Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Hursom helst så var det nog mest tankar från min sida myrten-handduk. Jag vet inte om jag själv tror på det för nånstans är det lite ologiskt för det skulle innebära att en till med dubbelnick är ond tex paddan är RB och handduk är myrten. Och då skulle alla enkelnick vara goda. Nä det tror jag inte. Eller gör jag det? Nej mest nej.

Fast va? Om RD inte är Myrten (eller Mammas) så måste ju RD vara god. Fast det tror ju inte jag.

Nej det var inte så jag menade. Tror att RD är ond. Men det jag funderade tidigare var att jag fick för mig att handduk var myrten men enligt beräkningarna kan det ju knappast stämma för då finns det en till bland dubbelnicken som är ond och det skulle som sagt innebära att alla med ett nick är goda. Men hur sjutton går det ihop med siarrollen?! Det är DET jag inte får ihop alltså måste handduk (för jag tror att RD är ond) vara god och sen bara luska ut vilka två mer som är onda.

Hedinn, Lillgrådis, Sasse (2)... Ole dold doff :p.

Edit: Lillgrådis är antingen en riktigt bra skådis för hon känns ju klart godast av dessa. Om jag får gissa är Sasse och Hedinn onda.

Senast ändrad:

Jag känner mig mer säker på RD än Mammas i nuläget i alla fall...

Ja, jag förstår inte heller... Om lyan ser ut som jag (och de flesta andra) tror borde ju hoppet stå till den med enkelnick. Det får mig ännu mer fundersam över det jag drog upp förut, om de försöker skapa världens jäkla alibi för MrX.

Hedinn röstar på MrX

Betyder den här rösten att du släppt misstankarna mot RD?

Dela gärna med dig, för jag fattar inte.

Egentligen har jag fått två - en som stod glasklart igår kväll och sedan en ny som gick emot den första i morse. Hmm, så jag vet inte om den uppenbarelsen gör sån nytta just nu.

Det jag såg intressant igår var följande inlägg från Hedinn och tidpunkterna för dem. Varför misstänka någon innan Natt-DL för att helt plötsligt rösta på någon annan direkt efter DL??

[...]
Gällande dubbelnicken så verkar det ju som att Mammas skulle ha blivit siad, speciellt när Myrten med största sannolikhet blivit det och blev utröstad på ganska svaga grunder (läser man teorierna är det ju egentligen inte någon större substans i dem). Så ja, det känns ju som att det är siare inblandade i teorierna om både Myrten och Mammas som onda. Vad som skrämmer mig är dock att ulvarna får spioninfo varje natt. Om Myrten och Mammas blivit siade och sitter i lyan finns det en chans att de fått reda på det. Även om det känns långsökt så måste ju ändå möjligheten finnas att den tredje ulven, alternativt något av Mammas eller Myrtens extranick, tagit chansen att driva på i det här, eller åtminstone hänga på snabbt, för att själv bli godförklarad...

Jag hoppas att det är för långsökt för de känns ju äkta ändå och jag vill tro att de vet nåt.

[...]

Nej, alltså, det känns som sagt väldigt långsökt. Men man ska väl aldrig underskatta ulvarna... Som sagt, en förbannat bra alibi till MrX om det är så att både Myrten och Mammas sitter i lyan. Jag är ytterst tveksam, men jag har ju blivit grundlurad tidigare, så helt säker vet jag inte om jag vågar vara.

Ja, jag förstår inte heller... Om lyan ser ut som jag (och de flesta andra) tror borde ju hoppet stå till den med enkelnick. Det får mig ännu mer fundersam över det jag drog upp förut, om de försöker skapa världens jäkla alibi för MrX.

Hedinn röstar på MrX

Sedan får jag inte ihop det riktigt i min skalle eftersom jag just nu sitter med två potentiella onda dubbelnick men vet att bara ett av dem kan vara det.

RDs har jag hela tiden haft som ond, men det känns lite för "enkelt", samtidigt har jag svårt att sätta godhetsstämpel för spelet är alltför avvikande för att komma från en god.

Min känsla är att den här leken än så länge varit alldeles för "lätt" och vi goda har fått väldigt mycket "serverat" från onda sida. Har nog aldrig varit med om en lek där 3 onda har åkt 3dgr i rad....

Detta gör att jag nog måste omvärdera allt och alla innan min röst ikväll.

Citat: "Sedan får jag inte ihop det riktigt i min skalle eftersom jag just nu sitter med två potentiella onda dubbelnick men vet att bara ett av dem kan vara det. " slutcitat

Hur får du ihop detta med siarrollen?

Edit: ang serverat. Ja lite den känslan har även jag fått. Varför spela så uppenbart onda? Ska bli intressant när leken är slut och alla har en förklaring till varför hon gjorde si lr så.

Tillägg igen: fast förra leken var ju oxå lite serverat fast då var ju jag ond, men många som klantade sig och för min del hade jag svårt för den rollen speciellt vid ifrågasättning. Huva.

Senast ändrad:

Citat: "Sedan får jag inte ihop det riktigt i min skalle eftersom jag just nu sitter med två potentiella onda dubbelnick men vet att bara ett av dem kan vara det. " slutcitat

Hur får du ihop detta med siarrollen?

Hur menar du?
Hur ska jag få ihop det m siarrollen? Siarrollen har väl inget med hur det ser ut i min skalle??

Helt säker är jag inte, som sagt, jag känner som du att jag kan bli lurad, men samtidigt känner jag fortfarande att de misstankarna jag hela tiden haft mot RD är starka och som sagt, varför skulle någon tjäna på att spela så som god? Det är ju det som gör att det känns omöjligt att det skulle vara någon annan. Samtidigt känner jag att jag mycket väl skulle kunna bli grundlurad av MrX, eftersom spelet gjort att alla tagit för givet att hon är god (även jag) och därmed kommer hon väl undan sior och alla hakar på. Om MrX får ut alla onda, varför skulle någon misstänka henne, liksom?

Som sagt, långsökt. Och troligtvis ganska otroligt egentligen att en ulv skulle spela ett så högt spel. Men som sagt, säker vågar jag inte vara, även om jag nu sätter RD klart åt det ondare hållet. MrX känns ju trots allt äkta.

Siaren borde vara utanför lyan va? Och då är det inga fler med dubbelnick som är ond.

Ja, det måste den väl vara? Den överlever ju en första ulvattack, den förmågan vore väl minst sagt onödig, om den sitter i lyan. Om det inte är för att de ska kunna lura spionerna och käka den onda spionen en gång, trots att den sitter i lyan... :p Fast det är väl ännu mer långsökt än att MrX skulle vara ond. ;)

ja, siaren borde vara utanför lyan och inte ingå i den - vilket gör att siarrollen och en av ulvarna bör vara enkelnick.

och det är därför jag inte får ihop att jag har två potentiellt onda dubbelnick i min skalle när det rent logiskt bara kan vara ett ont dubbelnick kvar (slim är ju redan lynchad)

Ja för min del är jag helt säker på att mrX är god. Tror nämligen jag luskat ut vem som ligger bakom nicket :).

Jag är avundsjuk! Jag har försökt få ihop det där flera gånger, men när jag tror att jag är säker på hur det hänger ihop så dyker det upp nåt som talar emot det, så jag har gett upp!

RD känns ju som sagt mest ond. Om det inte är något klantigt sätt att undvika att bli käkad av ulvarna som god, vad hon nu skulle tjäna på det i längden. Verkar ju inte sitta på nån info ändå så. Jag är ganska övertygad om att min röst kommer hamna där ikväll som sagt, skulle det visa sig att hon är god (om hon nu lynchas) får jag väl göra ett nytt försök att para ihop nick då. Är hon ond är det väl förhoppningsvis inte alltför nödvändigt.

Ja för min del är jag helt säker på att mrX är god. Tror nämligen jag luskat ut vem som ligger bakom nicket :).

Själv är jag rätt säker på att du är god och det gäller även Vira :)

Sedan försöker jag behandla dubbelnicken som orginalnick eftersom jag läser in flera personer i några av dem och det gör mig förvirrad, men för tillfället ser min lista ut så här:

RD - huvudmisstänkt, spelar alltför uppenbart ond för att vara god (låter det begripligt??)
MrX - ingen direkt misstanke förutom att jag (precis som Hedinn skriver) är rädd att grundluras för det känns så långsökt att denne skulle kunna vara ond.
Handduk - tycker jag har känts genuin länge och ser inget som får mig att ändra den uppfattningen
Vax - ger inga störningar på min radar och håller den åt god.

Nu babblar jag lite före natt-DL igen, men det vore ju väldigt ostrategiskt att äta mig just nu ändå och sålla ännu hårdare bland enkelnicken, så strunt samma (jag tror inte heller att jag avslöjar något som onda inte fattat ändå):

Vira, Paddington och Karamelldrottningen måste vid det här laget alla vara goda, eftersom Mammas och Myrten var ulvar och Niyama god och det bör - om jag inte är helt väck - vara två enkelnick på ulvsidan.

Därför, så länge ingen av Vira, Paddington eller Karamelldrottningen gör någonting för att försvara RD som en missförstådd dyslektiker (vilket man ju i detta skede verkligen borde göra om man vet att man är god och har lyckats dra misstankar på RD bara för att man showat på lite väl bra), så KAN rimligen inte RD vara dubbelnick till någon av dessa heller.

Återstår endast möjligheterna att RD är 1) dubbelnick till Niyama - som ju inte kan försvara RD med sitt eget nick - eller 2) till Myrten eller Mammas.

Jag kan se många skäl till att RD inte bör vara Niyama, inte minst att det finns ett annat nick som enligt min uppfattning matchar betydligt bättre till henne.

RD bör därför vara ett väldigt tryggt val i nästa lynch förutsatt som sagt att ingen av de tre nämnda börjar jobba aktivt för att ändra på den saken (eller att jag har tokbommat något i förutsättningarna).

Senast ändrad:

Uppdatering
Varulvarna är lite upprörda över att deras antal minskat så de lägger lite extra energi på jakten i natt och lyckas käka upp byns siare MrX

Nej jag tror inte du tokbommat något i förutsättningarna utan tycker sammafattningen känns korrekt

Ne de tror inte ja heller. Hedinns röst va ju jättekonstig. Men mammas verkar ond, hon e nog siad. bumpo-sasse kan nog me va ond, för du verkar smart och Lillgrådis me.

RD har inte skrivit jättemånga inlägg. Men varför skriva såhär och varför outa Sasse?! Jag tror ju att Sasse är ond dels av uteslutningsmetoden och dels för att jag reagerade på Bumpo, det lilla hon skrev. Och sen tror jag att RD är ond men varför spelar onda såhär?

Nej jag förstår ingenting längre.
Jag tror att de onda är
RainbowDash
Hedinn
och troligen Sasse (detta eftersom Lillgrådis känns lite för god för att jag ska misstänka henne)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka