VARNING Starka scener!

CA

Trådstartare
Hittade på Youtube.

Den första är verkligen hemsk :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=YPH-DvFy_mM

Denna blir jag bara så förbannad när jag ser! Vilka idioter det finns! Istället för att plåga hunden hade dom väl ist kunnat göra ett humant slut på dennes lidande! :mad:
http://www.youtube.com/watch?v=ay9d_t5cwyQ

Hur kan man göra något sånt här, och leva med det?!?
http://www.youtube.com/watch?v=LbwnZzoG5jk

http://www.youtube.com/watch?v=qXfnUIowkTE

Hur kan man försvara något sånt här?
http://www.youtube.com/watch?v=K6Law8iznMA

Tydligen är det inte bara pitbulls/kamphundar som slåss, utan nu har folk tydligen fått vilka hundar som helst att slåss.
http://www.youtube.com/watch?v=OGsAtINOUmA
 
Sv: VARNING Starka scener!

Det är inte alls bra!! Usch för bilderna på så nedgångna hundar.
Men jag vet inte vart gränsen går mellan greyhoundracing och travhästar som vi har i Sverige.
Hade jag velat göra en otäck film och vinkla den, hade jag kunnat hitta och visa bilder på hästar som gått omkull med kärran, visa bilder på hästar som är undernärda, visa bilder på hur det kan se ut på soptippen där man kastar hästarna som man avlivar.
Visst är greuhoundindustrin inte den bästa, men så illa som det visar på filmen är det ju inte. Jag tror inte att det finns en tränare som skulle låta hunden svälta ihjäl för att man inte vill ha den längre. Även greyhoundtränarna är människor.

En bekant på Irland tränar greyhounds och de är alla välmående och friska djur som mår superfint. Inte alla är så illa som filmen visar.
Visst lär de sej att jaga kaninen, men de är inte svultna för det.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Ja du...det där gjorde ingen människa glad.... Nu ska jag gå ut med min hund i skogen och försöka förtränga bilderna som satt sig på näthinnan...
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag har inte heller skrivit att alla greyhoundägare är monster, finns en här i närheten som har greyhounds, och dom mår prima.

Sen tror jag inte att vi har någon travhästtränare som slänger avlagda hästar på soptippen här i Sverige riktigt...Min erfarenheter av trav är goda, och jag har aldrig sett en häst fara illa pga att den springer dåligt. De som haft travhästar som sedan visar sig inte ha "det", deras ägare letar hellre ett gott hem än att slaktar hästen i många fall. Men alla är vi olika. Sen finns det rötägg i ALLA sporter, hundar som hästar.
 
Senast ändrad:
Sv: VARNING Starka scener!

Ja, jag var också tvungen att gå ut med min tös. Skulle varit en kort tur för jag skulle passa ett telefonsamtal, men det blev nästan två timmar vi var ute ist. Tänkte hela tiden på vad det finns för idioter som gör sånt här, och i många fall kommer undan med det :mad:
 
Sv: VARNING Starka scener!

Min fråga till alla som hittar dessa video filmer och inslag. Vad gör ni för att hjälpa ex greyhounds? Eller några andra föreningar som försöker få stopp på den fruktansvärda behandling många djur genomgår i världen?
 
Sv: VARNING Starka scener!

Vad KAN man göra, alltså, vad kan JAG göra, som ensam individ i Sverige? Jag grät när jag såg filmen om greyhoundarna, och alla små valparna....... Fy fan, det är hemskt hur vi människor beter oss mot djuren!!!!!

De här filmerna var så illa att sambon gick ut från datorrummet......


Men som sagt, kan jag göra något? Som verkligen syns/ger effekt med?
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag kommer må dåligt i månader om jag kollar på nån sån där film.. :(

Jag är med i Djurens rätt och hoppas och tror att jag gör nån skillnad iaf. Så gå med i det eller PETA.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Vaaaa vad menar du? :confused:
Båda används ju till att springa så fort det bara går under en viss del av sina liv.

Alltså, jag är inte emot något utav dem, för det filmerna i denna tråden visar är ren skrämselpropaganda. Det finns massor med greyhounds som har det bra medans de tävlar och även efteråt. De hundar som inte håller avlivas, precis som travhästar avlivas när de är skadade...eller inte passar som ridhästar.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag kommer må dåligt i månader om jag kollar på nån sån där film.. :(

Jag är med i Djurens rätt och hoppas och tror att jag gör nån skillnad iaf. Så gå med i det eller PETA.

Ja PETA är ju seriöst :confused:

det är ju ett stort skämt. Ingrid Newkirk, grundare av PETA, är rent ut sagt pinsam. Att stå bakom kampanjer där man jämställer människans verk mot kycklingar med nazisternas förtryck och massmord mot judarna under andra världskriget. är ju helt absurt.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Vad en människas åsikter är spelar ju mindre roll OM pengar och arbete gör vad de ska så att säg.

Vet man och får garantier på att ens pengar går till hjälp för djuren så stödjer jag ju mer än gärna det projekt de har.Sen att grundaren uttalar sig absurt eller ej lägger jag inte så stor notis av.

Så länge djuren får den hjälp de behöver och så länge de olika absurda behandlingar djur utsätts för av de grymma och helt empatilösa folk som sysslar med div handel stoppas.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jo jag tycker grundarens ideologi spelar stor roll om jag ska skänka pengar till nåt.

Sen givetvis utsätts djuren för extremt djurplågeri o det är bra att dom försöker göra nåt åt det, men o jämnföra det med Judeutrotningen är ju helt befängt.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Nu vet intr jag om det är något speciellt uttalande du syftar på för jag ha rinte hört det isåfall. Men jag tror att idén bakom den sk jämförelsen med Nazismens judeutrontning är inte det att man jämför djur och människors värde eller gör dem till jämlikar. Utan just att folk ska ifrågasätta det här med att man gör något similiärt till en varelse som inte ens kan tala för sig själv och "bara" för att det är ett djur så skulle det spela mindre roll-vilket många verkar tänka. Att ett djur är och förblir något objektivt och inte något andligt eller själslig om man ser en människa. Jag tycker PETA är en bra organisation vad gäller information, men som med så gott som alla organisationer finns där folk som går åt det extremare hållet och börjar överdriva det hela. Man får helt enkelt se på det med sina egna ögon och försöka ta det för vad det är.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Javisst är det befängt,men förmodligen vill grundaren att budskapet ska nås fram ordentligt och för många personer är detta ända sättet att förstå budskapet om det jämförs med som grundaren uttryckt sig.
Tror mer på att det är brist på formulering,men även att hon i sina ögon jämförs på detta vis:smirk:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 890
Senast: Raja
·
Hästmänniskan I maj la jag upp en film på min fb sida, http://www.youtube.com/watch?v=en_90D5TOKA som Epona hade gjort. Det visar en reiningryttare på...
2
Svar
23
· Visningar
3 759
Senast: Mineur
·
Övr. Hund I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR. Resan gick väldigt bra, även om vi...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
15 569
Senast: Nikkis
·
I
Övr. Hund För cirka fem månader sedan berättade en praktikant för mig om något som heter Off The Chain som har med kamphundar att göra. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 874
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp