Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Men fyy, låter ju helt otroligt galet!
Hoppas verkligen du får hjälp, sådär ska för sjutton ingen behöva må.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Jag har också en bakåtlutad livmoder, hos mig sitter spiralen som en smäck. Har aldrig känt av den, och det är inte särskilt svårt att sätta in den. Tar några sekunder.

Däremot tog det väldigt många samtal innan någon ville sätta in den första.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Där ser man! Jag är absolut inte emot att testa spiral, blir bara glad om något funkar. Men jag skulle faktiskt vilja se hur det ser ut "där inne" också, jag vill att detta ska utredas. Vilket är ovanligt för mig, för jag brukar vilja lägga locket på och inte kontakta vården. Och jag är skiträdd för operationer, att bli sövd osv - men detta känner jag vore värt det.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Jag har inte hört att man brukar bli sövd eller något sådant innan insättning av spiral. "Ta ett par alvedon några timmar före insättningen" är vad jag hört.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Det är skitbra att du inte lägger locket på nu! klart du ska få all hjälp av vården som du behöver för du ska verkligen inte behöva må så här om det går att undvikas! Så jag hoppas att du får ett bra svar från gynekologen!

(Är det MO?)
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Syftar på titthålsoperation för att fastställa endometrios :)
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Idag är det dags. Läste att man vid gynekologisk koll petar djupt inne för att se om det gör ont. Jag vill inte :( Vill inte att de rör till något där inne så det hugger till.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

********************
 
Senast ändrad:
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Usch ja, hon gjorde det på mig. Men det gick fort över! Ha det som tröst!
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Tack Buke för att ni fick mig att söka hjälp!

Har varit hos gynekologen idag. Underbar människa, vill ni i Skåne veta var ni ska vända er så skicka ett PM så berättar jag vem det är och var hon finns.

Jag hade nära till lipen redan när jag beskrev mina symtom och det hon sa var: stackars dig. Jag hade förberett mig på värsta kampen för att få hjälp, men det var bara upp i stigbyglarna och så checkade hon allt. Ultraljudet visade med största sannolikhet endometrios :( Jag har en cysta på 23 mm på ena äggstocken. Den andra kunde hon nog inte riktigt se eftersom mina äggstockar är "bakbundna" bakom livmodern. Med största sannolikhet sammanväxta. Så det var aldrig snack om något annat än titthålsoperation. Fick utskrivet Citodon mot de kommande menscyklerna.

Skönt att få besked men nu är jag lite nervös inför operationen. Har aldrig opererats och är rädd för att bli sövd. Tänk om jag aldrig vaknar igen? :(
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Vad skönt att du blev tagen på allvar utan att behöva slåss! Första steget är taget. Nu är tåget i rullning. Hoppas det blir bättre nu framöver.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Så himla bra av dig att du tog dig till gyn! Och att du nu får hjälp!
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Skönt att du äntligen fått hjälp!

Och sövning, jag blev sövd för första gången i augusti när jag opererade mitt knä. Jag var så sjukt nervös för själva sövningen, men det gick hur bra som helst, sjuksyrran var jättemysig och snäll. Jag väntade på "räkna ner från 10", men från att hon sa att nu kommer du känna dig lite trött till, nu är det dags att vakna, så minns jag inget alls! :)
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Det är som min fru när hon får mens Hon har så ont i magen att hon bara ligger och tar smärtstillande i några dagar .Fast någon klok dam sa till mig att det var lite mitt fel för när man fått barn så blev det bättre .Jag vet inte om det stämmer !
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Jodå, det BLIR bättre när man fött barn! Hade själv hemska menssmärtor innan barnen kom, men efteråt mest lite molande värk.

Så det är bara att sätta igång! ;)

TS, skönt att du fått svar! Att sövas är inte det minsta läskigt, som ninsan skrev, du märker ingenting! Dessutom brukar man väl få lugnande innan (var iaf så tidigare).
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Härligt att du fått hjälp! Jag har haft samma problem och åkt in två gånger till sjukhuset på grund av cystor som har spruckit, varav nr. 2 var stor och blodfylld och jag var tvungen att ligga inne för observation eftersom att det var så mycket vätska och de ställde sig frågande till om min kropp kunde hantera det. Det gick dock bra som tur är.

Min livmoder är också tydligen bakåtlutad men jag fick hormonspiral. Det var ett helvete att sätta in men nu, knappt 2 år senare så har jag inte haft en enda cysta under den tiden och ingen mens (=inte så mkt menssmärtor).

Hoppas att även du får sätta in en för så smärtfri (vid mens och cystor) som jag är nu har jag inte varit sen jag var 12. Jag har dock aldrig fått en diagnos eller remiss för undersökning av ett bättre slag än ultraljud (som jag fick vid sjukhusbesöken). Kanske borde ta tag i det även fast jag är smärtfri nu.
 
Sv: Värsta intima frågan, men: Vad är det för fel på mig?!

Åh vad skönt att du hittat en bra gynekolog, det är ju guld värt :)

Tråkigt med upptäckten dock :(

Jag tycker inte att du ska vara orolig inför sövningen.
Jag har blivit sövd 7 ggr bara i år och massa ggr alla andra år också.
Det är både narkosläkare och narkossköterska som håller stenkoll på dig och kontrollerar hela tiden blodtryck, ekg, syresättning osv och riskerna för att det ska hända dig något är minimala.
Själv tycker jag att det är skönt att bli sövd, man sover ju aldrig så gott som då ;) :D
Allting går så himla fort dessutom, man ligger ju klar på operationsbordet och sen får man lite syrgas och sen är det godnatt och sov gott på en halv sekund.
Sen väcker dem en och säger att de är klara och man har inte märkt ett dugg.

Jag skulle vara mer orolig för att det kommer att göra ont i magen och operationssåren än sövningen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 941
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 435
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 919
Senast: Tora
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 235
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp