Vårtecken

Så skulle nog min trädgård sett ut om jag fått vara med från början :) Här har jag övertagit en väldigt ordnad en. Det är spännande att se vad som kommer upp och samtidigt känns det lite kravfyllt. Jag kommer aldrig att kunna motsvara trädgården :(

Men då tröstar jag mig med det gamla tankespråket: I våra trädgårdar förbereder sig skogar :up:

Mina föräldrar har/hade en hälsosam inställning till trädgården: gör så lite som möjligt :D och jag har ju precis ärvt det hela.

Jag tycker det är roligt att hålla på med trädgården men tänker inte jobba ihjäl mig
 
Du tänker på scilla (blåstjärna), väl? Jag trodde också att det var någon sådan variant först.
Jag virrade till det, ni har helt rätt :) Jag tolkade det som att ni pratade om bilden ovan ditt första inlägg och det är ju blåsippor.
 
Senast ändrad:
Vårtecken - svanarna och kanadagässen har morgonmöte utanför hästhagen (jag står i hagen och fotar med mobilen)

2015-04-10%2009.44.54_zpshgh6fepu.jpg
 
Vet inte om det är ett vårtecken men stannade till överraskat när jag fick syn på en steglits i ett träd - fick visserligen leta fram namnet då jag bara såg att den var annorlunda än de vanliga finkarna man ser :p Men likväl kändes det lite som ett vårtecken :love:

Och idag var det så soligt att det hade varit för varmt för min jacka om det inte hade blåst så mycket :bump:
 
Igår visade de sig!
Jag har hört dem prassla i löven bland sly och buskar men nu joggade de runt på gruset.
Koltrastarna :love:

Nu väntar jag bara på att sädesärlorna ska komma. De brukar boa under takpannan strax nedanför skorstenen. När jag köpt huset satt jag och njöt på altanen och i trädgården och den första som välkomnade mig var sädesärlan. Jag köpte huset den 26 apri 2012
 
Igår visade de sig!
Jag har hört dem prassla i löven bland sly och buskar men nu joggade de runt på gruset.
Koltrastarna :love:

Nu väntar jag bara på att sädesärlorna ska komma. De brukar boa under takpannan strax nedanför skorstenen. När jag köpt huset satt jag och njöt på altanen och i trädgården och den första som välkomnade mig var sädesärlan. Jag köpte huset den 26 apri 2012
Påminner mig om en sädesärla som bor i sommarstugan, den älskar att spegla sig i bilarnas sidospeglar :D Dock så skiter den ned lite då också :grin:

Och det där svaloparet som bygger bo på verandan vilket gör att vi inte kan vara där och skiter ned en oändlig massa ... :cautious:
 
Nu är humlorna framme! :love: Har sett flera jordhumledrottningar senaste dagarna som letar lämplig boplats och lite krubb. Hummmmmmmm, som små bombplan. :love:

I stadsträdgården har ett prydnadskörsbär börjat blomma, tillsammans med forsythia och någon slags olvon! Inga magnolior ännu, men det dröjer nog inte länge!
 
Så varmt på promenaden idag att det inte kändes för kallt så jag köpte mig en glass!

Snart dags för en sommartecken-tråd? Det om något är väl ett vårtecken! :D
 

Liknande trådar

Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 110
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp