Sv: Varulvslekspecial i storskogen
Har inte jättemycket tid idag så jag hade tänkt skriva lite om alla och se om det uppstår några snilleblixtar på vägen. (
) (Styckena är inkastade för er läskomfort och har inget med personerna i texten att göra!
)
Bumpo hade mycket att göra igår. Säger inte så mycket om rösten, även om den inte är direkt bra på något vis. Får röster pga detta, där ingen tar upp att hon sagt att hon kommer att ha lite tid.
Handduk skriver lite kommentarer. Det mesta verkar vettigt i mina ögon. Ingen åsikt om henne än så länge.
Hedinn sin vana trogen inte aktiv under kvällen. Lite kommentarer idag men inget att direkt ta på. Gissar att det kommer att komma lite mer härifrån snart, men nu är hon neutral för mig i vilket fall.
Karamelldrottningen har stuckit ut en del för mig. Framförallt eftersom hon ignorerade min kommentar om bumpo när hon röstade på henne, det sätter av min alarm lite.
Lillgrådis har jag ingen uppfattning om, och bara det gör mig lite nervös. Kollar nu och hon röstade på SS men en motivering om att hon sticker ut. Håller med så jag har inget att anmärka där egentligen. Verkade lite sliten och har inte skrivit något annat av värde, så just nu kan jag inte säga något om LG öht.
MrX har jag inte reagerat på men det som Sasse grävt fram är ju intressant, minst sagt. Läser inlägget själv och det är ju verkligen ingenting. Å andra sidan kan det vara mycket annat och att det då blir liten aktivitet med dubbelnicket. Å andra sidan var det där i värsta laget. Hoppas på mer aktivitet härifrån, just nu har jag ingen åsikt om henne.
Myrten är intressant. För en gångs skull (
) sticker hon ut dag ett, genom att inte ta upp att bumpo skrivit att hon inte skulle ha tid att vara aktiv under dagen. Å andra sidan var just det inlägget rätt neutralt av bumpo och jag missade infon till att jag läste om leken. Men tja, borde inte Myrten läsa igenom bumpos inlägg om hon är god och tror att bumpo kan vara ond? Hmm, ja, annars har jag ingen åsikt än så länge.
Niyama har jag inte direkt reagerat på, det är dock inte ovanligt oavsett roll. Kollar igenom leken nu och inget som sticker ut. Först lite allmänna tankar om flera spelare, sedan lite reflektioner och sedan en del diskuterande med SS, där även rösten hamnar. Neutral för mig just nu, håller såklart ögonen öppna.
Paddington har jag inte reagerat på. Läser lite nu och tja, inte så mycket att säga. Missuppfattar hur det händer kring bumpo/Karamellen/Myrten, men det behöver inte betyda något. Röstar på HGL och jag har inte mycket att säga om den rösten direkt.
RainbowDash röstade tidigt. Som någon påpekade (nej jag orkar inte gå igenom för att leta
) är det intressant att bara RD men inte originalnicket hon hör ihop med var tvungen att rösta, men det kan ju vara att hon hade bråttom och ville bli av med det bara?
Sasse missade DL igår. Skriver ett intressant inlägg idag, hittar grejen om MrX jag missat och skriver allmänt bra. Tja, jag vågar inte sätta henne åt något håll pga det ändå så.
Shaggy är rätt neutral för mig. Noterar att hon verkar ha blandat ihop Vax och Vira (för visst var det Vira som skrev att karamellen ofta åkte tidigt?), men det säger ju inte att hon är vare sig god eller ond. Iof, Shaggy skulle kunna vara ulv med Vira/Vax om Vax tillhöra Vira, men det känns långsökt. Dessutom känns det rent spontant som att Vira inte borde ha gjort sig ett dubbelnick som också började på V, men det behöver ju inte betyda något.
Slim_Shady vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Väldigt intensiv, men verkar inte ha så mycket substans bakom? Som någon (flera?) andra skrivit vet jag dock inte om det betyder att hon är ond? Jag kommer att hålla koll men kan inte se något direkt ulvigt även om det inte riktigt går ihop.
Vax har dock inte stuckit ut med sin aktivitet. Dock motivering. Röstar på hgl "på grund av detta uttalande", och utvecklar lite när folk påpekar det. Inte aktiv sedan 17 igår. Ingen åsikt här för tillfället.
Vira leder inläggsstatistiken, grattis!
Men för att återgå till leken vet jag inte om det säger så mycket mer än att hon haft tid att leka. Misstänker bumpo tidigt, teoriar och röstar sedan på bumpo. Låter vettig och tja, jag litar inte på henne för en sekund.
Hon kan vara både god och ond för min del.
Edit: Började skriva för aslång tid sedan, kommer med nya kommentarer när jag läst ikapp.