Vårtecken 2022

Varfor gor vita hastar sa? Nar jag hade vit hast bodde vi pa garden dar marken var lera pa de flesta stallen. ROD/ORANGE lera :arghh: Det var inte latt med den hasten alls.:cautious:
Min bruna häst såg ut sådär mer eller mindre konstant den här årstiden. Skånska vintrar är ju mest lera så det var lång period.... Jag borstade och gjorde fin :heart och all damm och päls fastnade på mig, hästen blev en riktig fining! Släppte ut henne igen i hagen (lösdrift) och hon RULLADE SIG DET FÖRSTA HON GJORDE varje jävla gång!!!!:arghh: Jag har till och med fått kommentarer om att jag borde rykta min häst ibland.... EH, jo tack, det GÖR jag, fast det märks inte!
 
Fast min grulla hast, eller den som var rod (fux tror jag blir ratt) syntes det inte sa mycket pa ... den vita var klart orange. Skarpt orange. Den oranga leran maste tvattas bort med blekmedel :cautious: fargen slapper inte med nagot annat an purple shampoo.:banghead:
 
Östergötland 30 januari
DSC_0954.JPG

Första snödroppen! Det är ungefär en vecka tidigare än vanligt. Jag har inte upplevt att det varit varmare eller soligare än tidigare år.

Dessutom var det första morgonen utan pannlampa vid utsläpp!
 
Fåglarna kvittrar halvt hysteriskt :DFörr veckan såg och hörde jag en ivrigt sjungande talgoxe. En annan fågel svarade med en sorts kurrande/kvittrande läte.När jag lyckades se den var det också en talgoxe men den sjöng en helt annan sång. De sjöng mot varann i varsin buske
Hane och hona som dejtade?
 
Idag värmde solen så mycket att jag blev tvungen att öppna fönstret liiite i någon minut för att få bra luft i sovrummet. Det var SÅ skönt med friskluft inomhus! Första gången jag vädrat sen förra sommaren.

Jag kände också att det verkligen var ljust länge på kvällen, och igår kändes det så varmt att jag blev sugen på att tälta igen (idag var det dock kallare) :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 255
Senast: Kakis
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 822
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp