Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Fast karamellen... utan att veta var Mammas står så tycker jag att karamellens röstmotivering är märklig. Det känns ju helt osannolikt att Mammas skulle jaga just henne. Samtidigt så är det så konstigt om karamellen skulle vara ond, som jag ser det. I så fall varför:

1. Köra samma typ av motiveringar som i förra leken då hon var ond?
2. Ändra röst precis före DL till en god spelare som var på väg att åka? Det är ju att be om uppmärksamhet!

Samtidigt kan, som vanligt, allt vara ett spel för gallerierna. Men jag känner mig ändå tveksam. Mycket tveksam.

Om Sasse haft dubbelnick hade i alla fall jag genast misstänkt henne. Fast så var det "om". Om Sasse haft dubbelnick. Det har hon inte.

TILLÄGG: Misstänkt Sasse för att vara SS tror jag att jag menar. Öppnade en vinflaska för att fira att årets fältarbete är över.

Senast ändrad:

Fast karamellen... utan att veta var Mammas står så tycker jag att karamellens röstmotivering är märklig. Det känns ju helt osannolikt att Mammas skulle jaga just henne. Samtidigt så är det så konstigt om karamellen skulle vara ond, som jag ser det. I så fall varför:

1. Köra samma typ av motiveringar som i förra leken då hon var ond?
2. Ändra röst precis före DL till en god spelare som var på väg att åka? Det är ju att be om uppmärksamhet!

Samtidigt kan, som vanligt, allt vara ett spel för gallerierna. Men jag känner mig ändå tveksam. Mycket tveksam.

Om Sasse haft dubbelnick hade i alla fall jag genast misstänkt henne. Fast så var det "om". Om Sasse haft dubbelnick. Det har hon inte.

Nu har ju jag snöat in lite på att Mammas är ond märker jag, men jag vet inte om jag håller med om att det är osannolikt? Tycker att jag kommer ihåg att Mammas gjorde så mot mig en gång, tror att det var i min första lek. Men visst, jag är inte säker på att Mammas är ond, för mycket av det är "känslobaserat" och kanske inte helt pålitligt.

Ungefär där satte jag också i halsen av skratt! :D Och det var ju verkligen bra att vi fick ut en ond. Då får jag försöka göra som Shaggy (?) och skriva en lista och försöka para ihop nicken. Vi får se om det går att få fram något självklart där - annars har vi ju ett antal onda som inte hör ihop med Slim att fokusera på.

Skönt att det är fler som har samma bisarra humor!:D

Har en lista men den är så konstig. Tror att den blir bättre imorgon och att jag bör gå och lägga mig typ - för två timmar sedan.

Nej, jag menar inte att det är osannolikt att Mammas är ond. Jag typ... eh... räknar alltid med det:o tills motsatsen är bevisad. Men jag tycker att det är osannolikt att en ond Mammas jagar en specifik god spelare för sakens skull. Däremot kanske spelaren upplever det så. Fast jag tror eventuella förföljelser inte har med spelaren att göra utan att det är lätt att motivera rösten.

Och som sagt, jag vet inte var karamellen eller Mammas står.

Nej jag håller med om att Mammas knappast jagar någon för sakens skull, men jag har fått känslan av att hon ibland kan gå en aning överstyr när hon har hittat något att gå på när hon är ond - så att det blir lite mer av "Karamell skrev det här alltså är hon ond" än "Karamell skrev det här alltså skulle hon å ena sidan kunna vara ond, men å andra sidan ..."

Jag vet inte. Kanske har jag snöat in för mycket på det så att jag därför "letar anledningar" till att Mammas är ond, jag är lite osäker på mig själv just nu. Jag är absolut inte säker. Det kan visst vara så att Mammas är god och Karamellen ond, eller båda goda.

TILLÄGG: Misstänkt Sasse för att vara SS tror jag att jag menar. Öppnade en vinflaska för att fira att årets fältarbete är över.

Det brukar ju gå bättre för dig när du har hjälp av lite vin ;)

Jag hade också misstänkt Sasse om hon hade haft dubbelnick. Det där korta lite vassa med frågor stämmer in på henne.

Jag utesluter inte att hon är ond. Som sagt, jag nästan utgår från det. I förra leken fattade jag ungefär sista dagen att Mammas var god:D.

Niyama - jag associerade genast till Sasse, men det är ju omöjligt. Självförtroendekris!

Beträffande vinet förstår jag inte vad du menar...:angel:

Nu har ju jag snöat in lite på att Mammas är ond märker jag, men jag vet inte om jag håller med om att det är osannolikt? Tycker att jag kommer ihåg att Mammas gjorde så mot mig en gång, tror att det var i min första lek. Men visst, jag är inte säker på att Mammas är ond, för mycket av det är "känslobaserat" och kanske inte helt pålitligt.

Tack :bow:! Jag vet dock inte om det är så mkt känslobasterat så direkt. Men känns iaf skönt att nån inte ser mig som helt knäpp.

Alltså jag tycker att det här är supersvårt, för på sätt och vis håller jag med Karamellen om att Mammas misstankar mot henne är lite konstiga. OK at hon röstade på henne igår, men idag också? konstig tycker inte jag att Karamells röst igår var. Det ger mig lite vibbar från den gången jag var god och Mammas ond, och Mammas gick på mig ganska rejält.

Nu hänger jag inte riktigt med vem du syftar på. Menar du att Mammas röstade på KD eller att KD röstade på Mammas? Oavsett så var det väl ingen som röstade på den andra dag ett, båda röstade på HGL? Eller har jag helt missförstått vad du menar?

Om du läser vad jag skrev så skrev jag att jag vart mer osäker oxå efter mammas påpekande. Men nu såhär i efterhand undrar jag om inte mammas själv försökte få mig att ändra röst pga att hon viste att Holly var god. Det skulle nämligen inte alls förvåna mig då det vore ett rätt listigt sätt att få folk att tänka till. Dvs rösta så som man skälv vill. Smart att spela på folks osäkerhet.

Tänker du då att bumpo också är ond? För enligt min lista (snodde av nån som skrev i tråden, inga tider med) så hade HGL fem röster och bumpo fyra när din röst ändrades. Om bumpo är god skulle väl inte en ond Mammas tjäna ett dugg på att du ändrade din röst, i så fall bör väl tanken ha varit att rädda bumpo?

Jag erkänner att jag inte har varit tillbaka och läst igenom hur röständringen skedde, och hur Mammas påverkade dig, får göra det senare.

Myrten är helt klart min huvudmisstänkta, och eftersom jag tror att regnbågen hör ihop med henne och gör det även regnbågen misstänkt.

Intressanta tankar om Myrten och RD. Själv har jag konstaterat att jag inte är nån höjdare på att koppla ihop dubbelnicken med nån person, jag sitter mest och tycker jag är säker på nåt pga nån mening som låter sååå mycket som en person, sen kommer det ett inlägg där den låter som nån annan och så kommer ett annat dubbelnick och låter som den personen jag först tyckte det första dubbelnicket lät som... :p Kaos i skallen med andra ord!

Och det kanske är just det som gör mig lite rädd för din taktik. Visst, finner man nån misstänkt så absolut. Men att para ihop ett nick med någon enbart baserat på tid för aktivitet och inloggning känns ändå lite riskfyllt? Även om det kanske är det säkraste kortet egentligen. Eller hade du mer att gå på? För jag tänker ju att, åtminstone de onda, mycket väl kan försöka påminna om andra spelare på olika sätt, just för att man ska koppla ihop nicken med de personerna istället för dem själva. För som någon sa, i lyan bör man ju kunna ha någon annan att skriva nåt åt en om man är borta och det är väl inte helt omöjligt att någon fick för sig att låta nicket vila när Myrten var borta just för att vi skulle misstänka henne...

Jag vet inte. Jag är långt ifrån säker på att Myrten är god, men jag underskattar inte ulvarnas spel. Det verkar ju redan vara en som mer eller mindre medvetet försökt få ut sitt dubbelnick (SS) och RD verkar ju minst sagt spela väldigt skumt, lite överdrivet "jag är någon annan"-spel och OM nu hon också är ond så är det ju fruktansvärt djärvt spel om det går relativt enkelt att koppla ihop nicken med spelarna. Visst, de är bara människor, men skulle Myrten vara så klantig? Det är många erfarna spelare med och jag tror inte alls det är omöjligt att det finns ulvar som tänkt till, ordentligt.

I övrigt känner jag mig lite osäker på Shaggy och karamelldrottningen. Jag får inget grepp om dem, Shaggy har skrivit en del men jag får lite känslan av att hon flyter med. Behöver såklart inte alls betyda att hon är ond. Lite samma känner jag om KD. Hon flyter inte med på samma sätt utan kommer mer med egna åsikter och egentligen känns hon inte ond, men det var vi många som inte tyckte i förra leken också och då lurades hon rejält. Som sagt, jag tror inte att de är onda. Men jag blir osäker på båda.

Bumpo vore det ju också trevligt att se lite mer från...

I övrigt känner jag mig lite osäker på Shaggy och karamelldrottningen. Jag får inget grepp om dem, Shaggy har skrivit en del men jag får lite känslan av att hon flyter med. Behöver såklart inte alls betyda att hon är ond. Lite samma känner jag om KD. Hon flyter inte med på samma sätt utan kommer mer med egna åsikter och egentligen känns hon inte ond, men det var vi många som inte tyckte i förra leken också och då lurades hon rejält. Som sagt, jag tror inte att de är onda. Men jag blir osäker på båda.

Jag håller med Hedinn om Shaggy, denne känns väldigt flytande och svävande i sina teorier.

Nu har jag läst och försökt göra anteckningar om alla deltagare, med blandat resultat.
Bumpo osynlig
Handuk tar upp det dumma med Lillgrådis och Paddingtons förslag om att rösta ut dubbletterna för att rensa lite. I övrigt rätt osynlig
Karamelldrottningen mycket förvirrat och konstiga resonemang. Rösten på Mammas känns väldigt lös och det känns som om det hela handlar om en personlig vendetta
Lillgrådis Tar upp fösrlag om att rensa bland dubbelnicken men resonerar sedan vettigt i sitt inlägg 18.10 #190 det inlägget ger inga konstiga vibbar hos mig men som sagt det där med rensningen :meh:
Mammas känns för mig ovanligt osynlig och jag har inte antecknat några tankar om henne. Det börde betyda att ja ginte hittar något konstigt
MrX väldigt osynlig första dagen och lägger en sen röst som liknar " å fan jag måste rösta också". Under dagen idag har hon spelat konstigt och tankarna om Myrten känns väldigt lösa
Niyama har skrivit endel vettigt.
Paddington hänger på Lillgrådis konstiga resonemang i övrigt inget jag reagerar på
RainbowDash klarar jag inte av att läsa. Bara språket skulle ju förtjäna en röst.
Sasse innan jag läste igenom allt i en följd hade jag en väldigt obehaglig känsla av Sasse efter genomläsningen har jag inget specifikt att peka på men något måste ju skapat känslan.
Slim_shady Mycket aggresiv men har tonat ner. Jag funderar fortfarande på om det inte kan vara en ulv som försöker dra blickarna till sig för att kunna skapa sig ett alibi med sitt andra nick eller som Myrten föreslog att dra till sig alals blickar så att resten av lyan kan glida med lite fint
Vax osynlig
Vira skrivit endel men inget som fastnat så troligen inget konstigt

De som drar mest blickar till sig från mig är KD, MrX, RD och S_S

vad är det som gör att RD fångar din blick? Ovan verkar det bara handla om dennes misshandel av språket??

Sedan kan jag inte undgå att notera att det är väldigt många "osynlig" i ovanstående inlägg - känns lite som om Shaggy försöker teoria men egentligen inte har något att skriva.....

Av de dubbelnick som är kvar Vax, RD, MrX och Handduk måste jag säga att Handduk känns som den vettigaste - sedan vet jag inte om det ska vara en varningsflagga? ;) Handduk känns mer som en normal spelare än någon som försöker anstränga sig för att spela "out of karaktär".

Trodde jag skulle ha mer tid nu på morgonen att teoria men jag hinner inte, återkommer ikväll.

Underligt konstaterande eftersom Paddington var/är en av de med dubbelnick. De som redan har åkt ut stack ut på sitt sätt men enligt paddington så är den vettigaste kvar nämligen handduk och då borde det vara paddington själv som är handduk men paddington hävdar att det även kan ses som en varningsklocka. Vad är det som menas egentligen?

Det känns som om språket är ett försök att dölja något mer än bara vilket nick det tillhör

Jag har ögonen på Karamelldrottningen det hon skriver om Mammas känns så innehållslöst. Det kan betyda att hon är ond och försöker få ut den ena goda Mammas men likaväl ett personligt drev pga Mammas teoriande mot henne ingår. KDs spelstil är tillräckligt förvirrande för att täcka in alla eventualiteter.

Angående Slim_shady så kopplade jag ihop henne med Paddington. Det rör sig om småsaker i användandet av språket i form av någon ordvändning här och där som känns bekant. Analysen är dock mycket osäker och det kan lika gärna vara en lyckträff från någon annan att jag blir lurad pådet sättet och att Padd är genomgod.

Jag håller med Hedinn om Shaggy, denne känns väldigt flytande och svävande i sina teorier.
Att kalla det för teorier är att överskatta det hela grovt. en sumarsik sammafattning är ett mer korrekt begrepp. Orsaken till detta är enkel. Jag klarar inte av så många deltagare som är i den här leken och jag var i det längsta osäker på om jag skulle delta men tänkte att jag ksulel försöka. Tyvärr blir allt en enda sammanfluten matta i huvudet på mig och jag har bara koll på ett mycket litet antal deltagare som dragit till sig mina blickar. Tyvärr gör det att jag riskerar att missa viktiga saker.
I övrigt tycker jag det är lite magstarkt att beskylla mig för att glida med iom att jag iallafall försökt värdera alla som är med och inte hakat upp mig helt på en eller två och utelämnat resten totalt.

Underligt konstaterande eftersom Paddington var/är en av de med dubbelnick. De som redan har åkt ut stack ut på sitt sätt men enligt paddington så är den vettigaste kvar nämligen handduk och då borde det vara paddington själv som är handduk men paddington hävdar att det även kan ses som en varningsklocka. Vad är det som menas egentligen?

Om det inte är så att Paddi var HGL... I så fall har ju inte Paddi något dubbelnick kvar.

Nu hänger jag inte riktigt med vem du syftar på. Menar du att Mammas röstade på KD eller att KD röstade på Mammas? Oavsett så var det väl ingen som röstade på den andra dag ett, båda röstade på HGL? Eller har jag helt missförstått vad du menar?

Ja sjutton, som vanligt har jag snurrat till det. Det är för mycket som händer på en gång i den här leken. Det jag tänkte på var att Mammas i inläggen före (dag 1) skrev att Karamell var hennes huvudmisstänkta, även om rösten hamnade på HGL efter det märkliga uttalandet. Det i sig är inte anmärkningsvärt, men det jag reagerade på var att Mammas fortsätter med samma teori dagen efter och även röstar efter den, fastän jag såg den som en svag förstadagsteori. I och för sig hade Mammas bråttom, så kanske var det det som gjorde det. Eller så tycker andra att Karamellen är konstigare än vad jag tycker. Men jag tycker att Mammas röst dag två var konstig, varför min röst hamnade på henne igår. Jag inser dock att jag kan ha snöat in för mycket på det, typ av pur lycka över att för en gångs skull ha hittat något att gå på med Mammas :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka