Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt att jag är sen
Uppdatering
Trollkarlen Karamelldrottningen käkas
För att spela god?
Glöm inte att alla onda förutom onda spionen redan sitter på facit om vilken sida alla tillhör.
I övrigt instämmer jag med Sasse.
Spontant känns ju rösterna i sig ganska intetsägande. LG och Shaggy har ju röstat på samma sätt genom hela leken (vet inte varför KD inte uppmärksammade det, utan bara att LG träffat goda?) och jag vet inte om det godförklarar dem direkt. De är ju inte ensamma att rösta på onda. Och båda KAN inte vara goda... Ulven kan ju som sagt mycket väl flutit med och lagt alibiröster, för att rädda sitt eget skinn. Siaren bör ju dock ha velat sticka ut något för att visa lyan vart de står (för ulvarna vet väl inte vem som är spion, Paddi? Med tanke på att du skriver att ulvarna vet vart alla står). Och ja, jag vet att det uttalandet kan sätta mig själv i skiten, men förhoppningsvis tänker ni lite längre än så.
Visst, bumpos röst och teorier dag ett är väl inte de skarpaste. Inte mina heller, men det är förstadagsröster och bumpo tycker jag brukar skriva nåt liknande då oavsett vart hon står. Sen går det inte att säga något om bumpo, pga den bristande aktiviteten. Det Sasse skrivit känns ju dock äkta och även om jag tänker att en spion vill rädda sitt eget skinn bör den väl samtidigt också skydda den kvarvarande ulven - under förutsättning att den vet/anar vem det är, för utan ulven är ju spelet slut. Även för siaren. Siaren bör ju ha kollat något enkelnick, åtminstone senaste natten. Den behöver inte ha träffat ulven, men har den träffat en god borde den väl misstänka den goda för att undvika att en ond lynchas?
Bara för att det ska vara riktigt rätt:
DL3
Lillgrådis ändrar sin röst till Myrten (inte RD)
Glömmerallt sa ju att Shaggy tilldelades en redan existerande roll på rollistan tidigt i leken. Om någon kommer ihåg det.
Knapp
Eftersom ni nu är flera som påpekat det här med roller och deltagarantal (Jag är förvånad att det dröjde så länge) är det väl dax att jag reder ut det.
Jag har haft en dubblett av en roll enda sedan starten och anledningen till det är att Mammas hoppade in sent när jag redan bestämt vilka roller jag ville ha med och då hade jag varken tid eller lust att hitta på och bestämma massa nya roller så en roll fick finnas med två gånger.
Nattdeadline 22.00
Dessa roller är de vi har kvar i leken: Siarens lärling, häxa, jägare, röstfifflare, spion, ulv och ond siare + valfri roll till Shaggy från rollistan på förstasidan. Glömmerallt sa ju att Shaggy tilldelades en redan existerande roll på rollistan tidigt i leken. Om någon kommer ihåg det.
Jaha, det var lite det jag menade, fast ändå inte Du menar att Shaggy inte behöver ha dubblettrollen? Det var så jag hade tolkat det
Jaha, jag kanske har rört ihop det helt. Shaggy fanns inte med i rollistan från dina första inlägg, så jag fick väl för mig att du gav henne en dubblettroll
jag tror att hon kan ha blivit trollad och att trollaren ville uppmärksamma Hedinn för att denna misstänker henne. Eller bara för att jävlas ? Nä tror mer på alt 1.
Fast du kanske menar deltagarlistan? Jag hade lite bråttom när jag skrev den så den blev lite slarvig.
Jag tycker det råder lite förvirring på om det är ond spion eller ond siare som finns med i leken, speciellt i Hedinns inlägg som hoppar fram och tillbaka mellan de båda
Jag håller med dig omSasse men i övrigt är vi inte överens. Jag tror att det är du som är den sista onda men det kan eventuellt var Lillgrådis.
Eftersom vår kära bortgånga trollkarl meddelat att Sasse är ond så beslutar jag mig för att tro på det.
Shaggy röstar på Sasse
Jag tycker det råder lite förvirring på om det är ond spion eller ond siare som finns med i leken, speciellt i Hedinns inlägg som hoppar fram och tillbaka mellan de båda
Förlåt att jag inte hänger med men vart meddelade trollkarlen att Sasse skulle vara ond?
Oavsett så har jag konstaterat att antingen Shaggy eller LG måste vara ond. Möjligtvis båda, men det känns tveksamt. Röstningarna talar emot att någon av dem skulle vara onda siare