Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Förövrigt är jag sjukt osäker. Jag tycker både Hedinn och Shaggy är bra skumma och tror som sagt att båda är onda. Frågan är bara vem som är ulven av dom. Om vi bara bortser från Hedinns sista röster (inte den hon lade idag utan när trollkarlen var in game) så tycker jag ändå att hon åtminstone försökt lite mer med teorier osv. Jämfört med Shaggy då, som jag tycker har flutit med lite mer i leken. Jag har för mig att Shaggy brukar spela mer iögonfallande (å andra sidan kan jag inte påminna mig vilka roller hon haft vid dessa tillfällen som hon spelat mer iögonfallande, så det säger kanske inte så mycket i sig).

Jag vet inte alltså...

Jag tror fortfarande att Karamellens dubbelnick är HollyGoLightly dock. Det är mycket pga. känsla förvisso, men den känslan är så pass stark. Därför tror jag att hon har gissat/teoriat sig till vilka som borde vara onda, liksom vi alla andra gör. Jag kan såklart ha helfel, kanske Karamellen har kvar sitt dubbelnick, men njä, jag tror verkligen att dubbelnicket var HollyGoLightly.

Men det är ändå något med HollyGoLightly och Karamellen som jag tycker är bekant.

Själv kopplar jag ihop karamellen med ett helt annat nick, vilket gör att jag dels ifrågasätter Shaggys kommentar samt testamentet blir betydligt tydligare. Sedan får vi väl se om jag tolkat det rätt - det är väl en helt annan fråga...

Själv kopplar jag ihop karamellen med ett helt annat nick, vilket gör att jag dels ifrågasätter Shaggys kommentar samt testamentet blir betydligt tydligare. Sedan får vi väl se om jag tolkat det rätt - det är väl en helt annan fråga...

Ett levande nick menar du då? Känns dumt att skriva ut vad du tror kanske? Men tror du att du kan förklara det sista du skrev istället?

Jag skulle också kunna tänka mig ett av kvarvarande dubbelnick som skulle kunna gå ihop med Karamelldrottningen (inte så jättemånga att välja på liksom).

Så länge inte fler av de säkert goda har avlagt sina röster, så väljer jag också att följa trollkarlstestamentet - så som jag tolkar det (och hoppas nu verkligen att det blir bra):

Lillgrådis röstar på Hedinn

Jag tror min röst kommer hamna på Shaggy, dock med förbehåll att jag kan komma att ändra rösten. Jag har ingen aning vem Paddington tror att Karamellens dubbelnick kan vara, för jag får inte ihop Karamellen med någon annan än HollyGoLightly. Om inte annat ska det bli väldigt intressant när leken är slut att få veta vilka nick som hörde samman.

Varför jag röstar på Shaggy är mest för att jag tycker hon spelar snäppet skummare än Hedinn (bortsett från de knepiga rösterna Hedinn avlade då). Shaggys teorier är rätt knappa och väldigt diskreta. I övrigt så har hon skrivit och kommenterat med en massa småinlägg som i det stora hela inte säger så mycket annat än att hon visar sig/är aktiv och åtminstone delar lite tankar.

Jag uppfattar det som att Hedinn försöker lite mer. Jag undrar dessutom om inte hon kan vara siaren. Har för mig att hon kommenterade vid något tillfälle att siaren borde ha försökt hinta, kanske det var en tafatt hint i sig själv? Däremot är hennes röster ju helskumma, den fjärde och femte rösten då, annars har hon i det stora hela röstat rätt "mainstream" (vilket Shaggy också gjort). Men jag tror som sagt att 4 & 5 rösten är trollade. Vilket i sig inte säger om hon är ulv eller "bara" ond siare.

Nåja. Det blir Shaggy för mig. Sasse röstar på Shaggy

Jag skulle också kunna tänka mig ett av kvarvarande dubbelnick som skulle kunna gå ihop med Karamelldrottningen (inte så jättemånga att välja på liksom).

På riktigt? Det stör mina tankar lite eftersom jag inte kan se vem det skulle vara (sorry Karamellen om du faktiskt fortfarande är med i leken :p)

Behöver tänka lite på den här.

*kl*

Sjutton vad förvirrande allt det här blev nu då! Jag trodde att jag hade en klar bild av det hela igår, men nu verkar det som att jag missförstått något. I vilket fall så satsar jag på att trollkarlen visste vad hon gjorde med Hedinn, dvs att Hedinn är ond.

Vira röstar på Hedinn

Ett levande nick menar du då? Känns dumt att skriva ut vad du tror kanske? Men tror du att du kan förklara det sista du skrev istället?

ja ett levande nick (kan inte se att Karamell skulle vara varken HGL el MrX), och utifrån det så tycker jag att jag får stöd för min teori.

ja ett levande nick (kan inte se att Karamell skulle vara varken HGL el MrX), och utifrån det så tycker jag att jag får stöd för min teori.

Nej, jag tror ju inte att hon skulle kunna vara MrX heller, det var väl kanske inte så svårt att lista ut originalnicket till det nicket :p

Men okej. Jag antar att jag får gå igenom inläggen från dubbelnicken igen.

På riktigt? Det stör mina tankar lite eftersom jag inte kan se vem det skulle vara (sorry Karamellen om du faktiskt fortfarande är med i leken :p)

Behöver tänka lite på den här.

Jag håller med, tror också att Karamellen har ett nick kvar i leken ;).

Jag håller med, tror också att Karamellen har ett nick kvar i leken ;).

Men sluta då! :p

Jag har verkligen ingen aning om vem det skulle vara. Har ingen känsla för det alls. När leken är slut hoppas jag att JAG hade rätt om att HGL - Karamellen, så inte min stolthet blir alltför skadad :p

Så länge inte fler av de säkert goda har avlagt sina röster, så väljer jag också att följa trollkarlstestamentet - så som jag tolkar det (och hoppas nu verkligen att det blir bra):

Jag håller med och snor din motivering, dvs jag tolkar trollkarlens testamente som att Hedinn är ond.

Handduk röstar på Hedinn

Det hade dock lugnat mig lite om även de sista nicken hade avlagt sina röster och förhoppningsvis dragit upp linjerna ännu lite tydligare...

(Och bara för det hann ett av dem hoppa in medan jag skrev)

Alla har röstat nu va? Förutom Vax?

Känns onödigt att jag ändrar röst dock, eftersom Hedinn har så pass många röster på sig att hon kommer lynchas oavsett. Får hoppas på att ni har rätt då och hon är sista ulven, och inte siaren :)

Men sluta då! :p

Jag har verkligen ingen aning om vem det skulle vara. Har ingen känsla för det alls. När leken är slut hoppas jag att JAG hade rätt om att HGL - Karamellen, så inte min stolthet blir alltför skadad :p

Glöm inte att vi har fördel i och med att vi har två nick, dvs vi kan alla utesluta vårt eget extranick. Så din stolthet behöver inte skadas så mycket om vi har rätt ;).

Idag:
Hedinn röstar på Sasse
Shaggy röstar på Sasse
Paddington röstar på Hedinn
Sasse röstar på Shaggy
Vira röstar på Hedinn
Handduk röstar på Hedinn

Glöm inte att vi har fördel i och med att vi har två nick, dvs vi kan alla utesluta vårt eget extranick. Så din stolthet behöver inte skadas så mycket om vi har rätt ;).

Åh, vad snäll du är, försöker rädda mig från att förödmjukas helt :p

Kan inte LL komma in med en tidigare uppdatering idag också månne? :)

Alla har röstat nu va? Förutom Vax?

Känns onödigt att jag ändrar röst dock, eftersom Hedinn har så pass många röster på sig att hon kommer lynchas oavsett. Får hoppas på att ni har rätt då och hon är sista ulven, och inte siaren :)

samtidigt har ju inte LL specificerat när goda vinner så det kan ju vara så att även om Hedinn är sista ulven så fortgår leken till att även onde siaren är borta....

Knapplån

Å hjälp vad ni skriver hänger inte alls med i svängarna :p!

borde läsa tråden bättre egentligen än vad jag gjort men tiden bara försvinner... Hedinns röster de senaste dagarna blir jag inte alls klok på hur jag än vrider och vänder på det. Varför rösten på MrX och sen den på mig?? Varför ändra sig i sista minuten när Hedinn tänkte rösta på RD? Viste KD nånting? Är det ren slump? Jag vill veta och Hedinn kanske behöver en paus. Hedinn är inte sitt vanliga goa glada jag.

Vax röstar på Hedinn

samtidigt har ju inte LL specificerat när goda vinner så det kan ju vara så att även om Hedinn är sista ulven så fortgår leken till att även onde siaren är borta....

Ja, så kan det ju vara. Rätt ovanligt skulle jag tro, men man vet ju inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka