Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Dag två
Sasse röstar på MrX
Hedinn röstar på Slim_Shady
Lillgrådis röstar på Slim_Shady
Mammas röstar på Karamelldrottningen
MrX röstar på Myrten
Karamelldrottningen röstar på mammas
Paddington röstar på Slim_shady

Tre röster på Shady hittills. Det oroar mig lite, nog för att jag också misstänker Shady men jag förstår inte varför hon skulle spela så uppseendeväckande som ond? Verkar iofs ha tonat ner sig lite nu, och spelet skulle ju kunna bero på att hon verkligen inte vill förknippas med sitt originalnick.

Lillgrådis konstaterar att det är två dubbelnick som verkar extra måna om att spela annorlunda: Shady och RD. Jag håller med. Men jag tyckte även HGL spelade annorlunda jämfört med de som faktiskt har dubbelnick med och hon var god.

Vet du vad jag "aldrig skulle tycka"?

Känner mig tveksam till att jag vet det själv faktiskt;). Brukar undvika "aldrig" när jag spelar ulvspel.

Nu är inte jag MrX men du brukar vrida och vända på saker mer som god än som ond, "å andra sidan" liksom.

*KL*

Om karamelldrottning - röständring tycker jag inte säger något. Man kan faktiskt ändra sig, det behöver för mig inte indikera ondska. Och som ond, vore det inte bättre att behålla rösten på bumpo istället för att ändra i ett läge där HGL var på G att åka (minuten före DL) och därmed visa att man var med och röstade ut en god? Sedan hade Mammas ifrågasatt rösten, men jag tycker ändå att ändringen borde väcka mer uppmärksamhet.

Sedan kan det naturligtvis vara så att det är meningen att man skall tänka just så. Men känns det inte lite onödigt i sammanhanget.

Diskussionen nu, om motiveringen till rösten på Mammas vet jag inte vad jag skall tro om. Men det känns inte som om karamellen får min röst.

Vira tycker jag för vettiga resonemang och teorier. Jag reagerar inte nämnvärt, men inser att jag inte har koll på Viras spelstil, ffa inte när hon är god. Måste gå igenom ytterligare. Just nu känns hon dock neutral.

Jag vet inte om jag hinner igenom alla spelare ikväll!:crazy:

Även jag har reagerat på både shady och RD men samtidigt verkar shady mer aggressiv och jag har ändå svårt att se att det skulle tyda på ondska. Eller så gör det det?

MrX röst sticker ut. Kan det bero på att denna vet något som vi andra inte vet om? Om det nu stämmer att myrten är RD verkar det som att denna skulle vara ond för endast språket i sig skiljer sig så markant från det som vi är vana vid.

Sasses röst vet jag inte riktigt vad den säger. Möjligtvis var Sasse stressad vid rösttillfället?

Niyama har jag ännu ingen uppfattning om.

Lillgrådis rent spontant känns åt det goda hållet (men man vet ju såklart aldrig).

Karamelldrottningens röst funderar jag på. Hon känns lite desperat stundtals men jag kan inte se något som tyder på ulvighet direkt.

Ska läsa vidare nu.

Nu är inte jag MrX men du brukar vrida och vända på saker mer som god än som ond, "å andra sidan" liksom.

Ha! Jag undrar hur många gånger jag skrivit "å ena sidan" eller "men det är kanske meningen att man ska..." i ulvlekar.

För övrigt så tycker jag inte heller att Niyama (lika bra att ta henne när jag håller på) står ut, vilket som vanligt inte betyder något. Jag fattar fortfarande ingenting av Slim_Shadys diskussion igår, men förstår definitivt de som röstade på nicket. Å andra sidan kan det vara en lätt röst. Men vilken röst kan inte det? Håller med om att det är lätt obegripligt varför SS skulle spela så som ond.

Jag känner att mina genomgångar blir lite urvattnade. Jag reagerar ju inte på så många. Men det känns nödvändigt att göra dem (genomgångarna alltså) för att ha en grund.

knapp

Läst igen. osäker på Slim_Shady:arghh:. Men fattar inte varför en god spelar så o slänger så mkt misstankar. Känns ändå mest skum av alla. Satsar på att d bara e max 2 dubbelnick som e onda o då harvi bra chans!

RainbowDash röstar på Slim_Shady.

knapp

Läst igen. osäker på Slim_Shady:arghh:. Men fattar inte varför en god spelar så o slänger så mkt misstankar. Känns ändå mest skum av alla. Satsar på att d bara e max 2 dubbelnick som e onda o då harvi bra chans!

Hur menar du med "bara" max två dubbelnick som är onda? Chansen skulle ju vara större om fler dubbelnick var onda. Sen tycker jag inte chansen är så bra om 2 av 5 är onda, större risk att träffa en god då. Dessutom kanske det bara är ett dubbelnick som är ont.

Alla röster på Shady gör mig sjukt nervös. Om Shady verkligen är ond så tror jag taktiken har varit att faktiskt spela skumt och sen skaffa sig alibi med sitt ordinarie nick. Men Shady kan också bli ett lätt offer.

Håller med, men samtidigt... jag fattar som du säger inte heller taktiken. Men varför spelar man så som god?

Fast varför spelar man så som ond?:crazy:

SS själv har inte röstat ännu, vad?

Dag två
Sasse röstar på MrX
MrX röstar på Myrten

Tre röster på Shady hittills. Det oroar mig lite, nog för att jag också misstänker Shady men jag förstår inte varför hon skulle spela så uppseendeväckande som ond? Verkar iofs ha tonat ner sig lite nu, och spelet skulle ju kunna bero på att hon verkligen inte vill förknippas med sitt originalnick.

Lillgrådis konstaterar att det är två dubbelnick som verkar extra måna om att spela annorlunda: Shady och RD. Jag håller med. Men jag tyckte även HGL spelade annorlunda jämfört med de som faktiskt har dubbelnick med och hon var god.

Ja det är lite oroande att det på så få röster kommit så många på S_S. Spelstilen gör ju dock att hon drar ögonen åt sig. Det finns vissa saker i språket som gör att jag kopplar ihop S_S med ett originalnick men det kan ju vara en ren tillfällighet. Jag tänker i nuläget låta bli att tala om vem det rör sig om utifall att om hon åker ut nu och det visar sig att hon är god så vill jag inte riskera att outa en ev. god för ulvarna.

Dag två
Sasse röstar på MrX
MrX röstar på Myrten

Jag håller faktiskt med dig angående Shady, tror jag. Och jo, tittar man på HGL så har hon på ett eller annat sätt "garderat sig" för att vara någon av oss som har dubbelnick - hon har antingen varit i diskussion med alla eller nämnt dem som i sin första genomgång. Så uppenbarligen finns det även goda som försöker dölja sitt nick.

Det betyder dock inte att Shady är god, bara att hon inte nödvändigtvis måste vara ond.

För övrigt försöker jag att göra elva saker samtidigt utanför leken, så min aktivitet fram till dl kommer inte att vara på topp tyvärr.

Hm. Var är bumpo? Hon har väl inte kommit tillbaka sedan sin röst igår?

Shaggy, jag tycker också att man skall hålla sådana funderingar för sig själv - i nuläget. Längre fram kan det bli tid att diskutera vem som är vem (beroende på hur leken utvecklas), men i nuläget får jag för mig att det bara gynnar onda sidan.

Slim_Shady röstar på Niyama

För att hon nu försöker låtsas tro att jag är god. Förmodligen för att framstå som god själv.

Slim_Shady röstar på Niyama

För att hon nu försöker låtsas tro att jag är god. Förmodligen för att framstå som god själv.

Haha, alltså jösses. Jag vet inte om du är en god som bara roar dig eller en ond som spelar puckat och ger sig själv alibi med det ordinarie nicket.

Ok nu är jag trött på att mammas letar fel hos mig. Hon hävdar att jag ignorerar det hon skriver... Välkommen till verkligheten typ. Och aldrig är det nån som misstänker henne direkt vilket oxå är irriterande. Och ännu mer irriterande är att hon nu röstat på mig. Hade hon varit god hade hon mest troligen inte röstat på mig för hon verkar vara en skärpt dam. Och eftersom mitt mål är att hitta onda och hon verkar helt klart ondast just nu så...

Alltså jag tycker att det här är supersvårt, för på sätt och vis håller jag med Karamellen om att Mammas misstankar mot henne är lite konstiga. OK at hon röstade på henne igår, men idag också? konstig tycker inte jag att Karamells röst igår var. Det ger mig lite vibbar från den gången jag var god och Mammas ond, och Mammas gick på mig ganska rejält.

Å andra sidan verkar ingen annan tycka att Mammas misstankar är konstiga, och i så fall är det bara jag som tänker annorlunda = inte ett tecken på att Mammas är ond. Å tredje sidan verkar ingen annan ha röstat på Karamell heller.

knapp

Hur menar du med "bara" max två dubbelnick som är onda? Chansen skulle ju vara större om fler dubbelnick var onda. Sen tycker jag inte chansen är så bra om 2 av 5 är onda, större risk att träffa en god då. Dessutom kanske det bara är ett dubbelnick som är ont.

Funderar också runt vad som avses här. Fördelningen (som jag antar är vad rösten baseras på) har ju diskuterats och antalet onda respektive goda är väl klart. Men det är väl också det enda vi vet?

Haha, alltså jösses. Jag vet inte om du är en god som bara roar dig eller en ond som spelar puckat och ger sig själv alibi med det ordinarie nicket.

Du tror alltså att shady är ond?

För övrigt håller jag med om att det är en underlig motivering.

Jag vet ärligt talat inte riktigt hur jag ska rösta just nu och klockan tickar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka