Sv: Varmblod som hopphäst?
En liten rättelse!
Svenska halvblodet kan även kallas för varmblod. Halvbloden registerras i Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Hästen!
Att bara skriva varmblodet kan förvilla många, då ordet varmblodet igentligen är sv. halvblodet, och inte en benämning/förkortning för travaren, som heter Varmblodig travare.
Ärligt talat tycker jag alla är ute och går nu !
Vadå att man inte kan sattsa på ett varmblod inom hoppningen ? De flesta varmblod (även de som har startat och även de som är ostartade) blir väldigt bra hopphästar. Jag vet MÅNGA varmblod som hoppar LA banor hur lätt som helst, själv har jag ett vamblod sto som hoppar med väldigt fin teknik och tränas på LA nivå, så de där med att man inte ska ha varmblod om man sattsar på hoppning är bara skit snack, ni kanske också vet att halvblodet härstammar från varmblodet?
En liten rättelse!
Svenska halvblodet kan även kallas för varmblod. Halvbloden registerras i Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Hästen!
Att bara skriva varmblodet kan förvilla många, då ordet varmblodet igentligen är sv. halvblodet, och inte en benämning/förkortning för travaren, som heter Varmblodig travare.