Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Hedinn blir jag som sagt osäker på. Hon brukar vara så på hå hugget med att få ut onda (när hon är god vill säga). Shaggy har jag svårt att tänka mig att hon är ond tycker hon har ett annat spelsätt då. Bumpo/Sasse är ju helt omöjligt att svara på. Kan säga att det skulle inte alls förvåna mig om bumpo var ond. Nånstans fick jag den uppfattningen i början av leken men sen har man ju inte hört ett ljud från bumpo så svårt att veta.

Okej... Och hon röstade tidigare än mig eller hur menar du att det skiljer sig? Och vad har det för betydelse egentligen?

Jag förstår liksom inte vad du vill säga med att det "inte är en tidig röst á la Sasse".

Läget i leken var en aning annorlunda då.

(Nä, jag är inte KD som tabbar mig nu. Jag ville svara ;) )

Därför att Sasse var god (alá Sasse) och den rösten stack ju ut då när hon la den rösten. Men ändå fick jag uppfattningen om att hon var stressad och bara skummat igenom tråden i all hast. Jag menar hon brukar väl i regel vara lite mer aktiv än hittills i denna lek (nu åkte hon ju ut iofs men tillbaka i annan roll). Jag reagerade då på motiveringen och hon verkade senare lite mer osäker (fick iaf jag uppfattningen om) ang rösten på mrX när denna ifrågasatte.

Men nu med mer att gå på och att mrX varit rätt mån om att få ut onda (igår iaf) så tycker jag rösten på henne sticker lite i ögonen faktiskt.

Hedinn blir jag som sagt osäker på. Hon brukar vara så på hå hugget med att få ut onda (när hon är god vill säga). Shaggy har jag svårt att tänka mig att hon är ond tycker hon har ett annat spelsätt då. Bumpo/Sasse är ju helt omöjligt att svara på. Kan säga att det skulle inte alls förvåna mig om bumpo var ond. Nånstans fick jag den uppfattningen i början av leken men sen har man ju inte hört ett ljud från bumpo så svårt att veta.

Jag tycker Hedinn brukar ha vettiga teorier som god, och jag kan verkligen inte förstå hur hon kan få för sig att det är vettigt att lägga en röst på mig. Visserligen är det konstigt spel som ond också, om hon nu inte är ond siare och inte vill bli nattmat.

Jag har trott att Shaggy är ond, framför allt för att jag kommer ihåg leken där hon var god och jag ond och hon uppfattade saker och ting väldigt snabbt. La ihop ett och ett liksom. Denna lek har hon känts lite "motsträvig" eller vad man ska säga. Men det kan ju inte finnas hur många onda som helst... Och Hedinn och Sasse2 känns ondare just nu.

Sasse2 dels för att LL valde att ersätta henne (även om LL inte vill styra utgången så utgår man ju från hur fördelningen var från början, och en god mindre från början hade fortfarande varit vettig fördelning medan en ond mindre hade varit väldigt ojämnt). Det är inte konstigt att ersätta, men att ersätta efter tre deadlines är ju något man brukar undvika. Sen det att Bumpo inte käkades, inaktiva brukar ju käkas. Det är begripligt om de istället försökte käka spelare som utgjorde ett hot, men Sasse hade knappt skrivit något och jag hade precis dragit upp misstankar mot henne :o

De kan förstås låtit bli att käka Bumpo för att de tänkt att hon kommer kickas, men jag tycker man kunde se att LL var inne på att hon skulle ersättas.

Shaggy röstar på Mammas
Detta eftersom jag är säker på att hon siats som ond och hennes spelstil är mycket underlig. Den stämmer inte överens med en god Mammas.

I övrigt tycker jag att RainbowDash borde få en utmärkelse för värsta språket i lekens historia :yuck:

Man kunde ju tänka att Hedinns röst var trollad, men eftersom trollkarlen är god så verkar det orimligt (för inte fick ulvarna trolla? måste gå tillbaka och dubbelkolla det). Då skulle det ju finnas en annan spelare som var så övertygad om min ondska att den valde att trolla Hedinn att rösta på mig. Känns inte så sannolikt?

Jag är absolut inte säker, det är jag ganska övertygad om att jag inte påstått heller? Jag vill bara se lite fler möjligheter. Som jag redan sagt tror jag ju att Mammas åker ikväll oavsett och det är fruktansvärt enkelt för de onda att haka på för att skaffa sig en alibi, eller till och med starta drevet om det är så. Jag har inte någonstans skrivit att jag tror Mammas är god, vilket jag heller inte gör. Men säker är jag inte, på nåt.

kl

Jag har ont om tid och kommer inte att hinna tillbaka in i tråden före DL, men min tidigare misstänksamhet kvarstår. Därför:

Vira röstar på Mammas då jag tror att hon och Slim är samma person.

Ser nu att ulvarna inte kan trolla, men att onda siaren är skyddad mot en första attack. Då verkar det orimligt att siaren skulle vilja "visa" sig för ulvarna just nu.

Man kunde ju tänka att Hedinns röst var trollad, men eftersom trollkarlen är god så verkar det orimligt
Så behöver det inte vara. Det kan lika gärna vara så att trollkarlen tror att den som blir trollad är ond och vill få den att göra något konstigt som drar blickarna till sig.

Man kunde ju tänka att Hedinns röst var trollad, men eftersom trollkarlen är god så verkar det orimligt (för inte fick ulvarna trolla? måste gå tillbaka och dubbelkolla det). Då skulle det ju finnas en annan spelare som var så övertygad om min ondska att den valde att trolla Hedinn att rösta på mig. Känns inte så sannolikt?

Det är ju inte alltid som trollkarlen gör vettiga val, i vissa lekar har jag undrat efteråt hur sjutton trollkarlen tänkte.

Men ett alternativ till om det skulle vara så (vilket känns som en möjlighet eftersom rösten skulle vara idiotisk vilken sida Hedinn än stod på) är att trollkarlen ville kolla reaktionerna för att kunna utläsa något av det. Ytterligare en möjlighet är att trollkarlen i så fall är rätt säker på att Hedinn är ond och vill få oss att misstänka henne. Följdfrågan på det är i så fall om trollkarlen har goda skäl till att tro att det är så eller om trollkarlen är ute och cyklar.

kl

Då jag som jag tidigare har sagt tycker att Mammas beter sig konstigt kommer jag att rösta på henne idag. Det verkar ju som att chanserna är goda att hon åker ut.

Handduk röstar på Mammas

men Sasse hade knappt skrivit något och jag hade precis dragit upp misstankar mot henne :o

Precis! Det var ditt fel att jag dog ;)

Skämt åsido.

Jag är här nu i alla fall, hemma välbehållen och tänker vara lika aktiv som jag vanligtvis är. Däremot så vette sjutton om jag kommer hinna/orka mala igenom 24 sidor den här kvällen, skulle tro att jag delar upp genomläsningen till ikväll/imorgon för att få bättre grepp om leken. Och ursäkta för min dåliga aktivitet, jag räknade inte med att dagarna skulle vara så hektiska (och att vi skulle ha typ noll nätanslutning...).

Undrar om det är någon snäll själ som har röststatistik för alla dagar, vilka som dött osv?

På sid 21 har du åtminstone en sammanställning av de tre senaste röstningarna, kvällens har jag inte pallat knåpa ihop ännu men konstaterar att Mammas ligger pyrt till....

Jag tycker ju att mina inlägg borde ha minskat risken för att du skulle käkats :p

Dag ett
RainbowDash röstar på karamelldrottningen
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Vax röstar på hollygolightly
bumpo röstar på vira
Myrten röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på bumpo
HollyGoLightly röstar på Karamelldrottningen
Handduk röstar på bumpo
Paddington röstar på HollyGolightly
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
MrX röstar på HollyGoLightly
Shaggy röstar på Slim_shady
Mammas röstar på HollyGoLightly
Vira röstar på bumpo
Karamelldrottningen ändrar röst till hollygoLightly
Niyama röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama

HGL spionlärling lynchas
Ingen käkas

Dag två
Sasse röstar på MrX
Hedinn röstar på Slim_Shady
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
Mammas röstar på Karamelldrottningen
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Mammas
Paddington röstar på Slim_shady
RainbowDash röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama
Vira röstar på Mammas
Myrten röstar på Slim_Shady
Vax röstar på mammas
Niyama röstar på Myrten
Shaggy röstar på Slim_shady
Handduk röstar på Slim_Shady

Shady ulv lynchas
Niyama käkas

Dag tre
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Myrten
Handduk röstar på Myrten
Vira röstar på Myrten
Lillgrådis röstar på Mammas
Hedinn röstar på RainbowDash
Mammas röstar på Myrten
Paddington röstar på Myrten
Shaggy röstar på RainbowDash
vax röstar på rainbowdash
rainbowdash röstar på myrten
Lillgrådis ändrar tidigare röst från Mammas till Myrten

Myrten ulv lynchas
Sasse1 käkas

+ Lillgrådis

Tack!

Tillägg: Jag är lite nyfiken, ni som hängt med i leken bättre än jag (;)) vem tror ni är Slim_Shadys originalnick? Alltså er teori kring det.

Senast ändrad:

Dag fyra
Hedinn röstar på MrX
MrX röstar på Mammas
Vax röstar på mammas
Lillgrådis röstar på Mammas
Karamelldrottningen röstar på mammas
Shaggy röstar på Mammas
Vira röstar på Mammas
Handduk röstar på Mammas

Är det förresten så att du vill att jag ska utveckla den röst jag hade på dig eller är den tiden förbi sas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka