Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla roller kan ju gynna den andra sidan, även bybor. Hade jag haft den rollen som nu diskuteras hade jag dock övervägt att käka mig själv för att bli av med siorna och låta ulvarna käka sedan :p
Det kan man göra. Jag hade rollen kort innan jag gav upp med min dator. Som jag resonerade då tänkte jag först dra på mig lite misstankar (misslyckades). Kom sen på att det bästa borde vara att bli av med den goda tvillingen först och sen låta sig lynchas om behov fanns. I och med att den onda tvillingen vägdes in i vinstvillkoren och måste dö fanns det ju anledning att bita sig kvar.

Nu är vi nog inne på oskrivna regler? Tidigare har det i alla fall varit ok att välja sig själv till käk och om inget annat står skulle jag nog utgå från att det är så.
Rent logiskt kan man inte käka sig själv om man är ensam, fysiskt omöjlig, att käka ulvkompisar funkar förstås.

Hm va? Man skickar ju valet innan nattDL när man är vid liv och dör då efter nattDL. Sen kan man väl kalla det självmord om man vill.
I min logik går det inte att äta upp sig själv-fysiskt omöjligt, men om man rollen säger att det är okej att begår självmord så är det för all del okej för mig. Nu bestämmer lekledaren hur kan tolkar det men jag hade inte gått med på det.

I min logik går det inte att äta upp sig själv-fysiskt omöjligt, men om man rollen säger att det är okej att begår självmord så är det för all del okej för mig. Nu bestämmer lekledaren hur kan tolkar det men jag hade inte gått med på det.

Alltså, det händer rätt mycket i lekar som är "fysiskt omöjligt". Jag tror detta varit okej tidigare och om det inte är okej bör det stå i reglerna tycker jag.

Alltså, det händer rätt mycket i lekar som är "fysiskt omöjligt". Jag tror detta varit okej tidigare och om det inte är okej bör det stå i reglerna tycker jag.

Jag håller med dig!
Jag hade lätt kunnat käka mig själv om det gynnat min sida - hade det inte stått uttryckligen i reglerna så hade jag gjort så. Antagligen så hade jag frågat LL och bett att svaret skulle skrivas i leken så att det blev en regel som alla kunde se.

Du har full frihet att tolka det precis som du vill liksom jag har det.

Och när det gäller reglerna, visst är det önskvärt att man ska kunna täcka var upptänklig situation men nu är det omöjligt om folk ska orka läsa reglerna. När det inte står ja då är det lekledaren som bestämmer. Ingen har läst alla ulvlekar som spelats och det är orimligt att kräva att folk ska veta vad som hänt för två år sedan när händlse X var okej.

LL:

1. Koppen
2. Habina! :banana:
3 cirkus O_o
4 Mirtai - men har ingen tid i helgen så beror på när det drar igång
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • bollen__
  • Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett -grundkursen
  • Blacksmithfarm
  • Artline
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars (anonym lek m nick som LL bestämmer :p ;) ) för övrigt så kan jag inte starta förrän tidigast efter andra advent....
  • Lobelia Sagan om konungens/Golums/Saurons återkomst eller Domedagsklyftan nästa.

Nyligen varit:

• Bollen__ (sasse) Tema: Scandals
  • Myrten, Artline, Monstermom (+LenaH ;)), Tema: Halloweenbal på Downton Abbey
  • Blacksmithfarm, Tema: hajen som visste för mycket
  • Hedinn
  • Niyama
  • Poisonous, Tema: Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia, Tema: Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer, Tema: Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent, Tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen__, Tema: Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Tema: Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: CaisaLundblad, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Tema: Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring

Nu var den på sidan två igen... :cautious:

LL:

1. Koppen
3 cirkus O_o
5 bollen__ (lite beroende på när start)
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett -grundkursen
  • Blacksmithfarm
  • Artline
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars (anonym lek m nick som LL bestämmer :p ;) ) för övrigt så kan jag inte starta förrän tidigast efter andra advent....
  • Lobelia Sagan om konungens/Golums/Saurons återkomst eller Domedagsklyftan nästa.
  • bollen__

Nyligen varit:

• Bollen__ (sasse) Tema: Scandals
  • Myrten, Artline, Monstermom (+LenaH ;)), Tema: Halloweenbal på Downton Abbey
  • Blacksmithfarm, Tema: hajen som visste för mycket
  • Hedinn
  • Niyama
  • Poisonous, Tema: Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia, Tema: Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer, Tema: Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent, Tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen__, Tema: Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Tema: Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: CaisaLundblad, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Tema: Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring

Puttar upp igen

LL:

1. Koppen
3 cirkus O_o
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Puttar upp igen

LL:

1. Koppen
3 cirkus O_o
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
som sagt :här är viljan god att delta-men vågar inte anmäla mig innan jag vet när leken kommer upp? Dels pga flytt 30/11- 2/12 samt dels pga jag och barnen ska på idolfinalen fre-lö 4/12 ? OCH om resterande deltagare kan tänka sig att godta att jag INTE är med pga yttre omständigheter som vanligt :idea:

som sagt :här är viljan god att delta-men vågar inte anmäla mig innan jag vet när leken kommer upp? Dels pga flytt 30/11- 2/12 samt dels pga jag och barnen ska på idolfinalen fre-lö 4/12 ? OCH om resterande deltagare kan tänka sig att godta att jag INTE är med pga yttre omständigheter som vanligt :idea:
Nej du är oumbärlig ;)

LL:

1. Koppen
3 cirkus O_o
6 Snurrfian (det enda jag vet just nu är jag måste rösta tidigt på lördagen den 5:e men det borde väl gå bra! ;) )
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar