Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Nu blir jag nervös över rösterna på RD. Nog för att jag tror att hon är ond, men det känns inte helt bra.

Om det lugnar dig lite, så kan jag nu konstatera att det blir ingen speciellt jämn röstning ändå och att Myrten förefaller mer eller mindre lämna w.o i detta skede. Vilket jag inte kan tolka på annat sätt än att det är bättre att som konstaterat ond säga så lite som möjligt, så:

Lillgrådis ändrar tidigare röst från Mammas till Myrten

Nu blir jag nervös över rösterna på RD. Nog för att jag tror att hon är ond, men det känns inte helt bra.

Ja samma här faktiskt, det känns lite sådär att rösterna sprids så pass mycket. Men visst, så länge de röstar på någon av mina huvudmisstänkta får jag väl vara glad antar jag.

Tänkte precis detsamma fast tvärtom. Snacka om att bara följa strömmen :crazy:.

Ja men språket var ju fantastiskt! :rofl: "den härr myrten verkar juh inte va helt GOD iaff" :rofl:. Det krävs en hel del skicklighet för att kunna misshandla språket så mycket :p.

Dag tre
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Myrten
Handduk röstar på Myrten
Vira röstar på Myrten
Lillgrådis röstar på Mammas
Hedinn röstar på RainbowDash
Mammas röstar på Myrten
Paddington röstar på Myrten
Shaggy röstar på RainbowDash
vax röstar på rainbowdash
rainbowdash röstar på myrten
Lillgrådis ändrar tidigare röst från Mammas till Myrten

Sasse, Bumpo och Myrten har inte röstat tror jag?

Uppdatering

Byborna är upprörda efter att ha förlorat sin ängel och eftersom den kvarlämnade skon hittades invid Myrtens hus så får hon skulden. Ibland ska man akta sig för att dra förhastade slutsatser men den här gången verkar det ha slagit rätt för Myrten var Varulv.

Vi har 13 kvarvarande deltagare
Varav 9 goda och 4 onda

Bumpo
Handduk
Hedinn
Karamelldrottningen
Lillgrådis
Mammas
MrX
Paddington
RainbowDash
Sasse
Shaggy
Vax
Vira

Historik:
Dag 1: Den välsignade spionlärlingen HollyGoLightly lynchas av misstag i bybornas ivriga jakt på varulvar.
Natt 1: Ingen dör och det är ett ruskigt oväder.
Dag 2: Varulven Slim_Shadys huvud hamnar i ärtsoppan.
Natt 2: Ängeln Niyama käkas och tappar sin sko.
Dag 3: Varulven Myrten lynchas pga Niyamas sko.

Natt Deadline 12.00

Jag har tittat lite mer på Sasse nu, och hon har bara skrivit åtta inlägg varav tre är OT som handlar om att Mammas fick tid att vara med i leken. Det fjärde handlar bara om hennes missade röst och att hon kommer ha ont om tid för leken, det femte OT om sin kurs. Sen kommer ett inlägg med teorier här. Hon reagerar på min brist på aktivitet, hennes egen då? Och sen det att hon väljer att lägga rösten på mig för att jag bara skrivit ett inlägg med kass motivering, men även RD hade bara ett inlägg och hon själv hade inte skrivit någon teori alls än eller ens röstat. Då framstår rösten som väldigt märklig tycker jag.

Sen kommer hon in och svarar mig, men förklarar inte varför inte RDs enda inlägg baserat på OT var mer misstänkt än mitt. Sen svarar hon Shaggy om att mitt inlägg kanske var ett "åh fan måste rösta"-inlägg och ifrågasätter att jag inte kommer in igen, trots att det då var lång tid kvar till nästa DL och att jag dessutom är ett dubbelnick.

Sammanfattningsvis skaver detta. Okej om Sasse har ont om tid, men att hon då helt bortser från att även andra kan ha ont om tid?

Antar att jag kommer dö (finns väl iofs en ängel som får skydda denna natt?) så kommer med mina tankar här...

Min huvudmisstänkta nu är Mammas. Dels för att jag tror att hon är Shady och dels för att jag tror att KD siat henne.

Sen tror jag verkligen att RD är Myrten, men är lite tveksam främst för att det vore otroligt dumt att inte låta någon ulvpolare skriva lite från det nicket första kvällen när hon var borta. Går man igenom dessa inlägg igen bör det ju dock klarna, och jag kan inte se vem Myrten annars skulle vara om inte RD.

Sasse hamnar på tredjeplatsen på listan, varför har jag just tagit upp i mitt tidigare inlägg. Svårt att bedöma när hon missat två röstningar och endast kommit med teorier vid ett tillfälle, men skumt känns det.

Den sista onda bör då finnas bland:
Bumpo, Hedinn, Lillgrådis eller Shaggy. Bumpo går det ju inte att ha någon uppfattning om (utan att ha någon aning om Bumpos roll så känns det en aning knepigt även om hon blir ersatt, när hon knappt haft någon aktivitet alls). Hedinn känner jag mig osäker på. Shaggy känns ond men jag vet inte? Lillgrådis känns god men jag kan vara hur lurad som helst.

Nu hänger jag inte med. Jag lär inte kunna dra blickarna till mitt andra nick eftersom jag bara spelar med ett.

Även om du bara kör med ett nick kan du ju köra med samma teori fast på en med-onds dubbelnick? Nu vet jag inte om det verkligen är så, för jag har inte sett något annat som direkt gör mig misstänksam mot dig, utan det var bara en tanke som slog mig när jag läste igenom att det skulle kunna vara en vinnande teori för dig. Å andra sidan är det ju heller inte en konstig teori/tanke att ta upp från ditt håll, så enbart den detaljen gör dig ju inte ond för mig.

Jag har tittat lite mer på Sasse nu, och hon har bara skrivit åtta inlägg varav tre är OT som handlar om att Mammas fick tid att vara med i leken. Det fjärde handlar bara om hennes missade röst och att hon kommer ha ont om tid för leken, det femte OT om sin kurs. Sen kommer ett inlägg med teorier här. Hon reagerar på min brist på aktivitet, hennes egen då? Och sen det att hon väljer att lägga rösten på mig för att jag bara skrivit ett inlägg med kass motivering, men även RD hade bara ett inlägg och hon själv hade inte skrivit någon teori alls än eller ens röstat. Då framstår rösten som väldigt märklig tycker jag.

Sen kommer hon in och svarar mig, men förklarar inte varför inte RDs enda inlägg baserat på OT var mer misstänkt än mitt. Sen svarar hon Shaggy om att mitt inlägg kanske var ett "åh fan måste rösta"-inlägg och ifrågasätter att jag inte kommer in igen, trots att det då var lång tid kvar till nästa DL och att jag dessutom är ett dubbelnick.

Sammanfattningsvis skaver detta. Okej om Sasse har ont om tid, men att hon då helt bortser från att även andra kan ha ont om tid?

Det är lite konstigt, absolut. Samtidigt kan det ju precis som du skriver ha varit så att Sasse helt enkelt hade väldigt ont om tid, så något säkert om Sasse kan jag absolut inte tänka. Det är vanskligt när man har så få inlägg att gå på. Jag hoppas att det kan klarna om en dag eller två, när det förhoppningsvis har kommit fler inlägg.

Överlag känner jag att jag har noll koll på enkelnicken - jag har fokuserat så mycket på de dubbla att de andra bara har flutit ihop. Nu har jag fortfarande två dubbla som jag tänker bör vara onda = två DL till på mig att tänka om röstningen går som jag vill, så jag ska försöka fundera på dem andra nu.

Det är lite konstigt, absolut. Samtidigt kan det ju precis som du skriver ha varit så att Sasse helt enkelt hade väldigt ont om tid, så något säkert om Sasse kan jag absolut inte tänka. Det är vanskligt när man har så få inlägg att gå på. Jag hoppas att det kan klarna om en dag eller två, när det förhoppningsvis har kommit fler inlägg.

Överlag känner jag att jag har noll koll på enkelnicken - jag har fokuserat så mycket på de dubbla att de andra bara har flutit ihop. Nu har jag fortfarande två dubbla som jag tänker bör vara onda = två DL till på mig att tänka om röstningen går som jag vill, så jag ska försöka fundera på dem andra nu.

Om hon bara hade ont om tid borde hon ju iaf tänkt på att även andra kan ha ont om tid?

Nu förstår jag inte hur du tänker. Jag tycker Mammas bör lynchas imorgon. Och två dubbla? Menar du att lyan skulle bestå endast av personer med två nick, vilket innebär att den onda siaren ingår i lyan?

Jag har extremt dålig nätanslutning på detta jäkla stället, samt späckat schema, varför jag inte varit inne mycket. Kommer dock hem imorgon kväll och räknar med vanlig aktivitet då.

Tänkte inte sitta här så länge, för jag ska upp tidigt.. Men har sett att du kommenterat på liknande sätt innan. Jag undrar mest om du läst mina teorier och förstått innebörden av varför jag röstade på dig? Du verkar tro att det enbart handlade om din bristande aktivitet, vilket inte alls stämmer. Det var DELVIS därför, stor skillnad. Jag reagerade mer på innehållet i ditt inlägg, att du verkade misdtänka/ha reagerat på fler men valde att inte skriva vad. Att du inte hade tid med drt innan DL är ingen orsak att du inte kan komplettera efter rösten.

Att jag inte reagerade på RD (?) var troligen för att jag missat henne.

Förstår inte grejen med att du verkar bli så irriterad för att någon röstar på dig. Det känns som att du misstänker mig enbart för att jag röstade på just dig av alla, dessutom. Varför? Det är lite som Mammas skrev till KD, jag vet inte att du har en god roll (förutsatt att du har det i denna lek) förrän något tyder på det. Jag röstar efter det jag reagerar på.

Jag hoppas med detta att du åtminstone nu fattat att det var innehållet i ditt inlägg jag reagerade på främst. Inte aktiviteten!

Återkommer imorgon kväll om inte innan.

Om hon bara hade ont om tid borde hon ju iaf tänkt på att även andra kan ha ont om tid?

Nu förstår jag inte hur du tänker. Jag tycker Mammas bör lynchas imorgon. Och två dubbla? Menar du att lyan skulle bestå endast av personer med två nick, vilket innebär att den onda siaren ingår i lyan?

Nej med två dubbla menar jag två personer som har ett nick till - dvs Mammas och Rdb. Jag uttryckte mig nog klumpigt :).

Angående Sasse så vet jag inte. Absolut att hon borde ha tänkt på det, men kanske att hon inte hittade någon annan som hon misstänkte mer? Visst, det här kan placera henne "snäppet ondare" än övriga enkelnick, men jag skulle ogärna lyncha henne utan mer att gå på.

När det gäller Mammas "insnöande" på KD och rösten igår så tycker jag inte att just det säger något om var Mammas står. Om Mammas hittar något som hon vill ha svar på är hon en IGEL och på en igen och igen och igen oavsett vilken roll hon har och även om man tycker man besvarat frågan flera ggr - har själv råkat ut för det några ggr och speciellt som ny i dessa lekar var det otroligt jobbigt att bli så utsatt när man själv tyckt att man uttryckt sig glasklart...

Det här får mig att ännu tydligare se kopplingen Mammas - Slim, för där om någonstans handlade det om att hacka ned meningar i bitar och inte ge sig. Det är ett av skälen till att jag tror att Mammas är ulv och att jag precis som MrX gärna ser att vi röstar ut henne imorgon. De övriga skälen tror jag att jag har listat i tidigare inlägg, men i korthet reagerade jag tidigt på Mammas och det som har hänt sedan dess har stärkt den uppfattningen.

Hoppsan, har inte riktit hunnit me allt som ja hade vela, men nu e ja hr igen. Har läst allt å hänge inte riktit me, men den härr myrten verkar juh inte va helt GOD iaff.
rainbowdash röstar på myrten

Och alltså, jag har MYCKET svårt att tro att en god skulle fortsätta att uttrycka sig så här i det här läget. Plus att jag tror att Lillgrådis hade en poäng i att Myrten lämnade walk over när hon var på väg att bli utröstad. Rbd verkar ha gjort samma sak.

Tänkte inte sitta här så länge, för jag ska upp tidigt.. Men har sett att du kommenterat på liknande sätt innan. Jag undrar mest om du läst mina teorier och förstått innebörden av varför jag röstade på dig? Du verkar tro att det enbart handlade om din bristande aktivitet, vilket inte alls stämmer. Det var DELVIS därför, stor skillnad. Jag reagerade mer på innehållet i ditt inlägg, att du verkade misdtänka/ha reagerat på fler men valde att inte skriva vad. Att du inte hade tid med drt innan DL är ingen orsak att du inte kan komplettera efter rösten.

Att jag inte reagerade på RD (?) var troligen för att jag missat henne.

Fast det finns ju fler saker som behöver uppmärksamhet IRL också. Att du skriver att jag kunde ha kommit med teorier efter DL är som om jag skulle sitta och skriva att du är misstänkt för att du inte skriver mer nu, för liksom vadå, sova kan du väl göra senare?

Klickade man upp antal inlägg i tråden så stod ju även RD på ett, och eftersom jag tror RD är ond så känns det såklart skumt att du missade henne.

Förstår inte grejen med att du verkar bli så irriterad för att någon röstar på dig. Det känns som att du misstänker mig enbart för att jag röstade på just dig av alla, dessutom. Varför?

Är jag irriterad för att jag skriver teorier om dig och drar upp saker jag tycker är skumt? Jag har misstänkt andra också, utan att de röstat på mig. Jag hade tyckt att det var lika skumt om t.ex. Vox och RD hade haft ett inlägg var med väldigt lite text i, och du hade röstat på Vox utan att förklara varför hon var mer misstänkt än RD.

Jag hoppas med detta att du åtminstone nu fattat att det var innehållet i ditt inlägg jag reagerade på främst. Inte aktiviteten!

Jag måste säga att det är du som verkar irriterad.

Och alltså, jag har MYCKET svårt att tro att en god skulle fortsätta att uttrycka sig så här i det här läget. Plus att jag tror att Lillgrådis hade en poäng i att Myrten lämnade walk over när hon var på väg att bli utröstad. Rbd verkar ha gjort samma sak.

Jag tänkte också på det. En god skulle väl återgå till att bli mer "sig själv", särskilt som det finns en del misstankar mot RD?

Tittade på RDs röstinlägg dag 1. Hon skriver inget märkligt i sitt inlägg, OT-röstar och är tydlig med att hon måste rösta. En förstaröst. Jag ser inget märkvärdigt i det.

Ditt inlägg kortfattat. Kommer in sent i leken och röstar på någon med en motivering jag då inte förstod/höll med. Du har sedan förklarat detta - tack! Du "hintar" om att du misstänker fler men vidareutvecklar inte och kommer inte heller in senare. Det var ungefär det. Du kanske hade tidsbrist , kanske fattade jag fel att du inte alls misstänkte fler, kanske har du redsn skrivit om dom - om jag hade rätt - vid ett senare tillfälle isof. Jag har dålig koll på leken då jag mest skumläst när jag kunnat vara inne, så jag vet inte om du isof gjort det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka