varmblods manar (bilder)

Sv: varmblods manar (bilder)

*kl*

Har lyckats tagit manbild på mitt varmblod nu! :p
Den är lite friserad, har jämnat till lite i topparna med trimkniv. Men vill inte korta av den i onödan (borde egentligen göra det eftersom han kan få värmeexem på sommaren, men jag har lite dille på att varmblod ska ha långa manar...:angel: ) är faktiskt ovanligt kort nu, vet inte vad som har hänt! :p

klicka för större

matte leker med frisyr:

(synd att manen vid manken är kortare!)

Om du gör flätan längs med mankammen så får du med det kortare taglet vid manken också. :idea: Väldigt snygg fläta annars. :)

Varför klippte du av den dära? :eek::eek: mkt snyggare med lång man :angel:

Om du gör flätan längs med mankammen så får du med det kortare taglet vid manken också. :idea: Väldigt snygg fläta annars. :)

Hehe, det var ett experiment för att se om man kan fuska sig till överhals! :rofl:
Tack för tipset, får prova det också någon gång! :)

Fuska till sig överhals tyckte jag funkade bäst med stubbad man. :D Ska bli kul att se hur min hästs hals ser ut när man inte har stubben som kan förvilla en. :angel:

Fast då borde överlinjen på halsen (alltså ej inräknat stubben) se tunnare ut?
Min skulle se ut som en byfåne med stubbman, han är lite för "elegant" i utseendet (enligt honom iaf tror jag! ;) ) och har lite för lång hals för det.
För honom är det ju inte att överlinjen på halsen är för smal på höjden, inte anmärkningsvärt iaf, utan att den är lite smalare på bredden än främre delen av halsen och bågen ner till underhalsen.

Min förra häst funderade jag på att stubba, men den hade kortare hals och väldgt oproportionerligt smal hals på höjden i förhållande till resten av kroppen. Men lyckades hålla mig från det för jag tror ändå inte det hade blivit så lyckat - fel orsak! :p

Bild: (klicka för större)

Fast här är en bild där han hade lite hals ändå, kanske fick mycket mer protein:

(ursäkta skabblerig man! :o )

Vad lik din häst är min häst! Ska ta bilder om några dagar och lägga in... Vad har din häst för stam? Kanske släkt?

Aha, du menade så. Jag tänkte bara på överlinjen när jag läste, sorry. :p Min häst fick en lite annan hals med stubb (bild på kort stubb). Man ser ju fortfarande var den egentliga överlinjen går, men det är lätt att luras. :D

Sommar -07 Pannluggen ligger till höger framifrån sett, är väl några etapper som sticker ut till vänster eller något :crazy:. Kameran är i alla fall så otäck så man måste blåsa upp sig :p Hoppas han snart har fått upp sina muskler och hull så han snart blir såhär rund och fin igen!
RIMG0020.jpg

OMG vilken fin man!!! :love:

Jag orkar inte kolla igenom hela tråden, så vet inte om du klippt eller inte ;)

men jag tycker att de flesta hästar passar med kort man, typ handsbred eller så.
tycker det är fult när dom är långa och tunna, om dom ska va långa ska dom va bra tjocka också ;)!

blev mkt snyggare efter klippning tycker jag :)

Jag tycker att det är mycket snyggare med klippt man, till "vanliga" varmblodiga hästar (alltså sk. hbl också) :D

Jag tycker att om man har ett varmblod ska man inte klippa manen. Jag klipper manen på mitt halvblod, det tycker jag är fint men en travare ska ha kvar sin man :)
Lycka till!

jag tycker att är det en stor häst ska det vara lång man..min åsikt! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 646
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 432
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka