt "att jag vill för 17 allergi spela i en sådanhär lek igen". Men Hedinn ÄR smart därför är det lite underligt med allt men jag är övertygad om att när det gäller just DET så finns det en förklaring.

Fast om så är fallet så tror jag att Hedinn överlever rent psykiskt ;). Ok om det varit en ny spelare kanske den tänkt "att jag vill för 17 allergi spela i en sådanhär lek igen". Men Hedinn ÄR smart därför är det lite underligt med allt men jag är övertygad om att när det gäller just DET så finns det en förklaring.

Personligen hade jag nog pausat lekarna om jag blivit trollad flera gånger på rad. Det tar bort alldeles för mycket av det roliga att jag skulle vilja vara med i lekarna på ett tag i alla fall. Hedinn behöver inte vara likadan dock.

Ja jag vet ju inte riktigt hur det är tänkt att funka med en trollkarl. Verkar inte vara så vanligt i en varulvslek?

Ptja, den har förekommit lite då och då under den tiden jag spelat. Men varje LL har sin egen definition av hur olika roller ska fungera. Ibland har det varit att man ska trolla olika deltagare varje natt (får alltså inte trolla samma två gånger), andra gånger får man trolla samma, men ha minst en annan deltagare emellan sas, och andra gånger får man trolla en deltagare flera gånger på rad. OT dock. Jag ska nog göra annat ett tag, återkommer vid 22-tiden igen (eller tidigare om det "annat" jag tänkt göra inte funkar :p)

Det finns ju bara ett nick att rösta på ikväll, så därför tänkte jag roa mig att gå igenom de enkelnick som är kvar - dubbelnicken har ju redan blivit så mycket avhandlade i tråden.

Lillgrådis - lillgrådis får jag en positiv känsla från så jag tror inte denne kan tillhöra den onda sida.

Sasse2 - varken sasse2 (el bumpo) har gjort något som står ut i mina ögon. Men något jag har funderat över är sammansättningen i lyan. Eftersom flera tog upp att bumpo troligen skulle bli kickad och LL även gick ut med förfrågan i anmälningstråden om någon ville ta över bumpos roll så ställer jag mig inte helt främmande för att om bumpo ingick i lyan - så kan lyan ha funderat på vem de skulle vilja ha in istället. Eftersom de troligen förstod att både Myrten och Mammas var körda inkl deras dubbelnick så måste de ha gått igenom vilka spelare som fanns kvar. De hade garanterat inte käkat ett dubbelnick (eftersom då skulle personen ha en fot i varje läger). Så vad jag försöker säga - hade jag varit i lyan och visste att LL ville ha en ersättare (men inte fått tag på någon) så hade jag sett till att vara med och styra valet av ersättare så mycket jag hade kunnat... (förutsätter förstås att personen tackar ja också)

Hedinn - dennes två senaste röster känns väldigt, väldigt udda. Det var en anledning till att jag ställde frågan till Hedinn i morse om misstankarna mot RD släppt eller inte eftersom jag funderade över om denne blivit trollad. Jag tror att om jag var trollkarl och visste att en person var ond så hade jag fortsatt att trolla den personen ända tills den åkte. Om det är någon m dubbelnick som sitter på både siar och trollkarlsstolen - så vill man kanske inte outa sin roll som siare och är därför mer diskret med sina "hintar". Jag själv hade i det läget inte haft några skrupler mot att trolla samma person flera ggr i rad för att visa vad jag visste - däremot om det bara var en känsla så hade jag inte trollat flera dgr i rad.

Shaggy - shaggy har jag lite svårt att placera, i ena stunden känns Shaggy ond och i andra lägen känns det som jag litar på denne. så jag måste nog fundera ett varv till.

Här kommer rösten också

Paddington röstar på RainbowDash för att denne spelar alltför uppenbart ond för att kunna vara god

kl

Eftersom RbD uttrycker sig som hon gör och verkar ha gått och gömt sig så tar jag för givet att hon är ulv

Handduk röstar på RainbowDash

Ja, att jävlas tror jag inte på. Trollkarlen är ju god så... hade varit skillnad annars. Jag tror i alla fall att det finns en möjlighet att Hedinn fejkar, kanske mest för att jag tycker det är konstigt om trollkarlen skulle kunna trolla en person flera gånger i rad. Jag tycker inte det känns helt rätt, och gud så tråkigt för den som blev trollad hela tiden då. Så det är kanske mer att jag hoppas att Hedinn fejkat i så fall.

Jag tycker inte att det är särskilt konstigt om trollkarlen får trolla samma person i och med att LL inte har skrivit i rollbeskrivningen att det är förbjudet. Det borde hon ha gjort i så fall.

Shaggy röstar på RainbowDash eftersom det språket som använda av nicket vid det här laget tydligt visar att något är fel. En god borde för länge sedan taggat ner några snäpp och försökt skriva som en normal människa och inte som en fjortis som tappat hjärnan.

Jag tycker inte att det är särskilt konstigt om trollkarlen får trolla samma person i och med att LL inte har skrivit i rollbeskrivningen att det är förbjudet. Det borde hon ha gjort i så fall.

Eftersom flera diskuterat det här vill jag påpeka att jag inte lagt någon begrensing på trollkarlen hur ofta den kan trolla samma person.

Däremot brukar jag nog ha en sådan regel,det har sina fördelar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka