Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Spelet kan börja!

Deltagarlista
Koppen
glömmerallt
cirkus
SoffiProppi
Lobelia
Glooper
Snurrfian
Bumpo
Mammas
Breaktown
Habina
Matmissbrukaren

Goda roller
Storbonde
- får sia tre spelare under lekens gång.
Spion - får varje natt se vad som skett i det dolda.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare från ulvarnas attack.
Spökväckare - har förmågan att väcka liv i en död spelare, som då blir spöke. Spöket får prata med spökväckaren samt rösta vid varje lynch. Spöket röstar via PM till LL. Spökväckaren meddelar LL när hen vill väcka någon, kan ske när som helst under speldygnet.
Borgmästare - Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vi röstning, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.
Brevbärare - har två paket att dela ut: ett beskydd och en sia. Meddelar LL innan dagDL när hen vill dela ut.
Bybor - har inga specialförmågor.

Onda roller
Ulvar
- får tala utanför spelet, käkar om nätterna.
Ond spion - försöker hjälpa ulvarna men känner inte till vilka ulvarna är och ulvarna vet inte vem denna är. Får information om vad som skett under natten.

Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori eller hinta om sin egen roll.
*BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline.
*Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna! Det är viktigt att rösta, för det är ursvårt för andra att bilda sig en uppfattning om spelare som inte röstar.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Första DL imorgon söndag kl 22.30
NattDL måndag 11.00

Nu hoppas jag att alla fått sina roller. Ni som ska pm:a mig: fortsätt gärna på samma konversation istället för att skapa ny så blir det mindre rörigt för mig :)

Har hittat hit, men kommer gå lika snabbt igen :p

Dags att bada vovven inför morgondagens utställning!

Ursäktar mig redan nu. Kommer inte kunna leka imorgon förens på kvällen. Ska på utställning med vovven så är borta hela dagen.

Hittat leken!
Den hade hamnat på sidan 2 :p - lite ovanligt - ulvlekarna brukar nästan alltid vara på förstasidan, men idag verkar den domineras av en annan form av röstning

Nu har även jag hittat hit! :) men min dator har kraschat så om det verkar helt obegripligt det jag skriver så är det för att min telefon inte skriver det jag har tänkt! ;)

Hittat leken!
Den hade hamnat på sidan 2 :p - lite ovanligt - ulvlekarna brukar nästan alltid vara på förstasidan, men idag verkar den domineras av en annan form av röstning

Jag var sådär smart och röstade när dom öppnade i morse.
Men är på Ikea nu och ska käka lunch innan vi drar hemåt. Så det blir mer tid till leken i eftermiddag än vad jag trodde.

Ja, nu har jag röstar i riktiga valet, så nu är det bara att grubbla över vad jag skall rösta i ulvleken. Inget skrivet än så länge, tur att det är några timmar kvar.

Nu har även jag hittat hit! :) men min dator har kraschat så om det verkar helt obegripligt det jag skriver så är det för att min telefon inte skriver det jag har tänkt! ;)

Jag funderar på att leka en lek någon gång utan att korrigera allt jag skriver på mobilen, det skulle bli rätt skoj. Fast kanske lite för förvirrande. ;)

Jag är ju snurrig som det är ändå! ;) men det kan bli väldigt spännande om man inte kontroll läser... ;)
Jag ska åka och rösta längre framåt efm när jag är körbar... Vid hade firmafest här hemma igår... :)

@Habina i min feberhjärna så läste jag att du skulle rösta i riksdagsvalet som du röstar i leken... Fick inte riktigt ihop det förens jag läste inlägg #15 typ sju gånger... :rofl:

Måste rösta först innan jag engagerar mig i att försöka hitta på en teori sommbygger på ren skär okunskap. Tur att jag har något mer pejl på valet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd