Gynekologisk problem

Jag tror inte du förstår vad jag menar, men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Att kvinnor behandlas sämre än män inom vården är liksom inget kontroversiellt? En del av det har att göra med att besvären som patienten beskriver ses som alltför luddig eller inte allvarliga.
Fast det har inget med diagnoskoder att göra. En man och en kvinna kan ha exakt samma diagnoskod och ändå få olika bemötande. Det är ett strukturellt problem och har inget med diagnoskoder att göra.

Du har inte förklarat något alls du skrev bara att om man har ”fel diagnoskod” eller ”alla hälsoproblem passar inte in på en enkel diagnoskod”.

Att skylla på diagnoskoder ger bara människor felaktig bild av hur diagnoskoder fungerar och rädsla för att de har fått ”fel” diagnoskod. Att sprida felaktigheter är aldrig bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
548
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 712
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka