Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har följt ringleken och blev riktigt sugen på att vara med nästa vända. Men kan någon vara vänlig att förklara hintförbudet för en nybörjare? I mina ögon går ju hela leken ut på att hinta om information kring egna eller andras roller, oavsett om det är för att förvilla eller med sanningen överensstämmande. :p
@glömmerallt brukar göra det bra.

Jag är utomlands med bristfällig internetuppkoppling.

Jag har följt ringleken och blev riktigt sugen på att vara med nästa vända. Men kan någon vara vänlig att förklara hintförbudet för en nybörjare? I mina ögon går ju hela leken ut på att hinta om information kring egna eller andras roller, oavsett om det är för att förvilla eller med sanningen överensstämmande. :p
kortfattat
man får inte skriva att någon är god/ ond utan att motivera det
tex
Idahoe är ond (@fio :angel:)
är inte ok
men denna är ok
Idahoe upplever jag som åt det ondare hållet för att hon har varit med och röstat ut en god,
och jag upplever att hon faktiskt inte letar efter ulvar.
Äsch någon som är van att förklara får komma in och göra det bättre och utförligare
men iaf så har du ett expempel.....

@quarter4ever Ska jag tolka det som att hintar är okej, men att skriva information rakt ut inte är det? Jag lär väl dö direkt oavsett hur jag gör, men det vore ju synd om jag förstörde leken för er andra. :cool:

Jag brukar beskriva det så här, det kan nog verka ganska krångligt men det flesta brukar komma in i det efter några lekar. :)

"Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. LL bedömer vad som är hintar.( jag kommer sannolikt att granska särskilt sådana fall där ni faktiskt har extra info men tänk på att det räknas som hint oavsett om något stämmer eller ej)"

Tack för förklaringen @glömmerallt ! Låter som det krävs lite rutin för att hitta gränsen, ni får gapa på mig när jag gör fel.

Vi LLs brukar ofta skicka pm om det är ngt som vi tycker ligger på gränsen el om vi behöver påminna deltagarna om olika saker. Sedan om du är osäker kan du ju alltid PMa innan du skickar ditt inlägg. Du vill ju inte göra en @Hedinn i din första lek ;)

Jag har inget emot om leken börjar tidigast söndag. Jag arrangerar Westernkurs hela helgen och deltar själv med unghästarna men kommer iaf hinna rösta om det börjar tidigare.

@thoora pm:a mig om du blir osäker på vad du får skriva, det brukar gå bra bara man tänker till en extra gång innan man skickar iväg ett inlägg. Det är lätt att bli lite frustrerad när man VET något och ingen annan fattar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30