Sv: Varulvslekspecial i storskogen
Utifrån röststatistiken kan vi ju lugnt konstatera att det varit en del alibiröstande. Samtliga enkelnick (Hedinn, Lillgrådis och Shaggy) har vid ett flertal röstat på ulvar. Både Mammas och Myrten är alibiröstande kräk
och skulle inte tveka om att rösta på en kollega. Rätt troligt att de skulle pusha en (kanske mer osäker) ulvkollega att spela på liknande sätt. Med tanke på det tycker jag att alla är potentiella ulvar, utifrån röststatistiken enbart.
Jag har inte riktigt med ork just nu (ska upp i ottan) för att kommentera/teoria om deras inlägg också, ska gå igenom detta imorgon för att få en bättre bild av allihop. Men enbart utifrån röstandet så kan vem som av dom vara ulv enligt mitt tycke.
Hedinns sista röster tycker jag tyder på att hon blivit trollad att rösta avvikande. Speciellt den sista och alltså femte rösten, då hon skrev tidigare under dagen (innan NattDL):
Absolut inte! Jag misstänker fortfarande RD lika mycket och min röst lär hamna där ikväll.
Den här kommentaren tycker jag säger sig själv att Heddan åtminstone blivit trollad idag. Hon skrev detta innan NattDL och hennes plan var uppenbarligen att rösta på RainbowDash, men något fick henne att ändra på det.
Så det känns rätt troligt att hon blivit trollad.
Har tagit bort övriga röster och visar bara röststatistiken av de enkelnick som är kvar (minus mitt eget då eftersom det inte faller på min lott att teoria om mig själv).
DL1
Hedinn röstar på HollyGoLightly
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
Shaggy röstar på Slim_Shady
DL2
Hedinn röstar på Slim_Shady
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
Shaggy röstar på Slim_Shady
DL3
Lillgrådis röstar på Mammas
Hedinn röstar på RainbowDash
Shaggy röstar på RainbowDash
Lillgrådis ändrar sin röst till RainbowDash
DL4
Hedinn röstar på MrX
Lillgrådis röstar på Mammas
Shaggy röstar på Mammas
DL5
Lillgrådis röstar på RainbowDash
Hedinn röstar på Vax
Shaggy röstar på RainbowDash
Sasse2 dels för att LL valde att ersätta henne (även om LL inte vill styra utgången så utgår man ju från hur fördelningen var från början, och en god mindre från början hade fortfarande varit vettig fördelning medan en ond mindre hade varit väldigt ojämnt). Det är inte konstigt att ersätta, men att ersätta efter tre deadlines är ju något man brukar undvika. Sen det att Bumpo inte käkades, inaktiva brukar ju käkas.
Nu är inte MrX kvar längre, men tänkte ändå kommentera detta. Jag tycker inte att detta nödvändigtvis stämmer, det beror på leken i stort. Nog väljer man hellre att käka någon som utgör ett hot än någon som är inaktiv och som kan komma att kickas? Det har för mig i tidigare lekar enbart käkats inaktiva om det varit lugnt i lyan och inga direkta hot fanns. I den här leken har det ju varit helt annorlunda med ulvar som lynchats på löpande band. Varför skulle ulvarna käka någon inaktiv i ett sådant spel, istället för att försöka få bort viktigare roller?