Varmblod som hopphäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varmblod som hopphäst?

Den blev stängd pga alla påhopp.
Kände mig jäkligt sårad och gick hem och sålde sulkyn :cry::D

Jag minns den tråden.. Men jag har glömt om den var på travforumet eller ej?

Kommer inte heller ihåg om det var elakheter. Men det var det säkert. Varken travforumet eller travsporten är befriad från idioter.

Personligen så förstår jag inte varför du inte får köra din häst? Med sulky kanske de är lite dumt då den är gjord för att användas på en slät bana. Men med en speedcar eller en rockard går det ju hur bra som helst.. Oavsett hästras.

Det är jättekul dessutom :)

Personligen så förstår jag inte varför du inte får köra din häst? Med sulky kanske de är lite dumt då den är gjord för att användas på en slät bana. Men med en speedcar eller en rockard går det ju hur bra som helst.. Oavsett hästras.

Jag hade tänkt träna på travbana! Min häst travade jättesnabbt! ;)
Dessutom fattar jag inte alls inställningen att jag skulle köpa en rockard och trava runt med i skogen? Diskriminering!!

Du kunde ju ha behållit sulkyn och köpt dig en riktig häst i stället:angel::devil:

:rofl::rofl:

Hähä

Vänd på detta nu.
Någon med ridtravare ber om dressyr-tips. Och jag säger: "sälj hästen och köp en riktig ridhäst istället!"

Tänk dig reaktionen! :angel: ;)

lite ot men ändå, jag har faktiskt kört in mitt halvblod då jag tycker det är en bra omväxling och roligt att köra.

Kom så pass långt att vi var ute och skrittade med vagnen på våra grusvägar, men så har jag börjat plugga o orkar inte o hinner inte så nu ägnar vi oss bara åt utbildningen till hopphäst.

Det är det som är så jäkla lustigt :D Att det faktiskt inte går att vända på! Och att man blir kallad rasist om man ens andas nåt ont om ridtravare men samtidigt kommer mobben och berättar att man ska skaffa en riktig häst om man vill travträna sitt halvblod :confused:

Mitt halvblod var ju inkörd. Han speedade faktiskt lätt ifrån vår kallblodstravare. Hans trav gick inte av för hackor! :D

Hähä

Vänd på detta nu.
Någon med ridtravare ber om dressyr-tips. Och jag säger: "sälj hästen och köp en riktig ridhäst istället!"

Fast under åren här på buke har man ju hört sådana kommentarer i andra travartrådar;):angel:
Och det blev ju ett väldigt liv också:p Det har faktiskt lugnat sig en aning här nu tycker jag... små små framsteg:rofl:

Men om du nu vill göra din PRE häst till en travare är det bara att måla dit en frysmärkning och skaffa falska papper, han har ju redan man så det räcker och blir över, så den behöver du inte klistra dit. Sedan är det bara att smacka och köra, bokstavligt talat då!:banana:

-kl

Kul att tråden har blivit lite mer oseriös, den var på blodigt allvar ett tag :angel: :D

jag har inget intresse av att diskutera det jag blir ändå bara nertryckt som person för mina åsikter. jag vill inte sitta här och tjafsa om jag har rätt eller fel eller om jag är korkad eller inte, jag bryr mig inte om vad ni tycker, jag tycker det jag tycker och det kan ni inte ändra på. Vad jag har sett eller inte sett kan ni heller inte veta.

Ni tycker att jag har fördomar men ni har precis lika mycket fördomar själva i sånna fall när ni klankar ner på hoppsporten.

Precis som en annan skrev här tidigare, vi tycker alla olika. Vissa tycker hoppning är fel vissa travsport.

Självklart är alla sporter hemska när inte hästarna behandlas väl.

Varför intar du en sån försvars ställning gentemot mig? Och "niar" mig som inte ens varit med i er andras dravvel??
Jag ställde bara en fråga av ren nyfikenhet.

Vart har jag klankat på hoppsporten?

Ja jag är travmänniska, jag har travare som tävlat trav & har 2 av dem kvar som skogsmullar. Jag har inget som helst intresse av dressyr el hoppning.
Jag trivs med mina fd tävlingsdjur & har svårt att göra mig av med dem.

Men om du nu vill göra din PRE häst till en travare är det bara att måla dit en frysmärkning och skaffa falska papper, han har ju redan man så det räcker och blir över, så den behöver du inte klistra dit. Sedan är det bara att smacka och köra, bokstavligt talat då!:banana:

Problemet är bara att när man smackar går han passage. Något som han antagligen lärt sig när han jobbats från marken. Alltid lika kul när folk smackar för att få honom att gå framåt :angel: och hästen sätter sig i passage och ingen fattar ett skit ;)

Snyggt med en travare som passagerar framför sulkyn :rofl:

Varför intar du en sån försvars ställning gentemot mig? Och "niar" mig som inte ens varit med i er andras dravvel??
Jag ställde bara en fråga av ren nyfikenhet.

Vart har jag klankat på hoppsporten?

Ja jag är travmänniska, jag har travare som tävlat trav & har 2 av dem kvar som skogsmullar. Jag har inget som helst intresse av dressyr el hoppning.
Jag trivs med mina fd tävlingsdjur & har svårt att göra mig av med dem.

Precis som jag! Jag klarar inte heller av att göra mig av med min gamla travare, han var min första häst och jag har haft honom i snart 9 år. Har fått många erbjudande att köpa eller leasa starthästar, men då måste jag göra mig av med honom och det tänker jag aldrig göra. Kan bara ha 2 hästar just nu. Nepp, han skiljer jag mig aldrig från. Ja, vi är gifta:angel:

Problemet är bara att när man smackar går han passage. Något som han antagligen lärt sig när han jobbats från marken. Alltid lika kul när folk smackar för att få honom att gå framåt :angel: och hästen sätter sig i passage och ingen fattar ett skit ;)

Snyggt med en travare som passagerar framför sulkyn :rofl:

Då får du lära honom att en vissling betyder att han ska trava eller utöva något teckenspråk eller något liknande;) Varför inte köpa en morot och ha den i ett metspö framför hästen?:rofl:

Antagligen skulle stig h sätta kaffet i halsen om han fick se en "travare" gå i passage, men travgubbarna lever ju kvar i forntiden. Något nytt skadar ju aldrig, det kanske t om med blir en helt ny gren i trav. Har man vågat införa open-stretch kan man ju lika väl införa trav-passage också:bump:

Jag hade tänkt träna på travbana! Min häst travade jättesnabbt! ;)
Dessutom fattar jag inte alls inställningen att jag skulle köpa en rockard och trava runt med i skogen? Diskriminering!!

jahaa.. då förstår jag. Det handlar inte om diskriminering. Det handlar om försäkringar. En B-tränare eller A-tränare måste ha hästen som körs på banan på sin träningslista. Annars täcks inte ev. olyckor av någon försäkring.
Anledningen till att trav är spärrat för andra raser än varmblodiga och kallblodiga travare är för att alla ska ha samma förutsättningar.

Men det finns gott om privatägda träningsbanor runt om i landet. Där får du köra hur mycket du vill.

Som jag skrev, så sa jag att det fungerar bättre med en speedcar eller rockard på alla andra ställen än på banan. Själv undviker jag sulky så gott det går. Tycker det är mkt mer bekvämt med en speedcar eller rockard. Bävar efter den dagen då jag måste börja vänja min ettåring med sulky.. huva.. hur läskigt som helst att sitta så nära..

Precis som jag! Jag klarar inte heller av att göra mig av med min gamla travare, han var min första häst och jag har haft honom i snart 9 år. Har fått många erbjudande att köpa eller leasa starthästar, men då måste jag göra mig av med honom och det tänker jag aldrig göra. Kan bara ha 2 hästar just nu. Nepp, han skiljer jag mig aldrig från. Ja, vi är gifta:angel:

Japp :) å jag har Alice, som jag faktiskt bara leasar :love: hon är min drog, men sen är hon oxå lite hoho nobody home.. :rofl: hon e rätt häftig. Den som talar illa om min Alice... aj aj!! Den andra dock , han är lång, tung & stor i skallen. Duktig i dressyr på hemmaplan men törs inte tänka på honom på en bana:rofl: Han är en stor jätte bebis som dock de flesta smälter för :p

I Alice fall så gör jag allt för att behålla henne, o iom att hon tar upp "den sista" stallplatsen hos oss så gör jag ett brejk i travet för hennes skull.

Vem vet?? Snart kommer vi på de där 1.40 hoppningarna ;):p

Hähä

Vänd på detta nu.

Du har rätt.. det är precis samma sak. Men det ena rättfärdigar inte den andra eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka