Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Vad som skrämmer mig är dock att ulvarna får spioninfo varje natt.

Vänta nu, med risk för att bli anklagad för att inte ha läst ordentligt vad LL har skrivit - var har LL skrivit att ulvarna får spioninfo? Den delen har jag missat, och jag hittar det inte när jag går tillbaka och letar.

Edit: Gick tillbaka igen, och nog tusan stod det där i en mening som jag hade läst flera gånger. Suck, dags för nya glasögon?

Senast ändrad:

Vänta nu, med risk för att bli anklagad för att inte ha läst ordentligt vad LL har skrivit - var har LL skrivit att ulvarna får spioninfo? Den delen har jag missat, och jag hittar det inte när jag går tillbaka och letar.

Inlägg #7, i rollbeskrivningen.

"Onda:

Ulvar: Får välja någon att käka upp varje natt samt får lite spioninfo varje natt."

Inlägg #7, i rollbeskrivningen.

"Onda:

Ulvar: Får välja någon att käka upp varje natt samt får lite spioninfo varje natt."

Ja jisses. Jag fattar inte hur jag kunde missa det. Ja då blir jag också en aning nervös, men jag tror spontant inte att det har någon betydelse för vilka som är goda/onda. Men jag får nog gå tillbaka och titta en extra gång.

Nej, alltså, det känns som sagt väldigt långsökt. Men man ska väl aldrig underskatta ulvarna... Som sagt, en förbannat bra alibi till MrX om det är så att både Myrten och Mammas sitter i lyan. Jag är ytterst tveksam, men jag har ju blivit grundlurad tidigare, så helt säker vet jag inte om jag vågar vara.

Samtidigt får detta mig att fundera en extra gång runt både nicken och Mammas. Vi har hela tiden skrivit att dubbelnicken försöker distansera sig från orginalnicken - varför skull Mammas inte försöka göra det samma, om någon är så rutinerad som mammas borde det väl inte vara svårt att spela annorlunda? Jag kan se en ond Myrten försöka spela mammas med sitt dubbelnick dels för att distansera sig men också dels för att kasta misstankarna mot Mammas.

Sedan är jag väldigt glad att några dubbelnick "tog mig på orden" igår å har börjat spela som "normala" spelare :p Helt plötsligt klickade det till i min skalle och bitarna börjar falla på plats med några av dem :)

Vilka dubbelnick menar du?

Nu blev jag fundersam. Varför äta en av de som har ett enkelnick? Alla är ju överens om vilka dubbelnicksinnehavare som är onda och funderar just nu på eneklnicken. Nu försvann ett sådant så när Mammas och Regnbågen är borta så är minst en av de onda hittad av siaren. Den enda möjligheten jag kan se är att det är något fel i uträkningen om vilka dubbelnick som är onda men Mammas borde defintivt vara siad och ingen har framfört något egentligt försvar mot henne och Regnbågens språk borde, som flera nämnt, ha förändrats vid det här laget om hon var god.

Vad jag försöker säga är att jag blev mer än lovligt förvirrad av valet men det kanske var det som var meningen?

Senast ändrad:

Nej vad trist :(. Inget skygg längre hur ska detta sluta :(.

Nej det var inget vidare bra. Å andra sidan har vi ju två siare kvar som bör ha siat inatt och om vi inte klantar oss rejält och lynchar en siare så bör minst en av siarna kunna sia en natt till också. Så jag tycker nog att vårt läge är ganska bra faktiskt! :)

Ja, jag förstår inte heller... Om lyan ser ut som jag (och de flesta andra) tror borde ju hoppet stå till den med enkelnick. Det får mig ännu mer fundersam över det jag drog upp förut, om de försöker skapa världens jäkla alibi för MrX.

Hedinn röstar på MrX

Fast jag tror det är smartare att rösta på Mammas. Jag är rätt övertygad om att hon är siad och ingen försvarar henne. Den enda jag kan se som det skulle kunna vara någon osäkerhet om är Regnbågen.

Knapp

Eftersom ni nu är flera som påpekat det här med roller och deltagarantal (Jag är förvånad att det dröjde så länge:p) är det väl dax att jag reder ut det.

Jag har haft en dubblett av en roll enda sedan starten och anledningen till det är att Mammas hoppade in sent när jag redan bestämt vilka roller jag ville ha med och då hade jag varken tid eller lust att hitta på och bestämma massa nya roller så en roll fick finnas med två gånger. :)

Nattdeadline 22.00

Nej vad trist :(. Inget skygg längre hur ska detta sluta :(.

Håller med om att det var ett lite otippat val med Sasse, men sådana här uttalanden får det alltid att fladdra på min ulvradar om de känns lite påklistrat sorgsna. :cautious:

Jag känner mig inte heller riktigt övertygad om RainbowDashs ondska kopplad till det något speciella språket. Nu har kretsen av enkelnick också snävats in till att två bör vara onda av fyra kvarvarande enkelnick. Vilket ju borde ge en hygglig statistisk chans att träffa en onding av dessa, inte minst om man själv hör till de goda i denna skara....? Hedinn, Shaggy, Bumpo återstår därigenom för mig av välja mellan. Inte riktigt kul att rösta på Bumpo utan att denne försvarar sig dock och jag känner mig något tveksam med att gradera Hedinn och Shaggy sinsemellan.

Lutar därför återigen åt Mammas, men hoppas på att få se lite mer av resterande enkelnickskandidater innan jag bestämmer mig denna gång.

Senast ändrad:

Ah, nu har jag läst specialuppdateringen också.... bara att vänta på att Sasse träder in aktivt i Bumpos roll då. :)

Fast det är ju i så fall två av dem som är onda. Jag vill sätta dig åt det goda hållet, vilket jag baserar på känsla, så jag vet inte. Är det så, innebär det att Shaggy och Sasse2 är onda. Sasse2 kan mycket väl vara det, vi har ju inte direkt någon info att gå på. Shaggy har jag haft svårt att placera, kan mycket väl vara ond. Och när det gäller dig kan du såklart lura mig totalt... Men jag har inget som gör dig misstänkt just nu.

Knapp

Eftersom ni nu är flera som påpekat det här med roller och deltagarantal (Jag är förvånad att det dröjde så länge:p) är det väl dax att jag reder ut det.

Jag har haft en dubblett av en roll enda sedan starten och anledningen till det är att Mammas hoppade in sent när jag redan bestämt vilka roller jag ville ha med och då hade jag varken tid eller lust att hitta på och bestämma massa nya roller så en roll fick finnas med två gånger. :)

Nattdeadline 22.00

Det ska givetvis stå Dag deadline. :D

Ja, jag förstår inte heller... Om lyan ser ut som jag (och de flesta andra) tror borde ju hoppet stå till den med enkelnick. Det får mig ännu mer fundersam över det jag drog upp förut, om de försöker skapa världens jäkla alibi för MrX.

Hedinn röstar på MrX

Nu blir jag säkert beskylld för att vara irriterad igen bara för att jag reagerar över en röst på mig.

Men du känns verkligen inte god nu. Vem tror du då att jag skulle höra ihop med? Är det inte bättre att i första hand satsa på att få ut de originalnick som troligen siats?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka