Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Sitter på vårdcentralen och väntar, lovar att vara mer aktiv när jag kommer hem. Ser att jag fått en röst, reagerar på den för det finns ju ett originalnick jag hör ihop med och alla originalnick hade väl mer aktivitet? Dessutom finns det fler oaktiva, t.ex regnbågen. Nu kanskw det skrivits fler inlägg medan jag skrev detta för sköterskan kom och hämtade mig.

Knapp

Läser. Mest syns SS. Fattar inte riktigt va d handlar om. SS verkar skum, men ond? Vet inte. Varför spela så om man e ond?

Karamell:

Ja som syntes ändrade jag rösten och pga att jag blev osäker på bumpo (hon kanske är ond lr kanske inte) men detta inlägg för att jag inte fattade vad SS stod för gör mig inte ulvig men är inte ok. Jaha? Det var till å med lustigare motivering än Bumpos.

Ändrade röster e lite skumma. Varför byta? För att d blev misstänkt? bumpo skrev väl inget mer? Hade karamell läst dåligt innan? Hon kanske vet hur d e för att hon e ulv?

Tycker också att Mrx va snabb å rösta på Holly precis före DL.

Sitter på vårdcentralen och väntar, lovar att vara mer aktiv när jag kommer hem. Ser att jag fått en röst, reagerar på den för det finns ju ett originalnick jag hör ihop med och alla originalnick hade väl mer aktivitet? Dessutom finns det fler oaktiva, t.ex regnbågen. Nu kanskw det skrivits fler inlägg medan jag skrev detta för sköterskan kom och hämtade mig.

Fast du kom in precis före DL å röstade på en som visade va GOD. Då undrar man juh.

Hoppas du e ok. (Tänkte på att du e hos doktorn)

Har inte jättemycket tid idag så jag hade tänkt skriva lite om alla och se om det uppstår några snilleblixtar på vägen. (:D) (Styckena är inkastade för er läskomfort och har inget med personerna i texten att göra! ;))

Bumpo hade mycket att göra igår. Säger inte så mycket om rösten, även om den inte är direkt bra på något vis. Får röster pga detta, där ingen tar upp att hon sagt att hon kommer att ha lite tid.
Handduk skriver lite kommentarer. Det mesta verkar vettigt i mina ögon. Ingen åsikt om henne än så länge.
Hedinn sin vana trogen inte aktiv under kvällen. Lite kommentarer idag men inget att direkt ta på. Gissar att det kommer att komma lite mer härifrån snart, men nu är hon neutral för mig i vilket fall.
Karamelldrottningen har stuckit ut en del för mig. Framförallt eftersom hon ignorerade min kommentar om bumpo när hon röstade på henne, det sätter av min alarm lite.

Lillgrådis har jag ingen uppfattning om, och bara det gör mig lite nervös. Kollar nu och hon röstade på SS men en motivering om att hon sticker ut. Håller med så jag har inget att anmärka där egentligen. Verkade lite sliten och har inte skrivit något annat av värde, så just nu kan jag inte säga något om LG öht.
MrX har jag inte reagerat på men det som Sasse grävt fram är ju intressant, minst sagt. Läser inlägget själv och det är ju verkligen ingenting. Å andra sidan kan det vara mycket annat och att det då blir liten aktivitet med dubbelnicket. Å andra sidan var det där i värsta laget. Hoppas på mer aktivitet härifrån, just nu har jag ingen åsikt om henne.

Myrten är intressant. För en gångs skull (:D) sticker hon ut dag ett, genom att inte ta upp att bumpo skrivit att hon inte skulle ha tid att vara aktiv under dagen. Å andra sidan var just det inlägget rätt neutralt av bumpo och jag missade infon till att jag läste om leken. Men tja, borde inte Myrten läsa igenom bumpos inlägg om hon är god och tror att bumpo kan vara ond? Hmm, ja, annars har jag ingen åsikt än så länge.
Niyama har jag inte direkt reagerat på, det är dock inte ovanligt oavsett roll. Kollar igenom leken nu och inget som sticker ut. Först lite allmänna tankar om flera spelare, sedan lite reflektioner och sedan en del diskuterande med SS, där även rösten hamnar. Neutral för mig just nu, håller såklart ögonen öppna.

Paddington har jag inte reagerat på. Läser lite nu och tja, inte så mycket att säga. Missuppfattar hur det händer kring bumpo/Karamellen/Myrten, men det behöver inte betyda något. Röstar på HGL och jag har inte mycket att säga om den rösten direkt.
RainbowDash röstade tidigt. Som någon påpekade (nej jag orkar inte gå igenom för att leta :p) är det intressant att bara RD men inte originalnicket hon hör ihop med var tvungen att rösta, men det kan ju vara att hon hade bråttom och ville bli av med det bara?
Sasse missade DL igår. Skriver ett intressant inlägg idag, hittar grejen om MrX jag missat och skriver allmänt bra. Tja, jag vågar inte sätta henne åt något håll pga det ändå så. :p

Shaggy är rätt neutral för mig. Noterar att hon verkar ha blandat ihop Vax och Vira (för visst var det Vira som skrev att karamellen ofta åkte tidigt?), men det säger ju inte att hon är vare sig god eller ond. Iof, Shaggy skulle kunna vara ulv med Vira/Vax om Vax tillhöra Vira, men det känns långsökt. Dessutom känns det rent spontant som att Vira inte borde ha gjort sig ett dubbelnick som också började på V, men det behöver ju inte betyda något.
Slim_Shady vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Väldigt intensiv, men verkar inte ha så mycket substans bakom? Som någon (flera?) andra skrivit vet jag dock inte om det betyder att hon är ond? Jag kommer att hålla koll men kan inte se något direkt ulvigt även om det inte riktigt går ihop.

Vax har dock inte stuckit ut med sin aktivitet. Dock motivering. Röstar på hgl "på grund av detta uttalande", och utvecklar lite när folk påpekar det. Inte aktiv sedan 17 igår. Ingen åsikt här för tillfället.
Vira leder inläggsstatistiken, grattis! :D Men för att återgå till leken vet jag inte om det säger så mycket mer än att hon haft tid att leka. Misstänker bumpo tidigt, teoriar och röstar sedan på bumpo. Låter vettig och tja, jag litar inte på henne för en sekund. :p Hon kan vara både god och ond för min del.

Edit: Började skriva för aslång tid sedan, kommer med nya kommentarer när jag läst ikapp.

Har lite dötid...

Jag vet att det fanns fler inaktiva spelare, men du var ju mest inaktiv med ett inlägg ;) Självfallet vet jag att du har ett originalnick, men jag reagerade på det du skrev i detta enda inlägget. Alltså jag röstar inte så mycket på dig för att du var inaktiv, utan snarare för det som finns i inlägget. Korthugget och utan vidare teorier. Jag har inte sådär mycket tid att vidareutveckla min teori just nu, jag tar det senare ikväll om det fortfarande är aktuellt då. Vira verkar ha förstått lite vad jag reagerat på. Hoppas att du kommer in och är mer aktiv med detta nicket senare då.

+Lillgrådis

Jag är inte helt förtjust i den här diskussionen faktiskt - eftersom goda väl ändå röstar på den som känns som mest ond är det väl bara onda sidan som gynnas av att vi diskuterar vilka vi helst vill bli av med (=käktips)?

Tänkte också på d. Fast eg borde d va bra å lista ut vilka dubbelnick som e onda, för d borde bara va 1 lr 2? Ganska stor chans att pricka rätt. Men man vill ju helst få ut onda.

Det kanske var ett "åh fan, jag måste rösta"-inlägg, men varför inte komma in igen och teoria då?

Hoppas du vet vad jag syftar på, för jag orkar fan inte citera från mobilen :p

Tänkte också på d. Fast eg borde d va bra å lista ut vilka dubbelnick som e onda, för d borde bara va 1 lr 2? Ganska stor chans att pricka rätt. Men man vill ju helst få ut onda.

Ledsen men snart kommer jag att lägga en röst bara för din misshandel av det svenska språket ;) (ironi). Men jag har väldigt svårt att hänga med vad du egentligen försöker säga....

Btw en av anledningarna till att jag hellre har orginalnick kvar till slutet är att det är helt omöjligt (iaf för mig) att bedöma ett dubbelnicks natur när de har skrivit så få inlägg, precis som någon annan kommenterat så har de flesta orginalnick många fler inlägg. Kollar man statistiken just nu:

MrX 2
Vax 3

Bumpo 3
RD 4
Handduk 5

Myrten 5

Angående röstning nr 1: Inte en särskilt jämn röstning utan någorlunda klar majoritet för HGL (totalt 6 röster från Heddin, Vax, Paddington, MrX, Mammas och Karamelldrottningen). Därefter 3 röster på Slim_Shady, alla relativt sena (från Lillgrådis, Shaggy och Niyama). Och 2 slutliga röster på Bumpo (Myrten och Handduk, efter att KD bytt till HGL).

Svårt att finna några särskilt misstänkta mönster i detta, Karamelldrottningens ändrade röst från Bumpo till HGL tycker jag inte är så märklig när man som i första röstningen har väldigt lite att gå på och det före DL händer något som gör att man känner sig mer tillfreds med att byta röst.

Nu vet jag ju inte vad Bumpo har för tillhörighet, men skulle man leka med tanken att KD röstat på Bumpo som alibi mellan två onda och sedan byta till HGL för att ändå "rädda" Bumpo från en ev hotande utröstning, så var det inte ett akut läge att byta just då och det finns också förklaringar till röstbytet i HGLs fortsatta inlägg som KD så småningom refererade till. Karamelldrottningens "velande" med röstbytet är alltså inget som sticker i ögonen på mig utan känns snarare något lite mer åt den goda sidan för mig. En sund osäkerhet, helt enkelt.

I övrigt kan det ju vara frestande att snegla på vilka som "hängt på" som andra, tredje röster mot en bevisat god men som sagt lite tidigt att dra några växlar på efter en omgång och dessutom med ovisshet om det varit en röstning där kanske ingen ond varit hotad.

Angående synen på dubbelnicken: Självklart håller jag med om att man ska rösta ut den som förefaller ondast. Statistiskt sett borde det finnas någon av de superrutinerade varulvslekarna här som är god, kanske flera. Och då gör det ju inget alls om de finns i dubbel upplaga.

Dock när man i början har yttepyttelite att gå på, så blir det rätt slumpmässigt överhuvudtaget de första en-två utröstningarna. Råkar man då ändå rösta ut dubbelnick som visar sig vara god så kan det ju vara någon liten fördel om man lyckas koppla ihop den med rätt "vanlig" användare och på så sätt goda även den. Ja, med större risk att den blir äten, men också med större chans att den är skyddad för att ängeln fattar att den är i riskzonen - och kanske därmed ulvarna låter den vara och chansar på någon annan för att få någon träff.

Jag är därför fortfarande av uppfattningen att det i början kan vara värt att känna lite på dubbelnicken i brist på så mycket annat att gå på. Men förklara gärna för mig om jag ännu inte fattat detta riktigt rätt. (jag är lite mindre dum i huvudet idag, men därmed inte Einstein)

Angående kvarvarande dubbelnick Det framstår för mig som att två dubbelnick är extra måna om att "spela" annorlunda: Slim_Shady och RainbowDash. Sett till språk och uttryck. Vax och Handduk känns mycket neutrala och MrX lite mindre synlig igår men också åt det mer neutrala hållet.

Vad är då poängen med att aktivt försöka fjärma sig så mycket som möjligt från sitt vanliga nick? Jag är f n benägen att hålla med de som skrivit att det borde vara mer intressant att göra som ond. Är man "dubbelgod" så visst, det ökar ätningsrisken när något av ens nick försvinner och visar sig vara god och det andra står kvar och hör uppenbart ihop med det andra. Men samtidigt finns ju åtminstone i början chansen att bli änglabevakad från den goda sidan.

Detta gör mig något misstänksam mot RD och S_S.

Statistiskt är det ju dock så att det kan vara maximalt två dubbelnick som befolkar ulvplatserna, pga att ondsiaren måste vara enkelnick, och kanske är det bara ett. Men minst ett dubbelnick måste vara bland de onda, för annars går inte ekvationen av deltagare ihop om jag räknat rätt. Och det är väl klart att man vill nagla fast det/dem så snabbt och lätt som möjligt...

Angående kvarvarande övriga: Några röstningsmotiveringar föreföll lite krystade igår, så även min. Det känns för mig för tidigt att slå på ulvtrumman för sådana saker, inte minst som flera flaggat för sjukdom, tidsbrist etc. Jag har kanske svårare att fatta några och enklare att fatta några men jag kan inte säga att någonting i spelstilen ännu sticker ut på ett sätt som stjälper över specifika misstankar. Det enda möjligen något mer god-flagg på Karamelldrottningen enligt ovan.

Nu måste jag rösta för sedan ska jag fly landet över Öresund för kvällen.

Lillgrådis röstar på Slim_Shady.

Motivering är vad jag sagt ovan angående dubbelnick i allmänhet och S_S utstickande/avvikande i synnerhet. RainbowDash är dock för mig en klar runnerup. Möjligen kan jag kika in före DL för ev röständring men annars får det bli så här.

Ledsen men snart kommer jag att lägga en röst bara för din misshandel av det svenska språket ;) (ironi). Men jag har väldigt svårt att hänga med vad du egentligen försöker säga....

+1 på den:rofl:

Hemma efter årets sista dag i fält. Funderade ute i leran på den filosofiska frågan om man kan säga något utifrån hur väl spelarna döljer sitt verkliga jag genom att skriva annorlunda (vilket Regnbågen definitivt bör vara ett exempel på).

Jag tror det kan vara svårt att i lekens inledning dra några slutsatser. De goda spelarna som har viktiga roller vill nog undvika att ulvarna kan identifiera dem eftersom båda rollerna de facto har samma kunskap som den ena specialrollen givit dem (t ex om någon sias som ond). Om någon teoriar på ett sätt som är typiskt för siare och lynchas så vet ju även det andra nicket att den onde är ond. Alltså finns inte tvivlet, som faktiskt är lyans viktigast se vapen. Så länge tvivel finns så har skickliga onda spelare alltid en möjlighet att vända det hela. Att ha för tydliga kopplingar mellan två nick kan, enligt det här resonemanget, utsätta spelare för onödiga risker att käkas när väl roller börjar avslöjas.

För onda spelare är det ju uppenbart så att om ett nick avslöjas som ond så skall det inte finnas kopplingar till det andra nicket.

Som jag ser det har alltså båda sidor anledning att inledningsvis försöka försvåra kopplingar mellan sina nick. När leken pågått ett tag kan läget bli ett annat. Om ett originalnick lynchas och konstateras vara god så kan det vara bättre för dubbelnicket att börja spela som originalnicket för att bli godförklarad. Men detta kan naturligtvis öka käkrisken.

Nu ska jag gå igenom leken!

Btw en av anledningarna till att jag hellre har orginalnick kvar till slutet är att det är helt omöjligt (iaf för mig) att bedöma ett dubbelnicks natur när de har skrivit så få inlägg, precis som någon annan kommenterat så har de flesta orginalnick många fler inlägg. Kollar man statistiken just nu:

MrX 2
Vax 3

Bumpo 3
RD 4
Handduk 5

Myrten 5

Oj! Det är nog första gången jag hamnar på en lista över de som skrivit minst. Men nu är det helg, så nu jäklar ska jag satsa på Myrten-spammar-leken.

Fast jag har ärligt talat varit lite sämre på det de senaste lekarna.

Oj! Det är nog första gången jag hamnar på en lista över de som skrivit minst. Men nu är det helg, så nu jäklar ska jag satsa på Myrten-spammar-leken.

Fast jag har ärligt talat varit lite sämre på det de senaste lekarna.

Ja, du får försöka skärpa till dig :D

Lite tankar så här långt:

Slim_Shady – har nu läst igenom dennes inlägg ett flertal ggr och får inget riktigt sammanhang i det denne skriver, det känns mer som om denne försöker prata runt/prata omkull än faktiskt säga något som tillför något. Känns lite som om personen egentligen inte har något att säga och därför försöker maskera det genom att prata runt väldigt mycket. Hmm, känner att det blev svamligt det här – men mycket prat och lite substans är väl det jag försöker säga.

Håller med flera andra om MrX, men måste erkänna att jag inte hade fått ut så mycket av dennes enda inlägg som Sasse fått fram. Sasse själv känns äkta i sin grävning av MrX, men jag vågar inte riktigt bestämma mig var jag har denne ännu.

Karamells ändrade röst tror jag inte betyder något alls för vilken sida Karamell är på. Nu har jag inte gått igenom röststatistiken eller när rösterna kom in – men det känns som det var en klar övervikt på HGL och det fanns ingen anledning att försöka rädda någon annan i det läget – däremot finns det andra saker jag reagerar på när det gäller Karamell. Flera korta, en-radare utan någon teori och i stort sett bara OT-snack. Känns lite som om denne försöker maskera att hon inte har så mycket att säga genom att skriva många inlägg. Som god försöker man väl hitta något man kan teoria om och inte ”bara” skapa inlägg?

MrX 2
Vax 3

Bumpo 3
RD 4
Handduk 5

Myrten 5

till denna lista kan läggas S_S som mest har kastat beskyllningar utan substans omkring sig

Fudge, jag har lite bråttom och måste rösta typ nu känner jag. Har inget känns det som, men Karamellen är faktiskt den som sticker ut mest fortfarande för mig, därför: Mammas röstar på Karamelldrottningen

*KL*

Om bumpo igår - jag missade faktiskt att bumpo skrivit att hon hade dåligt med tid. Precis som jag skrev hade jag väldigt dåligt med tid eftersom jag var borta på kvällen, något som jag också tillfälligt förträngt (det har varit lite kaos i min hjärna senaste veckan eftersom jag ska vara tjänstledig året ut fr o m - mycket att fixa). Så plötsligt hade jag ca 45 minuter på mig att gå igenom leken och rösta. Bumpos röst kom upp när jag förhandsgranskade och den kändes verkligen urskum där och då. Och det tycker jag fortfarande den är, men nu får vi först se vad bumpo säger när hon kommer in idag.

Det förvånar mig lite att Mammas tycker att detta gör mig "intressant":D. Dåligt motiverade förstadagsröster går nog ingen fri från, undertecknad inräknad. Har man bråttom så har man. Jag uttryckte redan i anmälningstråden att jag hade svårt med tiden före fredagen. Lite funderar jag på om Mammas vill göra en grej av detta, eller om hon verkligen är fundersam. För övrigt reagerar jag inte på henne (vilket inte säger något).

Flera av dubbelnicken är ännu så länge ganska anonyma. Jag vill minnas (men kan ha fel) att det inledningsvis var likadant i förra leken och att jag då inte såg någon koppling till var originalspelarna stod. Men det är naturligtvis svårt att bilda sig en uppfattning (ännu) om ffa MrX, Vax och RainbowDash. Håller dock med om Sasses observation rörande MrX. Det av dubbelnicken som sticker ut är naturligtvis Slim_Shady som varit väldigt aktiv och känns rätt "på". Jag måste nog läsa inläggen igen för jag hänger inte riktigt med, men det känns lite som om SS misstänker allt och alla - och det är ju klart misstänkt. Eller så gör hon inte det? Som sagt, jag ska gå igenom igen innan jag skriver mer vad jag tror.

Lillgrådis tycker jag ger ett balanserat intryck. Hon tycks misstänka SS och röstar på henne. Inget märkligt vad jag kan se. Jag får inga dåliga vibbar.

Min dator beter sig märkligt, så nu postar jag det här så att inte allt försvinner. Fortsätter i fler inlägg.

Nu är jag precis hemkommen, ska läsa igenom hela leken om en stund men vill rösta nu i hopp om att några goda hänger på (fast jag inser att denna röst troligtvis blir mitt eget fall för nu röstar jag med kass motivering igen :p).

MrX röstar på Myrten då hennes röst sticker ut på samma sätt som när hon var ond tidigare, att hon kallar bumpos agerande "jättekonstigt" fast Myrten känner till att Bumpo ibland kan motivera lite konstigt (förlåt Bumpo ;)) och det Mammas tar upp, en god Myrten bör väl ha läst Bumpos inlägg ordentligt och i alla fall fundera över hennes tidsbrist?

Har lite dötid...

Jag vet att det fanns fler inaktiva spelare, men du var ju mest inaktiv med ett inlägg ;) Självfallet vet jag att du har ett originalnick, men jag reagerade på det du skrev i detta enda inlägget. Alltså jag röstar inte så mycket på dig för att du var inaktiv, utan snarare för det som finns i inlägget. Korthugget och utan vidare teorier. Jag har inte sådär mycket tid att vidareutveckla min teori just nu, jag tar det senare ikväll om det fortfarande är aktuellt då. Vira verkar ha förstått lite vad jag reagerat på. Hoppas att du kommer in och är mer aktiv med detta nicket senare då.

Fast vid tiden för din röst hade regnbågen också bara ett enda inlägg, som baserade sig på OT. Hur kommer det sig att jag är mer misstänkt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka