Vårtecken

Runt mig finns tranor på åkrarna. Både slyngelflockar med unga killar och par. Åkte förbi ett par igår som stod bara ett femtontal meter från vägen och obekymrat betade.:heart:heart

Jag gillar tranorna. Så länge de inte sköter sina familjegräl under mitt sovrumsfönster kl 4 på mornarna....
 
Nu har mina scillor börjat komma fram rejält också :love: :up:

*nej, tänker inte ut och fota dem, det pissregnar här :meh:*
Även här är det fullkomlig explosion.

Jag som var så bedrövad för att det inte fanns några vårblommor när jag flyttade hit! Jag har fått så jag tiger. :D

Det tittar upp vårstjärna, krokus och scilla på ständigt nya ställen hela tiden. Jag trodde jag hade koll efter förra våren men det blir mer. Bland de blå ett helt gäng vita scillor. Fler hela tiden. :heart
 
Jag har sett luktvioler!

11137898_1582519718670867_286265384_n.jpg
 
Sol idag :up: så det ska bli spännande att se vad som tar fart (misstänker att det blir en explosion med tanke på regnet igår).

Ett annat vårtecken som jag skulle kunna hoppa över är att jag är allergisk som f-n :down: :(
 
Scillor på en stor del av gräsmattan här hemma. Blåsippor likaså (fast i den mer skogiga delen av tomten).
Såg en bofink i skogen idag.
 
@emlem

Men paddorna är nyttodjur iaf :)
Jag skulle behöva några på tomten som kan äta upp alla vidriga mördarsniglar:yuck:
Tror tyvärr det är för mycket fåglar runt för att en padda skulle vara säker.
 

Liknande trådar

Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 110
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp