Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att fortsätta @cirkus så reagerade jag på att du verkade veta att hemlig är ond och frågan blir även om du med det menar att q är god? Men som sagt jag har inte läst igenom helt men ska göra det under dagen så kanske jag hänger med på hur du menar.

Var verkade jag VETA att hemlig är ond? Det vet jag inte alls.
Jag vet inte heller om q är god - vad har du fått det ifrån?

Jag sketchade lite olika scenarion där gabby inte hade behövt AVGÖRA med sin röst på fio. Jag vet ingenting om vem som är ond eller god.

ok vaken mitt i natten ( as usual) och ska försöka förklara det jag inte kände att jag ville förklara innan DL1

Ingen annan än jag som slogs av tanken att OM en ulv blivit lynchad i DL1 och käket sedan misslyckades av en eller annan anledning - att det faktiskt inte funnits nån i goda lyan som kunnat skicka vidare en spionrad ?:confused::confused::confused:
Sedan så är det ju så att den raden goda lyan ( om en sådan finns) väljer att skicka i första spioninfon dessutom kommer inte fram förrän till efter DL2 vilket jag frågade tidig om för att ha koll på inte bara för min skull utan också för att andra skulle vara medvetna om det
Det som jag inte ville dela med mig av var just det att inte ulvarna skulle kunna tycka att det var en bra idé? För OM det gick så - alltså en ulv ute i DL1 + inget lyckat käk första natten för ulvarna så dröjer det ju till EFTER DL3 innan en ev spionrad når någon god alls ( vilket jag ju kan se skulle vara något onda sidan skulle tycka vore bra )
Eller så är det bara jag som kan få till sådana ideér när jag ond kanske:o
Och även om goda lyan skulle få ta del av gammal info så tänker jag att den bara får skicka vidare en spioninforad av senaste spioninfon , dvs den aktuella infon för den natt/dag de kan skicka vidare rader ifrån ? jag jämför här med en drällrader om det inte finns en regelrätt spion - de drällraderna kommer ju bara från den senaste infon och inte den samlade infon totalt i leken
Just detta hur en god lya och deras spioninfo fungerar i leken ( dvs när info når ut till någon i leken ) känns som det ofta blir förvirrat och inte helt gripbart- det fanns en anledning till att jag frågade LL om det för att klargöra !

( jag har fö fortfarande svårt att förstå @Hedinn s tanke att en sådan rad skulle hamna i lyan lika gärna som hos en god i första läget om en god lynchas i första DL - infon borde kunna innehålla bra info om flertalet potentiella goda faktiskt )
nu har vi ju inte bara en god utan två goda i åskådarlyan så de borde ju ha en tämligen god bild av vem att skicka infon till- just nu så gäller det ju bara att inte lyncha den tänkta mottagaren av en spionrad till morgondagens lynch eller hur ?

edit : fixade taggen till hedinn
Alltså. Jag tror inte att lyan skulle vara beredd att offra en ulv + ett käk för en ynka spionrad?

Hedinn har väl dessutom svarat på LenaHs inlägg att hon inte tänkt så långt?

Alltså. Jag tror inte att lyan skulle vara beredd att offra en ulv + ett käk för en ynka spionrad?

Förtydligar.
Om vi säger att det är 4 ulvar och vi är 9 goda så måste de ha ut 5 av oss för att vinna - eller hur?
Om de frivilligt röstar ut en ulv och hoppar ett käk är de 3 mot 9 så måste de ha ut 7 av oss innan de vinner. Det är i princip ett helt dygn till som de då ska få som de vill och så vidare... Vilket enligt mig ger dem ett sämre ugångsläge? De är färre mot fler goda - åskådarlyan har 1 extra dygn att hämta info från för att undvika att skicka rader till lyan (när de de kan vara säkra på är goda har fått de rader de kan få). Jag får inte matematiken att gå ihop helt enkelt.

ok vaken mitt i natten ( as usual) och ska försöka förklara det jag inte kände att jag ville förklara innan DL1

Ingen annan än jag som slogs av tanken att OM en ulv blivit lynchad i DL1 och käket sedan misslyckades av en eller annan anledning - att det faktiskt inte funnits nån i goda lyan som kunnat skicka vidare en spionrad ?:confused::confused::confused:
Sedan så är det ju så att den raden goda lyan ( om en sådan finns) väljer att skicka i första spioninfon dessutom kommer inte fram förrän till efter DL2 vilket jag frågade tidig om för att ha koll på inte bara för min skull utan också för att andra skulle vara medvetna om det
Det som jag inte ville dela med mig av var just det att inte ulvarna skulle kunna tycka att det var en bra idé? För OM det gick så - alltså en ulv ute i DL1 + inget lyckat käk första natten för ulvarna så dröjer det ju till EFTER DL3 innan en ev spionrad når någon god alls ( vilket jag ju kan se skulle vara något onda sidan skulle tycka vore bra )
Eller så är det bara jag som kan få till sådana ideér när jag ond kanske:o
Och även om goda lyan skulle få ta del av gammal info så tänker jag att den bara får skicka vidare en spioninforad av senaste spioninfon , dvs den aktuella infon för den natt/dag de kan skicka vidare rader ifrån ? jag jämför här med en drällrader om det inte finns en regelrätt spion - de drällraderna kommer ju bara från den senaste infon och inte den samlade infon totalt i leken
Just detta hur en god lya och deras spioninfo fungerar i leken ( dvs när info når ut till någon i leken ) känns som det ofta blir förvirrat och inte helt gripbart- det fanns en anledning till att jag frågade LL om det för att klargöra !

( jag har fö fortfarande svårt att förstå @Hedinn s tanke att en sådan rad skulle hamna i lyan lika gärna som hos en god i första läget om en god lynchas i första DL - infon borde kunna innehålla bra info om flertalet potentiella goda faktiskt )
nu har vi ju inte bara en god utan två goda i åskådarlyan så de borde ju ha en tämligen god bild av vem att skicka infon till- just nu så gäller det ju bara att inte lyncha den tänkta mottagaren av en spionrad till morgondagens lynch eller hur ?

edit : fixade taggen till hedinn

Tänkte svara på detta, men läste vidare först och konstaterade att BSF redan skrivit ganska exakt det jag tänkte skriva, så jag citerar bara. :D

Vore jag ulv skulle jag värdera en levande ulv och en död god högre än en missad spionrad, som når ut till EN god spelare, som dessutom skulle kunna dö innan informationen kan utnyttjas.

Tänker du att ulvarna alltså skulle kunna offra en ulv och ett käk för att en ynka spionrad inte ska komma fram förrän DL3?
och även till @Blacksmithfarm och @Hedinn
Jag skulle om jag vore ulv kunnat tänka mig att göra ett sådant drag faktiskt :o
Jag tänker så här :
Om ingen god lya finns ( dvs en ulv lychats i DL1 ) och sedan inte käket lyckades= ingen spiorrad till antingen ängeln efter DL2 : vem siarlärlingen siat ? eller till siarlärlingen ( om det blir uppenbart vem denna är för goda lyan ) : Vem ängeln skyddar .
Oavsett så ger ju nån av dessa rader två goda chansen att hitta varandra och även för andra goda att läsa sig till det i leken
Inforaden som kan delas ut efter natt2 ( som kommer fram efter DL3) kan ju innehålla väl så bra info, men om ingen får info efter dl1 så är det större risk att goda tex röstar ut ängeln , eller den välsignade tex ( som ulvarna då kanske redan försökt käka i mitt tänkta scenario utröstad ulv / misslyckat käk ) Och skulle onda lyckas med det känns det som att de skulle kunna "komma ikapp" sedan på att de missade att få ut goda under dag 1? Ffa om de kan käka närmast obehindrat sedan ?
Det känns ju som att det blir svårare att hitta en stark god roll att skicka inforader till för goda lyan om flera av dem redan lynchats ?
Vi får inte heller glömma att psykopaten drar med sig en lottad god när/om den lynchas

Men men nu är det väl kanske en parentes i leken eftersom det ju inte åkte en ulv i DL1 eller att käket misslyckades - men det var iaf så jag tänkte, även om det kanske inte var "bra" tänkt :o

...
Om ingen god lya finns ( dvs en ulv lychats i DL1 ) och sedan inte käket lyckades= ingen spiorrad till antingen ängeln efter DL2 : vem siarlärlingen siat ? eller till siarlärlingen ( om det blir uppenbart vem denna är för goda lyan ) : Vem ängeln skyddar .
Oavsett så ger ju nån av dessa rader två goda chansen att hitta varandra och även för andra goda att läsa sig till det i leken
Inforaden som kan delas ut efter natt2 ( som kommer fram efter DL3) kan ju innehålla väl så bra info, men om ingen får info efter dl1 så är det större risk att goda tex röstar ut ängeln , eller den välsignade tex ( som ulvarna då kanske redan försökt käka i mitt tänkta scenario utröstad ulv / misslyckat käk ) Och skulle onda lyckas med det känns det som att de skulle kunna "komma ikapp" sedan på att de missade att få ut goda under dag 1? Ffa om de kan käka närmast obehindrat sedan ?
Det känns ju som att det blir svårare att hitta en stark god roll att skicka inforader till för goda lyan om flera av dem redan lynchats ?
Vi får inte heller glömma att psykopaten drar med sig en lottad god när/om den lynchas

Men men nu är det väl kanske en parentes i leken eftersom det ju inte åkte en ulv i DL1 eller att käket misslyckades - men det var iaf så jag tänkte, även om det kanske inte var "bra" tänkt :o

Men hur kan det vara dåligt för oss om det åker en ulv i första DL? När det väl hamnar en god i åskådarlyan så finns ju all info kvar där (=lika lätt/svårt att räkna ut roller oavsett när åskådarlyan bemannas).

Min markering i citatet:
Som jag ser det finns det två alternativ för ulvarna:
1. Offra en kollega och käket dygn 1 för att skjuta upp inforaden från åskådarlyan - detta har jag redan argumenterat för varför jag inte tror att ulvarna skulle göra.
2. Spela "som vanligt" och troligtvis rösta ut en god samt försöka käka. Vilket är vad lyan har gjort (fio lynchad och LenaH käkad).
Alternativet offra en kollega men försöka käka (och lyckas) innebär ju att det trots allt kommer att finnas en god i åskådarlyan som kan skicka ut en rad vid DL2 - eller hur? Då har de ju offrat en kollega helt i onödan i sådana fall.

Alltså - antingen skulle ulvarna skippa käket och därmed inte veta ngt om ängel/välsignad - eller så skulle de inte offra en kollega i första hand - det är vad jag tror. Jag tror inte att de frivilligt försämrar sina odds pga åskådarlyans möjlighet att skicka rader.

Nu ska jag läsa igenom leken igen och se om jag kan bilda mig en uppfattning om något annat än just detta ämnet. :)

DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne

Sitter vid datorn för första gången idag och det har ju inte hänt så mycket i leken under dagen, flera har aviserat att de inte hinner in förrän till kvällen så antar att det kommer att ta lite mera fart allt eftersom

Flera har redan dividerat angående gårdagens röstning och jag tänkte komma med lite input jag med

hemlig röstar på fio först av alla igår med motvieringen att det kändes som att hon försökte villa bort oss andra om hur många det fanns i lyan.

Bumpo lägger en andra röst på fio för hennes kommentar om lyan så fio hamnar på 2 röster efter 3 lagda, innan hade cirkus lagt sin på hemlig

quarter4ever
( öh jag :D ) lägger en tredje röst på fio så fio hamnar på samma antal öppna röster som jag själv har Motiverar det med att jag vill rädda mig själv

Gabby_Ossi lägger sedan en fjärde röst på fio som knuffar upp fio till 4 röster mot mina 3 i lynchen
med motiveringen att hon tror hon kan ha velat peka ut sig själv lite extra som god genom att påpeka goda lyan i början.

Sedan kan det ju faktiskt ha varit hela 2 dolda röster igår, dels röstfifflaren samt kanske också byfånens? I vilket fall kan inte båda legat på mig för då hade jag åkt . Det känns dessutom som att OM LenaH valde att använda sin dolda röst att hon nog la den på mig och ingen annan i så fall.
Så antingen var det lottning igår eller så hade fio majoritet helt enkelt

Hm jag vet ju vart jag har mig själv men övriga 3 kan jag ju fundera lite över
Samtidigt är det första DL och inte ovanligt att goda röstar på goda , och det är ju väldigt bekvämt för onda när det blir så så det dröjer innan strålkastarna riktas på dem,

hemlig lägger ju första rösten, och hon verkar ju tidigt att ha hakat upp sig på fio, Jag skrev inatt i min sammanställning att det inte verkade så ulvigt av hemlig - ulvar brukar passa sig för att skriva sådant så direkt men säker kan jag ju inte vara förstås
Bumpo lägger en tidig andra röst , och det skulle kunna vara som ett svar på att hemlig fick en röst av cirkus ifall nu hemlig och bumpo sitter i lyan ihop? Det var ganska många som undrat över hemlig så kändes inte otroligt att hon skulle kunna få fler röster senare? Bumpo har inte skrivit något utstickande alls egentligen utan håller ganska låg profil , eller så hittade hon inget annat bättre att rösta på?
G_O sätter en avgörande ( troligen ) röst på fio i sista minuten och det har bla @cirkus funderat på. Och det är klart skulle hemlig visa sig vara ulv då känns det ju klart misstänkt att hon inte lägger rösten på hemlig så det skulle bli lottning eller att röstfifflarens ( samt kanske byfånens) dolda röst(er) skulle avgöra DL1 mellan mig, hemlig och fio. Men skulle det visa sig att hemlig är god- ja då talar det kanske mera för att G_O kanske inte är ond? för att ha tre uppe för lottning borde ju vara något en ond skulle tycka vore bra istället för att lägga en avgörande röst på en god? Så är kluven här - det kan ju precis lika gärna vara det ena alternativet som det andra som stämmer

Av de tre som röstade på mig är det bara BSF som är kvar i livet - BSF har funderat på om det är något medvetet från ulvarnas sida för att peka ut henne eftersom hon inte blev käk. Jag funderar över om ulvarna gjorde så för att få mig att se ond ut ? Dvs käkar de som var ute efter mig? Och jag hade ju näst mest röster igår och har min vana trogen trasslat in mig lite så folk reagerar på mig = kan vara lätt kanske att få lynchen mot mig idag? ( sett ut en ulvs perspektiv alltså)

Vi har en siarärling i leken som får sia varannan natt med start natt1 så en sia bör vara gjord så siarlärlingen bör antingen veta om en god eller ha hittat en ulv.
Inatt har byfånens ättling chans att sia ( den har ärvt en sia av byfånen som ju inte kunde sia förrän natt 2 så den sian måste finnas kvar ) Däremot är det lite mer osäkert att den dolda rösten finns kvar- LenaH kan ha använt den igår .

Tänker precis som q på siarlärlingen, som bör ha siat första natten eftersom det var tillåtet. Har dock inte sett nån göra nån vändning eller godförklaring, det är dock väldigt tidigt i leken. Eller är det så dumt att den siade var LenaH så att lärlingen inte har någon att motivera?

Tänker precis som q på siarlärlingen, som bör ha siat första natten eftersom det var tillåtet. Har dock inte sett nån göra nån vändning eller godförklaring, det är dock väldigt tidigt i leken. Eller är det så dumt att den siade var LenaH så att lärlingen inte har någon att motivera?
Skulle du ha sett något hoppas jag att du hade varit tyst om det i det här läget. Den kan såklart ha siat LenaH, den kan också välja att hålla låg profil eftersom det oftast är ulvarna som uppfattar sior först, så det är ju otroligt dumt att outa sig som siare om man kan undvika det.

Skulle du ha sett något hoppas jag att du hade varit tyst om det i det här läget. Den kan såklart ha siat LenaH, den kan också välja att hålla låg profil eftersom det oftast är ulvarna som uppfattar sior först, så det är ju otroligt dumt att outa sig som siare om man kan undvika det.
Varför skulle ulvarna uppfatta nåt först? Det beror väl helt på vilka som spelar?

Varför skulle ulvarna uppfatta nåt först? Det beror väl helt på vilka som spelar?
För att de sitter på facit. Om någon skriver "Jag tycker X verkar lite skum pga det här och det här" och du läser det som god så tänker du oftast "jaha, den misstänker X", medan någon i lyan ser att "oj, den misstänker en ulv, den kan nog ha siat X". I ett scenario där X är ulv, då. Man ser allt som skrivs på ett helt annat sätt när man har facit.

För att de sitter på facit. Om någon skriver "Jag tycker X verkar lite skum pga det här och det här" och du läser det som god så tänker du oftast "jaha, den misstänker X", medan någon i lyan ser att "oj, den misstänker en ulv, den kan nog ha siat X". I ett scenario där X är ulv, då. Man ser allt som skrivs på ett helt annat sätt när man har facit.
Ok, är med på vad du menar.

Faktum kvarstår dock att ingen har påpekat nåt visst åt nåt håll. Dvs ulvarna smyger säkert med i bakgrunden, som brukligt (utom i nån lek när jag har för mig att alla ulvar röstade lika hela tiden och därmed lurade alla).

Jag är helt med på hur @Blacksmithfarm tänker kring @quarter4ever här. Sen om vändningen behöver tyda på ondska har jag svårare att säga något om. Reagerar nog i så fall mer på Q4s alla inlägg, då hon lovade att försöka hålla mängden nere, så man kan hinna med utan att läsa ihjäl sig! :arghh::rage::D

...
Första rösten blir som vanligt väldigt svår och det känns som en stor risk att lägga första, har för mig att det inte brukar vara populärt :p
I alla fall, hemlig röstar på fio för att jag tror att hon försöker villa bort oss andra om hur många som finns i lyan.
Förstaröster är aldrig lätta, det jag kanske undrar över är samma som cirkus gör:
cirkus röstar på hemlig för att hon så tyckte att fio skulle ha uttryckt sig ulvigt. fios kommentar om lyan känns som att ifall hon är ulv vore som att outa sig själv - det har ju iofs hänt förr - men äh...dessutom är hemligs motivering är rätt så skum - jag hade mer hajjat om hon hållt kvar vid lyan-kommentaren, men att komma med ngt annat som att hon villar bort med antalet i lyan

Q är snabbt med på LenaH's tanke om att rösta ut en god för att den ska hamna i åskådarlyan:
Jag tycker att du har en bra poäng i hur du tänker !:up: Grejen är ju att inte "råka" ta ut en bra god roll bara för att- så att säga . Det vore ju tokigt om vi lynchad just ängeln tex ?

är kluven i frågan ( men jag tycker om att du tänker !!!! :up: )
Hedinn påpekar att det ju antagligen kommer att käkas en god och att det därför är bättre att, som vanligt, försöka rösta på onda.
DL för åskådarna är ju dessutom dag-DL, om en god blir käkad inatt (risken är väl relativt hög) lär ju den få ta del av all info och kunna skicka något imorgon. Eller? @Niyama

Oavsett känns det svårt att "försöka" få ut en god DL 1, vad man än försöker med är det väl mer eller mindre slumpen som avgör nu och alla onda som kan åka är väl positivt.

Bumpos röst på fio blir en andraröst, men hon hade inte hunnit med leken, så kanske hon inte sett det? Eller så hade hon ingen annan att rösta på ? Oavsett så är det svårt att sätta henne som god eller ond pga den rösten tycker jag.
Bumpo röstar på fio för kommentaren om lyan

Snurrfian hade ont om tid och drog till med en panikröst, även här svårt att läsa ut något av det. Möjligen då om hon hunnit se ställningen att hon inte ville ta ställning till Q/fio.
Mer kaos onsdag än vanligt, men väldigt bra för föreningen, men lite väl mycket för min hjärna. Jag har inte hunnit läsa ikapp alls, jag har inte äitit mer än choklad på flera timmar och ser att fio och q verkar vara på tapeten och jag har inte en susning. Så bara för att jag är helt lost så röstar Snurrfian på @LenaH för hennes räknande ibörjan och jag tror att hon är ulv som försöker verkar ovetande. Helt kastrofalt dåligt röstande och jag lovar att bättra mig till imorgon om jag är kvar då. Jag lyckades till och med skicka iväg det här när jag skulle feta så nu håller jag på och lägger till... :banghead:

DDs lägger en ströröst på Artline. Återigen, svårt att placera henne som ond eller god utifrån det.
Nu griper jag verkligen efter halmstrån (men eftersom jag skriver långsamt blir jag skitstressad när DL närmar sig), men sen Artline kom in i leken har hon ändå inte skrivit något som jag ser som ens ett försök till en seriös teori, vilket påminner obehagligt mycket om min förra lek när hon var ond och lurade mig rejält. Därför:
Derring-Do röstar på Artline

Ytterligare en ströröst kommer från Artline, samma här - svårt att säga något om Artline utifrån det.
Artline röstar på snurrfian
Jag vet en lek där hon var ond så ville hon inte räkna, min teori var då att hon inte ville räkna för hon inte ville avslöja sig. Nu anklagar hon någon för motsatsen för vad hon själv gjort.

(Nu är det fullt möjligt att det beror på mattekunskaperna men jag måste rösta på någon)

Hedinn lägger en andraröst på hemlig när Q och fio redan har 3 respektive 2 röster. Känner mig som en trasig CD som går på repeat: svårt att säga något om Hedinn utifrån den rösten... Hennes inlägg tidigare känns klarsynta däremot, hon höll med mig om Q tidigare, påpekade för LenaH att en käkad god hamnar i åskådarlyan och att det då är onödigt att rösta ut en osv. Inget av detta gör dock att jag vågar godförklara henne.
Råkade hamna i stallet och glömde bort tiden, men hunnit skumma igenom det senaste i alla fall!

Hemlig är nog den jag reagerat på mest hittills, det jag ifrågasatte om fios ulvighet fick jag aldrig svar på, så jag förstår fortfarande inte resonemanget. Sen var det väl cirkus som påpekade att hemligs röstmotivering var något annat än det hon reagerat på om personen tidigare (hoppas jag inte blandar ihop nåt nu) vilket kändes klarsynt och intressant.

Hedinn röstar på hemlig

Q röstar på fio för att rädda sig själv. Det har jag inget att invända mot.
jag känner mig verkligen ganska lost idag
Å ena sidan så ja såklart att jag reagerade på fios illa dolda kommentar att jag skulle bvara ulv för att jag var avundsjuk för att jag inte skulle få vara med i lyan
men jag pudlade lite och det fick jag med skit för
Jag har försökt att förklara mig och redovisa mina tankar
EN tanke jag kan hålla med om är faktiskt att det vore bra om en god kommer i goda lyan så spioninfo kan komma ut
döremot är jag inte så säker på att det är det bästa totalt sett att försöka få ut goda bara för att ....

men eftersom jag absolut vill ha mig kvar i leken så känner jag mig närmast tvingad att rösta på
quarter4ever röstar på fio
mest för att jag vill rädda mig själv

G_O lägger sista rösten på fio. Hade haft ont om tid - vet inte om hon sett ställningen?
Gabby_Ossi röstar på fio

för jag tror hon kan ha velat peka ut sig själv lite extra som god genom att påpeka goda lyan i början.

Sedan till den här konversationen som jag reagerade på:
Jag kan ju förstå om de onda försvinner från lektråden MTP att nattDL är 22,30- men vad sjutton det borde ju finnas goda som vill få fram vad som händer / gäller ???
@quarter4ever - kunde nån god framfört nåt innan NattDL? De har väl ingen information förrän efter natten. Så det är först nu siaren ska kunna få fram nåt, för det är väl den enda som kan sitta på nån information just nu?
varför frågar du mig ?
innan nattDL så nej ingen god kunde veta något innan Natt-DL . NU däremot efter natt_DL så JA !
Pga det här inlägget. Men jag tänkte inte på när det skrevs, det kanske var efter NattDL. I så fall ber jag om ursäkt (och nu ska jag sova).
OK jag hänger med!
inlägget kom före DL :)
Q, du efterlyser aktivitet mellan dag- och nattDL, men när hemlig ifrågasätter vad någon god kunnat bidra med så undrar du varför hon frågar dig. Sedan bekräftar du att ditt inlägg postades just före NattDL.
Så vad ville du ha för aktivitet där?
Med så kort tid mellan DL:en ska dels lyan välja käk - och goda vill ju inte råka ge dem ledtrådar för vem som har en särskild roll så de kan käka den. Dessutom ska goda specialroller göra sina val om de har några.

Q, du efterlyser aktivitet mellan dag- och nattDL, men när hemlig ifrågasätter vad någon god kunnat bidra med så undrar du varför hon frågar dig. Sedan bekräftar du att ditt inlägg postades just före NattDL.
Så vad ville du ha för aktivitet där?
Med så kort tid mellan DL:en ska dels lyan välja käk - och goda vill ju inte råka ge dem ledtrådar för vem som har en särskild roll så de kan käka den. Dessutom ska goda specialroller göra sina val om de har några.
Var väl mest att jag saknade aktivitet som sådan. Att goda passar på att göra sin röst hörd fall de blir käkade
Jag tänkte mest på hur det brukar vara inför nattDL om denna infaller på morgonen ( har nog aldrog lekt i en lek där nattdl kommer så snabbt inpå lynchen ( iaf inte utan att DL snabbas på ) Men jag vet att det var vanligt när ni lekte förr.

Du har en bra poäng i det du skriver sist nog bara jag som är taggad att leka igen :o

Q är snabbt med på LenaH's tanke om att rösta ut en god för att den ska hamna i åskådarlyan:
Ja det stämmer att det var @LenaH ( skyller ALLT på henne :p ) som fick min hjärna att snurra in sig öht ang goda lyan och där jag började fundera om nu goda tycker att det kan vara "bra" att en god hamnar i goda lyan så kanske rent av ulvarna skulle tycka att det vore bra om det INTE hamnade någon i goda lyan
Jag gillar ju att tänka utanför boxen, så spann loss lite och jag håller väl med både dig, @Hedinn och @cirkus att det nog inte vore vare sig troligt eller ens något som ulvarna skulle vilja heller med tanke på att de dels skulle förlora en i lyan och missa ett käk ( jag funderade mest på om de faktiskt rentav skulle medvetet låta bli att käka i ett sådant fall? - Som sagt spann loss lite :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka