Weeazel
Trådstartare
Sv: Varmblod som hopphäst?
Jag vet inte om jaghellre har ett halvblod eller liknande faktiskt, på ett sätt ja, på ett sätt nej. Det är klart att jag tror att man kanske får lite mer gratis, jag menar ju mer pengar hästen kostar desto mer utbildad är den ju (i de flesta fallen) och mer lovande, och det skulle vara kul att satsa, men jag känner att jag vill satsa på en unghäst ta upp den sj. Verkar roligare, visst svårare, men roligare om man lyckas. Och då kan det ju vara bra om jag har haft en häst innan så att den inte är första hästen. För då är jag ju mer kunnig sj, om inte som ryttare så iaf som unghästhanterare. Förutsatt att jag inte känner att ett varmblod räcker till dvs. Jag kanske kommer bli fullt nöjd med prestationerna och då kanske jag väljer att behålla den och inte skaffa någon annan häst förens jag har råd och tid med två eller när varmblodet ska pensioneras.
ja det är ju därför dom fått dåligt rykte, som du skriver är det många oruttinerade som köper dessa och ja, då blir det ju som det blir om man inte tar hjälp eller har kunniga männsikor som hjälper till runt sig.
men man kan göra fynd när det gäller andra raser. På bukeasannonssidor är det ju så fint indelat i prismappar så då är det ju bara att klicka på sin prisgrupp och se vad man hittar, alternativt kolla vad det finns på foderhästfronten.
TS du kan ju vänta tills du blir 18 och ta ett lån på banken, det verkar som du hellre vill ha ett halvblod (om jag inte missuppfattat det första inlägget totalt) och att du bara vill köpa ett varmblod för att de oftast inte är så dyra. Finns ju en del som även lånar ut sina hästar på foder för senare försäljning och då har du ju tid på dig att lära känna hästen och se om den passar dig.
Jag vet inte om jaghellre har ett halvblod eller liknande faktiskt, på ett sätt ja, på ett sätt nej. Det är klart att jag tror att man kanske får lite mer gratis, jag menar ju mer pengar hästen kostar desto mer utbildad är den ju (i de flesta fallen) och mer lovande, och det skulle vara kul att satsa, men jag känner att jag vill satsa på en unghäst ta upp den sj. Verkar roligare, visst svårare, men roligare om man lyckas. Och då kan det ju vara bra om jag har haft en häst innan så att den inte är första hästen. För då är jag ju mer kunnig sj, om inte som ryttare så iaf som unghästhanterare. Förutsatt att jag inte känner att ett varmblod räcker till dvs. Jag kanske kommer bli fullt nöjd med prestationerna och då kanske jag väljer att behålla den och inte skaffa någon annan häst förens jag har råd och tid med två eller när varmblodet ska pensioneras.