Vårtecken 2022

Östergötland den 13 januari
2022-01-13.jpg


Snödroppar vid stallets södervägg
 
Igår var det klarblå himmel när jag åkte från jobbet strax efter fyra :love: sen mörknade det förståss på, men det var inte helt bäcksvart ens när jag sedan tog in hästarna strax innan fem, så härligt när ljuset återvänder! :heart

Det blir så uppenbart också när man brukar vara i stallet ungefär samma tid varje eftermiddag och plötsligt inte längre alltid behöver pannlampa!
 
Underbart vårväder i östra Skåne igår, massor av fågelsång och vårblommorna börjar dyka upp - både vintergäck och snödroppar är på gång i trädgården!

Ljust ända fram till kl 17. Hundarna fäller extremt. Helt klart vår på gång. :D

272692906_10158715253369537_597363547924264798_n.jpg



272719093_10158715253549537_1504355123632270428_n.jpg
 
Varje vår så blir jag sugen på att flytta till Skåne...

Det har sina fördelar att bo här nere, dock är vintern sällan rolig; antingen gråmulet, regnigt och blåser, har man otur så fryser det och sen regnar det, eller så snöar det och blåser samtidigt så vägarna driver igen 5 minuter efter att man plogat, dessutom med en massa sand/grus i snön så den blir stenhård.

Men jo, nog är det skönt att våren kommer tidigt här nere. Än så länge har vi inte hört/sett några tranor men de borde börja komma snart och då känns våren verkligen på väg!
 
Att det är ljusare lite längre.
Sen att solen börjat värma. Att det visade 9+ på solsidan häromdagen och när jag sen kom ut till bilen var det någon minusgrad.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 255
Senast: Kakis
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 822
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp