Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Eftersom RD har majoritet och jag finner det osannolikt att många huxflux skulle få för sig att ändra tänkte jag uppdatera före deadline, hopas det är okej för alla.

Absolut ok för mig också. Vill du och det funkar för alla andra så skulle i alla fall jag kunna köra ganska tighta DL till slut sedan? Det tycks mig som att det inte kan sluta på så många sätt, bara frågan vilka som åker ut dessförinnan.

Uppdatering!

Byborna har för länge sedan tröttnat på RainbowDash brutala misshandel av språket och har efter diskussioner insett att ett sådant uttryckssätt enbart kan bero på att hon är ulv och visst hade de rätt.

9 Deltagare
Varav 7 goda och 2 onda
Sasse(Bumpo)
Handduk
Hedinn
Karamelldrottningen
Lillgrådis
Paddington
Shaggy
Vax
Vira

Historik:
Dag 1: Den välsignade spionlärlingen HollyGoLightly lynchas
Natt 1: Ingen dör och det är ett ruskigt oväder
Dag 2: Varulven Slim_Shadys huvud hamnar i ärtsoppan
Natt 2: Ängeln Niyama käkas och tappar sin sko
Dag 3: Varulven Myrten lynchas pga Niyamas sko
Natt 3: Ängelns lärling Sasse käkas
Dag 4: Varulven Mammas lynchas
Natt 4: Siaren MrX käkas
Dag 5: Varulven RainbowDash lynchas pga sitt språkbruk

Sasse2 - varken sasse2 (el bumpo) har gjort något som står ut i mina ögon. Men något jag har funderat över är sammansättningen i lyan. Eftersom flera tog upp att bumpo troligen skulle bli kickad och LL även gick ut med förfrågan i anmälningstråden om någon ville ta över bumpos roll så ställer jag mig inte helt främmande för att om bumpo ingick i lyan - så kan lyan ha funderat på vem de skulle vilja ha in istället. Eftersom de troligen förstod att både Myrten och Mammas var körda inkl deras dubbelnick så måste de ha gått igenom vilka spelare som fanns kvar. De hade garanterat inte käkat ett dubbelnick (eftersom då skulle personen ha en fot i varje läger). Så vad jag försöker säga - hade jag varit i lyan och visste att LL ville ha en ersättare (men inte fått tag på någon) så hade jag sett till att vara med och styra valet av ersättare så mycket jag hade kunnat... (förutsätter förstås att personen tackar ja också)

Varför ulvarna åt mig lämnar jag hädan. Däremot kan jag säga att jag inte fick någon förfrågan om att överta bumpos roll efter att jag dött. Jag frågade LL själv däremot om hon hade hittat någon ersättare, och om inte, om hon ville att jag övertog rollen. Vet inte om det gör någon skillnad i sig för dina teorier, ville bara kommentera det.

Samtidigt så känns det som ett märkligt tankesätt av ulvarna i så fall. Jag brukar ju också sias. Det borde både Mammas och Myrten veta. Känns då som ett dumt val att käka mig och hoppas att jag skulle hoppa in i leken igen.

Är det någon som är duktig nog att spara alla röstlistor och kan lägga in dessa?

Varför ulvarna åt mig lämnar jag hädan. Däremot kan jag säga att jag inte fick någon förfrågan om att överta bumpos roll efter att jag dött. Jag frågade LL själv däremot om hon hade hittat någon ersättare, och om inte, om hon ville att jag övertog rollen. Vet inte om det gör någon skillnad i sig för dina teorier, ville bara kommentera det.

Tack för att du berättade/förtydligade :)

Eftersom flera tog upp att bumpo troligen skulle bli kickad och LL även gick ut med förfrågan i anmälningstråden om någon ville ta över bumpos roll så ställer jag mig inte helt främmande för att om bumpo ingick i lyan - så kan lyan ha funderat på vem de skulle vilja ha in istället. Eftersom de troligen förstod att både Myrten och Mammas var körda inkl deras dubbelnick så måste de ha gått igenom vilka spelare som fanns kvar. De hade garanterat inte käkat ett dubbelnick (eftersom då skulle personen ha en fot i varje läger). Så vad jag försöker säga - hade jag varit i lyan och visste att LL ville ha en ersättare (men inte fått tag på någon) så hade jag sett till att vara med och styra valet av ersättare så mycket jag hade kunnat... (förutsätter förstås att personen tackar ja också)
.

Om du läst i anmälningstråden borde du sett att jag inte ville ha in någon som varit med i leken. Folk som lekt i en lek där alla har specialroller brukar ha information som gör att man inte vill ha in dem i leken igen man kan inte bara stoppa in någon som dött.

Du får givetvis teoria om vad du vill men det där kändes så märkligt att jag ville påpeka det. :)

Rollstatistik

Dag ett

RainbowDash röstar på karamelldrottningen
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Vax röstar på hollygolightly
bumpo röstar på vira
Myrten röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på bumpo
HollyGoLightly röstar på Karamelldrottningen
Handduk röstar på bumpo
Paddington röstar på HollyGolightly
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
MrX röstar på HollyGoLightly
Shaggy röstar på Slim_shady
Mammas röstar på HollyGoLightly
Vira röstar på bumpo
Karamelldrottningen ändrar röst till hollygoLightly
Niyama röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama

HGL spionlärling lynchas
Ingen käkas

Dag två

Sasse röstar på MrX
Hedinn röstar på Slim_Shady
Mammas röstar på Karamelldrottningen
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Mammas
Paddington röstar på Slim_shady
RainbowDash röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama
Vira röstar på Mammas
Myrten röstar på Slim_Shady
Vax röstar på mammas
Niyama röstar på Myrten
Shaggy röstar på Slim_shady
Handduk röstar på Slim_Shady

Shady ulv lynchas
Niyama käkas

Dag tre

MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Myrten
Handduk röstar på Myrten
Vira röstar på Myrten
Lillgrådis röstar på Mammas
Hedinn röstar på RainbowDash
Mammas röstar på Myrten
Paddington röstar på Myrten
Shaggy röstar på RainbowDash
vax röstar på rainbowdash
rainbowdash röstar på myrten
Lillgrådis ändrar tidigare röst från Mammas till Myrten

Myrten ulv lynchas
Sasse1 käkas

Dag fyra

Hedinn röstar på MrX
MrX röstar på Mammas
Vax röstar på mammas
Karamelldrottningen röstar på mammas
Shaggy röstar på Mammas
Vira röstar på Mammas
Handduk röstar på Mammas
Paddington röstar på Mammas
Sasse röstar på Mammas

Mammas ulv lynchas
MrX siare käkas

Dag fem

Lillgrådis röstar på RainbowDash
Hedinn röstar på Vax
Vax röstar på RainbowDash
Vira röstar på RainbowDash
Karamelldrottningen röstar på RainbowDash
Sasse röstar på RainbowDash
Paddington röstar på RainbowDash
Handduk röstar på RainbowDash
RainbowDash ulv lynchas

RainbowDash ulv lynchas

Det kommer att bli ett spännande lekdygn för mig detta. Det har uppstått några saker i livet som gör att jag kommer vara mindre aktiv idag. Troligen bör allt vara bättre i morgon. Men jag borde hinna in med teorier och röst ikväll.

Kl

Jag måste rösta och teoria nu.

Vira skriver en hel del om RBDs röst på KD. Jag håller inte med om hennes tankar, viras alltså, och eftersom det är det, typ, det enda som hänt så: bumpo röstar på vira.

Detta var Bumpos tre inlägg i tråden (vart tyvärr inte i rätt ordningsföljd)

Funderar om detta på något sätt kan tala om för oss vilken roll Bumpo hade? Hennes motivering på Vira var ju inte precis strålande. Men hon kan ha varit stressad vid rösttillfället.

Frågan jag ställer mig är varför mammas kom sen och försvarade bumpo. Med tanke på att mammas var ond kan det ha varit ett sätt att lite "fint" försvara henne. Jag menar varför skulle en ond försvara en annan god när ingen annan gör det?

Jag menar varför skulle en ond försvara en annan god när ingen annan gör det?

Fast varför inte? Jag försvarar folk oavsett vad de har för roller, och vad jag har för roller, om jag tycker att det behövs. Det beror helt på omständigheterna. Om jag tycker att någon har en tafflig teori mot en annan så kan jag mycket väl gå in och "säga ifrån". Det beror på så många saker.

Nej det var en ärlig fråga. Nått med Hitler antar jag. Lite pase.

Detta är ju off topic men kände att jag vill förtydliga mig nu när jag läser vad jag skrev. Och jag förstår att det kan uppfattas som att jag är nonchalant vad gäller hela världskriget. Men faktum är att tvärtom jag blir väldigt upprörd av en massa saker. Inte minst förföljelserna och utrotandet av vissa folkslag.

Klumpig formulering men när det kom upp "politiska förkortningar" så tänkte jag enbart på nytida svenska politiska förkortningar. Fick inte ihop SS med något parti. Hade jag tänkt till lite och inte bara skrivit (vilket sker innan jag tänkt till) så blir det lätt plumpa kommentarer :o. Till mitt försvar kan jag väl säga att jag mådde uruselt vid det tillfället med huvudvärk osv.

Nu till annat snart...

Utifrån röststatistiken kan vi ju lugnt konstatera att det varit en del alibiröstande. Samtliga enkelnick (Hedinn, Lillgrådis och Shaggy) har vid ett flertal röstat på ulvar. Både Mammas och Myrten är alibiröstande kräk ;) och skulle inte tveka om att rösta på en kollega. Rätt troligt att de skulle pusha en (kanske mer osäker) ulvkollega att spela på liknande sätt. Med tanke på det tycker jag att alla är potentiella ulvar, utifrån röststatistiken enbart.

Jag har inte riktigt med ork just nu (ska upp i ottan) för att kommentera/teoria om deras inlägg också, ska gå igenom detta imorgon för att få en bättre bild av allihop. Men enbart utifrån röstandet så kan vem som av dom vara ulv enligt mitt tycke.

Hedinns sista röster tycker jag tyder på att hon blivit trollad att rösta avvikande. Speciellt den sista och alltså femte rösten, då hon skrev tidigare under dagen (innan NattDL):

Absolut inte! Jag misstänker fortfarande RD lika mycket och min röst lär hamna där ikväll. :)
Den här kommentaren tycker jag säger sig själv att Heddan åtminstone blivit trollad idag. Hon skrev detta innan NattDL och hennes plan var uppenbarligen att rösta på RainbowDash, men något fick henne att ändra på det.

Så det känns rätt troligt att hon blivit trollad.

Har tagit bort övriga röster och visar bara röststatistiken av de enkelnick som är kvar (minus mitt eget då eftersom det inte faller på min lott att teoria om mig själv).

DL1
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Shaggy röstar på Slim_Shady

DL2
Hedinn röstar på Slim_Shady
Shaggy röstar på Slim_Shady

DL3
Hedinn röstar på RainbowDash
Lillgrådis ändrar sin röst till RainbowDash

DL4
Hedinn röstar på MrX
Shaggy röstar på Mammas

DL5
Lillgrådis röstar på RainbowDash
Hedinn röstar på Vax

Sasse2 dels för att LL valde att ersätta henne (även om LL inte vill styra utgången så utgår man ju från hur fördelningen var från början, och en god mindre från början hade fortfarande varit vettig fördelning medan en ond mindre hade varit väldigt ojämnt). Det är inte konstigt att ersätta, men att ersätta efter tre deadlines är ju något man brukar undvika. Sen det att Bumpo inte käkades, inaktiva brukar ju käkas.

Nu är inte MrX kvar längre, men tänkte ändå kommentera detta. Jag tycker inte att detta nödvändigtvis stämmer, det beror på leken i stort. Nog väljer man hellre att käka någon som utgör ett hot än någon som är inaktiv och som kan komma att kickas? Det har för mig i tidigare lekar enbart käkats inaktiva om det varit lugnt i lyan och inga direkta hot fanns. I den här leken har det ju varit helt annorlunda med ulvar som lynchats på löpande band. Varför skulle ulvarna käka någon inaktiv i ett sådant spel, istället för att försöka få bort viktigare roller?

Fast varför inte? Jag försvarar folk oavsett vad de har för roller, och vad jag har för roller, om jag tycker att det behövs. Det beror helt på omständigheterna. Om jag tycker att någon har en tafflig teori mot en annan så kan jag mycket väl gå in och "säga ifrån". Det beror på så många saker.

Tillägger att Mammas knappast är känd för att försvara sina ulvkollegor. Snarare kasta misstankar mot dom (som hon gjorde mot Myrten) och alibirösta. Jag har nog aldrig sett Mammas skydda en ulvkollega, och då har jag spelat med henne i flera år.

Jag tror att det är där vi onda gjorde fel i förra leken. Dvs käkade "mindre aktiva" än de som är vassa på att teoria. Med tanke på hur det gått såhär långt i denna lek så kan man ju konstatera att de onda inte haft alltför mkt flyt precis. Förutom sina nattliga måltider vill säga dådå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka