Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Du tror alltså att shady är ond?

För övrigt håller jag med om att det är en underlig motivering.

Jag vet ärligt talat inte riktigt hur jag ska rösta just nu och klockan tickar.

Jag vet inte. Rösterna på henne gör mig nervös, jag förstår inte riktigt varför hon spelar som hon gör oavsett roll. Men OM hon är ond så tror jag spelet är medvetet, och att hon försöker ge sig (och/eller kanske kollegor) alibi.

Eh? Nu fattar jag ingenting. Är det jag eller är röstmotiveringen obegriplig?

Slim verkar ju mena att Niyama borde tro att Slim är ond efter deras "gräl" igår, men att Niyama nu försöker ge sig själv alibi om Slim är god och blir utröstad, som det ser ut som att hon riskerar att bli.

Jag tycker dock inte att det är en särskilt stark röstmotivering, för jag håller med Niyama om att Slim som ond inte skulle tjäna så mycket på den spelstilen, alltså inte konstigt att Niyama inte var säker på om Slim är ond eller god.

Och jag vet inte hur jag skall rösta!:banghead: Jag har som sagt inte orkat ta mig igenom alla spelare + att jag skulle behöva göra det igen. Men den samlade bilden är att alla vanliga nick framstår som rätt neutrala och alla dubbelnick (med undantag av Handduk tror jag och kanske Vax) sticker ut på något sätt.

Slim verkar ju mena att Niyama borde tro att Slim är ond efter deras "gräl" igår, men att Niyama nu försöker ge sig själv alibi om Slim är god och blir utröstad, som det ser ut som att hon riskerar att bli.

Jag tycker dock inte att det är en särskilt stark röstmotivering, för jag håller med Niyama om att Slim som ond inte skulle tjäna så mycket på den spelstilen, alltså inte konstigt att Niyama inte var säker på om Slim är ond eller god.

Det som slår mig när jag läser vad du skriver är att en individ som Slim i det onda laget drar ju en hel del uppmärksamhet till sig. Vilket kan göra att resten av gänget kan hålla sig i skuggorna om du förstår hur jag menar.

Men det verkar ju lätt självmordsbenäget. GA har inte lagt till en ny, hemlig roll? En självmordsbombare som får lotta bland de som lynchar henom vem som ska dö? (Där kom jag på något!:rofl:)

Det som slår mig när jag läser vad du skriver är att en individ som Slim i det onda laget drar ju en hel del uppmärksamhet till sig. Vilket kan göra att resten av gänget kan hålla sig i skuggorna om du förstår hur jag menar.

Men det verkar ju lätt självmordsbenäget. GA har inte lagt till en ny, hemlig roll? En självmordsbombare som får lotta bland de som lynchar henom vem som ska dö? (Där kom jag på något!:rofl:)

Haha ja man vet aldrig med GA :p.

Ärligt talat tror jag att Slim kan vara ond likaväl som god. Det är sant att hon drar uppmärksamhet till sig, men frågan är om det verkligen var meningen eller något som bara hände? För visst drar hon uppmärksamhet till sig, men såvida det inte är typ Niyamas dubbelnick så tjänar ju ingen ulv på att en ond Slim blir lynchad?

Och vi är förtvivlat nära lynch, och jag vet inte var jag ska lägga min röst. Det får nog ändå bli Mammas, för jag förstår faktiskt inte rösten på Karamell.

Vira röstar på Mammas

MrX röst sticker ut. Kan det bero på att denna vet något som vi andra inte vet om? Om det nu stämmer att myrten är RD verkar det som att denna skulle vara ond för endast språket i sig skiljer sig så markant från det som vi är vana vid.

MrX känns ungeför lika konstig som Shady, men hennes röst skulle ju kunna förklaras av att hon vet något. Kom att tänka på leken där KD blev lynchad för att hon skrev konstiga teorier :crazy:

Jag har läst Slims (låter bättre än SSs:D) motivering ytterligare sjutton gånger och skrattar nu så jag knappast kan skriva. Tycker den är helt absurd!

Hur som helst, jag kan inte hitta någon anledning till att någon god spelare skulle spela som SS (förutsatt att spelaren inte toktröttnat på att spela dubbelnick). Så oavsett syftet är det lika bra att rösta ut SS om nicket nu är ont och som sagt - jag ser inget alternativ. Därför:

Myrten röstar på Slim_Shady

Jag reagerar nog ändå mest på mammas röstmotivering på KD. För det första ser jag inte vilken fråga som KD undvikikt och för det andra tror jag att pga att mammas röstade tidigt (förhållandevis) så var det en relativt enkel röst att lägga på KD med förhoppning att övriga skulle haka på.

Därför: Vax röstar på mammas.

Niyama röstar på Myrten

Jag har ingen aning om hur jag ska rösta, Shady beter sig helskumt men jag vet inte om det betyder ond? Det enda jag har då att gå på är det som Vax tog upp: att MrXs konstiga röst beror på att hon vet något. Hon skrev också något om att hon ville rösta tidigt, vilket jag också tycker tyder på att hon vet något.

Nu har jag läst och försökt göra anteckningar om alla deltagare, med blandat resultat.
Bumpo osynlig
Handuk tar upp det dumma med Lillgrådis och Paddingtons förslag om att rösta ut dubbletterna för att rensa lite. I övrigt rätt osynlig
Karamelldrottningen mycket förvirrat och konstiga resonemang. Rösten på Mammas känns väldigt lös och det känns som om det hela handlar om en personlig vendetta
Lillgrådis Tar upp fösrlag om att rensa bland dubbelnicken men resonerar sedan vettigt i sitt inlägg 18.10 #190 det inlägget ger inga konstiga vibbar hos mig men som sagt det där med rensningen :meh:
Mammas känns för mig ovanligt osynlig och jag har inte antecknat några tankar om henne. Det börde betyda att ja ginte hittar något konstigt
MrX väldigt osynlig första dagen och lägger en sen röst som liknar " å fan jag måste rösta också". Under dagen idag har hon spelat konstigt och tankarna om Myrten känns väldigt lösa
Niyama har skrivit endel vettigt.
Paddington hänger på Lillgrådis konstiga resonemang i övrigt inget jag reagerar på
RainbowDash klarar jag inte av att läsa. Bara språket skulle ju förtjäna en röst.
Sasse innan jag läste igenom allt i en följd hade jag en väldigt obehaglig känsla av Sasse efter genomläsningen har jag inget specifikt att peka på men något måste ju skapat känslan.
Slim_shady Mycket aggresiv men har tonat ner. Jag funderar fortfarande på om det inte kan vara en ulv som försöker dra blickarna till sig för att kunna skapa sig ett alibi med sitt andra nick eller som Myrten föreslog att dra till sig alals blickar så att resten av lyan kan glida med lite fint
Vax osynlig
Vira skrivit endel men inget som fastnat så troligen inget konstigt

De som drar mest blickar till sig från mig är KD, MrX, RD och S_S
jag håller dock fast vid gårdagens röst
Shaggy röstar på Slim_shady

Handduk röstar på Slim_Shady dels för de konstiga inläggen som dock inte behöver betyda att Slim är ond men mest av allt för jag tror att Slim måste åka ut nu eftersom det är så många som är misstänksamma mot henne. Fokus behöver flyttas till andra spelare.

Dag två
Sasse röstar på MrX
Hedinn röstar på Slim_Shady
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
Mammas röstar på Karamelldrottningen
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på Mammas
Paddington röstar på Slim_shady
RainbowDash röstar på Slim_Shady
Slim_Shady röstar på Niyama
Vira röstar på Mammas