Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

I likhet med många andra bekymrar jag mig också för Mammas och Myrten, eller rättare sagt får ondvibbar därifrån.

Med Niyama borta är det ju bara de två samt Paddington, Vira och Karamelldrottningen kvar som tänkbara S_S-alteregon. (Förutsatt att LL inte satt ihop en god och en ond, vilket jag inte kan få ihop som en teoretiskt fungerande möjlighet) Karamelldrottningen har jag som tidigare nämnts bättre godvibbar på och får inte känslan att hon skulle stämma med S_S inlägg och uttryckssätt.

Vira och Paddington har jag inte så mycket förkunskaper om men Vira har uttryckt en hel del som verkar sunt såvitt jag kan påminna mig här. I S_S spelsätt och något senare inlägg tycker jag mig också ana en rutinerad spelare som "showat på" i början (tämligen underhållande, tycker jag :D ).

Frågan är vad man själv hade gjort som S_S alter ego, försökt rädda sig eller slängt in en alibiröst på sig själv? Av tänkbara kandidater röstade igår Paddington ganska tidigt på S_S (tredje rösten), Vira på Mammas, Mammas på KD och Myrten på S_S när det så att säga redan var kört för denne (femte rösten).

Sammantaget är f n Mammas min huvudkandidat som S_S alter ego. Mammas röst på KD igår känns dessutom lite för klent underbyggd i sammanhanget.

Men jag skulle onekligen vilja se och höra lite mer från både Mammas och Myrten om fortsatta teorier och resonemang för att nu skaffa lite mer underlag var de står.

Preliminärt lägger jag min röst nu för att hålla igång aktiviteten på den fronten och för att bidra till spekulationerna:

Lillgrådis röstar på Mammas

Om du är god begriper jag inte varför du inte röstar på Myrten eftersom hon redan har fyra röster. Nu tror jag att Myrten kommer ryka ändå, eller kanske Mammas (jag kommer ändra röst om det behövs) men det är ju viktigt att goda inte sprider sina röster för mycket.

Ja jag kan lika gärna rösta nu med.

Karamelldrottningen röstar på Myrten

Motivering: helt enkelt för att jag reagerat på Myrten lite från och till och hon borde man vilja kolla upp rätt omgående för att veta vart hon står. Tar gärna till vinflaskan och det verkar bli oftare som en ond Myrten än en god Myrten. Nej jag tror helt klart som sagt att hon blivit siad och hoppas fler goda hakar på :).

Ursäkta, nu får du faktiskt ta och ge dig! Du har ingen aning om i vilka situationer jag dricker vin. Teoria gärna mot mig, men de där kommentarerna vill jag inte läsa från dig, som inte känner mig IRL över huvud taget!

Angående övriga tycker jag också att Mr X som börjat lite i skymundan träder fram med (till synes) förnuftiga tankar och bra argumentation.

Vad som bekymrar mig lite är att vi är några enkelnick som inte synts så mycket. Statistiskt sett bör ju två eller fyra av oss fem (Heddin, Shaggy, jag själv, Bumpo och Sasse) höra till den onda sidan för att matematiken ska gå ihop. Kunde man lite lättare sortera in en eller två av oss åt god/ond-hållet, så borde det också vara lättare att pricka rätt i att rösta ut en ond bland oss fem.

Av det jag har sett av dessa har Heddin lagt första rösten på S_S igår vilket ju är fullt möjligt också om man är ond, men kanske ändå inte det mest givna valet?

Shaggy röstade sent på S_S (sjätte rösten kl 21.58) dvs när det redan var kört, vilket i mina ögon gör denna röst något mer intetsägande och kanske lite mer flyta med strömmen.

Sasse röstade supertidigt på MrX och bumpo inte alls vilket gör dessa ännu mer svårbedömda. Dock är jag helt medveten om andra saker på agendan för Sasse (kanske ännu också för Bumpo?). Men hoppas att de snart får tid att synas lite mer för att underlätta bedömningen och sorteringen mellan oss fem enkelnicks i två onda och tre goda - eller om det skulle vara så illa som fyra onda och en god....

Jag tycker det är intressant med jämna röstningar för det är de som sätter press på att ev. försöka "rädda" någon eller vänta ut med att placera röster in i det sista... och då tycker jag man får ett bättre underlag att granska i efterhand. Dessutom blir jag ofta bekymrad när det sticker iväg med alltför många röster alltför lätt. Onda sidan är fortfarande ganska bra bemannade men inte släpper de väl till sina egna helt utan fight?

Jag är inte alls obenägen att ändra röst om eller när jag tycker det behövs - jag ska ingenstans i kväll och kommer att hålla uppsikt över utvecklingen - men i nuläget håller jag Mammas som något mer misstänkt så nu ser jag fram emot lite drama i hur röstningen utvecklas. :D

Jag är ju för övrigt inte främmande för tanken att både Myrten och Mammas skulle kunna vara ondingar, och i så fall kan det ju vara same same om man sprider rösterna mellan dessa....?

Kl

Håller på att läsa igenom leken igen, skummade den snabbt igårkväll. Blir lite fundersam över att så många verkar säkra på att jag är ond pga min klena röst igår. Jag bara undrar vad i mitt inlägg ni tycker är en bättre teori? Jag skrev om vad jag tyckte om alla precis innan jag röstade igår, vilken av mina teorier är bättre? Jag tyckte inte att det var direkt någon som var misstänkt, då tog jag det mest misstänkta. Är det verkligen konstigt?

Jag reserverar mig något för att det där med trollandet ju kan få någon att lägga en "konstig" röst vid något tillfälle utan att därför nödvändigtvis vara ond. Så jag är ännu mottaglig för alla argument som talar för att man är god!

Ursäkta, nu får du faktiskt ta och ge dig! Du har ingen aning om i vilka situationer jag dricker vin. Teoria gärna mot mig, men de där kommentarerna vill jag inte läsa från dig, som inte känner mig IRL över huvud taget!

Men oj vad du tar åt dig! Det var inte min mening. Precis som alla andra försöker jag tänka både på det ena och det andra. Du har ju själv skrivit att du varit stressad eller vad som och då tagit ett glas. Förstår inte alls din reaktion. Det är ok att jag blir misstänkt men inte du. Tycker nog att det ändå är du som går ge dig nu.

Men oj vad du tar åt dig! Det var inte min mening. Precis som alla andra försöker jag tänka både på det ena och det andra. Du har ju själv skrivit att du varit stressad eller vad som och då tagit ett glas. Förstår inte alls din reaktion. Det är ok att jag blir misstänkt men inte du. Tycker nog att det ändå är du som går ge dig nu.

Jag tror inte det är dina misstankar myrten blir upprörd över utan snarare att du blandar in vindrickande i teorierna.

Om du läser vad jag skrev så skrev jag att jag vart mer osäker oxå efter mammas påpekande. Men nu såhär i efterhand undrar jag om inte mammas själv försökte få mig att ändra röst pga att hon viste att Holly var god. Det skulle nämligen inte alls förvåna mig då det vore ett rätt listigt sätt att få folk att tänka till. Dvs rösta så som man skälv vill. Smart att spela på folks osäkerhet.

Öh, nej? Det handlade om att jag tyckte att det var underligt att du inte resonerade om det. Det hade varit en annan sak om du hade tagit upp det men sagt att du ändå tyckte att rösten var skum, typ, men nu ignorerade du det. Därför tog jag upp det. Och dessutom, när jag tog upp det hade väl HGL inte skrivit något (jag tyckte var) misstänkt? Det kom ju senare med rösten?

Ok nu är jag trött på att mammas letar fel hos mig. Hon hävdar att jag ignorerar det hon skriver... Välkommen till verkligheten typ. Och aldrig är det nån som misstänker henne direkt vilket oxå är irriterande. Och ännu mer irriterande är att hon nu röstat på mig. Hade hon varit god hade hon mest troligen inte röstat på mig för hon verkar vara en skärpt dam. Och eftersom mitt mål är att hitta onda och hon verkar helt klart ondast just nu så...

Det här blir jag faktiskt lite irriterad på. Det går att teoria utan att vara otrevlig.

Ja jag tycker att det är intressant att du väljer att ignorera att bumpo skrev att hon skulle ha lite att göra, fast hon skrivit det och jag tagit upp det strax innan du röstade.

Jag blir visst misstänkt, men mest när jag gör misstänkta saker. Eller när jag inte gör det. Precis som för alla andra. I den här leken blir jag misstänkt för att jag gör som jag brukar vara mitt trademark för mig som god, dvs hittar inte mycket misstänkt alls. Det är så det är ibland.

Det är också så att andra röstar på en ibland. Det ingår i leken. Sedan kan ju röster på en vara misstänkta, men att rösta på någon bara för att man blir irriterad för att den röstar på en själv känns ju sådär om du verkligen vill hitta onda?

Och om du med skärpt dam menar att jag ska kunna utläsa att du är god fast jag inte sett något som tyder på det så nej, då är jag nog inte det. Generellt sett har jag nog oftare fel än jag har rätt. Men jag röstar på den jag tycker är mest misstänkt, ibland blir det rätt och ibland fel.

Om du insinuerade att jag hade alkoholproblem hade jag också tagit åt mig. Det kanske inte är vad du menade, men det är vad jag läser, och jag gissar med tanke på Myrtens inlägg att det är vad hon läste också.

Men herregud alltså! Jag dricker väl själv vin nån gång ibland och inte har jag antytt att det varit nått problem med myrtens drickande för DET har har ingen aning om! Hade jag vetat att det var så känsligt för myrten skulle jag aldrig tagit upp det men nu vet jag att det var tabu!

MrX röst sticker ut. Kan det bero på att denna vet något som vi andra inte vet om? Om det nu stämmer att myrten är RD verkar det som att denna skulle vara ond för endast språket i sig skiljer sig så markant från det som vi är vana vid.

Jag förstår inte riktigt vad du menar här, det kanske är jag som är trög men jag har läst den flera gånger utan att fatta ett jota. :p

Det brukar ju gå bättre för dig när du har hjälp av lite vin ;)

Jag hade också misstänkt Sasse om hon hade haft dubbelnick. Det där korta lite vassa med frågor stämmer in på henne.

Niyama fick inget svar om att hon nu får ge sig men att jag nämner det är big no no. Verkligen sjust att sätta folk högre upp som spelat längre än en som är rätt ny. Varenda liten mening jag skriver blir ju fel för er.

//min sista ulvlek helt klart. Rösta gärna ut mig om ni vill.

Nej, det är att du antyder att Myrten dricker mer för att hon är ond, dvs att hon använder det som stressdämpande typ, och det hade inte varit ett sunt förhållsningssätt till alkohol om det vore så. Det var vad jag reagerade på när jag läste inlägget.

Jag förstår faktiskt inte vad jag gör här. Trodde detta skulle va kul men både LL och flera här är på mig. Därför känner jag att jag har faktiskt ingen lust längre. Min mening är aldrig att trycka ner nån och det gör mig ledsen om någon uppfattar mig så.

Underligt konstaterande eftersom Paddington var/är en av de med dubbelnick. De som redan har åkt ut stack ut på sitt sätt men enligt paddington så är den vettigaste kvar nämligen handduk och då borde det vara paddington själv som är handduk men paddington hävdar att det även kan ses som en varningsklocka. Vad är det som menas egentligen?

Vad är det som är underligt med konstaterandet? Jag tycker att av de dubbelnick som är kvar så är det Handduk som spelar mest som en "normal" spelare och inte sticker ut. I stort sett alla dubbelnicken har spelat väldigt underligt och dragit till sig väldigt mycket uppmärksamhet oavsett vilken sida de varit på. HGL var god - men betedde sig konstigt. S_S var ond och uppträdde konstigt. Säger inget om Handduks ev roll men det jag vill vara vaksam på är att det kan vara ett sätt att inte sticka ut och gå under radarn så att säga....

Sedan är det ju så att troligast är det max 1 av dessa nick som är på onda sidan. Jag kan inte se att det skulle ha varit 3 dubbelnick i lyan, vilket gör att jag hoppas att de nick som är kvar börjar lugna ner sig så att de inte drar till sig misstankar i onödan. För även om ni andra verkar ha börjat para ihop nick med olika spelare så har jag inte koll på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka