Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Knapp

Läser. Mest syns SS. Fattar inte riktigt va d handlar om. SS verkar skum, men ond? Vet inte. Varför spela så om man e ond?

Karamell:

Ändrade röster e lite skumma. Varför byta? För att d blev misstänkt? bumpo skrev väl inget mer? Hade karamell läst dåligt innan? Hon kanske vet hur d e för att hon e ulv?

Tycker också att Mrx va snabb å rösta på Holly precis före DL.

Om du läser vad jag skrev så skrev jag att jag vart mer osäker oxå efter mammas påpekande. Men nu såhär i efterhand undrar jag om inte mammas själv försökte få mig att ändra röst pga att hon viste att Holly var god. Det skulle nämligen inte alls förvåna mig då det vore ett rätt listigt sätt att få folk att tänka till. Dvs rösta så som man skälv vill. Smart att spela på folks osäkerhet.

och här gör du exakt samma sak som du anklagar Myrten för - läser inte att Myrten har/har haft mycket att göra

Vet inte vad jag ska tro om dig, men jag får nästan en känsla av att du vill (?) bli utröstad??

Eller så är det så att du vill vi få oss att tro att du sitter på någon extra information?

Känns jäkligt konstig agerande oavsett iaf....

Äsch, nu lät du plötsligt vettig :p. Ja jag kunde inte alls förstå att diskussionen blev så stor, eller snarare varför du tyckte att det var så viktigt. Jag tycker dock fortfarande att det var lite "märka ord" och onödigt, och att alla dina första inlägg hade karakteristiken av att hugga snarare än att tänka. Dock så kan väl det vara ett symptom av att du har ett annat nick som du kanske har teoriat bra med - inget av andranicken utmärker sig ju särskilt på teorifronten. Jag borde nog läsa igenom dina inlägg lite bättre, men jag är för trött nu. Hoppas att jag hinner imorgon - flaggar dock för lite lägre aktivitet imorgon än idag då jag har lite inplanerat.

Tycker du verkligen att jag tyckte att det var så viktigt?

Jag blev irriterad när du och Niyama vägrade förstå vad jag menade. Därför slutade jag inte diskutera. Men inte för att det var väldigt viktigt, utan för att det kändes som att ni med flit lät bli att förstå. Flera andra verkade inte heller förstå därför ville jag utveckla så att alla förstod vad jag menade.

Nu har du förstått hur jag menade, men exempelvis Shaggy verkar inte ha läst inläggen från igår kväll. Eller så tycker hon att det är enklare att låta bli att förstå så att hon kan misstänka mig. Eftersom flera andra verkar göra det kan det vara en bra plan. Speciellt om man som ond vill få ut någon lätt. Jag tror inte att någon skulle misstänka någon för en röst på mig. Väldigt många verkar låta bli att läsa ordentligt?

Fast du kom in precis före DL å röstade på en som visade va GOD. Då undrar man juh.

Hoppas du e ok. (Tänkte på att du e hos doktorn)

Haha, åh vad typiskt ulvigt att misstänka ovetande goda som råkar rösta ut andra goda :p Nej, jag misstänker dig inte pga detta men jag misstänker dig pga att jag tror Myrten är ond och du mycket väl kan vara Myrten, anar man när man tittar på aktiviteten från gårdagen. Juh.

Tack, jag är ok bara uvi.

Ja, du får försöka skärpa till dig :D

Jag jobbar på det! Se där, ett inlägg till!:rofl:

Lite mer om Sasse - jag håller med om att hon känns ärlig. Dock är Sasse ju Sasse, så man får ha ögonen öppna. Men inget som jag reagerar på ännu i alla fall.

Paddington framstår som neutral. Gått igenom inläggen och reagerar inte direkt. Lite skönt att läsa att Paddi inte heller fatta vad SS svamlar om för jag fattar zip, nada, niente. Dock säger inte detta något om Paddis roll, SSs roll eller deras förhållande till varandra. Men Paddi känns neutral, helt enkelt.

Hedinn har av naturliga orsaker inte varit jätteaktiv. Jag vet inte om jag tycker att hon är väl avfärdande mot Sasses fråga rörande rösterna på HGL. Å andra sidan kan det ju vara precis som Hedinn skriver - tidig förstadagsröst. I hennes fall extra tidig p g a tidsskillnaden. Reagerar lite, men jag håller ändå Hedinn som neutral i nuläget.

Mer kommer!

Ok nu är jag trött på att mammas letar fel hos mig. Hon hävdar att jag ignorerar det hon skriver... Välkommen till verkligheten typ. Och aldrig är det nån som misstänker henne direkt vilket oxå är irriterande. Och ännu mer irriterande är att hon nu röstat på mig. Hade hon varit god hade hon mest troligen inte röstat på mig för hon verkar vara en skärpt dam. Och eftersom mitt mål är att hitta onda och hon verkar helt klart ondast just nu så...

Karamelldrottningen röstar på mammas

och här gör du exakt samma sak som du anklagar Myrten för - läser inte att Myrten har/har haft mycket att göra

Vet inte vad jag ska tro om dig, men jag får nästan en känsla av att du vill (?) bli utröstad??

Eller så är det så att du vill vi få oss att tro att du sitter på någon extra information?

Känns jäkligt konstig agerande oavsett iaf....

Nej, jag vill verkligen inte bli utröstad men klockan går och jag ville få iväg en röst tidigt. Faller jag på det så tja, då får det väl vara så. Tycker dock folk borde fundera över vad jag som ond skulle vinna på att spela på ett sätt som är jäkligt lätt för folk att misstänka och framför allt för ulvarna att hugga på.

Myrten är helt klart min huvudmisstänkta, och eftersom jag tror att regnbågen hör ihop med henne och gör det även regnbågen misstänkt. Även Sasse känns en aning skum eftersom hon röstar på mig för att jag bara skrivit ett enda inlägg i tråden som dessutom var ganska innehållslöst. Men det hade även regnbågen, så hur kommer det sig att mitt inlägg var mer misstänkt än regnbågens OT-röstinlägg?

Ok nu är jag trött på att mammas letar fel hos mig. Hon hävdar att jag ignorerar det hon skriver... Välkommen till verkligheten typ. Och aldrig är det nån som misstänker henne direkt vilket oxå är irriterande. Och ännu mer irriterande är att hon nu röstat på mig. Hade hon varit god hade hon mest troligen inte röstat på mig för hon verkar vara en skärpt dam. Och eftersom mitt mål är att hitta onda och hon verkar helt klart ondast just nu så...

Karamelldrottningen röstar på mammas

Nu har jag inte hunnit läsa igenom dina inlägg ännu och Mammas ska man aldrig lita på (!), men - skrev du inte ungefär samma när Mammas röstade på dig i förra leken? Då du var ond?;)

Med det menar jag inte att jag tror du är ond nu (som sagt, har inte hunnit dit ännu), jag tyckte mest att det var lite roande. Skall också säga att tänkte jag länge att det var ett tecken på godhet, för ofta kan goda spelare som känner sig oskyldigt anklagade reagera så. Fast nu ser jag det inte som ett tecken på någonting.

Nej, jag vill verkligen inte bli utröstad men klockan går och jag ville få iväg en röst tidigt. Faller jag på det så tja, då får det väl vara så. Tycker dock folk borde fundera över vad jag som ond skulle vinna på att spela på ett sätt som är jäkligt lätt för folk att misstänka och framför allt för ulvarna att hugga på.

well, sitter man med specialinfo så vill man väl inte göra det så uppenbart att man 1 - löper risk att lynchas å 2 - klarar man lynch så riskerar man att käkas?? :crazy:

Lite tankar så här långt:

Slim_Shady – har nu läst igenom dennes inlägg ett flertal ggr och får inget riktigt sammanhang i det denne skriver, det känns mer som om denne försöker prata runt/prata omkull än faktiskt säga något som tillför något. Känns lite som om personen egentligen inte har något att säga och därför försöker maskera det genom att prata runt väldigt mycket. Hmm, känner att det blev svamligt det här – men mycket prat och lite substans är väl det jag försöker säga.

Håller med flera andra om MrX, men måste erkänna att jag inte hade fått ut så mycket av dennes enda inlägg som Sasse fått fram. Sasse själv känns äkta i sin grävning av MrX, men jag vågar inte riktigt bestämma mig var jag har denne ännu.

Karamells ändrade röst tror jag inte betyder något alls för vilken sida Karamell är på. Nu har jag inte gått igenom röststatistiken eller när rösterna kom in – men det känns som det var en klar övervikt på HGL och det fanns ingen anledning att försöka rädda någon annan i det läget – däremot finns det andra saker jag reagerar på när det gäller Karamell. Flera korta, en-radare utan någon teori och i stort sett bara OT-snack. Känns lite som om denne försöker maskera att hon inte har så mycket att säga genom att skriva många inlägg. Som god försöker man väl hitta något man kan teoria om och inte ”bara” skapa inlägg?

Varför skulle jag vilja "maskera" något? Varför har det betydelse om jag skriver en rad lr en hel uppsats ur ulv/god-synpunkt?

Jada jada jada... (utfyllnad nejdå).

Sedan har jag läst debatten kring HGL's inlägg om Myrten, Mammas och Paddan, men jag förstår inte riktigt vad det är som gör henne ond för den kommentaren? För mig kan likagärna en god ha kunnat skriva det. Men kom gärna med förslag på vad som kan tolkas vara ont för den kommentaren. Eftersom jag inte ser det menar jag.

Inget gjorde henne ond för den kommentaren, men det kändes lite märkligt och jag funderade på om hon i själva verket var nån av dom hon nämnde och ville "ta avstånd" från sitt originalnick. Något som känns lite viktigare som ond än som god. När hon sen dessutom röstade med jätteskum motivering så hamnade rösten på henne främst pga hennes skumma röstmotivering, men då vägde ju även tidigare kommentarer in.

Ja det är lite lustigt faktiskt. Men till skillnad från mig kan mammas spela ond bra. Jag led igenom förra leken typ just för att jag kände mig taskig som ond då och mammas genomskådade mig. Därför borde hon ha mer vett nu att rösta på någon som verkar ond men nej hon har hakat upp sig på mig och jag tycker inte att hennes motivering (verkligen till skillnad mot förra leken!) håller ett dyft.

Nu är jag precis hemkommen, ska läsa igenom hela leken om en stund men vill rösta nu i hopp om att några goda hänger på (fast jag inser att denna röst troligtvis blir mitt eget fall för nu röstar jag med kass motivering igen :p).

MrX röstar på Myrten då hennes röst sticker ut på samma sätt som när hon var ond tidigare, att hon kallar bumpos agerande "jättekonstigt" fast Myrten känner till att Bumpo ibland kan motivera lite konstigt (förlåt Bumpo ;)) och det Mammas tar upp, en god Myrten bör väl ha läst Bumpos inlägg ordentligt och i alla fall fundera över hennes tidsbrist?

Som jag skrev, jag själv hade tidsbrist. Jag tror till och med att det framgår i anmälningstråden att jag egentligen hade svårt före fredag. Jag tycker det är lite underligt att du röstar på mig som hade dåligt med tid för att jag röstade på bumpo - som hade dåligt med tid, något som jag som sagt missat (och det var jag inte ensam om).

Om regnbågen har jag ingen aning om var spelaren står.

Känns lite som om du hoppar på Mammas fundering och gör den till en teori.

well, sitter man med specialinfo så vill man väl inte göra det så uppenbart att man 1 - löper risk att lynchas å 2 - klarar man lynch så riskerar man att käkas?? :crazy:

Nej det antar jag att man inte vill? Jag ser bara att Myrtens "slarviga" röst igår stämmer väl överens med tidigare när hon varit ond och tyckte något var "jätteskumt" fast hon som god aldrig skulle tycka det.

Hur hänger RD ihop m Myrten?

Dels skulle jag mycket väl kunna tänka mig att Myrten börjar använda det där 13-års-lunarstorm-språket för att inte avslöja sig, dels var hon ju borta igår kväll och då var inte heller RD aktiv. Sen Vax var väl inte heller aktiv och det finns fler möjligheter, jag har suttit med anteckningsblock här och försökt lista ut vilka originalnick som kan tänkas höra ihop med vilka dubbelnick, men hur jag tänker och vad jag tror om övriga vet jag inte om jag vill skriva ut just nu.

Varför skulle jag vilja "maskera" något? Varför har det betydelse om jag skriver en rad lr en hel uppsats ur ulv/god-synpunkt?

Jada jada jada... (utfyllnad nejdå).

så länge du skriver sådant som tillför leken något säger jag inget - men om det bara är OT och du inte teoriar gör iaf att jag inte får intrycket av att du försöker hitta onda.

Dock, om Myrten är ond borde hon ju bett någon i lyan att skriva lite från hennes dubbelnick för att inte det ska avslöjas pga aktiviteten. Så det talar väl emot att Myrten är RD om hon är ond.

Känner inte att jag vill sitta här hela kvällen och försöka teori mer - just nu lockar ett glas vin för att fira mitt nya jobb betydligt mer ;)

Det är tre stycken som sticker ut för mig idag, Karamell, MrX och Slim - och även om både MrX och Karamell gjort flera saker efter mitt förra inlägg (deras röstinlägg m motiveringar) som jag reagerat på känner jag att jag får gå på min magkänsla idag och försöka analysera de andra två mer i morgon.

Paddington röstar på Slim_shady

Nej det antar jag att man inte vill? Jag ser bara att Myrtens "slarviga" röst igår stämmer väl överens med tidigare när hon varit ond och tyckte något var "jätteskumt" fast hon som god aldrig skulle tycka det. [...]

Vet du vad jag "aldrig skulle tycka"?

Känner mig tveksam till att jag vet det själv faktiskt;). Brukar undvika "aldrig" när jag spelar ulvspel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka