Vart hittar man baloubet du rouet för betäckning

LadyLusifer

Trådstartare
En bekant till mig vill betäcka med Baloubet och nu har jag fått uppgiften att leta på närmaste betäckning station där man kan få tag på semin efter honom... Skulle vara super om nån som vet kan berätta så slipper jag lära mig franska :crazy: :D

Flyinge hade honom på semin för något år sedan åtminstone, vet inte om dom har kvar honom men du kan ju höra med Gånheims vilken station som har honom nu.

Han är ur avel i år pga av matchning inför OS ska man väl säga. Det är inget fel på honom. :)

Mvh Hanna

Jag vet, kanske inte skrev så tydligt i mitt inlägg?

Pessoa ville väl satsa på ett OS-guld och tyckte att Balubet skulle satsa all energi på det var det väl om jag inte minns fel. Han borde väl vara tillbaka nästa år tycker jag...

Förra året stod han väl på Flyinge?

Tänk på att han har ursel fruktbarhet och är hiskelig dyr, varför inte använda tex Quite Easy eller varför inte For Feeling istället. Tror att de hästarna blir betydligt mer gångbara eftersom Baloubet dessutom ger väldigt skarpa hästar.

Jag gillar verkligen honom själv men att avla med honom skulle jag inte göra själv eller ens rekommendera.

Möjligen rasistisk igen ;)

Tror att han ligger på runt 60 000:- per dos och då är det bara tre strån, Och när man kan betäcka med en mkt bra hingst om inte bättre för runt 10 700:- så tycker jag inte valet skulle vara svårt

Tex For Feeling som har en pappa som den här!!!!

ok...ung som i Speedy Crowns klass...tror han tog 380 000 för ett språng...varför är han så dyr då....för det verkar som att han inte är en god förvärvare enl dig...SC är/var ju iallafall en milstolpe i trav aveln...

Varför Baloubet?

Visst en superhingst men en diva som kan gå lika dåligt som bra - väldigt ojämn. "Olater" som inte ens en av världens bästa ryttare får bukt med.

Var det dessutom inte så att BDR varit i andra elithänder där man övh inte fick något bra resultat?

Vill man ha superhingst så finns det en som fått stående ovationer både från ägaren och övriga inom elitkretsar när det gäller temp, samarbetsvilja och talang - Equest CarnuteEquest Carnute.
Kostnad 35 000kr (3*8strån)

eller varför inte Quidam de Revel
kosnad 70 000kr (3*8strån)

Tips!
Orestus. Flyinge har nu köpt honom. Peters nästa häst. Siktar på OS i Kina. :bump:

For Feeling är mkt finare ridmässigt ;)

Såg när orestus godkändes och hoppades tillsammans med For Feeling och där såg han inte så rolig ut, vred sig lite över hindrena.

For Feeling bara galopperade fram till hindret och hoppade :love:

Orestus har i alla fall inte imponerat på mig när jag sett honom ute på tävlingar. Hur de kan få honom till att vara något för OS är för mig en gåta. Blev faktiskt ganska förvånad över att han blev godkänd över huvudtaget.

Dina bekanta kan ju vänta och se hur det går för Babylon Zoo e. BdR istället. Han gick ju mycket bra på Strömsholm i våras med höga poäng på exteriör, steg och hopp. :cool: Dessutom vet jag att han har ett mkt trevligt temperament och inte alls är vass som sin far. :idea:

Stoet är väldigt ridbart och trevligt..dunder kap,, och dom hade väl lite pemgar över.. så dom tänkte väl prova och se om det blir något.. :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka