varmblods manar (bilder)

Sv: varmblods manar (bilder)

Kör med långa pannluggar och manar på dem. Här är några bilder på Splejdy, har inga bilder på dator på de andra. Men de håller på att sparar ut. Blir bilder på dem till helgen!

Vintras Lite dålig bild, men är kanske en dm längre än i sommras, och pannluggen har också växt mycket. Tappar massor av muskler pga skada, är annars en riktig musklerknutte.
RIMG0005.jpg

Sommar -07 Pannluggen ligger till höger framifrån sett, är väl några etapper som sticker ut till vänster eller något :crazy:. Kameran är i alla fall så otäck så man måste blåsa upp sig :p Hoppas han snart har fått upp sina muskler och hull så han snart blir såhär rund och fin igen!
RIMG0020.jpg

Hösten -06
2Splejdy-1.jpg

Tycker han passar bra i lång man, stubbade en gång manen och sparade pannluggen och trodde han skulle passa bra i det eftersom han är väldigt grov, men nja.. Kändes inte rätt.

Herre Jisses vilken vacker man!!!
Jag är förälskad =)

nu har jag ryckt manen på henne inte helt klart än ska väl kortas av en liten liten bit till och gämnas till lite oxå men blev bra tycker jag:) kunde vart värre:P:P

24127_1204909100.jpg

här är min gammla varmblods manen som jag precis sålde för att jag inte får rida mer pga var med om en olycka :cry:
saknar han jätte mycket.!!

19965108.jpg

En bild på min "lilla" varmblods pojke. Tycker dock att hans långa man förstärker hans "pojk busiga" intryck så han får nog ha den kvar :D

KL

Nu kapar jag tråden lite.... för detta har ingenting med travhästmanar att göra.. men vad tycker ni om araber då? Klippta / ryckta eller långs och stripig.. :) De har ju inte speciellt tjocka manar om man säger så.

Ha en bra dag!

KL

Nu kapar jag tråden lite.... för detta har ingenting med travhästmanar att göra.. men vad tycker ni om araber då? Klippta / ryckta eller långs och stripig.. :) De har ju inte speciellt tjocka manar om man säger så.

Ha en bra dag!

LÅNG!
Ingen arab utan arabman! ;)

Urläcker!

Alla andra hästar är såklart också jättefina :)
Travar-power!

*kl*
Tycker det flesta travare passar bättre i kort man eller stubb (som rid hästar) då många har gräsligt smala halsar och med en lång man ser den ännu smalare, har hästen där emot en grövre hals är det urläckert med lång man :d

LÅNG!
Ingen arab utan arabman! ;)

Så är det va? Jag har ju lång man på min, men jag får påtryckningar om att den borde åtgärdas... men än så länge har jag vägrat, och nu har jag ju lite mer stöd från er.. :)

jag ÄLSKAR långa manar! men jag tror att din häst skulle kunna passa jättebra i kort man!!:D (ryck den) den blir finast då!!;)

Så här ser min medryttarhästs man ut, jag gillar inte den alls. Vi har disskuterat lite om att klippa, men ägarna är fortfarande osäkra på om jag ska få klippa den eller inte :D

20051726.jpg

Han verkar ju själv störa sig på sin lugg då han alltid slänger den åt sidorna :p

Du kanske kan fläta luggen istället? :p
Jättefin pannlugg om man borstar till den lite, men inte kul om den skitar ner och irriterar ögonen såklart!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 646
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 432
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka