Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Vidare kan man undra vilken sida Shaggy står på. Ingen verkar granska denna spelare eller? Lillgrådis verkar som en genomgod spelare tråden rätt igenom. Vad vinner en ond på att spela såsom hon från dag ett?

Hon vinner tillit och förtroende från övriga spelare som tror att hon är god? Man vill ju gärna grundlura som ond menar jag. Se bara vad Myrten gjorde i en lek häromveckan. Nu vet jag inte om du var med i den förvisso, men det var mig veterligen ingen där som trodde Myrten kunde vara ond, men ändå så var hon det.

Nu tror jag i och för sig inte heller att Lillgrådis är ond. Kommenterar bara din fråga.

Personligen tror jag mer på att det är Hedinn som är ulven. Hennes två senaste röster har varit minst sagt märkliga. Det verkar som att hon blivit trollad, men hur kan en trollkarl vara så säker på sin sak? Eller var det riktiga röster från Hedinns sida?

Jag skulle också tippa på att Hedinn är ulven. Mest för att hon i mitt tycke spelar rätt märkligt, nu i slutet. I början av leken kan jag erkänna att jag inte reagerade över hennes teorier, men de har blivit märkligare. De 4-5 rösterna kan i och för sig förklaras med att hon blivit trollad. Men jag tycker även hon känns pressad/hopplös i sina teorier. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Alternativet skulle vara Shaggy, för jag tror som sagt Lillgrådis är god (även om man egentligen inte ska tänka så för man kan bli grundlurad). Jag har inte reagerat så mycket på Shaggy i denna lek alls, hon har varit rätt diskret. Röstat på onda på löpande band. Vilket jag antar att Hedinn också skulle ha gjort om hon inte blivit trollad, eller ja, om hon nu inte fejkat att hon blivit trollad... Men tycker inte det verkade så på Karamellens kommentar.

Vidare kan man undra vilken sida Shaggy står på. Ingen verkar granska denna spelare eller? Lillgrådis verkar som en genomgod spelare tråden rätt igenom. Vad vinner en ond på att spela såsom hon från dag ett?

Varför undersöker du själv inte Shaggy då?
(vilket jag själv nu har gjort och återkommer med i eget inlägg om en liten stund)

Ang Lillgrådis så har ju denne skaffat sig ett fantastiskt alibi om det visar sig att hon är ond på slutet. Genom att mammas och myrten tagit allt fokus de första dagarna i leken så skulle det faktiskt inte förvåna mig om taktiken i lyan varit att de två skulle stå i fokus inkl med sina dubbelnick och den sista ulven skulle kunna använda de två genom att först kasta misstankar och skapa alibi åt sig själv - vi är väl alla nästan övertygande om lillgrådis godhet vid det här laget....

Nej glömmerallt sa att hon dubblerade en roll eftersom alla rollbeskrivnigar redan var klara när mammas gick in i leken med ett nick till. Det kan vara jag som har dubbelrollen men det kan även vara någon annan.

Ja, jag förstod det på glömmerallt, tillslut. Men tack för förtydligandet :)

Jag är lite frågande, även om jag själv tror att Lillgrådis är god... Eftersom jag missade så mycket av leken i början så känns det på något sätt som om jag inte fått riktigt grepp om den, ännu. Det är liksom jättestor skillnad att vara med i leken alla dagar och att missa en/flera dagar. Även om jag läst ikapp leken senare.

Det jag undrar är mest vad som gör att ni tycker Lillgrådis känns god? Är det en känsla eller är det baserat på teorier/röster? Om det senare, vad är det för skillnad gentemot Shaggy då, som åtminstone röstat ungefär samma?

Min känsla när jag läser deras inlägg är att Lillgrådis på något sätt känns "äkta" i det hon skriver, hon teoriar och analyserar.

Shaggy skriver knappt någon teori, och min observation från tidigt i leken kvarstår, se inlägg #294 - det känns "blankt och svävande" och knappt en egen teori.

vi är väl alla nästan övertygande om lillgrådis godhet vid det här laget....

Ja, JAG är i alla fall! I princip helt och hållet övertygad, faktiskt. :D

Angående resterande så har jag grubblat rätt mycket över Karamellens trollande av Hedinn, för någon annan förklaring till de senaste rösterna därifrån håller jag för utesluten. Hade jag varit trollkarl så hade jag ju nog använt förmågan lite mer för att styra någon i samma riktning som jag själv ville, dvs få någon annan som jag trodde var ond att rösta på någon som jag också trodde var ond.

Det framstår för mig som det enklaste och mest givna sättet att använda sin förmåga i det fallet. Men när man i stället får någon att komma med röster alldeles bort i tok, så måste det ju vara för att man misstänker eller vet något om denne som gör att man verkligen vill försäkra sig om uppmärksamhet? Det finns ju en teoretisk möjlighet att Karamellen skulle genom ett annat nick ha fått sådan info som siarens lärling, som jag var inne på i ett tidigare inlägg, men det är statistiskt kanske inte sådär jättesannolikt? Dels att de rollerna skulle sammanfalla och dels att Karamellen skulle - på ett begränsat antal möjligheter att sia - välja Hedinn ganska tidigt. Men omöjligt är det ju inte.

Tack för din kommentar. Jag håller med dig om Shaggy, jag håller på att gå igenom hennes inlägg och hon känns väldigt, väldigt diskret. Jag kanske har fel nu, men har i alla fall fått uppfattningen av åtminstone några tidigare spel att hon varit mer iögonfallande. För sina teorier/åsikter i stort. Men den här leken känns hon som sagt rätt diskret.

Det borde ju inte vara svårt att klippa ur mitt perspektiv en ond nu när två av tre bör vara det, men jag vacklar lik förbannat mellan Karamelldrottningens pekande med hela handen mot Hedinn och Shaggy som jag inte får grepp om och Sasse som jag inte heller bara har godvibbar från.

Så jag önskar inför denna röstning snegla i huvudsak på resonemangen från de övriga fyra som jag inte kan få till annat än bevisat goda.

Just nu står jag och väger mellan Hedinn och Shaggy.

Hedinns röster senaste dagarna står ju verkligen ut men de bör vara trollade - frågan är vad trollkarlens dubbelnick kan sitta på för info som trollkarlen har agerat utifrån? Det enda man kan vara säker på när det gäller Hedinns röst idag är att den inte är trollad.

och Shaggy misstänker jag för det känns som väldigt lite substans bakom dennes inlägg. När jag skrev mitt inlägg #294 tidigare i leken besvarade Shaggy det med att hon inte hängde med när det var så många deltagare i leken. Nu är vi ju relativt få kvar så rent krasst borde det vara lättare att skriva inlägg och teoria nu, men jag får inte någon känsla av att Shaggy försöker göra det?

Sedan eftersom de två jag misstänker mest just nu har röstat på Sasse så kommer inte min röst att hamna på sasse ikväll...

Det framstår för mig som det enklaste och mest givna sättet att använda sin förmåga i det fallet. Men när man i stället får någon att komma med röster alldeles bort i tok, så måste det ju vara för att man misstänker eller vet något om denne som gör att man verkligen vill försäkra sig om uppmärksamhet? Det finns ju en teoretisk möjlighet att Karamellen skulle genom ett annat nick ha fått sådan info som siarens lärling, som jag var inne på i ett tidigare inlägg, men det är statistiskt kanske inte sådär jättesannolikt? Dels att de rollerna skulle sammanfalla och dels att Karamellen skulle - på ett begränsat antal möjligheter att sia - välja Hedinn ganska tidigt. Men omöjligt är det ju inte.

Jag hade också använt trollkarlsrollen på det sätt du beskriver att du gjort. Men det är väl relativt vanligt att göra så som Karamellen gjorde, det blir ju mer iögonfallande om inte annat att personen trollas att rösta på någon helt annan. Frågan är ju om hon då visste något som sagt, eller om hon gissade/teoriade sig fram till det. För egen del tror jag mer på det senare, men det är också för att jag tycker att HollyGoLightly hade mer gemensamt med Karamellen i skriftspråket, än någon annan dubbelroll. Jag tycker speciellt att det är stor kontrast i skriftspråket på de kvarvarande dubbelnicken och Karamellen. Hon kan ju ha ändrat skriftspråk, absolut. Men det är ändå något med HollyGoLightly och Karamellen som jag tycker är bekant.

Äsch det är väl lika bra att rösta, är kanske helt ute och cyklar men jag följer trollkarlens testamente....

Paddington röstar på Hedinn utifrån mitt tidigare inlägg...

Vilka är dina ondvibbar på mig? Är det känsla eller teorier du reagerar på? :)

Wow smart spelat Karamellen :bow:

Det här är också en kommentar som lite sticker ut när jag tittar tillbaka - jag tycker visserligen också att Karamellen spelat bra, det är inte det - men "smart spelat" skulle för mig antyda att man tycker sig ha förstått ett ännu djupare skäl att rikta misstankarna mot Hedinn. Eller är det jag som överknäcker nu? Vill eller kan Shaggy själv förklara detta?

Angående Shaggys spel i övrigt så har hon förvisso också röstat på onda, men i flera fall i ett relativt sent skede när det inte funnits mycket mer att göra än att glida med om man inte vill sticka ut för mycket. Jag vet dock att det kan finnas fullt godtagbara anledningar att rösta sent (såsom att man har ett liv). Men ändå?

(såsom att man har ett liv)

Helt oacceptabelt tycker moi. Borde nästan rösta på henne pga det bara för att :angel:

Skämt åsido. Jag håller på att gå igenom hennes inlägg fortfarande. Har väl egentligen inte reagerat på något hon skrivit, förutom den teorin Paddington reagerade på där hon skriver "verkar osynlig" om de flesta.

Är DL 21.00? Någon som har det i sitt minne?

Try me! :D Och ja, DL skulle vara 21.00.

Jag ÄR god. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att förklara det mer än vad jag redan försökt när jag kommenterat olika spelares kritik mot att ulvarna inte käkade bumpo t.ex. Jag har ju heller inte varit med SÅ länge i leken, med den nya rollen (och inte med den gamla rollen heller för den delen), men jag har gjort vad jag kunnat för att vara aktiv och säga vad jag tycker och tänker om olika saker, så ni kan få en bild över mig också. Vet i och för sig att många tycker att mina teorier är rätt intetsägande oavsett, men vad kan jag göra åt det? :p

Men jag ÄR god. Det är så. Jag får väl bara hoppas på att jag inte lynchas idag. Men även om jag skulle göra det tror jag knappast på att onda kommer vinna :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka