Sv: varmblodstravare akademsik ridkonst
Jag red väl mot Akademiskt med min gamla travare förr när jag skolade om honom.
Fick mycket gratis dock då han gått som Westernhäst sedan han var 6år gammal, han skickades på special utbildning med osv.
Där han fick tränas i galopppirruetter och sådant med ^^
Jag fick honom när jag va 9år och då var han 11.
Har haft honom i 10år snart och min pålle fyller 21 i år :'D
Så jag fick mycket gratis när jag fick honom eftersom han var musklad osv, så jag hade mycket roligt med honom och det var han som lärde mig allt jag kan idag nästan, hatar visserligen att lägga ut bilder på när jag rider, kan inte påstå att jag rider bra, rider som jag tycker funkar bra med hästen typ x)
Det ända jag hade problem med var höger galopp länge, men tror de va för jag var starkare i vänstern, för han har aldrig haft problem med det innan. Men han skulle fasen i mig alltid ta vänster galopp i högervarvet och det kändes knappt så var svårt att märka när han tog rätt eller fel. x)
Red mycket i grimskaft runt halsen också, jätte roligt, eftersom han var Westerntränad tidigare är han super känslig för hjälperna redan och kunde rida med rumpan i skogen utan problem ^^Nu tränar vi mest trick och sånt skoj, tar en och annan skogstur ibland, men hans högerbakben klarar inte av ordentligt arbete sedan 1år tillbaka.
Några bilder, kan gärna ta lite kritik med, även om bilderna är 2år gamla x)
Han har väldigt svängd rygg, ser ut precis som morfar Tibur i kroppen tycker jag ^^