Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Ber om ursäkt att jag missade rösta. Det tog längre tid i stallet än vad jag trodde. Är rätt trött nu så återkommer imorgon med röst och teorier. Kanske ska passa på att varna också (även om jag gjorde det i anmälningstråden redan) att jag är på kurs fr.o.m. imorgon eftermiddag/kväll till söndag kväll. Min aktivitet kommer bli rätt bristande. Jag kommer troligen bara vara aktiv runt 20.00 och senare, och rösta någon gång då också. Även fast jag vet att det då blir emellan Dag- och NattDL.

Kurs och kurs, det kanske bör benämnas som något annat egentligen :p Jag (eller mitt stall) har i alla fall fått en inbjudan att prova på en nystartad dressyr-/hoppkurs i helgen. :)

Om jag förstått det rätt ska vi rida 5 pass, på ca en timme vardera, under fredag-söndag + teori på det. Tror vi kommer sova sött sedan :p

Har precis läst igenom allting och min spontana tanke är: Fy tusan vad virrigt! :D

SS sticker ju ut, helt klart. Hade det handlat om en vanlig lek hade jag utan större tvekan stämplat personen som ond, men nu vette tusan... Samtidigt känns det ju som ett konstigt spelsätt från en god, för jag kan inte direkt påstå att spelstilen är lik någon annan deltagares, det känns ju mer som någon som överdriver och spelar, för att nicket inte ska kopplas ihop med det vanliga? Det gör det väl dock inte säkert att personen är ond, det kan ju vara någon som vill skydda sig från ulvarna också...

Annars är det väl mest förstadagsröster och lite allmänt förvirrade diskussioner, som jag inte kan avgöra om de beror på att folk är osäkra pga dubbelnicken eller nåt annat. Förstadagsrösterna lär väl dock säga lite mer nu än annars, då jag antar att ingen god röstar på sitt eget nick...

Ok då är jag med :) (tror jag). Trist när goda skriver så svamligt och man vet inte vad man ska tro. För övrigt verkar flera av de nya nicken vara jag vet inte vad riktigt men "huggiga" på nått sätt som inte så många av "ordinarie" brukar vara på samma sätt. Jag undrar vad det kommer sig.

Troligen för att det inte ska vara så lätt att koppla ihop dem med deras vanliga nick.

jag tror det beror på två saker - dels som Shaggy säger att man försöker distansera sig från det andra nicket så det inte ska vara så lätt att koppla ihop dem. Fast som god har man mer att vinna på att folk förstår att det är samma person: det är ju onda som har mest att vinna på att spela väldigt avvikande.

Sedan tror jag också (efter att ha läst i tråden) att väldigt många är sjuka, har väldigt mycket runt omkring sig osv så man hinner helt enkelt inte med att vara lika analyserande och skarp med två nick så för att verka aktiv så kastar man iväg ett inlägg utan att lägga ned för mycket tid på att nyansera det.

[...] Och jag har svårt att bestämma för mig själv om det är enklare att göra sig av med några dubbelnick och försöka ringa in vilka som hör ihop bland de kvarvarande, eller rensa lite bland enkelnicken och sedan fokusera på de resterande.

Funderar också på detta - men jag har nog hellre en mammas som jag vet är mammas kvar till slutet än att jag har x antal spelare kvar på slutet som alla potentiellt skulle kunna vara mammas.....

Uppdatering
Åskan går, blixtarna viner och vinden tjuter natten igenom och byborna trycker i sina hus inte bara av rädsla för ulvarna utan även för ovädret. Även ulvarna lider av stormen, jobbigt väder att jaga i, kanske är det därför de får gå hungriga genom ännu en natt, eller blev de måhända stoppade av någon eller något?

Dag deadline 22.00

Har precis läst igenom allting och min spontana tanke är: Fy tusan vad virrigt! :D

SS sticker ju ut, helt klart. Hade det handlat om en vanlig lek hade jag utan större tvekan stämplat personen som ond, men nu vette tusan... Samtidigt känns det ju som ett konstigt spelsätt från en god, för jag kan inte direkt påstå att spelstilen är lik någon annan deltagares, det känns ju mer som någon som överdriver och spelar, för att nicket inte ska kopplas ihop med det vanliga? Det gör det väl dock inte säkert att personen är ond, det kan ju vara någon som vill skydda sig från ulvarna också...

Annars är det väl mest förstadagsröster och lite allmänt förvirrade diskussioner, som jag inte kan avgöra om de beror på att folk är osäkra pga dubbelnicken eller nåt annat. Förstadagsrösterna lär väl dock säga lite mer nu än annars, då jag antar att ingen god röstar på sitt eget nick...

SS kan mycket väl vara ond trots/tack vare spelsättet. Rent logiskt borde något av de nya nicken vara ond.

Senast ändrad:

Rent spontant så borde minst en ulv samt den onda siaren vara personer med enkelnick om nu inte LL lagt rollerna så att en ulv är siare med sitt andra nick. Det senare känns dock inte helt troligt.

Funderar också på detta - men jag har nog hellre en mammas som jag vet är mammas kvar till slutet än att jag har x antal spelare kvar på slutet som alla potentiellt skulle kunna vara mammas.....

+Lillgrådis

Jag är inte helt förtjust i den här diskussionen faktiskt - eftersom goda väl ändå röstar på den som känns som mest ond är det väl bara onda sidan som gynnas av att vi diskuterar vilka vi helst vill bli av med (=käktips)?

Jag tycker också resonemanget blir lite underligt. Idéen är ju att få bort ulvarna inte att få bort dubbelnicken bara för att vi inte vet vem som döljer sig bakom just det nicket.

Jag tänker på samma sätt, förstår inte ens varför man skulle spekulera i vilka man helst vill ha kvar? Jag har i alla fall inget intresse av att rösta ut potentiellt goda bara för att jag inte kan deras spelstil eller vem det är, så är det ju varje gång det dyker upp någon ny i leken. Att systematiskt försöka få ut de okända nicken först skulle ju knappast gynna den goda sidan eftersom det rent statistiskt bör vara fler goda där än onda, om inte jag räknat fel. Handdukens förslag om att vi försöker hitta de onda låter betydligt mer vettigt, i mina öron.

Jag tycker också resonemanget blir lite underligt. Idéen är ju att få bort ulvarna inte att få bort dubbelnicken bara för att vi inte vet vem som döljer sig bakom just det nicket.

Håller med. Jag hade ju en idé om att det är bättre att rösta på någon med originalnick (alltså av de som har två nick) för att det så småningom bör gå att lista ut vem som döljer sig bakom dubbelnicket och då vet man om den är god eller ond. Skrev om det här.

Fast man bör ju rösta på den man misstänker mest, så sen blev det att jag röstade på ett dubbelnick i alla fall.

Jag funderar lite över MrX som kommer in fem minuter (eller sex om man ska vara petnoga) till godo och röstar på HGL med, antar jag, samma motivering som Hedinn och de främsta övriga som röstade på samma. + att HGL's röstmotivering var skum (vilket jag håller med om).

Det som stör mig är bristen på aktivitet, 1 inlägg är lite lite även om det är svinjobbigt med dubbelnick. 1 inlägg kan dock vara tillräckligt, beroende på vad som innehålls i detta inlägget. För egen del tycker jag det är mer kvantitet än kvalité i MrX inlägg. Jag tycker hon är alldeles för "tillbakadragen" och verkar inte vilja skriva ut sina misstankar eller vad hon reagerat på? I och med att hon skriver "man kan vrida och vända på allt tusen gånger", men inget mer än det. Den meningen tolkar i alla fall jag som att det finns fler saker som hon reagerat på, men som hon väljer att inte skriva ut.

Sedan har jag läst debatten kring HGL's inlägg om Myrten, Mammas och Paddan, men jag förstår inte riktigt vad det är som gör henne ond för den kommentaren? För mig kan likagärna en god ha kunnat skriva det. Men kom gärna med förslag på vad som kan tolkas vara ont för den kommentaren. Eftersom jag inte ser det menar jag.

I övrigt har jag också reagerat på SS. Inte så mycket för hennes "kvalitétsinlägg" utan för att hon skriver en massa inlägg, varav flera av dessa är helt i det blå typ. Vem sjutton bryr sig om att traggla igenom huruvida något ska skrivas i nu- eller dåtid? Flera inlägg av tragglande? Det får mig att fundera på om hon vill verka vara mer aktiv.

Har reagerat på fler dubbelnick (inte så många originalnick faktiskt) men har lite (eller mycket) tidsbrist just nu så jag måste hålla mig kort.

Min röst kommer gå till MrX dels för att jag tycker att hennes röstmotivering är skum. En liten del för att jag inte alls förstår vad det är som gör att HGL blev så misstänkt pga hennes kommentar om Mammas, Paddan och Myrten. (Såg t.ex. att vissa kommenterade varför inte Niyama var med, men HGL kanske inte tycker NIyama platsar? Jag antar att hon har rätt till den åsikten...) Jag tycker som sagt att den kommentaren inte nödvändigtvis gör någon ond. Däremot håller jag som sagt med om att HGL's röstmotivering var märklig. Men också en del för att det hänt ännu mer i tid för MrX's röst och det är enda detta hon röstar med? Jag tycker bara det är lite svagt. Två meningar för sjutton där hon bland annat skriver att "man kan vrida och vända på allt tusen gånger". Sasse röstar på MrX

Ursäkta mycket svammel och brist på mer teorier. Jag måste verkligen rusa nu.

Jag håller med dig om att MrX:s inlägg inte var så mycket att ha, och att det egentligen inte alls ger oss något att gå på. Frågan är om en ulv verkligen skulle använda som taktik att skriva så lite? Det känns lite fult att göra det, och får mig att hoppas att personen bakom nicket bara hade ont om tid. Dock så borde hon i så fall ha hunnit in senare (typ idag) och skriva mer. Hoppas på mer aktivitet därifrån under kvällen, men du har absolut en poäng i att det möjligen skulle kunna vara en ulvtaktik.

Angående HGL så tyckte jag inte att hennes kommentar om de tre rävarna var så farlig även om den var värd att lägga på minnet, men den var det skummaste som hände fram till bumpos röst varför jag förstår att rösten hamnade där om man var tvungen att rösta tidigt. Sedan kom hon ju med sin superkonstiga röst, som både kan ha varit något som goda reagerade på och en bra ursäkt för en ulv att rösta på henne.

Nja nu tycker jag nog inte att MrX har ägnat sig åt kvantitet heller. Det ser mest ut som ett "å fan jag måste rösta inlägg". Det vore dock trevligt om MrX kunde skriva lite mer med både innehåll och massa snart :)
Jag reagerar fortfarande mest på S_S. Spelstilen är rejält konstig men frågan är om en ulv verkligen vill spela så utmärkande. En van, modig ulv kan helt klart göra det och planera att hänga kvar med sitt ordinarie nick istället, kanske tom börja driva mot sig själv för att få ett alibi? Det här med konstiga resonemang skulle dock kunna innebära att det rör sig om KD och då talar vi inte om en van ulv och resonemanget är konstigt på ett helt annat sätt än KD hitills presterat (inget illa ment KD :) ).

"Sedan har jag läst debatten kring HGL's inlägg om Myrten, Mammas och Paddan, men jag förstår inte riktigt vad det är som gör henne ond för den kommentaren?"

(sitter på mobilen så citerar såhär)

Ingenting. I mitt fall var det en tidig förstadagsröst, jag behövde något att gå på. Gissningsvis var det samma sak för fler, även om det säkert kan ha varit någon ulv som hakade på också.

-----

Jag behöver rösta nu och det är som sagt SS jag reagerat på mest. Väldigt aggressivt spel och även om det mycket väl kan komma från en god spelare som bara försöker dölja sin identitet så känns risken att det är en ond som gör samma sak större.

Hedinn röstar på Slim_Shady

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka