varmluftslocktång?!

escodobe

Trådstartare
Om två timmar ska jag vara på fest och ha lockigt hår. Jag som är hårfixaranafalbet köpte mig en locktång. Den har plasttaggar och blåser ut varmluft.
Jag har försökt experimentera men så lockigt blir det inte. jag har rätt kort hår.
Jag har tillgång till hårspray, hårskum och vax. Tvätta håret behöver jag göra.
Hur tusan bär man sig åt?:o
 
Sv: varmluftslocktång?!

Hur länge håller du håret upprullat på borsten?

Man brukar få hålla en liten stund för att få till en lock. Sedan spraya med hårspray.

När du träffade mig hade jag lockat med plattång. Tycker nästan det är smidigare.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Äsch, sambon har inför locktångsförbud efter att ha ägnat 20 minuter åt att försöka befria mig (eller snarare, håret) från locktångens grepp. Ett ta g såg det ut som jag skulle behöva gå dit med den som en chick hårprydnad...

" Jag säger ju att du är snyggast utan en massa produkter i håret"
 
Sv: varmluftslocktång?!

En sån med taggar fastnar nästan alltid i håret. Tur du fick loss den. Misstänker den inte funkar till kvällens tema :D

Du skulle inte till tip ikväll?
 
Sv: varmluftslocktång?!

Berätta hur det gick! Blev det någon lock?

Min frisör brukar ibland laja lite och då använder hon plattången till att göra lockar.
 
Sv: varmluftslocktång?!

*kl

Plattången gör fina lockar. Problemet för mig är att jag bara får till dem längst fram, bakhuvet och uppe på hjässan blir det bara skit :o
 
Sv: varmluftslocktång?!

Jag har en gammal locktång som blåser luft det finns till två olika bredder på delen man lockar med, sedan drar jag ut toppen på den och då åker piggarna in ,
 
Sv: varmluftslocktång?!

Hur drar du håret igenom den?
Är det kanske bara för att du har bättre sikt där framme kanske.
Jag får bäst lockar på underhåret och där bak.. Det vid mittbenan kan vara hus i helvete att få till lockar i ibland förutom locken precis längst fram.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Hur?

Jag snurrar upp håret på den och drar sedan ut sen rakt nedåt, eller hur man nu ska förklara. Alltså nyper fast hårtoppen och snurrar upp resten, drar ut neråt... eller nåt.

Och ja, jag är övertygad om att det är brist på sikt som gör att det går ådligt bak.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Jag tänkte bara att det är svårare att se om man tvinnar upp håret rätt när man inte ser något.

Men högst troligt är det för att du inte ser.
Fördelen med locktång. Den kräver inte samma teknik för att snurra upp håret utan det faller på plats lättare.
Sen har jag märkt att jag får finare lockar om jag snurrar åt ena hållet än åt det andra. Det ger ju samma funktion så förstår inte det riktigt.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Locktång, menar du då en sån "pinne" med en klämma? Eller en sn med piggar som TS har? Eller finns det fler varianter? :o

Såg reklam om nån nu mirakellockare nyligen på tv. Mnns inte vad den hette, men var nog från nån vanligt hemmamärke som OBH, Babay Liss eller nåt sånt. Vanlig reklam, inte twins eller liknande...
 
Sv: varmluftslocktång?!

Precis en sån jag menar :)

När jag var liten hade jag en med tre olika varianter. En slät med en klämma, en med en liten borste och en med en stor borste.

Jag vet vilken du menar. Tror det var babyliss men kan ha fel. Vet dock inte hur sanningshalten är i det. Köpte deras andra dom gjorde så mycket reklam om för ett år eller två men den var skitkass. (Så den slog jag in igen och lämnade tillbaka, fy mig)

Ska jag köpa locktång så blir det en slät med en klämma. Sen finns det olika stora beroende på ifall man vill ha små korkskruvar eller större vågiga lockar.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Nä, det blev.Inga lockar. Vågade inte fortsätta när vi väl fått loss den från håret.
Tror jag behöver en "hår for dummies" bok.
 
Sv: varmluftslocktång?!

Jag köpte en sån med taggar till dotra :o
Provade med plattång men det funkade inte på hennes hår.
Ska se vad jag kan hitta på Ullared denna gång :)
 
Sv: varmluftslocktång?!

Men gud, en sådan skulle man ju ha. Men det ser å andra sidan helt livsfarligt ut med den roterande grejjen, håret lär ju fastna och brännas av innan man fått loss det :crazy:
 
Sv: varmluftslocktång?!

Jag har aldrig fattat de som blåser luft. Rena skiten. Jag har denna:
0449607.jpg


Också denna typen fungerar:
8873261891614.jpg
 
Sv: varmluftslocktång?!

Den senare känns rätt ofarlig. Har man fastnat i en locktång en gång i sitt liv passar man sig efter det ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 800
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 515
Senast: hastflicka
·
Äldre Hej bukefalosar! God jul på er en dag försent! Jag ska ut oca svira ikväll och har tänkt köra på beachlockar med plattången, en...
Svar
15
· Visningar
5 126
Senast: Trott
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp