varmblods manar (bilder)

Sv: varmblods manar (bilder)

jo, så är det säkert. Är bara inte så kul när vissa verkar få det som att jag tkr varmblod är fula lr nått... :crazy:

Hehe, fast vissa varmblod ÄR fula! :p Det kan man tycka utan att tycka att varmblod rent generellt (som ras) är fula. Det finns riktigt fula halvblod anser jag, men så finns det snygga också.
Sen kan det ju vara så att man föredrar att se ridmuskler och ridhull framför aktiv travare-utseendet, gillar välvårdat framför ovårdat osv.

Alla har väl rätt att ha olika smak?:banana:

En lite dålig bild på vårt nya varmblods man. Hon är rakad ganska långt bakom öronen, men det ska få växa ut och sen ska manen få vara en handsbredd lång. Ska dessutom rycka den så snart jag har hittat min "knivkam". Tror hon kommer passa bättre i frisyren när hon blivit mer musklad.

Ebbas_bilder_005.jpg

hur får man manen att se sådär sliten ut när den börjar bli lång, jag ääääääääääääälskar långa sletna manar :love: inte fult sletna utan gämnt fint sletna :angel:
min har nu kortklippt/ryckt man halvtjock man men ska låta den växa ut och vill inte att den ska vara sådär töntigt rak när den börjar bli lite längre som dom brukar bli när man klippt/ryckt:angel:
hoppas någon förstår min lulliga beskrivning på vad jag menar :confused::angel:

:eek::eek: Shit vilket hårfager! Läckert :love: precis så önskar jag att mina har men icke då...

Tack :D
Han har väl någon kallblodsgen eller någon mutation eftersom han har så mycket hår att det bara blir massa överflöd.

Kl.
Vad ska jag göra, ska jag behålla "ridhästmanen" eller ska jag stubba?
Vore mkt lättsammare med stubb :D
18550567.jpg

18550568.jpg

Dåliga bilder men de bästa jag hade där manen och halsen syns.

Jag tycker helt klart behålla.
Snyggast med stubbman är ju på maffingar med hingstnacke enligt mig :d Annars passar de bättre med lite längre och "busigare" tycker jag. Men kanske rycka lite kortare för att få det lite mera ruffsigt? :idea:

Det ÄR ju en hingst ;)
Ja kortare ska det bli, ska göra ngt åt det idag, antingen stubba eller korta ner den betydligt.

oj vad många som har svarat!:bump:
Vad fina bilder och hästar alla har.

Jag sa att jag skulle ta nya bilder på min hästs man men när jag tiita på den mera ingående så såg den fortfarande hemsk ut. :eek:jag ska låta den växa lite till och sen ska jag jämna upp den lite.:D

:o:angel::p

Ja, men jag tänker mig en högrest hingst med blaffig hals på sådår en meter bred ;)

Min egna hingst är väldigt grov och musklad men har inte denhär typiska stolta hingstnacken vilket gör att när han var stubbad såg det inte bra ut, mycket bättre när han fick lite mera längd, och nu håller vi på och sparar långt.

Försommaren -07
sdg.jpg

Sensommaren -07
RevivalBrew.jpg

Äh jag vet inte vad på den hästen som gör honom till en hingst. Han beter sig som en valack och ser ut som en valack, typ :angel:
Det är bara kulorna som avslöjar honom. :D

Äh jag vet inte vad på den hästen som gör honom till en hingst. Han beter sig som en valack och ser ut som en valack, typ :angel:
Det är bara kulorna som avslöjar honom. :D

Haha :rofl: Så himla skoj - min är precis likadan! :D
Han blir 4 år i år, åker transport med stoet till träningarna och de står och nosar på varandra och bråkar lite sött om höet, går med ett gäng valacker i hagen utan det minsta problemet, bryr sig inte när stona står utanför i gången eller han utanför deras box - inte ens om de står och hälsar. men jag är väldigt tacksam för det och hoppas han fortsätter tro han är en valack. Han har väl aldrig sett någon som han kan lära sig av :smirk:

Min är också 4 i år, rida med ston är inga problem och han delar hage och stall med en valack. Men fan, jag ska nog kastrera honom till hösten. Är han som en valack så kan han lika gärna få bli valack :D

Ja, funderar på att göra det med min också. Kommer ju bli sådan stor omställning om han skulle börja med pojkdumheter :devil:
Men avvaktar så länge, sköter han sig så får han väl behålla juvelerna.

Jag har haft min sen i september så jag vet inte hur han är med vårkänslorna. Jag längtar inte direkt... :angel:

Snälla säg inte att man ska klippa manen :P antingen rycka den lr låta den va lång :)

Tyckte också din häst såg otroligt fin ut i både kropp och manen! :love:

Det ÄR ju en hingst ;)
Ja kortare ska det bli, ska göra ngt åt det idag, antingen stubba eller korta ner den betydligt.

Jag skulle också säga behålla.. Av det man ser tror jag inte halsen skulle framhävas på ett bra sätt med stubb, utan att den tvärtom redan framhävs bra genom etappen det blir i den nuvarande frisyren! :idea:

Har "ridhästman" på mitt varmblod pga att han inte alls passar i lång man! Låter dock den växa så att den blir halvlång på sommaren så att han kan vifta bort flugorna... (Bilder lånade ifrån förra ägaren, då han redan var klippt när jag köppte honom)

Före klippning (hel häst): http://smg.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/?action=view&current=DSC00378.jpg

Efter klippning (hel häst):http://smg.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/?action=view&current=3.jpg

Före klippning (huvud):http://smg.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/?action=view&current=klipp1.jpg

Efter klippning (huvud):http://smg.photobucket.com/albums/v314/bazzo_chic/?action=view&current=klipp2.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 646
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 437
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025